Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan paino. Avautuminen

Vierailija
24.07.2014 |

Meillä on poika joka 1-vuotis neuvolassa oli 77 cm ja n.10 kg (en muista tarkkaan). Joka ikinen päivä saan kuulla puistossa kuinka LAIHA lapseni on. Kohta mä oikeasti alan meuhkaamaan. Neuvolassa oli kuulemma aika lailla keskikäyrällä. Omiin silmiin sopiva. Käyttää 80-86 vaatteita pari 74 cm taitaa olla mukana. Mikä siinä on että LÄSKEJÄ lapsia ihaillaan... Omanikin oli täysimetyksellä puoli vuotiaaksi ja imetän edelleenkin (kerran yössä). Harmikseni (tai onnekseni) vaan alkoi liikkumaan aikaisten. Paino on se mistä ei lapsen kuullen tarvitsisi ikinä kenenkään puhua!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3-vuotiaalla lapsella kuuluu näkyä kylkiluut. Jos ei näy niin on todennäköisesti ylipainoinen. Niin se vaan on.

Vierailija
22/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

Ymmärrän kyllä, tämä sama lapsi vain on vielä nyt yli kolmevuotiaanakin lihava. Siis sillä tavalla, että neuvolastakin on asiasta "huomautettu" ja puhuttu ruokavaliosta. Tälle äidille lapsen lihavuus on silti jonkinlainen ylpeyden aihe, ja se ylisyöttäminen on minun mielestäni ihan tahallista. Harmittaa lapsen puolesta, kun tämä voi vaikuttaa koko aikuisikään painon ja ruokailutottumusten kannalta. Ei ole siis kivaa minusta, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitit kommentillasi.

Meillä on poika joka 1-vuotis neuvolassa oli 77 cm ja n.10 kg (en muista tarkkaan). Joka ikinen päivä saan kuulla puistossa kuinka LAIHA lapseni on. Kohta mä oikeasti alan meuhkaamaan. Neuvolassa oli kuulemma aika lailla keskikäyrällä. Omiin silmiin sopiva. Käyttää 80-86 vaatteita pari 74 cm taitaa olla mukana. Mikä siinä on että LÄSKEJÄ lapsia ihaillaan... Omanikin oli täysimetyksellä puoli vuotiaaksi ja imetän edelleenkin (kerran yössä). Harmikseni (tai onnekseni) vaan alkoi liikkumaan aikaisten. Paino on se mistä ei lapsen kuullen tarvitsisi ikinä kenenkään puhua!

[/quote]

Pyöreät vauvat on vaan yksinkertaisesti nätimpiä kuin ruipelot, siksi ne KAMALAT LÄSKIVAUVAT keräävät kehuja.

[/quote] Pyöreät onkin nättejä ( ja minusta hoikatkin), mutta vauvakin voi oikeasti olla liian pulska. Olen nähnyt 12-kiloisen 8-kuisen, eikä minusta enää kivalta näyttänyt...

[/quote]

Ymmärrä: sillä ei ole väliä "mikä on kivaa" vaan lapsen terveys: jos painoa tulee epätasaisesti eikä pysy käyrillään niin lapsi pitää tutkia. Miten voi olla näin vaikeaa? Terveydenhuolto on terveyden asia! Pulleampikin lapsi tulee käyrällään lähelle muita lapsia ajallaan. Joillain käyrät kulkee hitaammin ja toisilla nopeammin mutta kasvut tasaantuu. Ei siinä "kivalla" ole merkitystä! Tsiisus..

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]

Ymmärrän kyllä, tämä sama lapsi vain on vielä nyt yli kolmevuotiaanakin lihava. Siis sillä tavalla, että neuvolastakin on asiasta "huomautettu" ja puhuttu ruokavaliosta. Tälle äidille lapsen lihavuus on silti jonkinlainen ylpeyden aihe, ja se ylisyöttäminen on minun mielestäni ihan tahallista. Harmittaa lapsen puolesta, kun tämä voi vaikuttaa koko aikuisikään painon ja ruokailutottumusten kannalta. Ei ole siis kivaa minusta, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitit kommentillasi.

[/quote]

Pyöreät vauvat on vaan yksinkertaisesti nätimpiä kuin ruipelot, siksi ne KAMALAT LÄSKIVAUVAT keräävät kehuja.

[/quote] Pyöreät onkin nättejä ( ja minusta hoikatkin), mutta vauvakin voi oikeasti olla liian pulska. Olen nähnyt 12-kiloisen 8-kuisen, eikä minusta enää kivalta näyttänyt...

[/quote]

Ymmärrä: sillä ei ole väliä "mikä on kivaa" vaan lapsen terveys: jos painoa tulee epätasaisesti eikä pysy käyrillään niin lapsi pitää tutkia. Miten voi olla näin vaikeaa? Terveydenhuolto on terveyden asia! Pulleampikin lapsi tulee käyrällään lähelle muita lapsia ajallaan. Joillain käyrät kulkee hitaammin ja toisilla nopeammin mutta kasvut tasaantuu. Ei siinä "kivalla" ole merkitystä! Tsiisus..

[/quote]

[/quote]

Vierailija
24/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 1v muistaakseni 71-72cm ja 7,5kg. Kiinteät aloitettiin jo 3,5kk ja ruoka aina uponnut todella hyvin, imetin ohella 1-vuotiaaksi. Siis vetelee silti ihan kunnon annoksia naamaan. Kasvaa kuitenkin hyvin tarkasti sitä -2 käyrää pitkin. Syntyi siis myös pienipainoisena.

Ei ole koskaan tullut pahaa sanaa neuvolasta tai muilta, monet kyllä kommentoi että "ihanan sirpakka" tai "siro" tmv. Onhan tuo laiheliini, monet vaatteet jää lyhkäsiksi ennen kun vatsan ympärys olis tarpeeksi napakka ettei housut tippuisi. Mutta tiedän kyllä mistä tuo on peritty (ei äidiltään!).

Vierailija
25/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 08:39"]Musta pulleroissa lapsissa ei ole mitään erityisen ihailtavaa tai söpöä. Oletteko vaikka esim. mainoksessa ikinä nähneet lihavaa vauvaa tai pikkulasta? Tietenkään vauvan painoa ei voi sillä tavoin kontrolloida, mutta lopettakaa se pakkosyöttäminen, kun hirveästi lapatte vauvalle ruokaa suuhun vaikka väkisin. Sillähän se paino tulee, kun alle 1-vuotiaalle itkun kera syötetään ison miehen annoksia. Kyllä terve lapsi syö sen, minkä tarvitsee. Suurin osa lihavista pikkulapsista on äidin syöttöhysterian lopputuloksia.

Minusta 10kg on ihan hyvä paino 1-vuotiaalle pojalle. Joku 11-13kg on useimmiten jo liikaa. Miksi ihmeessä liikkuvalla lapsella pitäisi olla makkarat reisissä ja naama kuin pallo? Liikkuukin paremmin, kun massaa on sopivasti ikään nähden.

[/quote]

Oletko koskaan nähnyt vaikka alusvaatemainoksessa normaalivartaloista naista? Jumankauta, aikuinen ihminen alkaa vauvoja arvostelemaan sen perusteella mitä näkee mainoksissa! Meillä on neuvola, jossa vauvojen kasvua seurataan.

Vierailija
26/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole laiha, mutta sille ei voi mitään että pulleita vauvoja ja taaperoita ihastellaan. Kyllä se menee ohi aikanaan, kun lapsesi kasvaa ja pullukat eivät olekaan enää niin suloisia ihastelijoiden mielestä. Meillä oli huomattavasti hoikempi lapsi, 1v ikäisenä poika painoi vähän alle 9kg eikä edes neuvolassa pidetty painoa "vääränä".

Mielestäni ei ole asiallista kutsua vauvoja tai edes 1v lapsia läskeiksi, vaikka olisit ärsyyntynyt hoikkuuden ihmettelystä.

Vierailija
27/65 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö painoi neuvollassa 10kg ja risat pituutta taisi olla joku 77cm myös, käyttää myös 80-86 vaatteita. Laiha? Meidän lapselle puhellaan aina, että taidat olla ollut aina ruoka aikaan kotona, hämmentävää.

Vierailija
28/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Oma 1v tyttöni oli nyt 1v 1kk kun mitattiin ja 78 ja 10,1. Ei kukaan ole viellä hoikaksi sanonut. Suloisen pyöreähän tuo on..

Vierailija
29/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän noita pienempiä painoja on alapeukutettu?

Vierailija
30/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö 1 vee 70cm ja 7kg. Taitaa olla pienin täällä...

Vierailija
31/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten imettäminen liittyy 1-vuotiaan painoon? Eli miksi imettämisen kesto ja vuorokaudenaika mainitaan? Eiköhän painoon vaikuta ylipäänsä ravinnon määrä, geenit, liikkuminen... :)

Vierailija
32/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen tota Ap:tä. Musta sin lapsi ei oo mitenkään erityisen laihan kuuloinen. Ihan normi. Mun esikoinen oli TODELLA iso mutta nyt kouluikäisenä kymmenen senttiä muita pidempi hoikkeliini. Ei yksivuotiaasta nyt ihan kamalasti pysty ennustamaan. Enemmän vanhemmista...

Vierailija
33/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali

Vierailija
34/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli 1-vuotiaana 80cm ja jotain päälle 9kg. Ei koskaan ollut sellainen pyöreä pehmeä lapsi. Nyt jo 20v ja 174cm ja 58kg. Aina ollut pitkät laihat kädet ja jalat. Lapset vaan on erimallisia.

Vierailija
35/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:21"]

Mun tyttö 1 vee 70cm ja 7kg. Taitaa olla pienin täällä...

[/quote]

Oliko joku syy pienelle koolle, vai kasvoiko vain hitaasti?

Vierailija
36/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulle varmaan vaan vittuillaan koska oot tympeä ihminen. Harmi jos lapseskin joutuu kärsimään.

Vierailija
37/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 1 v 7 kk 88 cm pitkä ja painaa 11 kg. Ihan terveen näkoinen, söpön pyöreet posket eikä kukaan ole sanonut liian laihaksi vaikka hoikka poika onkin. Lihavat lapset ne epäterveen näköisiä ovat.

Vierailija
38/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli 7,8kg ja 73cm. Aina ollut pieni ja huono syömään. Jokainen ruokailu on edelleen taistelu. Nyt on 6-vuotias iloinen, energinen ja paljon urheileva lapsi, mutta pienihän tuo edelleen on eikä siitä muuksi tule muuttumaan. Pääasia kun kasvu on tasaista vaikkakin sitten omalla käyrällä. Meillä on aina menty -1,5 käyrällä ja paino -10%. Ihan joka kerta. En ole huolissani. Syö monipuolista ruokaa ja d-vitamiinia, ei koskaan sairasta ja on älykäs. 

Tiesittekö, että 2-vuotiaan paino ennustan parhaiten aikuisuuden painoa? Toisin sanoen lihava 2-vuotias on todennäköisesti lihava aikuinen. Juuri luin Lääkärilehdestä.

Vierailija
39/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli 1v vajaa 7kg.. Ihan terve tyttö:) olen itekki ollu saman kokonen ja 10kg meni rikki 3v iässä. Lapset on erilaisia niiku aikuisetki

Vierailija
40/65 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 76cm ja vähän reilu 10kg nyt 1v vanhana, ja minusta ihan normaali tai jopa hieman pullukka? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän