Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi iphone on "parempi" kuin muut puhelimet?

Vierailija
29.07.2014 |

Miksi Sara Siepillä ja muilla pissiksillä on iphonet?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edulliset Android-puhelimet ovat nykyisin aivan toista maata kuin pari vuotta sitten. Nykyään puolikkaan tai kolmasosan iPhonen hinnalla voi saada sulavan ja puhtaan kokemuksen, hyvänä esimerkkinä Motorolan Moto-sarja.

Applen etuna on ollut aina riittävä design ja sen korostettu mielikuva markkinointi. Tässä ovat epäonnistuneet useimmat muut.

Vierailija
22/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:34"]

No ei se sen parempi ole kuin samanhintatason android-puhelimetkaan. Itseltä löytyy noin samanhintaiset sonyn ja applen puhelimet. Kummassakin on etunsa. 

Windows puhelimia sen sijaan en ostaisi. :D

[/quote]

Kappas, mitään mistään tietämättömät 40v naiset windows puhelimiensa kanssa tulivat antamaan alapeukkua. <3

[/quote] Sulla oli niiiiin loistavat perustelut, että oli ihan pakko alapeukuttaa.

[/quote]

Ei kenellekään asiasta tietäville oikeasti tarvitse perustella miksi se Windows puhelin on oikeasti paska verrattuna kilpailijoihin.

[/quote] I rest my case :-) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli niin, että iphone oli ylivertainen käyttää. Ihmisille on jäänyt edelleen se mielikuva, että näin on vieläkin. Windows phonen 8.1 softa (vanhat 7 softat oli kuraa) ja uusimmat Android softat on ottanut iphonen kiinni käytettävyydessä iphonen. Kaikki nuo ovat tänä päivänä erittäin tasaveroisia ja helppoja käyttää. Kunkin oma valinta mitä haluaa käyttää.

Vierailija
24/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Samsung, mutta puolisolla ja esikoisella Iphone 5, ja ymmärtääkseni Iphonen etu on ennenkaikkea erittäin runsas ja hyvä sovellusten tarjonta. Päivän sovellus -toiminto on varsinkin esikoisen mielestä loistava, teini kun käyttää kännykkäänsä paljon enemmän ja luovemmin kuin me vanhemmat, joille tärkeintä ovat kumminkin puhelin, netti ja sähköposti. Lisäksi kamera on siinä erinomainen, paljon parempi kuin Samsungissa - mutta ei varmaan sen kummempi kuin uusissa Lumioissa (joista ei ole kokemusta)

Toisin sanoen: se, mikä kännykkä tuntuu parhaalta riippuu eniten siitä, mihin ja miten kännykkää käyttää. Jos se on enimmäkseen käytössä vain puhelimena, nettisurffailussa ja sähköpostissa, ei ole varmaan järkeä ostaa 500-600 euron Iphonea.

Jos taas kännykkä on monipuolinen viihdeväline, jolla pelaillaan ja viestitään monipuolisesti, Iphone on varmasti hyvä valinta.

Ja tästä on minusta täysin turha käydä mitään pissis-tasoista ennakkoluuloista haukkumisdebattia, mielipidekysymyskin tämä on viime kädessä.

Vierailija
25/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iphonen hintaan saa paremman ja tehokkaamman puhelimen käyttöjärjestelmä on taas oma asiansa. Voipi olla, että se on "helpompi" käyttää mutta kaikilla mielipiteensä. Se onkin kuitenkin fakta että iphone maksaa paljon koska on applen tuote

T.13v poika

Vierailija
26/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään asiasta tietäville oikeasti tarvitse perustella miksi se Windows puhelin on oikeasti paska verrattuna kilpailijoihin.

Eikä kellekään asiasta tietävälle tarvitse perustella, miksi Windows Phone on ylivertainen älykännykkä <300€ hintaluokissa.

(aiheesta tietämättömille perustelut: Android on tehosyöppö ja toimii sujuvasti vain paremman raudan kanssa, eli sulavat Androidit maksavat >300€. Apple taas ei myy mitään halvalla).

Vierailija
27/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPhone on kaikkien älypuhelinten äiti, jonka syyksi voi laskea Nokian tuhon. Se oli ilmestyessään loistokas esitys jota kaikki matki. Sen käyttöjärjestelmä yksinkertainen siitä syystä että se suunniteltu siten että myös amerikkalainen kokaiininkäyttäjä pystyy sitä käyttämään. Steve Jobs ei ollut ohjelmointinero, mutta muutoin suorasukainen ihminen ja sanoi että Windows ohjelmien sekavuus johtuu siitä että Bill Gates ei ole käyttänyt koskaan kokaiinia.

Apple vain polkenut iPhonen ilmestymisestä asti paikallaan ja ellei tänä syksynä ilmesty jotain uutta puheliminiin, niin ne ovat auttavasti vanhentuneita ja Apple kulkemassa Nokian tietä. Brändi murentuu ja laitteet käyvät vanhanaikaisiksi. Huawei syö jo nyt Samsungin asemaa, joka on vain kehittynyt iPhonen kopio.

Vierailija
28/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:08"]

Eikä kellekään asiasta tietävälle tarvitse perustella, miksi Windows Phone on ylivertainen älykännykkä <300€ hintaluokissa.

(aiheesta tietämättömille perustelut: Android on tehosyöppö ja toimii sujuvasti vain paremman raudan kanssa, eli sulavat Androidit maksavat >300€. Apple taas ei myy mitään halvalla).

Tuo on totta t.13v poika

Vierailija
29/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 tuosta hajoavuudesta.... tosi on, että älykännykät yleensäkin kestävät vähemmän kuin perinteiset, mutta esim. meidän perheessä kahta Iphone 5:sta on pudoteltu taajaan, ja ovat täysin ehjiä silti. Kunnollinen näytön suoja ja hyvä suojakotelo kannattaa hankkia.

Se, että akkua ei voi itse vaihtaa on aika kälystä kyllä.  

Vierailija
30/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se toimii. On huvittavaa seurata, kun ihmiset tahistaa alle vuoden vanhojen kännyköidensä kanssa "äh ku tää aina välillä jää jumiin" tai "no täs on tällänen juttu et välillä sammuu eikä mee enää päälle jossei irrota akkua", ja sitten ne kuitenkin toitottaa isoon ääneen että "no ei ikinä mitään applea!!!". Itse oon tollaset ähellykset saanut iPhoneen vaihdon jälkeen kuopata. iPhone toimii myös saumattoman hyvin yhteen MacBookin kanssa.

Vierailija
31/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä rinnakkain iphone ja Google Nexus5 Android. Ääni Nexukselle (h. noin 320€),hyvää vastinetta rahalle.

Vierailija
32/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:13"]

Koska se toimii. On huvittavaa seurata, kun ihmiset tahistaa alle vuoden vanhojen kännyköidensä kanssa "äh ku tää aina välillä jää jumiin" tai "no täs on tällänen juttu et välillä sammuu eikä mee enää päälle jossei irrota akkua", ja sitten ne kuitenkin toitottaa isoon ääneen että "no ei ikinä mitään applea!!!". Itse oon tollaset ähellykset saanut iPhoneen vaihdon jälkeen kuopata. iPhone toimii myös saumattoman hyvin yhteen MacBookin kanssa.

[/quote]Missäs ja minkä hintaluokan puhelimissa näitä tapahtuu? Veikkaisin, ettei >300€ luokan puhelimissa juurikaan.

Vierailija
33/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:13"]

[/quote]Missäs ja minkä hintaluokan puhelimissa näitä tapahtuu? Veikkaisin, ettei >300€ luokan puhelimissa juurikaan.

[/quote]

Hyvä pointti. Ei koskaan pitäisi verrata eri hintaluokan laitteita toisiinsa suoraan. Rahalla saa parempaa rautaa ja se vaan vaikuttaa näissä paljon.

Hintaluokkavertailuissa ei taida iPhone pärjätä enää Androidille mitenkään, mutta Windows Phonen se pesee edelleen.

Vierailija
34/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:34"]

No ei se sen parempi ole kuin samanhintatason android-puhelimetkaan. Itseltä löytyy noin samanhintaiset sonyn ja applen puhelimet. Kummassakin on etunsa. 

Windows puhelimia sen sijaan en ostaisi. :D

[/quote]

Kappas, mitään mistään tietämättömät 40v naiset windows puhelimiensa kanssa tulivat antamaan alapeukkua. <3

[/quote]

Ei se iPhone ole välttämättä parempi, vain brändätty paremmin. Itse en ostaisi, sillä en pidä iPhonen (ja ylipäänsä Applen) brändiä miellyttävänä eikä kyseinen luuri tarjoa minulle mitään haluamaani enkä pidä käyttöliittymästäkään.

Android-puhelimistakaan en pidä. Käyttöliittymä on inhottava enkä tarvitse sitä kaikkea sovellustarjontaa tai muokkausmahdollisuuksia. Lisäksi on haittaohjelmia. Minulle hieman liikaa kaikkea. Android sopii varmasti hyvin jollekin pienelektroniikka hifistelijälle tai vastaavalle. 

Kaikilta aina kuulee Windows Phonen olevan huono, mutta kukaan ei koskaan perustele kantaansa. Useimmat eivät edes ole käyttäneet/kokeilleet kyseisiä puhelimia. Itsellä Lumia 925, joka on varmasti paras puhelin, joka minulla on ollut. Hieno muotoilu, langaton lataus, hyvä kamera ja helppo käyttöliittymä. Erityisesti aloitusnäytön palikat miellyttävät, mutta olenhan itsekin melkoinen palikka. Varsinkin tuon uusimman WP 8.1 päivityksen jälkeen käytettävyys parani entisestään.

Mistään mitään tarvitse tietää puhelimista tai komponenteista, riittää että tietää mistä itse pitää. Lapsellista väitellä siitä mikä on paras puhelin/käyttöliittymä, koska jokaisella on oma suosikkinsa. Jonkun roska on toisen aarre.

Vierailija
35/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan puhelimen aina hyvän hinta-laatu suhteen mukaan. Merkkejä en kumartele. iPhone ei kuulu top vitoseen tällä hetkellä. Jos tulee joku hyvä uusi puhelin applelta, niin otan harkintaan.

Tällä hetkellä oikeasti hyviä ovat muutama Samsung ja Lumia malli. Hyvään hintaan saa hyviä ominaisuuksia.

Meillä töissä on selvä buumi niin päin että Applen käyttäjät vaihtavat muuhun.

Vierailija
36/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut puhelimia todella paljon, Iphone on löytynyt ja en pitnyt siitä yhtään. Käyttöjärjetselmä toki oli yksinkertainen, mutta siitä puuttui paljon toimintoja mitä kaipasin esim. Androidista. Ja iPhone jumi mulla kyllä todella usein. Ja siinä ei voinut edes akkua käyttää irti. Inhosin melkein ensipäivästä alkaen koko puhelinta. Onneksi rikkoontui aika pian, joten vaihdoin Samsungiin. Ja nyt minulla on Sonyn puhelin ja työpuhelimena Lumia.. Kaikista eniten tykkään kuitenkin Android käyttiksestä.

Vierailija
37/103 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu kaikki puhelimet kaatuu kun apple tulee koska on nii vitun hyvä känny et ei löydy vaan parempaa

Vierailija
38/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mitä ovat nämä Applen mahtavat sovellukset, joita ilman ei pärjää ja joita muilta ei löydy? Moni vetoaa tuohon, että Applella on parhaat sovellukset, mutta koskaan kukaan ei perustele, mikä juuri niissä sovelluksissa on niin korvaamatonta.

Vierailija
39/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo kolmas iPhone, enkä ole vaihtamassa. Kotoa löytyy iMac, MacBook Air, 2 x iPad ja 6-vuotiaalla lapsella iPhone myöskin. Kaikki toimivat saumattomasti yhteen. Ystävälläni on myös iPhone ja käytämme paljon esim. iMessageja.

Minulle ovat tärkeitä netin nopea toimivuus, yhteensopivuus kotimme muiden laitteiden kanssa, hyvä kamera, hyvät sovellukset, missä AppStore päihittää kaikki kilpailijat mennen tullen ja tärkeä on myös Find my iPhone, jolla saan katsottua, missä lapseni kulloinkin kulkee.

Olen tyytyväinen ja en ole vaihtamassa. Toki brandi on minulle myös tärkeä, mitä sitä kieltämään. Ja minulla on paljon ylimääräistä rahaa, niin ei tarvi sitäkään miettiä kun puhelinta ostaa.

Vierailija
40/103 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:06"]Itselläni on Samsung, mutta puolisolla ja esikoisella Iphone 5, ja ymmärtääkseni Iphonen etu on ennenkaikkea erittäin runsas ja hyvä sovellusten tarjonta. Päivän sovellus -toiminto on varsinkin esikoisen mielestä loistava, teini kun käyttää kännykkäänsä paljon enemmän ja luovemmin kuin me vanhemmat, joille tärkeintä ovat kumminkin puhelin, netti ja sähköposti. Lisäksi kamera on siinä erinomainen, paljon parempi kuin Samsungissa - mutta ei varmaan sen kummempi kuin uusissa Lumioissa (joista ei ole kokemusta)

Toisin sanoen: se, mikä kännykkä tuntuu parhaalta riippuu eniten siitä, mihin ja miten kännykkää käyttää. Jos se on enimmäkseen käytössä vain puhelimena, nettisurffailussa ja sähköpostissa, ei ole varmaan järkeä ostaa 500-600 euron Iphonea.

Jos taas kännykkä on monipuolinen viihdeväline, jolla pelaillaan ja viestitään monipuolisesti, Iphone on varmasti hyvä valinta.

Ja tästä on minusta täysin turha käydä mitään pissis-tasoista ennakkoluuloista haukkumisdebattia, mielipidekysymyskin tämä on viime kädessä.

[/quote] Riippuu täysin minkä Samsungin kanssa iPhonea ja kameraa verrataan. Esimerkiksi Samsung Galaxy Note kakkosessa ja kolmosessa on erinomainen kamera, parempi kuin 4s ja 5s:ssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän