Parhaat tori.fi -löytösi?
Olisi hauska tietää, mitä kaikkea olette bonganneet!
Itse löysin viimeksi makkariin söpöt pinnatuolit naapurikunnastani. Huokealla, ja hyvät.
Kommentit (400)
Lukeeko kukaan koskaan torissa niitä "ostetaan" -ilmoituksia?
Mulla on ollut niitä useampia ja tasan yhteen on tullut yksi vastaus, ja silloinkaan tavara ei ollut sitä mitä hain...
Lemmikit, Harva oikeasti hyvä kasvattaja ilmoittaa täällä. Jos olet hankkimassa rotukoiraa/kissaa, niin osta se kunnon kasvattajalta. Vain wt ostaa joltain puoskarilta! Yleensä nämä lemmikit on sairaita, ja lähtöisin jostain pentutehtaasta. Ottamalla pentutehtaasta et pelasta ketään, vaan pahennat tilannetta ostamalla. Sekorotuiset koirat ja kissat (myös pennut) kannattaa ostaa löytöeläintalosta. Sielä on vuosittain satoja eläimiä odottamassa loppuelämän kotia. Nämä eläimet on eläinlääkärin tarkastamia, ja yleensä myös leikattuja ja mikrosirutettuja. Maksaisit leikkauksesta ja siruttamisesta enemmän itse, kun ostamalla löytöeläintalosta.
Samaa mieltä tästä lemmikki asiasta. En käsitä miksi ihmiset ei "raaski" maksaa kunnon koirasta kunnollista hintaa. Mielummin maksaa muutaman satasen vähemmän ja sitten triplasti eläinlääkäri kuluja, tai pahimmassa tapauksessa menettää lemmikin. :(
http://yle.fi/uutiset/pentutehtaan_koira_mimosa_kuoli/6529400 :'(
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Väitä, väitä vaan, mutta kyllä hintataso kertoo totuuden, ja Huijarikowski ei todellakaan anna mitään käsitystä yleisestä hintatasosta.
[/quote]
Itte trokarin syvä ääni. ASIJAN TUNTIA!
[/quote]
Se on muuten asiantuntija. Kiitän kunniasta, sulta se asiantuntemus ainakin näyttäs puuttuvan jopa kirppuisten ryijyjen osalta...
[/quote]
Mainitsiko joku ironian tajun...?
[/quote]
Kiitos, repesin (tajuissani)
Käsin virkattu sängynpeite, upea!
Hopeiset sokeripihdit, aidot!
Muumimuki, josta tykkään!
Ruokapöytä, ihana, ilmainen!
Nahkasohva, valkoinen, ihana!
2 lisätuolia kustavilaiseen kalustoon!
[/quote]
Sekorotuiset koirat ja kissat (myös pennut) kannattaa ostaa löytöeläintalosta. Sielä on vuosittain satoja eläimiä odottamassa loppuelämän kotia. Nämä eläimet on eläinlääkärin tarkastamia, ja yleensä myös leikattuja ja mikrosirutettuja. Maksaisit leikkauksesta ja siruttamisesta enemmän itse, kun ostamalla löytöeläintalosta.
You're welcome!
-Oscar Wilde-
[/quote]
Sekorotuisilla varmaan tarkoitit seka- eli monirotuisia ;-)
Yleensä on yhtä hyvä valinta kuin puhdasrotuinen lajitoverinsa. Löytöeläimelle - jonkun ihmissekopään hylkäämälle - kodin antaessaan tekee moninkertaisen hyvän työn.
Tämä vain täydennyksenä. Muuten olen lemmikeistä tori-fi:lla kanssasi samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:25"]
73: etkö tarkistanut maalauksen taiteilijaa? Olisiko voinut olla tunnettu taiteilija?
[/quote]
73 vastaa: ei ollut tunnettu (matrikkeli)taiteilija. Oli harrastelijan maalaus - ja sellaisena se myös myytiin. Ihan OK (jos tykkäisi kuusimaisemista, minä en...) Mutta ne täyspuiset, painavat kehykset...!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Väitä, väitä vaan, mutta kyllä hintataso kertoo totuuden, ja Huijarikowski ei todellakaan anna mitään käsitystä yleisestä hintatasosta.
[/quote]
Itte trokarin syvä ääni. ASIJAN TUNTIA!
[/quote]
Se on muuten asiantuntija. Kiitän kunniasta, sulta se asiantuntemus ainakin näyttäs puuttuvan jopa kirppuisten ryijyjen osalta...
[/quote]
Mainitsiko joku ironian tajun...?
[/quote]
Ironia vs. sarkasmi...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:01"]
Oscar, kaltaisesi connoisseur ja tyyliniekka tekee kyllä löytöjä myös tori.fi:sta.
Trust me. I know.
- Quentin Crisp-
[/quote]
Englishman in New York
[/quote]
Jos on aikaa, niin yksi konsti on panna ensin kalliimmalla myyntiin, ja jos kukaan ei ole kiinnostunut, laskea hintaa.
[/quote]
No voi voi: taas näitä huutonet-tyyppien Kokeilen Kepillä Jäätä -vinkkejä! Itse annan ja olen antanut ilmaiseksi paljon tavaraa koska en tosiaan jaksa härsytä ja herutella joillakin netin myyntipalstoilla muutaman euron tai edes muutaman kymmenen euron takia. Menee turhaan mun aikaani, parempaankin sitä tarviin.
Eli älkää viitsikö herutella, ei huono mene kaupaksi ainakaan hintaa nostamalla. Hyvä taas menee kaupan jos myös myyjä on rehti eikä kaunoile ja nyhdä hintaa ylös *kokeilumielessä*. Torissa on parasta se kiinteä hinta. Ei mene harakoille kenenkään tosissaan olevan *aika*.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:14"]
Lukeeko kukaan koskaan torissa niitä "ostetaan" -ilmoituksia?
Mulla on ollut niitä useampia ja tasan yhteen on tullut yksi vastaus, ja silloinkaan tavara ei ollut sitä mitä hain...
[/quote]
Luen, ja olen vastannut. Mutta noiden ilmoitusten kohdalla on todella turhauttavaa saada mitään kaupaksi: noin yksi kymmenestä vaivautuu edes vastaamaan, vaikka tarjoan ko. tuotetta. Tai sitten olisi pitänyt "myydä" eurolla ja kuitenkin kun laittaa tuotteen oikeasti myyntiin torille niin saa helposti/nopeasti pari-kolme kymppiä.
Joten: ostetaan ilmoituksia laittavat ne, jotka haluavat tuotteen joko ilmaiseksi tai eurolla - riippumatta tuotteen arvosta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:54"]
Nimimerkille Oscar ("Ikeaa ei kannata ostaa edes uutena, saatikka käytettynä"):
Ikeaa ostan ainakin minä. Enkä varmaan ole ainoa ....
Kodissamme on perintökalusteita (isoisovanhemmilta), itse kerättyä antiikkia ja Ikeaa. Ikean säilytysratkaisut ovat nerokkaita. Pidän myös kovasti Ikean pohjoismaisesta design-otteesta. Tyyli vetoaa minun kauneustajuuni.
Mielestäni kodissamme näkyvät vuosien "kerrostumat" ja iloisesti rinnan viihtyvät wanhat, uudet, käytettyinä ja uusina ostetut kalusteet ja astiastot.
[/quote]
Ikeaa meilläkin, massiivipuuta ja jo valmistuksesta lopetettua mallistoa, aikanaan Ruotsista tuotu.
Voisin vaikka laittaa myyntiin torille, mutta en raatsi, kun hyvin palvelevat yhä.
Nimim. Sköna hem
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:01"]
Oscar, kaltaisesi connoisseur ja tyyliniekka tekee kyllä löytöjä myös tori.fi:sta.
Trust me. I know.
- Quentin Crisp-
[/quote]
Dear Quentin
Yllätä minut, ja linkitä edes yksi tuote minkä luulet kaltaiseni stilistin kelpuuttavan. Tuote voi olla vaate, sisustusesine tai huonekalu.
Your higness
-Oscar Wilde-
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 06:37"]
[/quote]
Sekorotuiset koirat ja kissat (myös pennut) kannattaa ostaa löytöeläintalosta. Sielä on vuosittain satoja eläimiä odottamassa loppuelämän kotia. Nämä eläimet on eläinlääkärin tarkastamia, ja yleensä myös leikattuja ja mikrosirutettuja. Maksaisit leikkauksesta ja siruttamisesta enemmän itse, kun ostamalla löytöeläintalosta.
You're welcome!
-Oscar Wilde-
[/quote]
Sekorotuisilla varmaan tarkoitit seka- eli monirotuisia ;-)
Yleensä on yhtä hyvä valinta kuin puhdasrotuinen lajitoverinsa. Löytöeläimelle - jonkun ihmissekopään hylkäämälle - kodin antaessaan tekee moninkertaisen hyvän työn.
Tämä vain täydennyksenä. Muuten olen lemmikeistä tori-fi:lla kanssasi samaa mieltä.
[/quote]
Dear!
Jos pilkkua halutaan viilata, niin kyllä tarkoitin seka- ja monirotuisia. Tässä yhteydessä voi käyttää myös sanaa ristetyttäminen. Tosin risteyttäminen tarkoittaa suunniteltua yhdistelmää. Suurin osa tori.fi koirista on risteytyksiä, yleensä pieniä rotuja. Ja ei, en ole sitä mieltä että risteytetty koira olisi rotukoiraa huonompi vaihtoehto millään tapaa, kunhan se hankitaan asianmukaiselta ihmiseltä.
Kaltaiseni keikari snobi on aikoinaan tehnyt hyväntekeväisyystyötä, myös suomessa. Eläintenlöytökodissa sai välillä seurata liikaa ihmisten julmuutta ja välipitämättömyyttä. Osalle eläimet (etenkin kissat) oli kuin halpa Ikean huonekalu, jonka voi laittaa surutta kiertoon ilman huonoa omaatuntoa. "Miksi maksaa kissasta, kun niitä saa ilmaiseksi". Antropomorfismiä pitäisi käyttää useammin. Myös elämillä on tunteet, toisin kun jotkut luulevat! Eläimet muistavat jos kohtelet niitä kaltoin!
Eläinten ystävä
-Oscar Wilde-
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:54"]
Nimimerkille Oscar ("Ikeaa ei kannata ostaa edes uutena, saatikka käytettynä"):
Ikeaa ostan ainakin minä. Enkä varmaan ole ainoa ....
Kodissamme on perintökalusteita (isoisovanhemmilta), itse kerättyä antiikkia ja Ikeaa. Ikean säilytysratkaisut ovat nerokkaita. Pidän myös kovasti Ikean pohjoismaisesta design-otteesta. Tyyli vetoaa minun kauneustajuuni.
Mielestäni kodissamme näkyvät vuosien "kerrostumat" ja iloisesti rinnan viihtyvät wanhat, uudet, käytettyinä ja uusina ostetut kalusteet ja astiastot.
[/quote]
Ikeaa meilläkin, massiivipuuta ja jo valmistuksesta lopetettua mallistoa, aikanaan Ruotsista tuotu.
Voisin vaikka laittaa myyntiin torille, mutta en raatsi, kun hyvin palvelevat yhä.
Nimim. Sköna hem
[/quote]
Ehkä tämä on sitten se paljon puhuttu makuasia. Omasta mielestä Ikean tuoteet (samaan kategoriaan lasken Jyskit, Sotkat yms. halvat ketjut) on huonolaatuisia, persoonattomia lastulevy hökötyksiä. Tuotteita jotka ei ole tehty kestämään. Vaikka ei sillä hintaan voi olettakaan saamaan priimaa!
En millään usko että nyt ostamistasi huonekaluista olisi mitään iloa seuraavalle/seuraaville sukupolville. Hyvä että kestää yhden muuton, kun on jo huonossa kunnossa eikä kestä enää pystyssä.
Kertakäyttö kulttuuri on sekoittanut ihmismielen. Kaikkea mikä on halpaa haalitaan kotiin miettimättä, tarvitaanko sitä. Kaikkea ostetaan kunhan se vain on halpaa.
Kestävän kuluttamisen puolesta
-Oscar Wilde-
joidenkin on pakko päästä pätemään koko ajan. :D mitä hemmettiä teet tääl, jos pitää vaan valittaa koko ajan joka hemmetin asiasta? säälittävää ja naurettava aikuinen ihminen. :DD
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:49"]
Vanha soma kapioarkku, 1930-luvulta, alkuperäisessä kunnossa eli ei maalaamalla pilattu. Satasen maksoin.
Tiedän vanhan tavaran ja antiikkiliikkeiden hintatason, kun niissä olen paljon kiertänyt. Nätti arkkuni oli löytö, mutta sen myikin yksityishlö, joka oli perinyt paljon tavaraa eikä kaikki millään enää mahtunut asuntoon.
[/quote]
Olen myös ostanut kapiokirstun! Kerään pikkuhiljaa tyttärelleni arkkuun morsiuslahjaksi kapioita, vanhan ajan tapaan: laadukkaita vuodevaatteita, pyyheliinoja, lautasliinoja.
En osaa käsitöitä yhtään, joten nimikointia vaille kapiot jäävät, mutta pieni oikaisu perinteistä sallittakoon 2000-luvulla, vai?
[/quote]
Hei saanko tiedustella nro 142 mitä maksoit kirstusta ja onko se vanha kirstu vain sellainen, mitä vankiloissa tehdään? Katselin tori-tarjontaa ja emmin kahden vaiheilla. Kiitos jos vastaat!
[/quote]
Hei, en ole tuo 142 mutta tuo kapio-ajatus on mullakin.
Oma morsiuskirstuni on perintö, sen on tuffani hankkinut mummulle kihlajaislahjaksi. Annan sen eteenpäin esikolleni, kun muuttaa kotoa pois (ei siis tarvi odottaa häitä eikä kihlajaisia ;-)
Olen arkkuun kerännyt kaikkea "vähän parempaa" mitä nuori tarvitsee ensimmäisessä omassa kodissa. Hän on sinne itsekin mieliastioita kerännyt, mutta vain ”parasta laatua”. Kiva on ollut yhdessä suunnitella.
268 jatkaa:
piti vielä lisätä, että kapiokirstu olisi hieno idea nykyajan kaasoille. Jäisi jokin persoonallinen muisto jonka morsian voi sukuperintönä säilyttää.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:59"]
Dear 251!
Mukavaa että nautit löydöistäni. Niitä lisää täällä; http://www.tori.fi/
Laatu ja hinnat kohtaa tuola paikassa moneen otteeseen! ;)
Your higness
-Oscar Wilde-
[/quote]
Oh your highness, you're not as great as you think you are.
korjaan sabotointi