Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, nyt siittiöitä luovuttamaan!

Vierailija
21.07.2021 |

Siittiöistä on huutava pula. Luovuttajalle korvataan matkakulut ja mahdolliset Kelan päivärahan suuruiset ansionmenetykset. Auttakaa naisia, osallistukaa synnytystalkoisiin. Suomi nousuun!

https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/1221a51a-2d30-49fa-88c2-0823…

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos tää vaakakuppi alkaa kääntymään miesten puolelle.

Vierailija
62/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin luovuttaa siittiöitäni, mutta en tiedä, että kelpaavatko ne hedelmöitykseen. Olen kyllä perusterve, mutta kyllä mustakin nyt löytyy jotain vikaa, jos oikein ruvetaan juurtajaksaen tutkimaan.

On tietenkin periaatteessa myös mahdollista, että olen infertiili, mutta siitä ei ole olemassa näyttöä.

Ei kai umpihomojen spermaan oteta vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt kovasti valkosen hetero miehen olemassa olokin muistetaan

Vierailija
64/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskasta sitä spermaa ostettiin klinikoille jo 30 vuotta sitten, kun suomalaismiehiä ei luovuttajaksi saatu tarpeeksi, vaikka silloin ei edes luovuttajien henkilötietoja annettu mihinkään, ei siis edes syntyneille lapsille heidän täysi-ikäistyttyään. Ei vaan auttaminen tuntunut kiinnostavan.

Itse olen luovuttanut munasoluja, ja niiden luovuttaminen onkin vähän haastavampi prosessi, vähän kivuliaskin.

Vierailija
65/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta valkoinen heteromies ei halua levittää geenejään. Ilmeisesti haluavat lisää ulkomaista alkuperää olevia lapsia Suomeen.

Vierailija
66/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin luovuttaa siittiöitäni, mutta en tiedä, että kelpaavatko ne hedelmöitykseen. Olen kyllä perusterve, mutta kyllä mustakin nyt löytyy jotain vikaa, jos oikein ruvetaan juurtajaksaen tutkimaan.

On tietenkin periaatteessa myös mahdollista, että olen infertiili, mutta siitä ei ole olemassa näyttöä.

Ei kai umpihomojen spermaan oteta vastaan?

Miksi ihmeessä ei otettaisi, jos he ovat terveitä ja sperma on hyvälaatuista?

Vierailija
67/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täysin liity aiheeseen mutta kuinka paljon nuo hoidot maksaa naiselle? Mietin vain että miksi lasta haluavat naiset ei mene hedelmöityshoitoihin?

Helpompaa se varmasti olisi naiselle mennä hedelmöityshoitoihin kun löytää mies sänkyyn?

Mutta siis onko nuo hoidot niin kalliita ja yhteiskunta ei maksa hoitoja?

Olin lukevinaan hs.fi että Ruotsissa hedelmöityshoidot ovat todella paljon yleisempää kuin Suomessa joten miksi Suomessa naiset eivät mene kyseisiin hoitoihin?

Vierailija
68/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille kysymys: saako aviomiehesi tai poikaystäväsi käydä luovuttamassa spermaa?

Saisi. Itse en lapsia halua, mies tehkööt omat päätöksensä. Munasoluja voisin luovuttaa jos se ei olisi naisille paljon hankalampi projekti kuin miehille sperman.

Vierailija
69/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan vain tissejä puristaen syvälle pilluun.... Uuuuuaaaah - panojorma 63v

Vierailija
70/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti sitä tarvitaan niin lompakot aukenee. Ei mull muuta.

Vierailija
71/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta yhdellekään naiselle yhtään mitään.

Vierailija
72/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun siitä maksetaan käypä summa.

Vierailija
73/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa vaimoni kanssa hoitoihin tässä muutaman vuoden sisään. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, naimisiin menimme vuosi sitten ja kaikki on elämässä muutoin mallillaan. Meillä on normaalit hyvät työpaikat, olemme vakavaraisia ja meillä on hyvät välit perheisiin ja ystäviin. Nuo värkit eivät vain yhdessä aikaansaa lasta aluille, niin hoidot ovat melkein ainoa ratkaisu jos lapsen haluaisi. Adoptiota emme poissulje, mutta jonot ovat niihin pidemmät kuin hoidoissa. Ns. miehen mallia on saatavilla lähipiiristä monen eri ikäisen miehen puolesta ja rakkautta piisaisi pienokaiselle kaikilta meiltä.

En oikein näe mitään syytä näin kasvatustieteilijänä ja psykologiaa lukeneena, että mitä kehityksellistä haittaa tai vahinkoa tällaisessa tavallisessa ns. satenkaariperheessä kasvaminen lapselle aiheutuisi. Käydään töissä ja kaupassa, ulkoillaan ja katsotaan telkkua, pelaillaan lautapelejä ja viihdytään päihteettömässä elämäntyylissämme oikein mukavasti. Toki jotkut nyt ovat sitä mieltä, että ”oikea perhe” voi olla vain mies+nainen, mutta tuollainen mielipide ei pyyhi pois muita olemassaolevia perhemuotoja.

Jos lapsi jää saamatta, niin elämä onneksi jatkuu kaksistaankin ihanan vaimoni kanssa auvoisasti kuten ennenkin. Ajatus lapsista ja heidän kasvattamisesta olisi kuitenkin toive meille kummallekin. Emme itse kaipaa sukusolun antaneelta mitään itse luovutushetken jälkeen, toki lasta todennäköisesti kuitenkin itseään kiinnostaa biologiset juurensa ja perimänsä. Näitäkin onneksi saa nykyään selviteltyä DNA-testein. Mitään elatusapuja emme ikinä kaipaisi (emmekä myöskään tarvitsisi).

Kiitos kaikille jo auttaneille ja tulevaisuudessa sukusoluja antaneille miehille ja naisille! Itsekin aion luovuttaa munasolujani, jotta joku sellaisia tarvitseva voisi niillä saada unelmansa todeksi.

Melko naiivia tekstiä. "Meillä on just nyt kaikki niin hyvin, mikseipä tämä toimisi muillakin". Entäs 10 vuoden päästä? 20? 30? Sateenkaariperheitä ei ole tässä maassa niin suuria määriä vielä ollut että relevanttia statistiikkaa olisi kasassa. Yh-perheiden negatiiviset vaikutukset taas tunnetaan maailmanlaajuisesti.

Eihän kukaan tiedä tulevaa. Aina voi sairastua, kuolla, erota tai mitä tahansa muuta odottamatonta voi tapahtua. Puolet avioliitoistakin päättyy eroon noin keskimäärin, jos oikein muistan. Silti monet haluavat ja saavat myös lapsia elämän ennustamattomuudesta huolimatta. Jos murehtisi jatkuvasti kaikkea mitä voisi tapahtua, niin silloin aika todennäköisesti olisi jonkinlainen yleinen ahdistuneisuushäiriö. Tiedän tästä hetkestä sen, että voisimme vaimoni kanssa tarjota lapselle turvallisen, vakaan ja hyvinvoivan kodin, sitoutuneet ja aktiiviset vanhemmat ja laajat tukiverkot. Näin hyviä resursseja ei monella lapsia jo odottavalla tai suunnittelevalla perheellä edes ole.

Jos hoitoihin hakeutuisimme, meidän täytyy ensin käydä lääkärissä toteamassa biologinen mahdottomuus lasten saamiselle kaksin ja käydä keskustelemassa lääkärin lisäksi myös psykologin kanssa ennen hoitojen alkua. Seulasta varmasti menee läpi myös sellaisia vanhemmaksi kaipaavia, jotka eivät vanhemmiksi sovi, mutta lähtökohtaisesti psykologien ja lääkäreiden tekemät haastattelut edistävät lasten oikeusturvaa syntyä tasapainoiseen ja hänen kehitystään tukevaan kotiin ja sellaisille vanhemmille, jotka kykenevät turvaamaan nämä asiat.

Tervettä on esittää kritiikkiä varsinkin asioissa, jossa on tarkoitus turvata ja varmistaa heikompien etu (esim. lasten). Ymmärrän kyllä hyvin myös monien pohdintoja omasta oikeusturvasta ja niihin liittyvistä peloista. Siksikin kiitän kaikkia heitä, jotka ovat prosessiin lähteneet ja apuaan antaneet. Tämä ei ole mikään helppo päätös, eikä se sellainen pidäkään olla. Kritiikki kehittää toimintaa ja toimintatapoja nyt ja tulevaisuudessa.

T. tuo aiempi onnellinen vaimo

Vierailija
74/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta valkoinen heteromies ei halua levittää geenejään. Ilmeisesti haluavat lisää ulkomaista alkuperää olevia lapsia Suomeen.

Ulkomaiset lapset ovat enemmän kuin tervetulleita, hyvä vaan jos autetaan lapsia hädässä.

Vierailija
75/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mulle jos f e m i n i s t i t haluaa ulkolaista alkuperää.

Vierailija
76/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovutan vain luonnollisella tavalla. Muutoin pidän tavaran kasseissani.

Vierailija
77/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tästä juteltu mieheni kanssa, mutta emme kumpikaan aio luovuttaa (ja minä en enää ikäni puolesta voikaan) juurikin siitä samasta syystä, että sitä ei voi tehdä anonyymisti. Meillä on neljä lasta ja viidennen tai kuudennen lapsen saapuminen ovelle on ajatuksena kauhistuttava. Entäs jos lapsi olisikin katkera? Sellainen keikauttasi koko perheen raiteiltaan. Meidän on ensisijaisesti suojeltava omaa (ydin)perhettämme.

Vierailija
78/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitin asiaa että miten homma hoituisi.

Ilmeisesti pitää ensi varata joku helkkarin puhelinsoittoaika (työaikaan), minkä jälkeen lääkäriaika (sekin työaikaan), jonka jälkeen verinäyte ja spermanäyte ajat (työaikaan), jonka jälkeen 10 kertaa luovutusaikoja kerran viikossa (työaikaan) jos pääsee seuloista läpi.

Lisäksi pitää koko parin kuukauden session ajan pidättäytyä sekä seksistä että itsetyydytyksestä(lukuunottamatta valvottuja sessioita laitoksella). Mielellään myöskään alkoholia eikä tupakkaa tai muita aineita ei saa käyttää.

Eivät sitten enää yhtää hankalammaksi ole osanneet asiaa tehdä.

Pitäis kyllä olla palkkiona tonni kuukaudessa verottomana minimissään.

Vierailija
79/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3kymppinen poikamies ja mietin jos luovuttaisin siittiöitä niin iskisikö se minua vastaan tulevaisuudessa? 20 vuoden päästä olisin onnellisesti naimisissa, omakotitalo, koira ja lapsia 3. Sitten oven taakse ilmestyy parikymppinen nuori ja kertoo, että olen hänen biologinen isänsä. Vaimoni ei asiaa hyväksy vaan tulee avioero ja omaisuus puoliksi. Nopeasti voi elämä romahtaa.

Vierailija
80/90 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiltä naisilta ja naispareilta pitäisi edellyttää myös vuoden yrittämistä miehen kanssa raskauden alulle saattamisessa. Samat säännöt kaikille. Ärsyttää, kun itse on miehensä kanssa yrittänyt 6 kk, eikä raskaus ala. Olemme nyt varanneet ajan tutkimuksiin ja sanotaan, että juu juu, vuosi on yritetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä