Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän alle 100 €/kk ruokaan helposti ja vaivattomasti, syön myös paljon kasviksia

Vierailija
19.07.2021 |

Tässä esimerkiksi eilisen ruuat:

aamu:
kaurapuuroa
omena
muutama maapähkinä

lounas:
purkillinen hernekeittoa (0,59 €)
hapankorppu
sipulirenkaita

välipala:
kahvi
rusinoita

päivällinen:
linssejä ja makaronia
porkkana

iltapala:
hapankorppu
margariinia
banaani

Helppoa, halpaa ja makukin ihan jees :)

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on alle 100 €/kk ruokabudjetti, ollut jo maaliskuusta asti kun ansiosidonnainen loppui. Syön 3 kertaa päivässä, melkein aina suunnilleen näin: 

Aamu: kaurapuuroa, keitetty muna, lasi maitoa, itse tehtyä hapankaalia

Päivä: linssikeittoa, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, halpoja heviosaston tuotteita

Ilta: muna-peruna-kasvis-halpisjuusto-paistosta, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, banaani tai omena

Vaihdan paistoksessa munat jauhelihaan silloin kun sitä saa -60% tarjouksesta. Siitä saa vähän vaihtelua, mutta muuten syön aika lailla samaa päivästä toiseen. 

Vierailija
122/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika vähän kasviksia loppujen lopuksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kauhistuttaa kuinka kallis vegaaniruokavalio on. Esim. paketti Jalotofua maksaa 3 € ja nyhtökaurapaketti yli 4 €... Itse haluaisin syödä muutakin kuin soijarouhetta (joka on liian makeaa makuuni) ja linssejä. Tofu on hyvää marinoituna. 

Haluttaisiin että ihmiset söivät luontoystävällisemmin. Ei onnistu näillä hinnoilla, ainakaan Suomessa! 

Jos on tumpelo, eikä osaa kokata, niin sitten pitää maksaa vähän enemmän jalotofuista ynnä muista. Itse en kasvissyöjänä osta tofua, tai muita valmiiksi tehtyjä kasvisproteiineja kuin vain ehkä pari kertaa kuukaudessa. Käytän tofustakin SoFinen 1,99 maksavaa maustamatonta versiota, jonka voin marinoida ja pilkkoa haluamallani tavalla. Muuten käytän pääasiassa erilaisia linssejä ja papuja. Kuulostaa tylsältä, mutta itse tykkään.

Vierailija
124/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on alle 100 €/kk ruokabudjetti, ollut jo maaliskuusta asti kun ansiosidonnainen loppui. Syön 3 kertaa päivässä, melkein aina suunnilleen näin: 

Päivä: linssikeittoa, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, halpoja heviosaston tuotteita

Ilta: muna-peruna-kasvis-halpisjuusto-paistosta, ruisleipää margariinilla, lasi maitoa, banaani tai omena

Vaihdan paistoksessa munat jauhelihaan silloin kun sitä saa -60% tarjouksesta. Siitä saa vähän vaihtelua, mutta muuten syön aika lailla samaa päivästä toiseen. 

Vaihda nyt se margariini voihin,

Vierailija
125/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju, monta sivua tappelua rusinoiden sokerista ja sanasta kypsentämätön.

Vierailija
126/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda nyt se margariini voihin,

Miksi?

Vierailija
127/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kauhistuttaa kuinka kallis vegaaniruokavalio on. Esim. paketti Jalotofua maksaa 3 € ja nyhtökaurapaketti yli 4 €... Itse haluaisin syödä muutakin kuin soijarouhetta (joka on liian makeaa makuuni) ja linssejä. Tofu on hyvää marinoituna. 

Haluttaisiin että ihmiset söivät luontoystävällisemmin. Ei onnistu näillä hinnoilla, ainakaan Suomessa! 

Jos on tumpelo, eikä osaa kokata, niin sitten pitää maksaa vähän enemmän jalotofuista ynnä muista. Itse en kasvissyöjänä osta tofua, tai muita valmiiksi tehtyjä kasvisproteiineja kuin vain ehkä pari kertaa kuukaudessa. Käytän tofustakin SoFinen 1,99 maksavaa maustamatonta versiota, jonka voin marinoida ja pilkkoa haluamallani tavalla. Muuten käytän pääasiassa erilaisia linssejä ja papuja. Kuulostaa tylsältä, mutta itse tykkään.

SoFine tofu proteiinia per 100 gr on 12,6 gr

JaloTofu maustamaton per 100 gr on 18 gr

Hintaero on iso, mutta ite olen vaihtanut. Täyttää paremmin.

Vierailija
128/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samma här. Kilo kuivattuja papuja maksaa etnisessä kaupassa halvimmillaan euron, joten ne on itsestäänselvästi köyhän opiskelijan valinta. Välillä pöydässä on linssejä ja herneitä, harvoin mitään sen kalliimpaa. Kunnollinen valikoima mausteita on kertahankintana kallis, mutta kestää pitkään ja tuo halpoihin palkokasviruokiin kivasti vaihtelua. :)

Vierailija
129/134 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju, monta sivua tappelua rusinoiden sokerista ja sanasta kypsentämätön.

Jeps, taattua AV-laatua. 

Vierailija
130/134 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen kuussa ruokaan on paljon. Multa ei mene ruokaan kymppiäkään, koska haen melkein kaiken leipäjonosta. 

Vierailija
131/134 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aamu: (klo: 12:00)

turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjoja

lounas:

itse kalastettua kuhaa itse tehdyllä majoneesilla.

välipala:

kourallinen manteleita

iltapala: (klo: 20:00)

Kasvismunakas

Turkkilainen jugurtti ja mantelit vie budjetin roimasti yli sen sallitun 3 euroa.

Vierailija
132/134 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kutsutte tuota elämäksi?

Vierailija
133/134 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei mitään herkkuja? Kivaa elämää.

Vierailija
134/134 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko että ap on kalastanut itse kuhaa.