Parhaat tori.fi -löytösi?
Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!
Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.
Kommentit (400)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:49"]
Vanha soma kapioarkku, 1930-luvulta, alkuperäisessä kunnossa eli ei maalaamalla pilattu. Satasen maksoin.
Tiedän vanhan tavaran ja antiikkiliikkeiden hintatason, kun niissä olen paljon kiertänyt. Nätti arkkuni oli löytö, mutta sen myikin yksityishlö, joka oli perinyt paljon tavaraa eikä kaikki millään enää mahtunut asuntoon.
[/quote]
Mäkin löysin nyt sieltä kapioarkun, mutta on täysin toisella puolella maata! Paljonkohan tuollaisen postitus maksaisi, en uskalla edes arvailla. Täytyy ottaa selkoa ennen kun yrittää ehdottaa myyjälle postia. Voi rähmä, hintaahan kumminkin tulee lisää!!!
<<<<<<, yleensä yksisilmäisiä nalleja, palapelejä josta puutuu puolet paloista, likaisia ja tahmaisia muovileluja. Tai jos tuuri käy voi löytää puisen junaradan, jotka on täynnä hampaan kuvia ja maalit on lähtenyt irti. Kaikkia leluja yhdistää yleensä likaisuus. Niitä ei viitsitä pestä ennen myyntiä.<<<<
Ei nyt noinkaan: Vanhat (hyvin pidetyt) lelut (myös ja erityisesti nallet) ovat kyllä keräilijäpiireissä todella arvossaan! Tuurilla (ja tuntemuksella) löytää vieläkin harvinaisuuksia, jopa torilta. En enempää mainosta mitä mutta itse olen ostanut mm vanhoja nukkeja ja autoleluja.
Tietenkin edellyttäen että lelut ovat hyvässä kunnossa! Vinkkinä mainitsen että neukkulelut ovat hirrrrrmu haluttuja keräilijäpiireissä (myös DDR, ne derkkupehmot kannattaa säilyttää tai myydä hyvän sään aikana...)
Jos et tiedä onko huonekalusi oikeasti antiikkia, älä myy sitä sillä nimellä. Äläkä vedä itkupotku raivareita, jos tulee katsomaan myymääsi "perintölipastoa" ja ostaja sanoo, että se on arvoton uudistuotanto paska, eikä hän osta sitä.
Jos et tiedä onko huonekalusi antiikkia, vintagea tai hyvälaatuista designia, älä käytä näitä sanoja ilmoituksessa.
Mulle kävi niin, että lainasin erääseen perhejuhlaan ystäväni 24-hengen Arabian kahvikalustoa. Ja eikös perhana yksi (mies)vieras onnistunut rikkomaan yhden kahvikupin.
Olin aivan tolpiltani, taisin itkeäkin vieraitten lähdettyä: nyt hyvän ystäväni perintökalusto on yhtä kuppia vaille. Lupasin ystävälleni, että kaivan ehjän kupin vaikka kiven alta rikkoontuneen tilalle. Yrítin hakea kaupunkini antiikkiliikkeet ja netin astia-divarit. Ei mitään.
Sitten laitoin ilmon Toriin. JA KAS: löytyi! Ostin kaksi kuppia (myyjällä ei ollut sarjaa yhtään enempää) tosi maltilliseen hintaan.
Ja nyt ystäväni perintöastiastossa on siis varakuppi - ja minulla hyvä mieli!
76, huokeaan hintaan sait kirstun. Olen ostanut itsekin yhden, siinä säilytän vuodevaatteita. Nyt etsin toista, koska kapiokirstuhan vetää kivasti myös kenkiä ja sopisi eteiseni kaunistukseksi ja persoonalliseksi säilytystilaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:33"]
76, huokeaan hintaan sait kirstun. Olen ostanut itsekin yhden, siinä säilytän vuodevaatteita. Nyt etsin toista, koska kapiokirstuhan vetää kivasti myös kenkiä ja sopisi eteiseni kaunistukseksi ja persoonalliseksi säilytystilaksi.
[/quote]
Oletko huomannut että myös vanhat vitriinikaapit ovat hienoja kenkäkaappeina!? Saa parhaat popot esille hienosti, käy sisustuselementtinä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 05:48"]
Dear Oscar, tervehdin ilolla kirjoitustasi antiikista!
[/quote]
You're welcome dear!
Kirjoitetaan vielä proosa wt:stä, eli white trash:sta. Kuten tori.fi ja monet kirpparit pursuavat rahan himoisten wt:n jätettä. Kerätään sitä rahaa siihen "ihanaan hotellilomaan" Turkin Alanyaan, tai vastaavaan "eliitti wt" kohteeseen. Todellinen wt ei matkustele, sillä ulkomailla voi olla pahaa ruokaa (ei saa lihapullia ja perunamuussia!) kuuma, eikä sielä puhuta edes suomea!
Voisi tiivistää ettei 1980-2010 välillä tehtyjä rojuja kannata myydä, ne on laadultaan suurimmaksi osaksi paskaa, eikä ketään kiinnosta. Siksi tätä rojua on niin paljon myytävänä. Toki tälläkin välillä on tehty tuotteita, joista joku voi kiinnostua. Kierrättäminen on myös hieno asia, mutta rajansa silläkin.
Mutta tässä tulee tuoteet mitkä kannattaa suosiolla kantaa roskikseen. Säästät tällä sekä omaa että muiden aikaa, kun et tunge niitä nettiin myytäväksi.
- Kodin elektroniikka Kuvaputkitelkkarit, vhs-nauhurit, 10v kahvinkeitin, likainen vohvelirauta.
- Vaateet. Vain laiska wt myy vaatteita tori.fi kaltaisessa palvelussa. Vaateet on 90% varmuudella kulahtaneita, venyneitä, saumoista purkaantuneita, taskut rikki, nappi puutuu, värit haalennut tai mikä parasta niissä on reikä/reikiä. Vaate kuvat kruunaa yleensä huono valaistus ja teksti "tosi vähän pidetty, en millään olis raaskinu luopua" (ostettu 90-luvulla ja ollut kohta 20-vuotta kaapissa "vähällä käytöllä") Wt pitää HM:n vaatteita "merkkivaatteina" Todellinen wt ostaa ja kauppaa hääpuvun täällä. (Häät ovat hääpuvun mukaiset, keskikaljaa ja ja pitsaa. Naapurin Pirjon luona jatkot.)
-Lelut, yleensä yksisilmäisiä nalleja, palapelejä josta puutuu puolet paloista, likaisia ja tahmaisia muovileluja. Tai jos tuuri käy voi löytää puisen junaradan, jotka on täynnä hampaan kuvia ja maalit on lähtenyt irti. Kaikkia leluja yhdistää yleensä likaisuus. Niitä ei viitsitä pestä ennen myyntiä.
-Urheiluvälineet, ruostuneita luistimia, eripari suksia, laskettelumonoja jalkasilsalla 80-luvulla. Aromattinen haju ei onneksi välity ruudun kautta.
-Huonekalut, Yleensä "pientä naarmua", kahvat yms "hävinneet", haisee tupakalle. Sohvat tahraisia ja yleensä "mukautunut" edellisen omistajan perseen mukaan. (kuva perseestä) Sohvat 90% varmuudella värjättyä nahkaa, esim vihreä tai tai oksennuksen värinen. Myös kankaisia jollain "ihanalla kukkakuosilla". Näkyy myös paljon Ikeaa. Ikeaa ei kannata ostaa edes uutena, saatikka käytettynä.
-Sisustus ja "hyöty esineet" Kukaan ei halua haisevia mattojasi, joita et ole koskaan pessyt. Tai "vähän rikki" olevaa lamppua/patsasta jne. Kliseisiä sistustauluja "sweet home".
Mieti miksi myyt jotain tuotetta. Jos et ostaisi edes itse, ei kannata laittaa sitä myyntiin. Muista myös hinnat! Ketään ei kiinnosta, paljonko maksoit sohvasta 10vuotta sitten, et millään voi saada enää samaa summaa takaisin. Muista se! Enemmän kun puolet myy rojujaan ylihintaan. Ja ihmettelee sitten, miksi jää myymättä. Ei ole olemassa kuin kaksi vaihtoehtoa: 1. Tuoteesi on paska. 2. Pyydät liikaa.
Ehdottomasti ei ostot:
Kulkuneuvot, (pyörä ja rollaattori ok!) autot katsastamattomia ruotsteisia Toyotaa, Nissania tms. Auton huollot tehnyt yleensä joku naapurin Pena.
Lemmikit, Harva oikeasti hyvä kasvattaja ilmoittaa täällä. Jos olet hankkimassa rotukoiraa/kissaa, niin osta se kunnon kasvattajalta. Vain wt ostaa joltain puoskarilta! Yleensä nämä lemmikit on sairaita, ja lähtöisin jostain pentutehtaasta. Ottamalla pentutehtaasta et pelasta ketään, vaan pahennat tilannetta ostamalla. Sekorotuiset koirat ja kissat (myös pennut) kannattaa ostaa löytöeläintalosta. Sielä on vuosittain satoja eläimiä odottamassa loppuelämän kotia. Nämä eläimet on eläinlääkärin tarkastamia, ja yleensä myös leikattuja ja mikrosirutettuja. Maksaisit leikkauksesta ja siruttamisesta enemmän itse, kun ostamalla löytöeläintalosta.
Jos tori.fi:ssä 90% myytävistä tuotteista ei olisi puhasta wt paskaa. Voisi kaltaiseni keikari ostaa myös tältä sivustolta. Mutta onneksi ei ole pakko. Kaltaiseni keikari tietää paikat, mistä saa oikeasti laadukasta ja hyvää tavaraa.
You're welcome!
-Oscar Wilde-
Oscar, kaltaisesi connoisseur ja tyyliniekka tekee kyllä löytöjä myös tori.fi:sta.
Trust me. I know.
- Quentin Crisp-
"Mieti miksi myyt jotain tuotetta. Jos et ostaisi edes itse, ei kannata laittaa sitä myyntiin. Muista myös hinnat! Ketään ei kiinnosta, paljonko maksoit sohvasta 10vuotta sitten, et millään voi saada enää samaa summaa takaisin. Muista se! Enemmän kun puolet myy rojujaan ylihintaan. Ja ihmettelee sitten, miksi jää myymättä. Ei ole olemassa kuin kaksi vaihtoehtoa: 1. Tuoteesi on paska. 2. Pyydät liikaa."
Neuvoistasi tämä pitää täysin paikkansa. Muusta wt-proosastasi olen osittain myös eri mieltä, mutta en jaksa näin helteisenä ehtoona eritellä, ehkä myöhemmin...
Nimimerkille Oscar ("Ikeaa ei kannata ostaa edes uutena, saatikka käytettynä"):
Ikeaa ostan ainakin minä. Enkä varmaan ole ainoa ....
Kodissamme on perintökalusteita (isoisovanhemmilta), itse kerättyä antiikkia ja Ikeaa. Ikean säilytysratkaisut ovat nerokkaita. Pidän myös kovasti Ikean pohjoismaisesta design-otteesta. Tyyli vetoaa minun kauneustajuuni.
Mielestäni kodissamme näkyvät vuosien "kerrostumat" ja iloisesti rinnan viihtyvät wanhat, uudet, käytettyinä ja uusina ostetut kalusteet ja astiastot.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:47"]
Myyjänä olen huomannut että kuukauden vanhoja tuotteita ei kysele kukaan. Miten tiolla saa muka nostettua ilmoitusta? Eikö se maksa? Tai miten poistetun ilmoituksen saa takaisi?
[/quote]
kuule lue ne ohjeet tori.fi -palvelusta: ei oo avaruustiedettä, ihan elämänkoulu riittää
[/quote]
Kaikilla ei ole edes sitä korttia, niin mitenkä lähdet ajelemaan millään lainaautolla.. Sanon vaan.. Polkupyörällä lapsen kanssa? Kätevää kuljetella esim kirjahyllyä tällä kombolla!
[/quote]
Taidat edustaa semmosta komboa joka sitten sen kirjahyllynkin tarvii ilmaiseksi. Sanon vaan...
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:51"]
[/quote]
Kaikilla ei ole edes sitä korttia, niin mitenkä lähdet ajelemaan millään lainaautolla.. Sanon vaan.. Polkupyörällä lapsen kanssa? Kätevää kuljetella esim kirjahyllyä tällä kombolla!
[/quote]
Taidat edustaa semmosta komboa joka sitten sen kirjahyllynkin tarvii ilmaiseksi. Sanon vaan...
[/quote]
Kuka täällä on sanonut, että kerjään ilmasia kyytejä? :P Onko kaikesta ihan pakko aukoa päätä? Tsiisus! Ylipäätään se vaan on helpomaa, jos omistaa auton. Ja olisi reilua auttaa kyydeissä, jos tavarastaan kerta eroon haluaa.
<<<Jos haluaa tavarasta (ei toivottavasti tavarasTAAN) eroon, laatii tori.fi -ilmon osastolle "annetaan".
Jos haluaa myydä jonkin tavaran, laatii *myynti-ilmoituksen*.
Molemmissa tapauksissa on *reilua* että saaja/ostaja maksaa haluamastaan tavarasta kuljetuksen.
Tsiisus! Mikä näissä normaaleissa tavoissa on sinulle epäselvää?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:37"]
<<Jos haluaa myydä jonkin tavaran, laatii *myynti-ilmoituksen*.
Molemmissa tapauksissa on *reilua* että saaja/ostaja maksaa haluamastaan tavarasta kuljetuksen.
Tsiisus! Mikä näissä normaaleissa tavoissa on sinulle epäselvää?
[/quote]
No helvetti! En edelleenkään ole sanonut, että ilmaiseksi pitäisi kuskata yhtään mitään!!!! Siks ärsyttää koko paska tori.fi, kun myyjät on yleensä kataisiais mulkkuja. Pätemässä koko ajan?!? Ihan oikeasti, eikö oo muuta tekemistä? Ei tarvii sun rojua mulle raahata. Lupaan olla maksamatta! Missä päin suomea asut? Etten vaan vahingossa osta sulta yhtään mitään!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuka täällä on sanonut, että kerjään ilmasia kyytejä? :P Onko kaikesta ihan pakko aukoa päätä? Tsiisus! Ylipäätään se vaan on helpomaa, jos omistaa auton. Ja olisi reilua auttaa kyydeissä, jos tavarastaan kerta eroon haluaa.
[/quote]
varmaan olis myös reilua jos pihvit lentäis sun suuhun ja joku vielä lusikalla syöttäis
anteeks kun suutuin-annat harvinaisen ikävän kuvan yksinhuoltajista ilman autoa
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:11"]
[/quote]
Dear Oscar,
stilisti istuu stylesti tässä:
http://www.tori.fi/uusimaa/Le_Corbusier_Replica_13163881.htm?ca=11&w=3
Sincerely,
Quentin
[/quote]
Tuo on replika. Quentin siis kelpuuttaa replikan?
[/quote]
Mä ainakin kelpuuttasin. Aito tuommoinen maksaa ainakin 15 000 euroa
[/quote]
Dear Quentin!
Ei hassumpi valinta! Vaikka ei ihan makuuni, turhan moderni huonekaluksi. Mutta pakko on myöntää että silti tyyliä (vaikka jäljennös).. Mitä en odottanut tori.fi kaltaiselta sivustolta. Papukaijamerkki! Hyvää työtä Q!
Anonyymi saa maksaa tuolista 15 000€! Ihan vapaasti, itse maksaisin 631€ ;) Moni ajattelee että aito desing maksaa "mansikoita" mutta kestosuosikit ei ole kalliita. Varmasti moni ei maksaisi tuolista edes tuota 600€. Mutta laadusta kannattaa aina maksaa! Sitäpaitsi kuuluisan suunnittelijan tuoteiden hinnat ei laske! Päinvastoin, etenkin sitten jos tuotteita on tehty rajattu määrä tai tuoteen valmistus lopetetaan. Desing tuotteet on myös korkealaatuisia, sillä kukaan arvonsatunteva suunnittelija ei halua, että hänet yhdistetään jononkin sekundaan!
You're welcome
-Oscar Wilde-
ps. On hauskaa huomata, etten ole ainut huomionhakuinen keikari. Tsiisus! :D
[/quote]
No helvetti! En edelleenkään ole sanonut, että ilmaiseksi pitäisi kuskata yhtään mitään!!!! Siks ärsyttää koko paska tori.fi, kun myyjät on yleensä kataisiais mulkkuja. Pätemässä koko ajan?!? Ihan oikeasti, eikö oo muuta tekemistä? Ei tarvii sun rojua mulle raahata. Lupaan olla maksamatta! Missä päin suomea asut? Etten vaan vahingossa osta sulta yhtään mitään!
[/quote]
Voitko poistua tästä keskustelusta? Oli tosi kiva lukea tätä ketjua. Kunnes tulit tänne kiroilemaan ja purkamaan pahaa oloasi. Väärä osoite, avaudu muissa keskusteluissa. Ok?
Auttakee, miten hinnoitella mummun vanhat huonekalut? En tiedä yhtään ovatko arvokkaita vai ei. Enkä nyt ihan puoli-ilmatteeksi haluaisi niistä luopua
Öh, jos tykkäät mummun vanhoista huonekaluista niin miksi haluaisit luopua????
Jos et tykkää niistä, miksi et luopuisi = pääsisi eroon "puoli-ilmatteeksi"???? Tai vaikka ilmatteeksi!