Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat tori.fi -löytösi?

Vierailija
28.07.2014 |

Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!

Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.

Kommentit (400)

Vierailija
181/400 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei käytetty lakana ole kovin houkutteleva ostos, mutta kun eihän niitä tarvitse edes käyttää lakanana vaan joku kätevä ompelee niistä vaikka koristetyynyliinoja, lemmikille jotain (mitä, en tiedä? :D), tai... no ihan mitä vaan. Tosi turhauttavaa, kun minulla on aivan liikaa lakanoita, jotka eivät käy sänkyyni enkä pääse niistä edes eroon. Roskiin en heitä! 

Käyttökelvottomaksi jääneistä lakanoista pääsee kyllä helpoimmin eroon kun lahjoittaa ne vaikka eläinten turvakotiin tai vie H&M-keräykseen. En ihan jaksa uskoa että vanhoja lakanoita kukaan torilta etsii - poislukien tietysti isoäidin pitsilakanat jotka ovat käyt. kats. iskemättömät.

Tosin varmaan saat lakanat menemään torillakin, kun laitat ne "annetaan"-osastolle.

Vierailija
182/400 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 18:53"]

Tiedän ettei käytetty lakana ole kovin houkutteleva ostos, mutta kun eihän niitä tarvitse edes käyttää lakanana vaan joku kätevä ompelee niistä vaikka koristetyynyliinoja, lemmikille jotain (mitä, en tiedä? :D), tai... no ihan mitä vaan. Tosi turhauttavaa, kun minulla on aivan liikaa lakanoita, jotka eivät käy sänkyyni enkä pääse niistä edes eroon. Roskiin en heitä! 

Käyttökelvottomaksi jääneistä lakanoista pääsee kyllä helpoimmin eroon kun lahjoittaa ne vaikka eläinten turvakotiin tai vie H&M-keräykseen. En ihan jaksa uskoa että vanhoja lakanoita kukaan torilta etsii - poislukien tietysti isoäidin pitsilakanat jotka ovat käyt. kats. iskemättömät.

Tosin varmaan saat lakanat menemään torillakin, kun laitat ne "annetaan"-osastolle.

[/quote]

Kiitti ideasta, mutta mitä H&M tekee niillä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/400 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Mä oon ainakin ostanu käytettynä lakanoita ja verhoja, ei kaikilla ole varaa. Oonko nyt wt? :( Kiitti.

Josta tuli mieleen, että olen yrittänyt kaupitella käyttökelvottomaksi jääneitä lakanoitani, mutta vain osasta olen päässyt eroon. Tiedän ettei käytetty lakana ole kovin houkutteleva ostos, mutta kun eihän niitä tarvitse edes käyttää lakanana vaan joku kätevä ompelee niistä vaikka koristetyynyliinoja, lemmikille jotain (mitä, en tiedä? :D), tai... no ihan mitä vaan. Tosi turhauttavaa, kun minulla on aivan liikaa lakanoita, jotka eivät käy sänkyyni enkä pääse niistä edes eroon. Roskiin en heitä! 

[/quote]

Provo, onhan? Et VOI olla tosissas??? (Jos joku on OSTANUT sun vanhan lakanan niin siinäpä on ollut tosi LÖYTÖ!)

[/quote]

[/quote]

Ei ollut kysymys vanhoista lakanoista,vaan käyttökelvottomista lakanoista!Joita siis kelvoton yrittää viel myydä!!!!!!!!!

Vierailija
184/400 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättää ne.

Sinä saat 15 pros. alennuskupungin:

http://www.hm.com/fi/longlivefashion

Nimim. Luulin että kaikki tietävät tämän systeemin

Vierailija
185/400 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tori ole AINA ollenkaan hyvä kauppapaikka enkä ole samaa mieltä edes (ainakaan kaikista) Jobbareista ja jälleenmyyjistä.

Jaan tämän verran: nyt keväällä sain perinnöksi ¼ erään sukulaiseni jälkeen. Oikein hyvässä yhteisymmärryksessä jaoimme jäämistön neljään osaan. Omaisuutta oli yksi kpl asunto, panimme myyntiin kiint.väl. Mutta: jaoimme kaiken irtaimen tasan kaikille. En olisi tahtonut MITÄÄN koska en tarvitse. Niin sovimme että paikallinen firma hakee ja siivoaa ja maksaa könttäsumman. Näin tehtiin: JA OLEN TYYTYVÄINEN.

Vähän myöh. joku meistä huomasi että huonekalut ja astiat olivat jälleenmyynnissä tämän firman facebookissa ja tori.Fi:ssa, aika kovaan hintaan. Mutta ei kyllä ottanut ketään päästä, koska tavaroitten roudaus ja myyminen markkinoille ei olisi meille kellekään onnistunut.

Joten siis haluan vain sanoa että (jälleen)myyjille myös tulee kuluja PLUS vaivaa johon ainakaan me ei nyt haluttu. En itse jaksaisi tehdä toriin ilmoitusta mistään alle 400 euroa.

Vierailija
186/400 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Poistelin maalit, hioin, vähän paklasin, ja maalasin sireeninlilaksi kalustemaalilla. Siitä tuli niin nätti ettei tosikaan.

[/quote]

ei ole olemassakaan sireninlilaa - se o syreeni. sireeni on punainen palokunta-esine. opettele termit ennenkuin tänne kirjoitat.

nimerkki syreeni (opetelkaa oikein kirjoitus, helpottaa uskottavuutta ylipäätään)

Vierailija
187/400 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Josta tuli mieleen, että olen yrittänyt kaupitella käyttökelvottomaksi jääneitä lakanoitani, mutta vain osasta olen päässyt eroon. Tiedän ettei käytetty lakana ole kovin houkutteleva ostos, mutta kun eihän niitä tarvitse edes käyttää lakanana vaan joku kätevä ompelee niistä vaikka koristetyynyliinoja, lemmikille jotain (mitä, en tiedä? :D), tai... no ihan mitä vaan. Tosi turhauttavaa, kun minulla on aivan liikaa lakanoita, jotka eivät käy sänkyyni enkä pääse niistä edes eroon. Roskiin en heitä! 

[/quote]

Provo, onhan? Et VOI olla tosissas??? (Jos joku on OSTANUT sun vanhan lakanan niin siinäpä on ollut tosi LÖYTÖ!)

Vierailija
188/400 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:11"]

[/quote]

Poistelin maalit, hioin, vähän paklasin, ja maalasin sireeninlilaksi kalustemaalilla. Siitä tuli niin nätti ettei tosikaan.

[/quote]

ei ole olemassakaan sireninlilaa - se o syreeni. sireeni on punainen palokunta-esine. opettele termit ennenkuin tänne kirjoitat.

nimerkki syreeni (opetelkaa oikein kirjoitus, helpottaa uskottavuutta ylipäätään)

[/quote]

Mene sitä aukomaan sitä päätä muualle! Nyt loppu tämän ketjun lukeminen! Onneksi on myös muita hyviä keskustelupaikkoja, mutta en niitä mainitse ettet vaan eksy pilaamaan niitäkin! :(

Vierailija
189/400 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:47"]

Ei minusta tori ole AINA ollenkaan hyvä kauppapaikka enkä ole samaa mieltä edes (ainakaan kaikista) Jobbareista ja jälleenmyyjistä.

Jaan tämän verran: nyt keväällä sain perinnöksi ¼ erään sukulaiseni jälkeen. Oikein hyvässä yhteisymmärryksessä jaoimme jäämistön neljään osaan. Omaisuutta oli yksi kpl asunto, panimme myyntiin kiint.väl. Mutta: jaoimme kaiken irtaimen tasan kaikille. En olisi tahtonut MITÄÄN koska en tarvitse. Niin sovimme että paikallinen firma hakee ja siivoaa ja maksaa könttäsumman. Näin tehtiin: JA OLEN TYYTYVÄINEN.

Vähän myöh. joku meistä huomasi että huonekalut ja astiat olivat jälleenmyynnissä tämän firman facebookissa ja tori.Fi:ssa, aika kovaan hintaan. Mutta ei kyllä ottanut ketään päästä, koska tavaroitten roudaus ja myyminen markkinoille ei olisi meille kellekään onnistunut.

Joten siis haluan vain sanoa että (jälleen)myyjille myös tulee kuluja PLUS vaivaa johon ainakaan me ei nyt haluttu. En itse jaksaisi tehdä toriin ilmoitusta mistään alle 400 euroa.

[/quote]

oho mä kyllä jaksaisin!aika mukavalle tuntipalkalle pääsee jos jaksaa vaikka kaksi 100 rahan ilmoitusta väsätä!eihän siihen mene kuin muutama minsa!

Vierailija
190/400 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

3. Koriste- ja käyttöesineet parhaimmat löydöt suomessa olen tehnyt pienissä huutokaupoissa. mm. Vanhoista kyläkouluista tai vastaavista, missä on myyty kaikki irtaimisto. Seuraa oman alueen paikallislehtiä ja nettiä! Näistä paikoista saa löytöjä todella halvalla!

-Oscar Wilde-

ps. Ilahduttavaa että tori.fi:n käyttäjistä kaikki ei ole wt, vaikka myynti-ilmoitukset antavat niin ymmärtää. Ehkä osa tekee tilaa tyylille. ;)

[/quote]

Kun ostimme vanhan talon maalta, kiersin maakunnan kuolinpesä- ja irtaimistohuutokaupat tarkkaan, lähes joka viikonloppu oli jokin. Viime vuosina olen lopettanut, melkein kokonaan. Syyt: moni kuolinpesä-huutokauppa ei olekaan "aito" eli tavaroita vain kaupitellaan perikunnan myyminä. Samat tavara kiertää eri nimisissä huutokaupoissa ympäri suomalaisen maaseudun.

Meklarit ovat tosi usein asiantuntemattomia, myydään esim. uusiotuotantoa alkuperäisenä, myös kunnostamalla pilattuja huonekaluja. Taiteesta eivät tiedä tuon taivaallista.

Toinen syy: kylähuutokaupoissa ostajina usein kaupunkien antiikki- ym.liikkeiden pitäjiä, jotka pitävät hinnat aikas korkealla, jos innostun itse huutamaan.

Löytöjä ei siis oikeastaan enää tee. Jotkut tavarat ovat myös ylihinnoissa, erityisesti Arabia mielestäni aivan törkeissä hinnoissa, koska KAIKKI keräävät Arabiaa. (En ymmärrä miks.) Ja viime aikoina noussut Finell arvoon arvaamattomaan, myös 50-luvun funkkis-huonekalut.

Torilta olen tehnyt muutaman valikoidun löydön (kohtuulliseen hintaan), kun siinä välissä eivät ole olleet meklariprovikat ja muut kustannukset.

Vierailija
191/400 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:43"]

Antiikkiketju? Oisko mitään. ;) Ketkä mukana?

[/quote]

Olisin mukana!

Nyt kaikki Wenzelit ja varaventselit esiin!

nimim. wara-wenzel

Vierailija
192/400 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kun ostimme vanhan talon maalta, kiersin maakunnan kuolinpesä- ja irtaimistohuutokaupat tarkkaan, lähes joka viikonloppu oli jokin. Viime vuosina olen lopettanut, melkein kokonaan. Syyt: moni kuolinpesä-huutokauppa ei olekaan "aito" eli tavaroita vain kaupitellaan perikunnan myyminä. Samat tavara kiertää eri nimisissä huutokaupoissa ympäri suomalaisen maaseudun.

Meklarit ovat tosi usein asiantuntemattomia, myydään esim. uusiotuotantoa alkuperäisenä, myös kunnostamalla pilattuja huonekaluja. Taiteesta eivät tiedä tuon taivaallista.

Toinen syy: kylähuutokaupoissa ostajina usein kaupunkien antiikki- ym.liikkeiden pitäjiä, jotka pitävät hinnat aikas korkealla, jos innostun itse huutamaan.

Löytöjä ei siis oikeastaan enää tee. Jotkut tavarat ovat myös ylihinnoissa, erityisesti Arabia mielestäni aivan törkeissä hinnoissa, koska KAIKKI keräävät Arabiaa. (En ymmärrä miks.) Ja viime aikoina noussut Finell arvoon arvaamattomaan, myös 50-luvun funkkis-huonekalut.

Torilta olen tehnyt muutaman valikoidun löydön (kohtuulliseen hintaan), kun siinä välissä eivät ole olleet meklariprovikat ja muut kustannukset.

[/quote]

Maalaishuutokaupoista samoja tuntemuksia täällä. Nytkin ensi viikonloppuna 3 kpl. Onhan ne hauskoja tapahtumia puffetteineen ym, mutta tavara on sanalla sanoen sekalaista. Tänä viikonloppuna samassa huutokaupassa tarjolla jyrsin, Arabian papukaijakannu, käsikivet, mahalipasto, kalastajavene sekä "kirpputorilaatikoita". Harvoin enää vuosiin olen tehnyt löytöjä. Laiskuttani selaan mieluummin huuto.nettiä ja toria, niissä on nykyään paremmat kuvaukset tavarasta kuin kylähuutokaupoissa.

Vierailija
193/400 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuuuups

Vierailija
194/400 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 07:32"]

Mitähän kannattaisi pyytää pihakalusteista, pöytä ja kaksi tuolia polirottinkia?Ostettu nyt keväällä ja ei juuri lainkaan istuttu.Onko nyt vielä hyvä aika myydä kesäkalustoa?

[/quote]

Nythän säästeliäs ja harkitseva just ostaa kesäkalusteet, alet ovat syksyisin kaupoissakin. Joten laita vaan ilmoitus, tutki hintoja etukäteen ja laita reilu hintapyynti itsellesi. Ja kirjoita ilmoitukseen mieluummin polyrottinki kuin polirottinki niin ostajat löytävät paremmin. Onnea kauppoihisi!

Vierailija
195/400 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:46"]

Harrastan huonekalujen entisöintiä ja olen tehnyt parhaat kunnostuslöytöni tori.fi:sta. Olen löytänyt kokopuisia, vanhoja huonekaluja, jotka on ollut jopa kaltaiseni amatöörin helppo kunnostaa. Usein riittää vain vanhojen maalien poisto, hiominen ja pellavaölymaali tai puuvaha.

Entisöinti on hauskaa! Olen saanut kotiin kauniita huonekaluja murto-osalla hinnasta, jonka ne kunnostettuna maksavat. Lisäksi huonekalujen kanssa puuhaaminen on minulle ”omaa aikaa” ja melkein meditaatiota.

Nimimerkki ”Kaksi kättä ja mansardikatto”

[/quote]

Hirvittää vähän tämä vanhojen huonekalujen ”tuunaaminen” (= tärveleminen) valkoisella maalilla. En tarkoita ollenkaan, että sinä "Kaksi kättä.." niin teet, mutta ”kunnostamalla” pois pilattuja huonekaluja näkyy aivan liikaa esimerkiksi sisustuslehtien kotiesittelyissä.

Vierailija
196/400 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:46"]

Harrastan huonekalujen entisöintiä ja olen tehnyt parhaat kunnostuslöytöni tori.fi:sta. Olen löytänyt kokopuisia, vanhoja huonekaluja, jotka on ollut jopa kaltaiseni amatöörin helppo kunnostaa. Usein riittää vain vanhojen maalien poisto, hiominen ja pellavaölymaali tai puuvaha.

Entisöinti on hauskaa! Olen saanut kotiin kauniita huonekaluja murto-osalla hinnasta, jonka ne kunnostettuna maksavat. Lisäksi huonekalujen kanssa puuhaaminen on minulle ”omaa aikaa” ja melkein meditaatiota.

Nimimerkki ”Kaksi kättä ja mansardikatto”

[/quote]

Hirvittää vähän tämä vanhojen huonekalujen ”tuunaaminen” (= tärveleminen) valkoisella maalilla. En tarkoita ollenkaan, että sinä "Kaksi kättä.." niin teet, mutta ”kunnostamalla” pois pilattuja huonekaluja näkyy aivan liikaa esimerkiksi sisustuslehtien kotiesittelyissä.

[/quote]

Samaa kauhistelen myös.. Joku kaunis tummapöytä tms ja maalataan valkoisella maalilla.. Usein vielä liian paksulla ja pensselillä.. Että jää epätasainen ja ruma maalausjälki.. :( Värejä on muitakin kun valkoinen, jos on ihan pakko maalata.. Eikä pensselillä vaan ruiskulla! Esim automaalaamot yms ruiskumaalaa myös huonekaluja todella halvalla!

Vierailija
197/400 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 06:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:46"]

Kuinka kauan sulla on ollut ne ilmoitukset torilla? En itse lannistuisi ainakaan jos on olleet vasta muutaman kk:n!

Vai mitä muut sanotte?

[/quote]

Minua kiinnostaisi myös: kauanko te muut olette pitäneet ilmoituksia? Meneekö vielä monen kuukauden jälkeen kaupaksi?

(Olen laittanut vasta ensimmäiset 3 ilmoitusta, paljon juuri tämän ketjun innostamana. Kaikki huonekaluja, itseltä vie vain tilaa, ja hinta kyllä kohdallaan eli ostaisin itse, jos tarvitsisin - kuten tässä keskustelussa hyvin neuvottiin.)

Kiitos jos joku jaksaa jakaa kokemuksensa!

[/quote]

Vanha mummoni sanoi aina: Aika tavaran kaupittee.

Ei mulla muuta viisautta.

Vierailija
198/400 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
199/400 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: huomasin, et joku on ottanut missiokseen käydä alapeukuttamassa kaikki mahdolliset viestit. Huomasitteko muut?

Jokaisella toki saa olla (omituisiakin) harrastuksia, mutta ihmettelen, mistä moisen harrastuksen ilo ja tyytyväisyys tulee.

Osaan vain arvailla alapeukkaajan motiiveja. Pieni ikävyys/harmistus silti, kun pääosin tämä ketju on ollut positiivinen.

Vierailija
200/400 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytä, lasten kerrossänky, tv-taso löydetty itselle huokeaan hintaan ja noudot onnistuneet vaivatta. Itse myynnyt lastentarvikkeita. Pääasiassa ok, mutta yksi yritti ostaa turvaistuinta monta kymppiä halvemmalla kuin oli myyntihinta ja sovittu. Lähti sitten hakemaan rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme