Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat tori.fi -löytösi?

Vierailija
28.07.2014 |

Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!

Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.

Kommentit (400)

Vierailija
141/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Tänään ei saa sit kiukutella! :-) <3

Vierailija
142/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Dear Quentin!

Ei hassumpi valinta! Vaikka ei ihan makuuni, turhan moderni huonekaluksi. Mutta pakko on myöntää että silti tyyliä (vaikka jäljennös).. Mitä en odottanut tori.fi kaltaiselta sivustolta. Papukaijamerkki! Hyvää työtä Q!

[/quote]

Dear Oscar,

tyyli on köyhän perusoikeus.

Sincerely,

Quentin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuli heti tämä keskustelu mieleen?

http://www.feissarimokat.com/2014/08/roskalavalla-rapisee-osa-10/

Vierailija
144/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:54"]

Miksi tuli heti tämä keskustelu mieleen?

http://www.feissarimokat.com/2014/08/roskalavalla-rapisee-osa-10/

[/quote]

Reps! Pala hiomapaperia! Ovelle tuotuna!

Vierailija
145/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 06:38"]

Nosto! Tänään ei saa sit kiukutella! :-) <3

[/quote]

Ja sovitaan et tänään laitetaan taas otsikon mukaan parhaita LÖYTÖJÄ ja ajatuksia niiden tiimoilta! Tämä on kiva ketju!

Vierailija
146/400 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siks ärsyttää koko paska tori.fi, kun myyjät on yleensä kataisiais mulkkuja. Pätemässä koko ajan?!? Ihan oikeasti, eikö oo muuta tekemistä? Ei tarvii sun rojua mulle raahata. Lupaan olla maksamatta! Missä päin suomea asut? Etten vaan vahingossa osta sulta yhtään mitään!

[/quote]

Voi sua. Olen ostanut tori.fi:sta monta juttua (en rojua) ja olen tavannut ainoastaan mukavia myyjiä. Olen myös myös myynyt pari meille ylimääräistä juttua (en rojua) ja olen tavannut ainoastaan mukavia ostajia.

Niin metsä vastaa...

Vierailija
147/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sohvan farkkupäälinen.. Järkyttävän.. Kaunis.. Huh! Onko tuo mikron myyjä alasti, vai katsoinko väärin? Onneksi ei ole kokovartalopeili myynnissä.. Heh.. :-D

Vierailija
148/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä muutama, vaatteita en edes uskaltanut katsoa. Taidan jatkaa suosilla "vanhoissa paikoissani" ;)

Ps. En laske uunia, kun en ostanut sitä. ;) tori.fi 0 Oscar Wilde 1.

pps.  Quentin Crisp on oikeassa muodista. Tyylin pitää aina edustaa itse, ei toisinpäin!

-Oscar Wilde-

No niin, Oscar, parahin keikari, jaathan meille nyt "vanhat paikkasi" kun et uskalla enää torilla käydä ;-)

Tässä haaste herrasmiehelle!

Vierailija
149/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle uutiset 3. 8.

Suomalaiset ostavat netistä käytettyä designia, johon ei uutena olisi varaa

Verkosta ostetaan entistä enemmän käytettyä muotoilua. Taipumuksena on nyt hankkia designia, johon varat eivät välttämättä uutena riittäisi. Myös keräily on suosittua. Erityisesti huonekalujen ja sisustustavaroiden ostoissa suositaan kotimaista muotoilua.

Suuret ostot ovat parhaillaan käynnissä, kun tuhannet opiskelijat kalustavat ensiasuntojaan.

Moni sijoittaa nyt hyvälaatuisiin ja kestäviin huonekaluihin, vaikka omat tulot eivät olisikaan suuret, kertoo Tori.fi-sivuston toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

Esimerkiksi Artekin 69-mallin tuolit maksavat uutena noin 260 euroa kappaleelta. Käytettynä verkosta niitä voi saada miltei samalla hinnalla neljäkin kappaletta.

– Ei haluta luopua tietystä elintasosta, mutta tiedetään, ettei siihen ole välttämättä rahaa. Tietynlainen harkitsevuus ja etsiminen ovat tulleet tähän mukaan, Lystimäki sanoo.

Huuto.netin asiakaspalvelupäällikkö Tapio Luoto vahvistaa ilmiön suosion.

– Varmasti näinä aikoina suomalaiset hakevat laatua, mutta kuitenkin kiinnittävät samalla huomiota hintaan, Luoto toteaa.

Luodon mukaan suosituimpia design-tuotteita on haettu avainsanoilla tuhansia, jopa kymmenia tuhansia kertoja kuukaudessa. Sekä Tori.fi:ssä ja Huuto.net:ssä ilmiö on kasvanut selvästi viimeisen vuoden aikana.

Monet ostavat käytettyjä tavaroita myös keräilyarvon vuoksi. Lystimäen mukaan erityisesti sisustuslehdet ja kierrätyksen muodikkuus saavat ihmiset etsimään juuri tiettyjä esineitä käytettynä.

– Käytetyissä tavaroissa on se puoli, että niitä ei usein enää valmisteta, eikä niitä saa kaupasta, Lystimäki toteaa.

Lystimäen mukaan hankalat ajat taloudessa on yksi syy käytetyn muotoilun etsimiseen.

Osa haluaa heti sulkea kaupat, kun näkevät kiinnostavan kohteen, eikä jäädä jännittämään.

– Luulen, että taantuma ruokkii sitä, että ihmiset alkavat harkita eri vaihtoehtoja. Jos tulee saataville hyvälaatuinen merkki, siihen tartutaan, Lystimäki toteaa.

Yhä useampi suomalainen on myös hylännyt huutokaupassa odottelun. Huuto.netin osta heti -palvelu on kasvattanut suosiotaan, ja nyt puolet verkkosivun kaupoista tehdään sitä kautta.

– Osa haluaa heti sulkea kaupat, kun näkevät kiinnostavan kohteen, eikä jäädä jännittämään, sanoo Luoto.

Lystimäen mukaan ostajat ovat kärsimättömiä, ja tavarat halutaan varman päälle. Toisaalta moni myyjäkin haluaa päästä ylimääräisistä esineistä nopeastikin eroon ilmoituksen laitettuaan.

Luoto arvelee, että kestävyys ja ekologisuus ovat monelle syitä sijoittaa muotoiluun. Lystimäen mukaan käyttäjähaastatteluissa on käynyt ilmi, että joillekin design merkitsee myös korkeampaa elintasoa.

– Eräs käyttäjä sanoi: "pykälää parempi elämä" samalla rahalla, Lystimäki toteaa.

Vierailija
150/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihanuuksia tänään on löydetty?

Vierailija
151/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin juuri meidän jääkaappi-pakastimen tälle vuosikymmenelle hintaan 100 euroa. Täysin priima laite, näyttää aivan uudelta. Kiitos vaan mukavalle myyjälle Keravan suuntaan :-)

Hella hajosi vuosi sitten, kävin hakemassa ilmaiseksi käytetyn hellan jostain päin Helsinkiä, en enää oikein muista mistä, mutta kiitokset sinnekin keittiörempan tekijälle :-)

Soikea antiikkipeili tuossa odottaa kiinnitystä lipaston päälle, hinta 60 euroa, ja 50 eurolla kävin hakemassa mökin keittiöön puisen kulmakaapin juuri samaa puunsävyä kuin muu kaapisto. Yläosan ikkunalasikin samaa vihreää kuin meidän keittiökaluston tuolien kangaspäälliset. Ai niin, talvella löysin mökkikeittiöömme aidot 50-luvun laatat tiskipöydän välitilaan 30 eurolla. Joku oli löytänyt ne ullakoltaan.

Pojalle ostin uudenveroiset, nahkaiset pukukengät 10 eurolla.

Miten sitä ennen pärjäsikään ilman tori.fi:tä?

Vierailija
152/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan huonekalujen entisöintiä ja olen tehnyt parhaat kunnostuslöytöni tori.fi:sta. Olen löytänyt kokopuisia, vanhoja huonekaluja, jotka on ollut jopa kaltaiseni amatöörin helppo kunnostaa. Usein riittää vain vanhojen maalien poisto, hiominen ja pellavaölymaali tai puuvaha.

Entisöinti on hauskaa! Olen saanut kotiin kauniita huonekaluja murto-osalla hinnasta, jonka ne kunnostettuna maksavat. Lisäksi huonekalujen kanssa puuhaaminen on minulle ”omaa aikaa” ja melkein meditaatiota.

Nimimerkki ”Kaksi kättä ja mansardikatto”

Vierailija
153/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopuu, täyspuu... miten ummikko tietää onko huonekalu täyspuuta vai ei? Juuri joku kysyi myymästäni huonekalusta ja mistä minä tietäisin... kun en edes alkuperäistä hintaa tiedä kun ovat mummon vanhoja.

Vierailija
154/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:49"]

Vanha soma kapioarkku, 1930-luvulta, alkuperäisessä kunnossa eli ei maalaamalla pilattu. Satasen maksoin.

Tiedän vanhan tavaran ja antiikkiliikkeiden hintatason, kun niissä olen paljon kiertänyt. Nätti arkkuni oli löytö, mutta sen myikin yksityishlö, joka oli perinyt paljon tavaraa eikä kaikki millään enää mahtunut asuntoon.

[/quote]

Olen myös ostanut kapiokirstun! Kerään pikkuhiljaa tyttärelleni arkkuun morsiuslahjaksi kapioita, vanhan ajan tapaan: laadukkaita vuodevaatteita, pyyheliinoja, lautasliinoja.

En osaa käsitöitä yhtään, joten nimikointia vaille kapiot jäävät, mutta pieni oikaisu perinteistä sallittakoon 2000-luvulla, vai?

[/quote]

Hei saanko tiedustella nro 142 mitä maksoit kirstusta ja onko se vanha kirstu vain sellainen, mitä vankiloissa tehdään? Katselin tori-tarjontaa ja emmin kahden vaiheilla. Kiitos jos vastaat!

[/quote]

Noita vankien valmistamia puisia kapioarkkuja saa ainakin Turun vankilan Onnimannissa. Hinta on tosi suolanen eli 260 euroa. Näkemäni arkut olivat makuuni turhan ”kirkuvan”värisiä, en tykännyt.

En tiedä olisinko sovussa sen ajatuksen kanssa että lahjoittaisin vankilakirstun perintönä tyttärelle. Kun en tietäisi millainen venkula sen on valmistanut. Bad karma?

Vierailija
155/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinä muutama, vaatteita en edes uskaltanut katsoa. Taidan jatkaa suosilla "vanhoissa paikoissani" ;)

pps.  Quentin Crisp on oikeassa muodista. Tyylin pitää aina edustaa itse, ei toisinpäin!

Your'e welocome!

-Oscar Wilde-

[/quote]

Dear Oscar,

olen varma että kaltaistasi keikaria pukisi tämä

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Vintage_solmioneula_Whitehead_1892_11550708.htm?ca=18&w=3

You're most welcome,

Lady Windermere

Vierailija
156/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dear 251!

Mukavaa että nautit löydöistäni. Niitä lisää täällä; http://www.tori.fi/ 

Laatu ja hinnat kohtaa tuola paikassa moneen otteeseen! ;)

Your higness

-Oscar Wilde-

Vierailija
157/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:52"]

Kokopuu, täyspuu... miten ummikko tietää onko huonekalu täyspuuta vai ei? Juuri joku kysyi myymästäni huonekalusta ja mistä minä tietäisin... kun en edes alkuperäistä hintaa tiedä kun ovat mummon vanhoja.

[/quote]

Mitenkä voit myydä mitään mistä et tiedä mitä se on????

Vierailija
158/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Noita vankien valmistamia puisia kapioarkkuja saa ainakin Turun vankilan Onnimannissa. Hinta on tosi suolanen eli 260 euroa. Näkemäni arkut olivat makuuni turhan ”kirkuvan”värisiä, en tykännyt.

En tiedä olisinko sovussa sen ajatuksen kanssa että lahjoittaisin vankilakirstun perintönä tyttärelle. Kun en tietäisi millainen venkula sen on valmistanut. Bad karma?

[/quote]

Paha hinta, paha karma.

Vierailija
159/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:40"]

-Oscar Wilde-

No niin, Oscar, parahin keikari, jaathan meille nyt "vanhat paikkasi" kun et uskalla enää torilla käydä ;-)

Tässä haaste herrasmiehelle!

[/quote]

Dear 260!

Todellinen keikari ei voi paljastaa parhainpia paikkojaan. Muutenhan kaikki tori.fi palstan keskustelijat ostaisi paikat tyhjiksi, eikä keikarille itselleen jäisi mitään. Ja kuka enää väittelisi keikarin kanssa lastulevyhuonekalujen tarpeellisuusesta. ;)

Mutta ehkä muutaman vinkin keikari voi paljastaa, miten ja mistä tyyliä voi lähteä etsimään:

1. Mikäli pidät koruista, hopeista jne. Hanki luuppi! Se on pieni, ja kannattaa olla aina mukana taskussa/laukussa. Koskaan ei tiedä mitä löytää! Opettele leimoja, erilaisia vihkoja/kirjoja leimoista voi ostaa/katsoa netistä. Jos en ihan väärässä ole niin nykyisin on saatavilla puhelimeen myös sovellus leimoista. Mutta sellaista ei keikarin puhelimesta löydy. Vuosien saatossa oppii yllättävän määrän leimoja!

2. Vaatteet moni ei ole tullut ajatelleeksi, että teatteri myy vaatteita. Osa vaatteista voi olla sopimattomia arkivaatteeksi, mutta kyllä sieltäkin välillä löytöjä tekee. Keikarin ja keikarin puolison monta vaatetta on ostettu teattereiden puvustuksesta. Vaateet on tehty aina laadukkaana käsitytyönä hyvistä kankaista.  Netistä löytyy myös suuret määrät vintage vaatteita myyviä netti/kivijalka myymälöitä sekä suomesta että ulkomailta. Tässä olisi neidoille tyyliä 1900-luvun alusta. Kengät ostan aina uutena. Käytetty voi olla myös hyvä, mutta yleensä mukautunut edellisen käyttäjän jalan mukaan = ei hyvä sinun omassa jalassa.

3. Koriste- ja käyttöesineet parhaimmat löydöt suomessa olen tehnyt pienissä huutokaupoissa. mm. Vanhoista kyläkouluista tai vastaavista, missä on myyty kaikki irtaimisto. Seuraa oman alueen paikallislehtiä ja nettiä! Näistä paikoista saa löytöjä todella halvalla! Kirpputoreilta löytää myös suomesta välillä jotain. Parhaimmat löydöt teen eripuolilla Iso-Britaniaa ja Italiaa. Edellämainituista paikoista saa tavaraa välillä pilkkahintaan, suomessa sama tavara antiikkikaupassa tms. usein kolminkertainen. Osittain halvat hinnat selittyy sillä, että molemmissa maissa on paljon vanhaa tavaraa jäljellä suhteessa asukaslukuun. Hintaa tosin nostaa kuljetus, mutta pienet tavarat kulkee käsimatkatavarana. Isotkaan ei ole ongelma jos osaa sumplia. ;)

Siinä nyt ei varsinaisesti niitä salattuja paikkoja ollut. Mutta ehkä ajatuksia, minne voisi lähteä aarrejahtiin! ;)

You're welcome!

-Oscar Wilde-

ps. Ilahduttavaa että tori.fi:n käyttäjistä kaikki ei ole wt, vaikka myynti-ilmoitukset antavat niin ymmärtää. Ehkä osa tekee tilaa tyylille. ;)

Vierailija
160/400 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:52"]

[/quote]

Mitenkä voit myydä mitään mistä et tiedä mitä se on????

[/quote]

Dear!

Kuva olis kiva!

Täyspuisen huonekalun tunnistaa yleensä jo painosta. 

Täyspuu nyttää tältä: 1

Vaneri; 2 pinnoitettuna esim 3

Lastulevy: 4

You're welcome!

-Oscar Wilde-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan