Käytän alle 100 €/kk ruokaan helposti ja vaivattomasti, syön myös paljon kasviksia
Tässä esimerkiksi eilisen ruuat:
aamu:
kaurapuuroa
omena
muutama maapähkinä
lounas:
purkillinen hernekeittoa (0,59 €)
hapankorppu
sipulirenkaita
välipala:
kahvi
rusinoita
päivällinen:
linssejä ja makaronia
porkkana
iltapala:
hapankorppu
margariinia
banaani
Helppoa, halpaa ja makukin ihan jees :)
Kommentit (134)
Syöt aika vähän kasviksia loppujen lopuksi
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kauhistuttaa kuinka kallis vegaaniruokavalio on. Esim. paketti Jalotofua maksaa 3 € ja nyhtökaurapaketti yli 4 €... Itse haluaisin syödä muutakin kuin soijarouhetta (joka on liian makeaa makuuni) ja linssejä. Tofu on hyvää marinoituna.
Haluttaisiin että ihmiset söivät luontoystävällisemmin. Ei onnistu näillä hinnoilla, ainakaan Suomessa!
Jos on tumpelo, eikä osaa kokata, niin sitten pitää maksaa vähän enemmän jalotofuista ynnä muista. Itse en kasvissyöjänä osta tofua, tai muita valmiiksi tehtyjä kasvisproteiineja kuin vain ehkä pari kertaa kuukaudessa. Käytän tofustakin SoFinen 1,99 maksavaa maustamatonta versiota, jonka voin marinoida ja pilkkoa haluamallani tavalla. Muuten käytän pääasiassa erilaisia linssejä ja papuja. Kuulostaa tylsältä, mutta itse tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on alle 100 €/kk ruokabudjetti, ollut jo maaliskuusta asti kun ansiosidonnainen loppui. Syön 3 kertaa päivässä, melkein aina suunnilleen näin:
Aamu: kaurapuuroa, keitetty muna, lasi maitoa, itse tehtyä hapankaalia
Päivä: linssikeittoa, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, halpoja heviosaston tuotteita
Ilta: muna-peruna-kasvis-halpisjuusto-paistosta, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, banaani tai omena
Vaihdan paistoksessa munat jauhelihaan silloin kun sitä saa -60% tarjouksesta. Siitä saa vähän vaihtelua, mutta muuten syön aika lailla samaa päivästä toiseen.
Vaihda nyt se margariini voihin,
Ihana ketju, monta sivua tappelua rusinoiden sokerista ja sanasta kypsentämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on alle 100 €/kk ruokabudjetti, ollut jo maaliskuusta asti kun ansiosidonnainen loppui. Syön 3 kertaa päivässä, melkein aina suunnilleen näin:
Päivä: linssikeittoa, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, halpoja heviosaston tuotteita
Ilta: muna-peruna-kasvis-halpisjuusto-paistosta, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, banaani tai omena
Vaihdan paistoksessa munat jauhelihaan silloin kun sitä saa -60% tarjouksesta. Siitä saa vähän vaihtelua, mutta muuten syön aika lailla samaa päivästä toiseen.
Vaihda nyt se margariini voihin,
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kauhistuttaa kuinka kallis vegaaniruokavalio on. Esim. paketti Jalotofua maksaa 3 € ja nyhtökaurapaketti yli 4 €... Itse haluaisin syödä muutakin kuin soijarouhetta (joka on liian makeaa makuuni) ja linssejä. Tofu on hyvää marinoituna.
Haluttaisiin että ihmiset söivät luontoystävällisemmin. Ei onnistu näillä hinnoilla, ainakaan Suomessa!
Jos on tumpelo, eikä osaa kokata, niin sitten pitää maksaa vähän enemmän jalotofuista ynnä muista. Itse en kasvissyöjänä osta tofua, tai muita valmiiksi tehtyjä kasvisproteiineja kuin vain ehkä pari kertaa kuukaudessa. Käytän tofustakin SoFinen 1,99 maksavaa maustamatonta versiota, jonka voin marinoida ja pilkkoa haluamallani tavalla. Muuten käytän pääasiassa erilaisia linssejä ja papuja. Kuulostaa tylsältä, mutta itse tykkään.
SoFine tofu proteiinia per 100 gr on 12,6 gr
JaloTofu maustamaton per 100 gr on 18 gr
Hintaero on iso, mutta ite olen vaihtanut. Täyttää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samma här. Kilo kuivattuja papuja maksaa etnisessä kaupassa halvimmillaan euron, joten ne on itsestäänselvästi köyhän opiskelijan valinta. Välillä pöydässä on linssejä ja herneitä, harvoin mitään sen kalliimpaa. Kunnollinen valikoima mausteita on kertahankintana kallis, mutta kestää pitkään ja tuo halpoihin palkokasviruokiin kivasti vaihtelua. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju, monta sivua tappelua rusinoiden sokerista ja sanasta kypsentämätön.
Jeps, taattua AV-laatua.
Satanen kuussa ruokaan on paljon. Multa ei mene ruokaan kymppiäkään, koska haen melkein kaiken leipäjonosta.
Vierailija kirjoitti:
aamu: (klo: 12:00)
turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjojalounas:
itse kalastettua kuhaa itse tehdyllä majoneesilla.välipala:
kourallinen manteleita
iltapala: (klo: 20:00)
Kasvismunakas
Turkkilainen jugurtti ja mantelit vie budjetin roimasti yli sen sallitun 3 euroa.
Koskaan ei mitään herkkuja? Kivaa elämää.
En todellakaan usko että ap on kalastanut itse kuhaa.