Loukkaantuisitko jos joku ei haluaisi olla "vain kaveri" kanssasi?
Kommentit (23)
Onko pakko homostella kaverin kanssa että voi olla enemmän kuin kaveri?
Mitäpä siitä loukkaantua. Jatka eteenpäin.
En loukkaantuisi. Voisin hyvin olla itse tuo henkilö, koska en koe tekeväni kavereilla mitään. Vähiten haluan sellaiseksi ihmisen, jota kohtaan tunnen kaveruutta enemmän.
Ei loukkaantumisen paikka, mutta toki reaktio riippuisi siitä millaiset tunteeni ovat häntä kohtaan. Ihanaahan se silloin on, jos omat tunteet ovat samalla linjalla. Toisaalta, jos kokisin hänet puhtaasti kaverillisesti, niin saattaisin myös ahdistua siitä, etten pysty vastaamaan hänen tarpeeseensa.
Mieleen muistuisi myös miltä tuntuu olla se osapuoli, joka toivoi muutakin, kuin kaveruutta, mutta ystävyys meni samalla, koska toinen ei pystynyt käsittelemään asiaa, vaan hylkäsi suorilta käsin myös kaverina. Ainakin yrittäisin olla lempeä ellen vastaisi tunteisiin ja katsoa onko kaveruus mahdollista, jos kumpikin on sitä mieltä, että tahtoo olla edelleen yhteydessä.
Toisaalta olen ollut myös tilanteessa, jossa kaveruuteen ei tyydytty, kun kerroin etten koe romanttista tai seksuaalista kipinää vaikka toinen olisi tahtonut viedä tuttavuuden treffailun suuntaa. Hänelle kaveruus ei kelvannut.
Summa summarum. Tilanne on, jossa mahdollisesti seuraa loukkaantumisia, muttei siitä syystä, että tahdotaan olla enemmän, kuin kavereita.
Itsekästä painostaa toista omilla himoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itsekästä siinä on, jos kertoo rakastuneensa? Itsekästä vasta siinä vaiheessa, jos jatkaa painostusta silloin, kun ystävä ei koe samoin. Entä, jos kumpikin on salaa rakastunut toisiinsa muttei uskalla kertoa ystävyyden menettämisen pelossa?
En. Ymmärrän. Joskus tunteita ei pysty tai edes halua tukahduttaa. Mutta sitten pitää vain toisen ymmärtää, että emme voi olla tekemisissä.
Minulla on vain ystävyyttä annettavaksi ja se ei muutu. Jos toinen ei sitä ymmärrä, muuttuu tilanne todella ahdistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mitään painostamista. Ihan tervettä itsekkyyttä välttää kaveruutta, josta tietää itselleen tulevan pidemmän päälle vain huono fiilis.
Vierailija kirjoitti:
En. Ymmärrän. Joskus tunteita ei pysty tai edes halua tukahduttaa. Mutta sitten pitää vain toisen ymmärtää, että emme voi olla tekemisissä.
Minulla on vain ystävyyttä annettavaksi ja se ei muutu. Jos toinen ei sitä ymmärrä, muuttuu tilanne todella ahdistavaksi.
Tosiaankin kysymyksenhän voi käsittää niin, että toinen kieltäytyy kaveruudesta, jos ei saa enempää. Ajattelin kysymyksen siinä mielessä, että kaveri kertoo tahtovansa enemmän.
Ei ole mitään syytä loukkaantua. Raastavaahan se on kaveerata ihmisen kanssa johon on oikeasti ihastunut.
Mun kaverikiintiö on täynnä. Otakoot jonotusnumeron! NiiN.
Joo, olisihan se kurjaa 😞 Onneksi just muutama viikko sitten varmistui, että ollaan kavereita 🤩 Tähän asti en oo ollu varma edes siitä.
Vierailija kirjoitti:
En. Olisi ihan ok olla kaverikin.
Ei se tuota kysynyt.
En loukkaantuisi, parempihan se niin on.
Minulla oli joskus mukava kaveri, mutta kaveruus muuttui vastenmieliseksi kun hän halusi olla jotain enemmän. Roikkui silti mukana, nykyään onneksi vähemmän.
Kyllä olen ottanut loukkauksena. Jos siis kaverina pitämäni henkilö on täysin yllättäen ilmaissut lämpimämpiä tunteita ja kohteliaan kieltäytymisen jälkeen hän on sanonut, ettei enää ole kiinnostunut olemaan missään tekemisissä.
Tuntuu, ettei minussa ole ollut hänelle muuta kiinnostavaa, kuin kuvitelma housuihin pääsemisestä, ja kaveriksi en kelpaa.
Miksi siitä pitäisi loukkaantua? Siis joku haluaa muutakin kuin pelkän kaverisuhteen. Ymmärrättekö te nykynuoret enää suomen kieltä eli tiedättekö mitä esimerkiksi loukkaantuminen tarkoittaa?
Korkeintaan tilanne voi olla kiusallinen tai epämiellyttävä, joskus jopa vaarallinen.
Kyllä se on loukkaavaa jos on kuvitellut, että ollaan kavereita. Kaveria ei jätetä! Jos toinen sitten sanoisi, että haluaa enemmän tai ei mitään, niin on kyllä harvinaisen tökerö lähestymistapa ja myös törkeää painostusta, joka ei johda haluttuun lopputulokseen ajan kanssa, jollei niitä tunteita jo valmiiksi ole.
Että kyllä suuttuisin, mutta eihän sillä mitään väliä olisi kun välit ois joka tapauksessa poikki jo.
Vierailija kirjoitti:
En. Olisi ihan ok olla kaverikin.
Idi00tti :"""DDDDDD Miten tämö vastaa kysymykseen??????
Ja tyyppi sanoisi sen vielä ääneen. Ap