Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat tori.fi -löytösi?

Vierailija
28.07.2014 |

Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!

Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.

Kommentit (400)

Vierailija
101/400 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Tiettääkö kukaan mistä sais fiftarityylisiä mekkoja? 

Vierailija
102/400 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/400 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks, dearest Oscar!

Valokuvauksen Alkeet Aloittelevalle -pikakurssiisi lisään ja painotan vielä:

kukaan tolkuissaan oleva ei edes vilkaise ilmoituksen "wanhaa" eikä "antiikkia" (eikä "taidetta" eikä "vintagea"), jos valokuva on otettu ladossa/autiotalossa/ullakolla, mistä rojun seasta on fotograafiin poimittu "talonpoikaispuusohva" tms. "sukukalleus".

Torissa myyjinä on runsain mitoin tällaisia toiveikkaita, jotka ammentavat asiantuntemuksensa - jaa, enpäs tiedä mistä.

Vakavasti otettava (ja sellaisiakin on runsain mitoin) vanha esine on ollut käytössä ja/tai säilössä jossakin aivan muualla kuin kylmässä vinttikomerossa.

Vierailija
104/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:52"]

Vakavasti otettava (ja sellaisiakin on runsain mitoin) vanha esine on ollut käytössä ja/tai säilössä jossakin aivan muualla kuin kylmässä vinttikomerossa.

[/quote]

Juu, ja just siks sen erottaa aika p-sta valokuvastakin näistä paskoista kirppislöydöistä tyyliin reikäinen maitohinkki hintaan 120 e! Mutta vanha on!

Vierailija
105/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:06"]

Jos on oikein köyhä (esim opiskelija), niin tori.fi:stä ainakin pääkaupunkiseudulla pystyy keräämään ilmaiset huonekalut kotiin. Monet antavat ilmaiseksi tavaraa kunhan vain itse järjestää noudon ja nopealla aikataudulla.

Huutikseen olen todella kyllästynyt. Aikoinaan myin siellä, mutta kokemukseni mukaan se huuto-systeemi on ärsyttävä. Ihmiset eivät ole valmiita kilpailemaan jostain vanhasta tavarasta, vaan haluavat sen edullisesti ja nopeasti.

[/quote]

Hesarissa oli pari viikkoa sitten (sorry, en muista tarkkaa päivämäärää) juttu perheestä joka oli koonnut (aivan hemmetin hienon) keittiön ja kylppärin tori-ostoksilla. Siitä jutusta itse vasta hoksasin koko palstan. nyt olen ruvennut *vahtimaan* tiettyjä kylppäriremontti-juttuja. Remppaa tehdessä jää joka kerta yli tarvikkeita, jotka ovat ah, ah, ah kalliita kaupassa. Meilläkin on mosaiikkilaattoja ja heloja jne, jotka varmasti menisi kaupan, jäivät siis yli ed. sauna- ja kylppäriremontista.

Vois olla menisi torissa hyötykäyttöön. Mutta en ole suoraan sanoen jaksanut ajatella et niistä voisi muutaman kympin jopa saada ennen kuin siis luin tuon Hesarin jutun.

Vierailija
106/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juuri muuttamassa uuteen asuntoon ja siellä oli todella karseen näköset kodinkoneet. Torista löytyi LG:n side by side jääpakastinkaappi, LG:n integroitu astianpesukone ja Rosenlewin keraaminen liesi ja näistä selvittiin 400e.

Vierailija
107/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennun oon löytäny. <3

Vierailija
108/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennun

Vierailija
109/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaksi kuukautta vanhan Askon sohvakaluston (sohvan, kaksi lepotuolia ja rahin) hintaan 500 euroa. Noiden arvo kaupassa n. 2500 €. Elämäni löytö.

Vierailija
110/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen, kun karsin kirjahyllyä. Yhteen vastasin, mutta kävikin ilme, että kirja oliai pitänyt *lahjoittaa* eikä myydä. En sitten lahjoittanut.

Vierailija
111/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun rupisessa pikkukylässä. Harmittaa valtavasti kun tooooodella harva Tori.fi myyjä postittaa. Ei luulisi olevan ihan ylitsepääsemätöntä kiikuttaa tavaraa postiin jos ostaja lupautuu maksamaan KAIKKI AIHEUTUNEET KULUT. Toki hakeminen on yksinkertaisempaa mutta vituttaa ihan suunnattomasti. On mennyt monta löytöä sivu suun.

Myyjänä olen huomannut että kuukauden vanhoja tuotteita ei kysele kukaan. Miten tiolla saa muka nostettua ilmoitusta? Eikö se maksa? Tai miten poistetun ilmoituksen saa takaisi?

Vierailija
112/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:14"]Lukeeko kukaan koskaan torissa niitä "ostetaan" -ilmoituksia?

Mulla on ollut niitä useampia ja tasan yhteen on tullut yksi vastaus, ja silloinkaan tavara ei ollut sitä mitä hain...

[/quote]

Luen..., ja olen kahdelle tarjonnut kohtuuhintaan kyselemäänsä tuotetta, eikä kumpikaan vastannut yhtään mitään.

Vierailija
113/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:14"]Lukeeko kukaan koskaan torissa niitä "ostetaan" -ilmoituksia?

Mulla on ollut niitä useampia ja tasan yhteen on tullut yksi vastaus, ja silloinkaan tavara ei ollut sitä mitä hain...

[/quote]

Minä luen aina ennen ilmoituksen laittoa. Liian usein ilmoitus on vanhentunut eli tavara jo löydetty. Kerran olen myynyt sitä kautta kotimaisen design-huonekalun.

Vierailija
114/400 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuto.netissä sama ongelma.. Ihmiset laiskistunut, eikä viittis millään postittaa vaan pitäs ovelta asti tulla jotain pikku juttuja hakemaan.. :/

Vierailija
115/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa, erittäin hyvässä kunnossa oleva divaanisohva;) ylläriks viä kympin seteli pehmusteiden välis:D

Vierailija
116/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dear Oscar, tervehdin ilolla kirjoitustasi antiikista!

Vierailija
117/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:49"]

Vanha soma kapioarkku, 1930-luvulta, alkuperäisessä kunnossa eli ei maalaamalla pilattu. Satasen maksoin.

Tiedän vanhan tavaran ja antiikkiliikkeiden hintatason, kun niissä olen paljon kiertänyt. Nätti arkkuni oli löytö, mutta sen myikin yksityishlö, joka oli perinyt paljon tavaraa eikä kaikki millään enää mahtunut asuntoon.

[/quote]

Haa! Kopioin kapioidean! Kiitti oivalluksesta, jossa on järkeä ja sydäntä.

Olen myös ostanut kapiokirstun! Kerään pikkuhiljaa tyttärelleni arkkuun morsiuslahjaksi kapioita, vanhan ajan tapaan: laadukkaita vuodevaatteita, pyyheliinoja, lautasliinoja.

En osaa käsitöitä yhtään, joten nimikointia vaille kapiot jäävät, mutta pieni oikaisu perinteistä sallittakoon 2000-luvulla, vai?

[/quote]

Vierailija
118/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras löytö... Otetaas vähän taustaa. Erosin, enkä saanut (enkä edes halunnut) pahemmin tavaraa yhteisestä kodista mukaan. Lisätään tähän vielä, että erossa en tainnut montaa pennin latia saada, joten ihan omilla rahoilla piti koti sisustaa - minulle ja niille parille lapsoselle.

Löysin aivan ihastuttavan sängyn patjoineen ja lähdin sitä hakemaan. Sänky oli vielä kokonaisena, joten emäntä tuumasi, että "Matti pistää sen osiin, juodaan me sillä välin kahvit". Kerroin siinä tilanteestani, jolloin tämä kirpparihamsteri (niin hyvässä mielessä kuin vaan nimitystä voi käyttää) sanoi, että tässä olisi ylimääräinen ruokailuryhmä. Hän oli sen ostanut, pessyt ja uudelleenverhoillut tuolit, mutta ei tämä oikein tähän mahdu...

Joten sain ihastuttavan 70-luvulta peräisin olevan tyylihuonekalun ihan kohtuuhintaan, ei se ilmainen ollut. Ja sen sängyn :)

Vierailija
119/400 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 06:58"]

Mun paras löytö... Otetaas vähän taustaa. Erosin, enkä saanut (enkä edes halunnut) pahemmin tavaraa yhteisestä kodista mukaan. Lisätään tähän vielä, että erossa en tainnut montaa pennin latia saada, joten ihan omilla rahoilla piti koti sisustaa - minulle ja niille parille lapsoselle.

Löysin aivan ihastuttavan sängyn patjoineen ja lähdin sitä hakemaan. Sänky oli vielä kokonaisena, joten emäntä tuumasi, että "Matti pistää sen osiin, juodaan me sillä välin kahvit". Kerroin siinä tilanteestani, jolloin tämä kirpparihamsteri (niin hyvässä mielessä kuin vaan nimitystä voi käyttää) sanoi, että tässä olisi ylimääräinen ruokailuryhmä. Hän oli sen ostanut, pessyt ja uudelleenverhoillut tuolit, mutta ei tämä oikein tähän mahdu...

Joten sain ihastuttavan 70-luvulta peräisin olevan tyylihuonekalun ihan kohtuuhintaan, ei se ilmainen ollut. Ja sen sängyn :)

[/quote]

Mitä tästä opimme: enemmistöllä ihmisistä on (yhä) sydän paikallaan. Kuten Matti ja puolisonsa!

Vierailija
120/400 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:17"]

Auttakee, miten hinnoitella mummun vanhat huonekalut? En tiedä yhtään ovatko arvokkaita vai ei. Enkä nyt ihan puoli-ilmatteeksi haluaisi niistä luopua.

[/quote]

Jos et yhtään tiedä ovatko arvokkaita vai ei, kysy joltain asiantuntijalta. Toisaalta: hyvän huonekalun tunnistaa kyllä mielestäni ihan omalla silmälläänkin, siis näkeehän nyt kaikki heti sen, onko esine täyttä puuta ja onko sen verhoilu missä kunnossa jne.

Varmasti siis sinullakin jokin silmämääräinen tuntuma hintoihin on. Ja varmasti tunnet myös mummusi historiasta sen verran, että tiedät esineiden iän jne.

Kannattaa muistaa, että suinkaan kaikki mummuilta ja pappoilta peritty ei valitettavasti ole arvokasta. Esimerkiksi 1970-luvun sarjatuotantohuonekalut ovat käyt. kats. kaatopaikkatavaraa. Ikävää mutta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä