Parhaat tori.fi -löytösi?
Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!
Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.
Kommentit (400)
[/quote]
Joten: ostetaan ilmoituksia laittavat ne, jotka haluavat tuotteen joko ilmaiseksi tai eurolla - riippumatta tuotteen arvosta.
[/quote]
Aivan saman johtopäätöksen olen tehnyt. Lisäksi "ostajina" on jobbareita. Eli ei kannata hukata aikaansa vastaamalla heidän ilmoituksiinsa.
Useammankin ostetaan ilmoituksen laittaneena voin sanoa, että ne ei jostain syystä poistu sieltä samalla tavalla kuin myynti-ilmoitukset. Hiljattain etsin tiettyjä esineitä, ja laitoin ilmoituksen sinne. Kun olin kaiken tarvitsemani löytänyt, "poistin" ilmoituksen. "Poistin", koska se ei sitten hävinnyt sieltä mihinkään.
Mulla on näitä ilmoituksia varten tehty ihan oma sähköpostinsa, jota en sitten enempiä seuraa, jos ei mitään ilmoituksia ole. Siinä vaiheessa kun huomasin, että ilmoitukseni roikkui siellä edelleen, kävin tuota toista s-postia kurkkaamassa ja siellä oli useampi viesti jostain kuukauden takaa.
Tästä viisastuneena vähintäänkin tottakai nykyään varmistan, että ilmoitukseni tosiaan poistuu eikä jää roikkumaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:47"]
Mä asun rupisessa pikkukylässä. Harmittaa valtavasti kun tooooodella harva Tori.fi myyjä postittaa. Ei luulisi olevan ihan ylitsepääsemätöntä kiikuttaa tavaraa postiin jos ostaja lupautuu maksamaan KAIKKI AIHEUTUNEET KULUT. Toki hakeminen on yksinkertaisempaa mutta vituttaa ihan suunnattomasti. On mennyt monta löytöä sivu suun.
[/quote]
Niin kuka tässä on laiska? Harva kai sitä tavaraa pelkästään omasta kaupungistaan ostaa, on ihan tavallista ajella vähän kauemmaksi hakemaan. Ei meidän pikkukunnassa edes ole postia, vain tuollainen pakettiautomaatti ja sekin on tuolla kunnan toisessa päässä. Eikä siihen pakettiautomaattiin mitään suksia tai pyörää pysty tunkemaan. Pikkutavaroissa taas postituskulut ovat helposti isommat kuin paketin arvo. Koruja tms. ei taas mielellään viitsi postiin laittaa.
Minä ainakin myyn tavaraa halvalla, koska haluan sen helposti pois itseltäni. Jos pitäisi kauheasti alkaa askarrella sen tavaran kanssa, niin sitten heitän vaikka roskiin mieluummin. Tai vien Punaisen Ristin konttiin.
Auttakee, miten hinnoitella mummun vanhat huonekalut? En tiedä yhtään ovatko arvokkaita vai ei. Enkä nyt ihan puoli-ilmatteeksi haluaisi niistä luopua.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:17"]
Auttakee, miten hinnoitella mummun vanhat huonekalut? En tiedä yhtään ovatko arvokkaita vai ei. Enkä nyt ihan puoli-ilmatteeksi haluaisi niistä luopua.
[/quote]
Surffaile netissä, katso vastaavia, mitä pyydetään. Löytyy kyllä aika hyvin, ystäväni selvittelee näitä parhaillaan. Jos on keinutuoli, niin tarkista, onko ns. nakkilalainen, niistä saa aika hyvin.
Jos on aikaa, niin yksi konsti on panna ensin kalliimmalla myyntiin, ja jos kukaan ei ole kiinnostunut, laskea hintaa.
Tässä keskustelussa on mielestäni jo ihan alussa annettu kaikkein paras neuvo:
Mieti mitä ITSE maksaisit mummun huonekalusta (ole rehellinen itsellesi) ja laita sitten hinnaksi juuri se summa.
Jos et tunne vanhojen huonekalujen tyylejä, materiaaleja jne etkä tiedä mitään niitten markkinoista, tutki netissä vastaavia.
Tutki huolellisimmin tori:n YKSITYIShenkilöiden ilmoitukset, sillä ne ovat kokemukseni mukaan aina edullisimmat. Useimmat yksityisilmoittajat eivät tee bisnestä saati elantoaan tori-myynnillä, vaan haluavat päästä itselleen ylimääräisestä, kunnon tavarasta eroon.
Ole realisti, niin saat iloisen mielen itsellesi myyjänä - ja sille ostajalle myös!
Minä sain hakemani tuotteen ostoilmoituksella Torista. Hain erästä Arabian tuotannosta poistunutta astiaa. Myyjä tarjosi halvempaa hintaa kuin minkä olin varautunut kiposta maksamaan. Hiukan arvelutti, koska tuossahan olisi ilmeinen huijauksen mahdollisuus olemassa, mutta ei, uudenveroinen kupponen ilmestyi pian postipaketissa kotiini. Löytö!
Tällä hetkellä metsästän lapselle eräitä leluja. Itse pitäisi pian laittaa sohva myyntiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:16"]
Nämä löydöt (mitkä hinnat!) kyllä pistävät "huutokauppakeisaritkin" kateelliseksi!
Mulla on sellainen aavistus, että ammattilaiset (antiikkikauppiaat ja muut jälleenmyyjät) ovat myös löytäneet torin. Toisaalta ihan sama: myyjälle lienee tärkeintä että pääsee tavarasta eroon, vaikka itse kyllä myisin kamojani ihan "tavalliselle" ihmiselle.
[/quote]
Joo, ovat löytäneet jälleenmyyjät. Sama ilmiö tietysti myös piha- ja kyläkirppiksillä: ammattilaiset yrittävät hyötyä siitä, että ihmiset vain haluavat saada kaappi- ja lattiatilaa kotiin ja siksi myyvät reiluun tai jopa naurettavaan hintaan.
Ei kannata vastailla epämääräisiin ostopyyntöihin, ettei tule huijatuksi. Katselin juuri viime vkoloppuna eräällä kyläkirpputorilla, kun yhden pariskunnan arabioita ja kupittaata osti *törkeällä* alihinnalla joku trokari, joka vielä oli ostanut ne ennen kuin pariskunta oli saanut myyntitavaransa edes purettua! Ja sitten ei kohta näkynyt huijarista kuin transitin takavalot....
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 08:41"]
[/quote]
Hyi, en haluaisi antiikkia = kuolleiden ihmisten rojuja.
[/quote]
Ilmeisesti et ole suvusta, jossa on perintöomaisuutta ja -tavaroita.
[/quote]
Touchez!
Liki käyttämättömän pesukoneen satasella.
Täyspuisen hyväkuntoisen uusbarokkisenkin 40-50 -luvulta parilla sataa.
Huomenta! Mitä tori.fi sivustolta löytyy tänään. :-)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:45"]
Jos et tiedä onko huonekalusi antiikkia, vintagea tai hyvälaatuista designia, älä käytä näitä sanoja ilmoituksessa.
[/quote]
“Design is a funny word. Some people think design means how it looks. But of course, if you dig deeper, it's really how it works.” Steve Jobs
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 06:37"]
[/quote]
Sekorotuiset koirat ja kissat (myös pennut) kannattaa ostaa löytöeläintalosta. Sielä on vuosittain satoja eläimiä odottamassa loppuelämän kotia. Nämä eläimet on eläinlääkärin tarkastamia, ja yleensä myös leikattuja ja mikrosirutettuja. Maksaisit leikkauksesta ja siruttamisesta enemmän itse, kun ostamalla löytöeläintalosta.
You're welcome!
-Oscar Wilde-
[/quote]
Sekorotuisilla varmaan tarkoitit seka- eli monirotuisia ;-)
Yleensä on yhtä hyvä valinta kuin puhdasrotuinen lajitoverinsa. Löytöeläimelle - jonkun ihmissekopään hylkäämälle - kodin antaessaan tekee moninkertaisen hyvän työn.
Tämä vain täydennyksenä. Muuten olen lemmikeistä tori-fi:lla kanssasi samaa mieltä.
[/quote]
Dear!
Jos pilkkua halutaan viilata, niin kyllä tarkoitin seka- ja monirotuisia. Tässä yhteydessä voi käyttää myös sanaa ristetyttäminen. Tosin risteyttäminen tarkoittaa suunniteltua yhdistelmää. Suurin osa tori.fi koirista on risteytyksiä, yleensä pieniä rotuja. Ja ei, en ole sitä mieltä että risteytetty koira olisi rotukoiraa huonompi vaihtoehto millään tapaa, kunhan se hankitaan asianmukaiselta ihmiseltä.
Kaltaiseni keikari snobi on aikoinaan tehnyt hyväntekeväisyystyötä, myös suomessa. Eläintenlöytökodissa sai välillä seurata liikaa ihmisten julmuutta ja välipitämättömyyttä. Osalle eläimet (etenkin kissat) oli kuin halpa Ikean huonekalu, jonka voi laittaa surutta kiertoon ilman huonoa omaatuntoa. "Miksi maksaa kissasta, kun niitä saa ilmaiseksi". Antropomorfismiä pitäisi käyttää useammin. Myös elämillä on tunteet, toisin kun jotkut luulevat! Eläimet muistavat jos kohtelet niitä kaltoin!
Eläinten ystävä
-Oscar Wilde-
[/quote]
Olen myös osittain eri mieltä Oscarin kanssa asioista. Tykkään niistä "tyhmistä" sisustustauluista ja teippiteksteistä mitä voi laitella pitkin asuntoa. Minusta ne ei ole yhtään tyhmiä, päinvastoin! ;-) Lastulevy "hökötyksiä" löytyy myös minulta, enkä ole luopumassa!
Mutta kuka hemmettin idiootti antaa tälle eläinjutulle alapeukkua? Joku idiootti, joka ottaa kesäkissan joka kevät ja hylkää sen sitten kesämökille syksyn tultua? Toivottavasti olen väärässä. :-(
Akvaarion! Tänä viikonloppuna ostin Pirkanmaalta. Jos joku tunnistaa itsensä tästä. Niin kiitosta vielä mukavista kaupoista!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 06:36"]
Huomenta! Mitä tori.fi sivustolta löytyy tänään. :-)
[/quote]
Löytyy niitä kapiokirstuja! Mutta mun kannalta väärällä puolella Suomea! Myös nättejä vanhoja pöytiä. Aargh! Pitäiskö muuttaa etelään?
Täyspuinen 1950-luvun kampauspöytä, peili ja istuin. Yhteensä 100 euroa. Ihanat!