Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat tori.fi -löytösi?

Vierailija
28.07.2014 |

Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!

Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.

Kommentit (400)

Vierailija
281/400 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:06"]

[/quote]

En tiedä olisinko sovussa sen ajatuksen kanssa että lahjoittaisin vankilakirstun perintönä tyttärelle. Kun en tietäisi millainen venkula sen on valmistanut. Bad karma?

[/quote]

Miten tuo hinta voi olla nuin kauhea, kun eivät varmasti tekijät ole ammattilaisia (siis ammattilaisia puuseppinä, muistahan *ammateista* en tiiä)??

[/quote]

Olis aika creapy, jos tietäis oman arkun valmistajan.. Vaikka joku Jammu Siltavuori tms. Vaikka 90% vangeista taitaa olla vain jotain talouspetollisia, sillä kavaltaminen on tässä maassa se pahin. Toisen rahoihin ei kosketa! Tappaa saa, saat vaan ehdollista. Tuurilla joudut tekemään arkun, mistä sinulle maksetaan palkkaa!

En ostais itse periaateesta vankila tuotteita!

[/quote] Mulla on arkku, jonka on tehnyt kummisetäni vankilassa 90-luvulla. On todella hieno ja tunne-arvo tietenkin mittaamaton, nyt kun setä on kuollutkin jo. Sedän nuoruudessa puutyöt olivat vielä jokamiestaito, melkein kuka vaan mies osasi siihen aikaan (ainakin maaseudulla) tehdä puusta jotain samoin kuin naiset ommella ja kutoa Ym. Nykyään en sitten tiedä millaisia arkkuja aikaan saavat, mutta mulle ei mikään karma olisi ongelma ostaa vankilassa tehtyä arkkua toisin kuin tuo aivan järjetön hinta!

En nyt varsinaisesti tiedä miksi tätä viestiä aloin kirjoittaa mutta pääpointtini oli Se, että vaikka istuisikin vankilassa niin Se ei tarkoita etteikö voisi olla kätevä käsistään ja kaikki vankilassa istuneet eivät ole murhaajia tai raiskaajia (kummisetä sai tuomion pankkiryöstössä kuskina olosta, lama-ajan työttömyys ja 5 lasta ruokittavana ajoivat tekemään huonon päätöksen)

Vierailija
282/400 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/400 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:14"]Kierrättää ne.

Sinä saat 15 pros. alennuskupungin:

http://www.hm.com/fi/longlivefashion

Nimim. Luulin että kaikki tietävät tämän systeemin

[/quote]

Boikotoin hooämmää parhaani mukaan. T. Lakanatyyppi

Vierailija
284/400 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittaja bongasi Tori.fi:stä kivan kirjahyllyn ja teki löydöstä TOSI omituisen jutun:

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Rikostoimittaja+otti+typer%C3%A4n+riskin+nettikirpparilla/a1407929600349

Rikostoimittaja otti typerän riskin nettikirpparilla

Altistin itseni alkukesästä nettipetokselle. Bongasin Tori.fi:stä kivan kirjahyllyn, sovin sen toimituksesta kotiin ja maksoin hyllyn etukäteen myyjän tilille. Myyjä oli kirpputoriyritys, jonka taustoja en vaivautunut selvittämään.

Tiesin, että tein tyhmästi ja otin toiminnallani parin sadan euron riskin. Rikostoimittajana olisin tiennyt entuudestaan useita keinoja, joilla olisin voinut varmistua myyjän luotettavuudesta.

Olisin voinut ottaa selvää yrityksen taustoista googlaamalla ja yritysrekisteristä. Olisin voinut tarkistaa, kenelle ilmoituksessa ollut puhelinnumero kuuluu. Olisin voinut etsiä verkosta myyjän nimen. Olisin jopa voinut soittaa käräjäoikeuksiin ja selvittää, onko myyjällä rikostuomioita tai yrityksellä juttuja vireillä.

Olisin myös voinut soittaa myyjälle ja arvioida luotettavuutta keskustelun avulla. Sen sijaan hoidin homman sähköpostitse. Olisin voinut sopia myös pienemmästä etumaksusta, mutta maksoin mukisematta koko summan.

Normaalisti olisin tehnyt ainakin osan varmistuksista, enkä olisi tehnyt kauppoja fiilispohjalta. Sinä päivänä minulla oli kuitenkin tarve luottaa ihmisiin. Sokeastikin.

Rikostoimittajana törmään jatkuvasti siihen, miksi ihmisiin ei missään tapauksessa pitäisi luottaa. Olin päivällä istunut jälleen tuntien ajan oikeustalolla ja miettinyt, miksi ihmiset pettävät myös lähimmäisiään.

En halunnut epäillä funkkiskirjahyllyn myyjää. Halusin luottaa siihen, etteivät kaikki ihmiset petä. Toisaalta ajattelin, että olen valmis häviämään rahat, jos hylly ei saavukaan.

Kerroin tilauksestani tutulle poliisille, joka kauhistui holtitonta käytöstäni. Hän oli tietysti oikeassa.

Nettipetoksia on hurjasti, ja jos rahansa menettää, niitä saa harvoin takaisin, vaikka tekijä jäisikin kiinni. Tyhmiä riskejä ei kannata ottaa, eikä poliisia pitäisi työllistää omalla typeryydellä. Tutkittavaa riittää muutenkin.

Jouduin odottamaan kirjahyllyn toimitusta kuukauden, mutta se saapui sovitusti ja oli kauniimpi kuin kuvissa.

Parasta on kuitenkin se, että hylly muistuttaa minua olohuoneen nurkassa siitä, että kaikki ihmiset eivät petä.

Minna Passi.

Vierailija
285/400 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen tehnyt onnistuneita kauppoja puolin ja toisin ja ihan ilman yritysrekistereitä ja käräjäoikeuksia. Meillä päin Suomea nääs luotettavuus on sääntö eikä poikkeus. Ehkä stadissa ei?

Vierailija
286/400 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittaja on bongannut tämän aiheen av:ltä,paljonko vetoa?AV on kaikkien toimittajien aarrearkku,kaikki suosituimmat aiheet piankin lehdissä.Helppoa on,ei tarvi omaa päätä vaivata

Vierailija
287/400 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:42"]

AV on kaikkien toimittajien aarrearkku

[/quote]

Juu, kopiokirstu :-)

Vierailija
288/400 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan. Kaikkea ei ole syytä valkoistaa. Näin tässä taannoin eräässä kodissa kauniin mahonkilipaston, joka oli "maalattu" valkoiseksi niin, että kalusteen ruskea väri puski läikkinä läpi. Hienompi olisi ollut alkuperäisenä.

Vierailija
289/400 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:35"]

Peesaan. Kaikkea ei ole syytä valkoistaa. Näin tässä taannoin eräässä kodissa kauniin mahonkilipaston, joka oli "maalattu" valkoiseksi niin, että kalusteen ruskea väri puski läikkinä läpi. Hienompi olisi ollut alkuperäisenä.

[/quote]

No mutkun oma koti valkoinen!

Vierailija
290/400 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:26"]

Oho. Olen tehnyt onnistuneita kauppoja puolin ja toisin ja ihan ilman yritysrekistereitä ja käräjäoikeuksia. Meillä päin Suomea nääs luotettavuus on sääntö eikä poikkeus. Ehkä stadissa ei?

[/quote]

terveisin "luotettava ja rehellinen" kauppias?

niinhän siellä teillä päin Suomea lausutaan...

Vierailija
291/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, ole vaan *epärahellinen* ja toinna ittelles rahulia! Jos joku myyjä on tyhmä niin sehän on ihan hänen ongelmansa! Osta ja myy voitolla eteenpäin, se on elämän laki!

Vierailija
292/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:06"]

Kuulehan, ole vaan *epärahellinen* ja toinna ittelles rahulia! Jos joku myyjä on tyhmä niin sehän on ihan hänen ongelmansa! Osta ja myy voitolla eteenpäin, se on elämän laki!

[/quote]

Mahdat olla ylpeä itsestäsi ja elämänasenteestasi. Edestäs ehkä löydät.

Vierailija
293/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vanha divaanisohva joka liikkeessä n. 900€, melkein uudenveroinen 100€ :)

Vierailija
294/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli maassa kun ei meinaa saada huonekaluja myytyä torissa... olisko huutonet yhtään parempi? Vaikka olen jo pari kertaa tiputtanut hintoja niin ei mitään kiinnostusta ole tullut, se vaan hukkuu muiden kymmenien ilmoitusten harmaaseen joukkoon. Osto ja myynti kauppoja harkitsin mutta ne tarjoaa niin alhasia summia että tyrmistyttää. Nyt joku sanoo että pyydän liian kovia hintoja mutte kun en edes pyydä.

Vierailija
295/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osto- ja myyntiliikkeet kannattaa unohtaa, ainakin mun kokemuksen mukaan eivät maksa myyjälle mitään. Konttiin mieluummin tai Fida tms, menee ainakin tarvitseville.

Kuinka kauan sulla on ollut ne ilmoitukset torilla? En itse lannistuisi ainakaan jos on olleet vasta muutaman kk:n!

Vai mitä muut sanotte?

Vierailija
296/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:22"]

Tämä saattaisi olla hyvä ketju kysyä kokeneilta: onko kukaan bogannut torilta arvotaidetta (maalauksia, akvarelleja, grafiikkaa jne) huokeaan tai jopa alihintaan?

Löysin taannoin yhden teoksen, mutta omatuntoni ei anna periksi sen ostamista, koska myyjä ei selvästikään tajua mitä on myymässä. Vähän nyt mietityttää, mitä tehdä (se kohde on yhä myynnissä).

Kun en ole luonteeltani epärahellinen niin en oikein toinna...

[/quote]

Tarjoa hänelle hintaa joka sinusta on reilu? Niin ei ainakaan jää omatunto koputtamaan.

Vierailija
297/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:47"]

Mieli maassa kun ei meinaa saada huonekaluja myytyä torissa... olisko huutonet yhtään parempi? Vaikka olen jo pari kertaa tiputtanut hintoja niin ei mitään kiinnostusta ole tullut, se vaan hukkuu muiden kymmenien ilmoitusten harmaaseen joukkoon. Osto ja myynti kauppoja harkitsin mutta ne tarjoaa niin alhasia summia että tyrmistyttää. Nyt joku sanoo että pyydän liian kovia hintoja mutte kun en edes pyydä.

[/quote]

Itse arvelen että joka paikassa näkyy Suomen taloustilanne, ihmiset säästävät, koska on pakko - tai jos ei vielä ole ole, niin pelko siitä, että kohta on pakko. Omassa lähipiirissä vaikka miten monta irtisanottua ja yt-kierroksilla käyvää, kaikki muutama vuosi sitten ns. keskiluokkaa tai jopa ylempää keskiluokkaa.

Huonekaluja saa usein kaikenmaailman sotka-suomisoffa -yms. tarjouksista halvemmalla kuin käytetyn vanhan. Se vanha (täyspuinen) kyllä kestää vieläkin sukupolvelta toiselle, mutta kun kertaostos tulee halvaksi, moni ajattelee lyhytnäköisesti. Älä siis tyrmisty "halpoja" hintoja, kuten aina lasku- ja lama-aikoina, myös laadun hinta laskee: kysyntä.

Vierailija
298/400 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis tyrmisty "halpoja" hintoja, kuten aina lasku- ja lama-aikoina, myös laadun hinta laskee: kysyntä.

[/quote]

Lama-aikoina laaduntunteva tekee löytöjä. Terv. Nimim. Rahullinen

Vierailija
299/400 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:49"]

Vanha soma kapioarkku, 1930-luvulta, alkuperäisessä kunnossa eli ei maalaamalla pilattu. Satasen maksoin.

Tiedän vanhan tavaran ja antiikkiliikkeiden hintatason, kun niissä olen paljon kiertänyt. Nätti arkkuni oli löytö, mutta sen myikin yksityishlö, joka oli perinyt paljon tavaraa eikä kaikki millään enää mahtunut asuntoon.

[/quote]

Minullakin on tuollainen, olen perinyt isotädiltäni! Säilytän siellä laukkuja, samalla kirstu toimii eteisen istuimena kenkiä jalkaan laittaessa. Siinä on niin soma sininen väri, että tapetoin yhden eteisen seinän sen väriseksi. Ja säilytyskalusteena se on yksilö, nimikirjaimineen ja vuosilukuineen.

Vierailija
300/400 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:22"]

Tämä saattaisi olla hyvä ketju kysyä kokeneilta: onko kukaan bogannut torilta arvotaidetta (maalauksia, akvarelleja, grafiikkaa jne) huokeaan tai jopa alihintaan?

Löysin taannoin yhden teoksen, mutta omatuntoni ei anna periksi sen ostamista, koska myyjä ei selvästikään tajua mitä on myymässä. Vähän nyt mietityttää, mitä tehdä (se kohde on yhä myynnissä).

Kun en ole luonteeltani epärahellinen niin en oikein toinna...

[/quote]

En tiiä alihinnoista, mutta ylihinnoista bongasin aikas poskettoman! Siis Klimt-JULISTE tarjolla hintaan 8070 euroa. Toistan: 8070 euroa.

http://www.tori.fi/uusimaa/Gustav_Klimt__Kiss__juliste___puukehykset_lasilla_11776473.htm?ca=11&w=118

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan