Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan paino. Avautuminen

Vierailija
24.07.2014 |

Meillä on poika joka 1-vuotis neuvolassa oli 77 cm ja n.10 kg (en muista tarkkaan). Joka ikinen päivä saan kuulla puistossa kuinka LAIHA lapseni on. Kohta mä oikeasti alan meuhkaamaan. Neuvolassa oli kuulemma aika lailla keskikäyrällä. Omiin silmiin sopiva. Käyttää 80-86 vaatteita pari 74 cm taitaa olla mukana. Mikä siinä on että LÄSKEJÄ lapsia ihaillaan... Omanikin oli täysimetyksellä puoli vuotiaaksi ja imetän edelleenkin (kerran yössä). Harmikseni (tai onnekseni) vaan alkoi liikkumaan aikaisten. Paino on se mistä ei lapsen kuullen tarvitsisi ikinä kenenkään puhua!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 75cm ja 11,4kg. Ihana pieni pullukka, kyllä tämäkin hoikistuu, kun vauhti lisääntyy.

Vierailija
42/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvaa yläkäyrällä.. Hitsit kun en tarkempaa painoa muista, mutta alle 11kg kuitenkin. Liikkuvainen tyttö. Kuinka teidän vauva voi noilla mitoilla edes näyttää laihalta? T.17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavien vauvojen ja pikkulasten äidit usein itse kehuskelevat lapsensa painoa/ syömistä/läskejä. En oikein tiedä miten siihen pitäisi reagoida, kehuja tuntuvat odottavan, mutta kun minusta sellainen normaalipainoinen tai jopa hoikka lapsi on terveemmän näköinen...

Vierailija
44/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:21"]

Mun tyttö 1 vee 70cm ja 7kg. Taitaa olla pienin täällä...

[/quote]

Oliko joku syy pienelle koolle, vai kasvoiko vain hitaasti?

[/quote]

Just vuoden. Tutkimuksissa ollaan.. Terve muuten, mutta ei syö kunnolla...

Vierailija
45/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset riittää tämä painohysteria! Ap:n lapsi on normaali, mutta niin ovat ne pyöreämmät 1-vuotiaatkin. Hirveältä kuulostaa, että täällä haukutaan vielä ihan vauvoja läskeiksi!!

Vierailija
46/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

Meillä on poika joka 1-vuotis neuvolassa oli 77 cm ja n.10 kg (en muista tarkkaan). Joka ikinen päivä saan kuulla puistossa kuinka LAIHA lapseni on. Kohta mä oikeasti alan meuhkaamaan. Neuvolassa oli kuulemma aika lailla keskikäyrällä. Omiin silmiin sopiva. Käyttää 80-86 vaatteita pari 74 cm taitaa olla mukana. Mikä siinä on että LÄSKEJÄ lapsia ihaillaan... Omanikin oli täysimetyksellä puoli vuotiaaksi ja imetän edelleenkin (kerran yössä). Harmikseni (tai onnekseni) vaan alkoi liikkumaan aikaisten. Paino on se mistä ei lapsen kuullen tarvitsisi ikinä kenenkään puhua!

[/quote]

no kyllähän säkin arvostelet mielestäsi LÄSKEJÄ lapsia (huom, vauva ei voi olla läski).

siivoa suusi.

Vierailija
47/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:21"]

Mun tyttö 1 vee 70cm ja 7kg. Taitaa olla pienin täällä...

[/quote]

Oliko joku syy pienelle koolle, vai kasvoiko vain hitaasti?

[/quote]

Just vuoden. Tutkimuksissa ollaan.. Terve muuten, mutta ei syö kunnolla...

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Onnea tutkimuksiin ja toivottavasti pikkuinen alkaa syömään paremmin.

Vierailija
48/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:33"]Lihavien vauvojen ja pikkulasten äidit usein itse kehuskelevat lapsensa painoa/ syömistä/läskejä. En oikein tiedä miten siihen pitäisi reagoida, kehuja tuntuvat odottavan, mutta kun minusta sellainen normaalipainoinen tai jopa hoikka lapsi on terveemmän näköinen...

[/quote] Tuo on totta, normaalipainoisten pikkulasten vanhemmat ei tee numeroa painosta, mutta pullukoiden/lihavien vanhemmat kiinnittää tahallaan siihen painoon huomiota. " Ei kaadu tuulessa tämä poika", "Syö enemmän kuin isänsä", "Meillä ei jää ruokaa lautaselle"jne. Aina ne samat jutut. Vai kertooko ne niitä siksi, että mun lapset on hoikkia? En minä niitä niin paljon saakaan syömään, että lihoisivat, enkä kyllä tahallaan haluaisikaan.

Vierailija
49/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

[/quote]

no kyllähän säkin arvostelet mielestäsi LÄSKEJÄ lapsia (huom, vauva ei voi olla läski).

siivoa suusi.

[/quote] Mun tuttava sanoo vauvaansa lihavaksi oikein ylpeänä. Siis ihan itse. Pullukka vauva on söötti, mutta tämä on kyllä jo vähän kurjan näköinen, kun on niin lölleröinen. Äitinsä imettänyt ihan jatkuvasti, vaikkei poika ole edes kaivannut rintaa.

Vierailija
50/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

[/quote]

Pyöreät vauvat on vaan yksinkertaisesti nätimpiä kuin ruipelot, siksi ne KAMALAT LÄSKIVAUVAT keräävät kehuja.

Vierailija
51/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 1v on 12,7 kg eikä todellakaan mikään läski. Pitkä poika, syö hyvin ja touhuaa kovasti.

Vierailija
52/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

[/quote]

Pyöreät vauvat on vaan yksinkertaisesti nätimpiä kuin ruipelot, siksi ne KAMALAT LÄSKIVAUVAT keräävät kehuja.

[/quote] Pyöreät onkin nättejä ( ja minusta hoikatkin), mutta vauvakin voi oikeasti olla liian pulska. Olen nähnyt 12-kiloisen 8-kuisen, eikä minusta enää kivalta näyttänyt...

Vierailija
53/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä huokaus.

Vierailija
54/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6- vuotias on 18 kiloinen, pitkä ja mahdottoman hoikka. Ei kuulemma silti HUOLESTUTTAVAN laiha.

Kysy suoraan että onko jotain huolta!? Tai pitäisikö tutkia?

Minusta siinä ei ole mitään VIKAA että sanotaan jos lapsi nyt ON hoikka. Meillä meinaan on perheessä MYÖS suurempiakin lapsia. Eikä heitä ole neuvolassa mitenkään erityisemmin kehuttu. On vaan katsottu että jaahas; kasvu on tasaista. Mutta ihan samanlaista tasaista se on tällä HOIKALLAKIN..

Ei auta olla niin herkkä, varsinkaan noin että siitä voi itse huonosti ja ottaa päähän. KYSY siellä neuvolassa että mitäs tämä tarkoittaako ja pitääkö huolestua?

Lihavasta lapsesta minulla ei ole kokemusta, mutta mahtaako tälläisiä vanhempia se sitten ottaa päähän kuin sinua? Ja ollaan herkkiä.

Puhuminen ei ole arvostelua. Tottakai jokainen meistä on keholtaan omanlaisensa, vaikka joku on hoikka/lihava niin ei sen ääneen sanominen ole huonoa. Mutta hoikan lapsen vanhempana kehoitan sinua vaikka huomenna soittamaan neuvolaan ja palaamaan tähän painoasiaan vielä, koska ei lapsia tutkita siksi että syytetään ja arvostellaan vaan tutkitaan kasvaako lapsi tasaisesti vai pitääkö huolestua.

Lisäksi jos terkkasi puhuu niin ettet ymmärrä mitä hän tarkoittaa niin hänkin kehittyy ammatissaan kun saa palautetta.

Vierailija
55/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote] Pyöreät onkin nättejä ( ja minusta hoikatkin), mutta vauvakin voi oikeasti olla liian pulska. Olen nähnyt 12-kiloisen 8-kuisen, eikä minusta enää kivalta näyttänyt...

[/quote]

Ymmärrä: sillä ei ole väliä "mikä on kivaa" vaan lapsen terveys: jos painoa tulee epätasaisesti eikä pysy käyrillään niin lapsi pitää tutkia. Miten voi olla näin vaikeaa? Terveydenhuolto on terveyden asia! Pulleampikin lapsi tulee käyrällään lähelle muita lapsia ajallaan. Joillain käyrät kulkee hitaammin ja toisilla nopeammin mutta kasvut tasaantuu. Ei siinä "kivalla" ole merkitystä! Tsiisus..

Vierailija
56/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä äitinä törmännyt mihinkään tällaiseen, vaikka oman lapsen pituuskehitys kulkee plus ykkösen yläpuolella, kun taas painokäyrä miinus ykkösellä, ja tästä oikeasti keskustellaankin joka neuvolareissulla, mietitään rasvalisiä, jne.  Lähinnä tutut ja tuntemattomat  ovat ihastelleet vauvan pitkiä jalkoja (reisiluut olivat pitkät jo ultrissa) ja sormia.

Ehkä AP:n pitäisi vain vaihtaa puistoa,  koska vaikuttaisi, että tässä  nykyisessä puistossa on nyt äitejä, jotka peilaavat omia ongelmiaan lapsiin. 

Vierailija
57/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v oli 71cm ja 7,3kg ja kyllä sitä aina taivasteltiin kun on niin pieni ja laiha. Nyt 3 vuotiaana on reilut 90cm ja 11,4kg eli pieni on edelleen. Vauvana tutkittiin, mutta mitään syytä pienikokoisuudelle ei löytynyt ja sen jälkeen on pysynyt omalla miinuskäyrällään kuitenkin. Sellainen pieni keijukainen. Esikoinen oli iso 80cm ja 12,4kg ja keskimmäinen oli keskikokoinen 76cm ja 10kg joten omaan silmään näyttää kaiken kokoiset vauvat söpöiltä :D

Ap:n vauva kuulostaa kyllä sopusuhtaiselta mittojen puolesta eikä mitenkään erityisen laihalta joten ihme, että pitää edes ihmisten kommentoida ja joo esikoisesta sai vauvana kuulla näitä "näkee, että on ollut ruoka aikaan kotona" ihan tarpeeksi, että ihan sama onko se vauva pyöreä vai hoikempi niin siitä saa kuulla. Ehkä se on vauvaperhe small talkia.

Vierailija
58/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole laiha! Mun lapsi oli yli 2-vuotias ennen kuin tuo kymmenen kilon haamuraja meni rikki. Aina sai neuvolassa kuulla sitä valitusta lapsen hoikkuudesta, kun tämä kasvoi isänsä suvun mallin mukaan.

Vinkki: Siellä neuvolassa ei ole pakko käydä. Mulle riitti 1,5 vuotta sitä hömppää, siinä kohdassa totesin etten kaipaa neuvolan "palveluita".

Vierailija
59/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että omaa laihaa lastani olisi kukaan kommentoinut. Neuvolasta annettiin hyviä lihotusvinkkejä, mutta eipä ne kiloja lisänneet. Laiha tuo on vieläkin. 

Vierailija
60/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä pieniä lapsia! Mun 9 kk poika on n 13 kg ja about 80 cm. Liikkuu kyllä paljon, mutta ruokahalu myös iso...Pitäisikö vielä rajoittaa? Ollaan kyllä mieheni kanssa pitkiä ja sporttisia. Poika kyllä söpö pullero

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän