1-vuotiaan paino. Avautuminen
Meillä on poika joka 1-vuotis neuvolassa oli 77 cm ja n.10 kg (en muista tarkkaan). Joka ikinen päivä saan kuulla puistossa kuinka LAIHA lapseni on. Kohta mä oikeasti alan meuhkaamaan. Neuvolassa oli kuulemma aika lailla keskikäyrällä. Omiin silmiin sopiva. Käyttää 80-86 vaatteita pari 74 cm taitaa olla mukana. Mikä siinä on että LÄSKEJÄ lapsia ihaillaan... Omanikin oli täysimetyksellä puoli vuotiaaksi ja imetän edelleenkin (kerran yössä). Harmikseni (tai onnekseni) vaan alkoi liikkumaan aikaisten. Paino on se mistä ei lapsen kuullen tarvitsisi ikinä kenenkään puhua!
Kommentit (65)
Meillä tytön aamupaino tasan 8kg että revitäänpä siitä :/
Minun 1 - vuotias oli 73 cm ja 8,3 kg. Ei olla mekään vanhemmat jättejä. Nyt kolmivuotiaana kaunis sopusuhtainen poika, nollakäyrällä. Ensimmäisen vuoden hermoilin kasvua, nyt kun katsoo kuvia ihan naurattaa; aina oli neuvoloissa miinuskäyrällä ja niin on pulska poika kuvissa että ranteissakin makkarat.
Täysimetys 6kk imetys kaikkiaan 2 v ja 2kk ja yöimetys 2 v.
Mun tyttö 1v neuvolassa oli 8,3kg, 71cm ja pää 44cm. Aivan sopiva ja sopusuhtainen, ei näytä laihalta. Melkeen kävelee. Syönyt aina huonosti, mutta kasvanut silti aina hyvin. Syntyessään oli kyllä pieni, niin ei senkään takia ihan 10kg voinut olla.
Mun tyttö oli syntyessään 43 cm / 2 kg ja 1 vuotiaana 66 cm / 6 kg. Näyttää ihan terveeltä ja kasvaa hyvää vauhtia, vaikka onkin pienen näköinen ikätovereihinsa verrattuna.
Ja myytti mitä olen kuullut usein. No sulta taitaa tulla niin laihaa maitoa. Heiltä kun tulee rasvaista. Sinä vaiheessa tekisi mieli sanoa, että katoppa tuota lastasi. Sun inajaa paikalla ja itkee kun mahaltansa ei edes pääse lapiota ottamaan. Lopuksi Äiti ojentaa lapion. Omani taas viipeltää vauhdilla, joskus viihtyy hiekkalaatikolla.