Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoululainen kuunteli puolustuskyvyttömänä, kun aikuiset pilkkasivat häntä koulussa rasistisesti – kunnan sivistysjohtaja: "Olen todella järkyttynyt"

Vierailija
19.07.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12020246

"Viiden tunnin mittaisesta tallenteesta selvisi, että kaksi työntekijää puhui pojalle epäasiallisesti. Hänelle muun muassa huudettiin, hänen ääntelyään matkittiin ivallisesti ja puheessa oli rasistisia sävyjä. Häntä kehotettiin esimerkiksi ottamaan norsu mukaansa ja toivotettiin hyvää matkaa äidin ja isän kanssa kamelifarmille."

Pöyristyttävää!

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelijöden paratiisi kirjoitti:

Ongelmia ollut tässä luokassa ennenkin, josta opettajan sijainen tehnyt ilmoituksenkin, jota siis ei noteerattu mitenkään.

Nyt vain sattui niin, kun tuo 2020 vuoden ylioppilas oli sijaistamassa ja antoi törkyjen tulla suustaan ja jäi kiinni puhelintallenteeseen.

Silti varmaa, että tuolla ovat muutkin, kokeneemmatkin harjoittaneet samaa törkyä.

Aivan kauhea paikka. Täynnä tekopyhiä teeskentelijöitä.

Onko kyseinen henkilö opiskelemassa alalle esim. luokanopettajaksi? Onko jonkun ”paremman perheen” rasistinen vesa tämä potkut saanut ja siksi on niin kovin ymmärrystä koulun ja sivistystoimen puolelta?

Vierailija
182/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä tulee käymään. Ihmiset tympääntyvät kertakaikkiaan tuohon pakotettuun toiseuden palvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä tulee käymään. Ihmiset tympääntyvät kertakaikkiaan tuohon pakotettuun toiseuden palvontaan.

Meinasit, että Pohjanmaalta alkaa Uusi Puhdistus? Olen samaa mieltä että pahuus siellä on ottanut pelottavaa kasvustoa; ihan joka sukupolvessa. Ja siihen on puututtava kovalla kädellä!

Vierailija
184/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuroepätyypillisen lapsen asiallinen kohtelu = ”pakotettu toiseuden palvonta”

Ihan vain haukkumatta jättäminen olisi riittänyt tässä. Sekö on palvontaa?

Vierailija
185/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit, että Pohjanmaalta alkaa Uusi Puhdistus? Olen samaa mieltä että pahuus siellä on ottanut pelottavaa kasvustoa; ihan joka sukupolvessa. Ja siihen on puututtava kovalla kädellä!

Tämä. Pohjanmaa on kuvottava esimerkki siitä, kuinka erilaisuus katsotaan ihmisarvoa syöväksi seikaksi - mitä on toisen yksilön kohtelu sen jälkeen. Juuri tämä on sitä, miksi meidän on joka päivä taisteltava tällaista vastaan. Näin holokaustikin alkoi.

Vierailija
186/197 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt suomi24 keskustelu poistui tiätysti! jokku täältä käyny ilmiantaas.. onko vähä liika kiusallista tietoa niin piti ilmiantaa??

Vierailija
187/197 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli pojan ja perheen puolesta. Ihan kestämätöntä kiusaamista. Kuten kaikki kiusaaminen muutoinkin.

Vierailija
188/197 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi autistisia ihmisiä kiusataan? Mikä Vaasassa ja Pohjanmaalla mättää?

Siellä on paljon lestoja.

Vierailija
189/197 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaista aluetta että kanteluihin ei puututa. Äiti käytti älyä ja tyyppi jäi vain sen vuoksi kiinni. Pois luokasta poikaa ei olisi päästetty. Vika on paljon syvemmällä henkilöstössä kuin tämä sijainen.

Vierailija
190/197 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellaista aluetta että kanteluihin ei puututa.

Äiti käytti älyä ja tyyppi jäi vain sen vuoksi kiinni.

Pois luokasta poikaa ei olisi päästetty.

Vika on paljon syvemmällä henkilöstössä kuin tämä sijainen."

Tätä tapausta ei tule painaa villaisella.

Hyvä kun tuli julki.

Vierailija
191/197 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalaiset on juntteja, sen huomaa jo hotellien asiakas palvelusta.

Vierailija
192/197 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kohtelu on häpeällistä, se on selvää. Sen sijaan on hyvin matalaotsaista väittää, että tällainen ongelma olisi tyypillinen jollekin Suomen maakunnalle erityisesti. Kärjistyneitä juttuja tapahtuu kaikkialla samanlaisella todennäköisyydellä. Välillä hävettää näiden kohtalaisen tollosti argumentoivien kommentoijien puolesta. 

Yksi juttu tässä tapauksessa pistää silmään. "äitiä on jopa kielletty menemästä kouluun sisälle". Lapsen äiti varmasti tarkoittaa hyvää, mutta lapsen koulunkäyntiä tulee rauhoittaa, ei vellottaa. Jokainen äiti tunnistaa sen huolen, kun oma lapsi on yhteiskunnan hoteissa eikä itse voi vaikuttaa. Se on karua, mutta eipä sille mitään voi, kun kyse on oppiVELVOLLISUUDESTA. Voin kuvitella, että äiti on soitellut kouluun soittelemasta päästyään. Koulun edustajien puheista huokuu väsymys jatkuvaan pommitukseen, ja kommentti "mä oon niin väsynyt tähän" saattaa tarkoittaa äidin sekaantumista kaikkeen.

Lapsen kohtelu ei silti ole ok, eikä sille ole mitään hyväksyttävää syytä, mutta voin kuvitella ettei koulun henkilökunnallakaan aivan hirveän ruusuista kaikilta osin ole.

Vierailija
193/197 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas Ilmajoki. Tuntuu, että se on jatkuvasti otsikoissa jostain negatiivisesta.

Vierailija
194/197 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi: ”Miksi autistisia ihmisiä kiusataan? Mikä Vaasassa ja Pohjanmaalla mättää?”

Et ole ollut siellä? Itseriittoisempia itsekkäämpiä omaan napaan tuijottelevaisempia ihmisiä et mistään muualta löydä! Kokemusta on!

Vierailija
195/197 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kohtelu on häpeällistä, se on selvää. Sen sijaan on hyvin matalaotsaista väittää, että tällainen ongelma olisi tyypillinen jollekin Suomen maakunnalle erityisesti. Kärjistyneitä juttuja tapahtuu kaikkialla samanlaisella todennäköisyydellä. Välillä hävettää näiden kohtalaisen tollosti argumentoivien kommentoijien puolesta. 

Yksi juttu tässä tapauksessa pistää silmään. "äitiä on jopa kielletty menemästä kouluun sisälle". Lapsen äiti varmasti tarkoittaa hyvää, mutta lapsen koulunkäyntiä tulee rauhoittaa, ei vellottaa. Jokainen äiti tunnistaa sen huolen, kun oma lapsi on yhteiskunnan hoteissa eikä itse voi vaikuttaa. Se on karua, mutta eipä sille mitään voi, kun kyse on oppiVELVOLLISUUDESTA. Voin kuvitella, että äiti on soitellut kouluun soittelemasta päästyään. Koulun edustajien puheista huokuu väsymys jatkuvaan pommitukseen, ja kommentti "mä oon niin väsynyt tähän" saattaa tarkoittaa äidin sekaantumista kaikkeen.

Lapsen kohtelu ei silti ole ok, eikä sille ole mitään hyväksyttävää syytä, mutta voin kuvitella ettei koulun henkilökunnallakaan aivan hirveän ruusuista kaikilta osin ole.

Höpöhöpö! Toivottavasti opettajat/sijaiset ja muut asianosaiset saavat rikostuomion ja ikuisen kiellon kasvatusalalle. Verrattavissa tällainen sadismi pedofiliaan - ellei jopa pahempaa!

Vierailija
196/197 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä jollekin yllätys? Olen itse ollut opettajana Pohjanmaalla yli kolmekymmentä vuotta. Juuri tällaista erilaisten tai muualta tulleiden oppilaiden kohtelu on aina Pohjanmaalla ollut. Kyse ei ole ainoastaan lapsista, vaan koko perhe eristetään vaan sen takia, että sukujuuret ovat esim. Itä-Suomesta. Voisin väittää, että pohjalaisissa asuu itse saatana.

Vierailija
197/197 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallsia ääliöitä mutta rasismia tämä ei varsinaisesti ole. Totta kai jos pilkataan niin siinä sekin sävy on jos sattuu muuten sopimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme