Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein tutulleni kotitekoista leipää

Mielensäpahoittaja
20.07.2021 |

Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.

Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon vuoksi minä en enää tarjoa ihmisille itse valmistamiani ruokia tai käsitöitä.

Kiitos tästä!

Kukaan ei niitä kaipaa.

Vierailija
22/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korona aikana sitten voi syödä? Kaikkeen on joku koskenut. Tomaatit, omenat yms niitähän ihmiset pyörittelee nenänkaivuu sormillaan. Ainoa vaihtoehto taitaa olla säilykkeet, purkin pinta täytyy tietenkin huolelliseti desinfioida ennen käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on katkeraa porukkaa! Sääliks käy!

Vierailija
24/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on myös kova leipomaan. Mutta en saata syödä hänen tuotoksiaan, kun tiedän, kuinka epäsiistiä hänen luona on. Tai että hän pakastaa ja sulattaa samoja pullia uudelleen ja uudelleen

Vierailija
25/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin tuon hygienia-aspektin sitä kautta, että kaupoilla ja tehtailla on standardit, valvonta ja ennen kaikkea vastuu tuotteistaan. Kotileipurilla ei oo.

Vierailija
26/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole se ihminen, joksi hänet luulit.

Vastaleivotun leivän vieminen ystävälle tai naapurille on vanha hieno tapa.

Voi olla vanha tapa, mutta nykyisen yltäkylläisyyden ainana joutaa jo romukoppaan.

OT mut tähän on pakko sanoa et ei todellakaan jouda romukoppaan, vien usein leipomuksia naapuriin ja tiedän että ne ilahduttavat.

Ap, olipas tökerösti tehty. Älä leivo hänelle enää.

Vierailija
27/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vastaleivottu mutta itse tehty kuitenkin. Pari päivää sitten.

Ap

Vierailija
28/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä kuuluisi bioroskikseen, jonka päällä on kansi. Valista ystävääsi.

Vierailija
29/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei uskaltanut korona-aikana syödä toisen kotona leipomaa leipää.

Jos tämä tuttava nyt on niin tiukilla niin veikö ap mitään leivänpäälisiä myös? Vai ihanko tuttavan olisi pitänyt vedellä pelkkää leipää ja vettä?

Vierailija
30/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelisin tuon hygienia-aspektin sitä kautta, että kaupoilla ja tehtailla on standardit, valvonta ja ennen kaikkea vastuu tuotteistaan. Kotileipurilla ei oo.

Itse tehdyt leipomukset ym kuitenkin on yleensä tuoreempia ja niihin ei ole moni koskenut. Tiedä, että esim kauppojen tuoretiskeihin laitetaan vihannekset yms jotka ovat nahistuneita ja lihat joista on päivämäärä mennyt umpeen.

Vierailija
31/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tuttavasi tarjoama kahvi maksa enemmän kun sun vehnäjauho leipäs.

Vierailija
32/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vastaleivottu mutta itse tehty kuitenkin. Pari päivää sitten.

Ap

Jos oli vaalealeipä, saattoi olla jo homeessa.

Vierailija
33/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vanha tapa, mutta nykyisen yltäkylläisyyden ainana joutaa jo romukoppaan.

OT mut tähän on pakko sanoa et ei todellakaan jouda romukoppaan, vien usein leipomuksia naapuriin ja tiedän että ne ilahduttavat.

Ap, olipas tökerösti tehty. Älä leivo hänelle enää.

Riippuu leipojasta.

Vierailija
34/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehdyt leipomukset ym kuitenkin on yleensä tuoreempia ja niihin ei ole moni koskenut. Tiedä, että esim kauppojen tuoretiskeihin laitetaan vihannekset yms jotka ovat nahistuneita ja lihat joista on päivämäärä mennyt umpeen.

Nykypäivänä ei kauppiaan todellakaan kannata tuolla sun kuvailemalla tavalla toimia. Ne epäkurantit (mutta vielä turvalliset) tuotteet myydään alennetulla hinnalla, lahjoitetaan ruokakassipalveluille tai laitetaan biojätteisiin.

Vierailija
35/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että trollaat mutta sanon silti oman mielipiteeni.

Omatkin ystäväni ovat ihania ja usein tuovat minulle erilaisia leivonnaisia, leipää, jopa alkoholia ja tottakai arvostan tällaista elettä. Mutta valitettavasti olen maailman nirsoin ihminen ja ystäväni tietävät sen.

En ikimaailmassa syö korvapuusteja missään olosuhteissa, joten en syö heidänkään tuomiaan muuta kuin yhden kohteliaisuudesta. En syö mitään muuta kuin tiettyä tummaa leipää ja vaikka kuinka olisi ihana kauraleipä niin se jää syömättä - sori. Alkoholin voin antaa eteenpäin tai avaan pullon ja juotan sen ystäville jotka sen pullon toivat.

Vierailija
36/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tuttava nyt on niin tiukilla niin veikö ap mitään leivänpäälisiä myös? Vai ihanko tuttavan olisi pitänyt vedellä pelkkää leipää ja vettä?

Seuraavaksi varmaan ehdotat että ap:n olisi pitänyt ostaa leipäveitsi ja leikkuulautakin.

Vierailija
37/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole trolli. Opinpahan, että en enää vie mitään pas...aa kenellekään, kun ei näköjään kelpaa. Taidan itse olla hölmö, kun kuvittelin ilahduttavani toista.

En silti aio sanoa ystävyyttämme irti tämän takia.

Anna resepti siihen leipään?

Vierailija
38/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi varmaan ehdotat että ap:n olisi pitänyt ostaa leipäveitsi ja leikkuulautakin.

No olisi niistä varmasti ollut enemmän iloa kun siitä limpusta:/

Vierailija
39/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää saavansa koronan leivästä (todella teoreettinen mahdollisuus), leivän olisi voinut laittaa viipaleina paahtimeen jolloin pöpöt olisivat kuolleet.

En ymmärrä millainen ihminen heittää toisen leipoman tuliaisleivän roskiin, ellei satu olemaan keliaakikko tai vilja-allergikko tai karppaaja?

Vierailija
40/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sieltä sun leivästäs hiuksia. Pidä ensi kerralla hattua päässä leipoessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi