Olen uskova äiti. Närästääkö se sinua?
Täällä on taas jokin ihme uskonnollisuusaalto, joten laitanpa lusikkani soppaan. Olen 28 vuotta ja uskova, kuten miehenikin. Meillä on myös lapsia. Miksi tämä kuumentaa sinun tunteitasi?
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:01"]
Ei mitenkään. -Ateisti N20
[/quote] Ilo kuulla. Ap
Ei närästä. Voisi närästää, jos tuntisin sinut irl, mutta onneksi en tunne.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:01"]
[/quote] Ilo kuulla. Ap
[/quote]
Kiva. :) Närästääkö sua, että mä oon ateisti? Tuskinpa. Jokainen eläköön oman maailmankatsomuksen mukaan ja hyväksyköön myös muiden uskomukset. Sillä tavalla maailmasta tulee parempi paikka. :)
Lisäisin vielä, että eläköön miten haluaa, kunhan ei painosta muita elämään samalla tavalla tai vahingoita muita. - 3 ja 5
Saako lapsesi uskoa mihin haluavat? Miten reagoit, jos joku päivä lapsesi tuumaa, ettei halua kuulua kirkkoon vaan tuntee ahdistusta siitä?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:01"]
[/quote] Ilo kuulla. Ap
[/quote]
Kiva. :) Närästääkö sua, että mä oon ateisti? Tuskinpa. Jokainen eläköön oman maailmankatsomuksen mukaan ja hyväksyköön myös muiden uskomukset. Sillä tavalla maailmasta tulee parempi paikka. :)
[/quote] Ei närästä ateistisuus, ellei sitä tuputeta ;) Ap
Ei, minua närästää vain lämminsavustettu lohi.
Eihän tuo uskovaisuus vielä kerro, millaisia ihmisiä olette. Uskovaisia kun on niin erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:09"]
Saako lapsesi uskoa mihin haluavat? Miten reagoit, jos joku päivä lapsesi tuumaa, ettei halua kuulua kirkkoon vaan tuntee ahdistusta siitä?
[/quote] Usko on asia, jota ei voi pakottaa. Usko on vahva tuntemus, että jokin asia on oikein ja totta ja se itää sisältä päin. Lapsieni on kuljettava oma tiensä. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:11"]
Eihän tuo uskovaisuus vielä kerro, millaisia ihmisiä olette. Uskovaisia kun on niin erilaisia.
[/quote] Osuit naulan kantaan. Nykyisin on vain tapana yleistää. Itse käytän muuten mieluummin sanaa uskova, kuin uskovainen. Tuo -inen pääte on täysin järjetön. Ap
Muiden vakaumukset eivät kosketa minua millään lailla, jollei kyseessä sitten ole joku oikeasti päällekäyvä militanttifundamentalisti. Sinun tapauksessasi näin tuskin on, joten evvk.
Olen suomalainen islamiin kääntynyt nainen. Olen ollut muslimi noin 14 vuotta. Käytän myös kasvohuntua. Närästääkö se jotain?
Ei närästä paitsi jos kasvatatte lapsenne omien näkemyksienne mukaan ja tuputatte näille omaa uskontoanne. Lasten pitää antaa itse päättää mihin uskovat ja vanhempien kuuluu olla ylpeitä heistä vaikka sitten he sattuisivatkin päätymään ateisimiin tai buddhalaisuuteen tai mihin tahansa sitten ikinä päätyvätkään. Uskonnoisa minua lähinnä eniten juuri närästää se, että sitä aletaan lapsesta asti syöttämään ihmiselle ja eihän sitä lapsena osaa vielä ajatella oikein omilla aivoillaan vaan luottaa auktoriteetteihin. Näin minullekin on tehty ja jopa ala-asteellakin opetettiin juuri kaikkea tällaista, vaikka kaikissa kouluissa asiat pitäisi esittää mahdollisimman puolueettomasti jotta jokainen saa päättää mitä uskoo ja mitä ei.
T. M/19/Ateisti
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:04"]
Ei närästä. Voisi närästää, jos tuntisin sinut irl, mutta onneksi en tunne.
[/quote] Miksi sinua närästäisi, jos tuntisit minut? Mitä luulet? Sinulla selkeästi on ennakkoluuloja, joten avaapa vähän. Ap
Närästää. Mutta onneksi otan hieman Gavisconia niin helpottaa :)
Ei närästä :) Kuulostat hienolta ihmiseltä :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:16"]
Olen suomalainen islamiin kääntynyt nainen. Olen ollut muslimi noin 14 vuotta. Käytän myös kasvohuntua. Närästääkö se jotain?
[/quote]Onko tämä provo vai oletko niin ruma, että pitää naama piilottaa?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:16"]
Ei närästä paitsi jos kasvatatte lapsenne omien näkemyksienne mukaan ja tuputatte näille omaa uskontoanne. Lasten pitää antaa itse päättää mihin uskovat ja vanhempien kuuluu olla ylpeitä heistä vaikka sitten he sattuisivatkin päätymään ateisimiin tai buddhalaisuuteen tai mihin tahansa sitten ikinä päätyvätkään. Uskonnoisa minua lähinnä eniten juuri närästää se, että sitä aletaan lapsesta asti syöttämään ihmiselle ja eihän sitä lapsena osaa vielä ajatella oikein omilla aivoillaan vaan luottaa auktoriteetteihin. Näin minullekin on tehty ja jopa ala-asteellakin opetettiin juuri kaikkea tällaista, vaikka kaikissa kouluissa asiat pitäisi esittää mahdollisimman puolueettomasti jotta jokainen saa päättää mitä uskoo ja mitä ei.
T. M/19/Ateisti
[/quote] Kenenkä näkemyksen mukaan kasvattaisin, ellen omieni? Naapureidenko? Ymmärsin kyllä pointtisi, mutta kyllä se näkyy tietyllä tavalla, että minä esimerkiksi uskon, eikä se ole tuputusta tai aivopesua. Kuinka kasvattaisit omat lapsesi? Sanoit, että sinua on "aivopesty". Nähtävästi kuitenkaan et usko?
Me mieheni kanssa kerromme, että isi ja äiti uskovat Jumalaan. Emme kuitenkaan sano, että "meidän perhe uskoo sitten Jumalaan, ettäs tiedätte." Tätäkö tarkoitit? Meidän ruokapöydässämme lausutaan joskus Isä meidän-rukous. Lapsia ei ole neuvottu laittamaan esim. käsiä ristiin. Isompana he päättävät, osallistuvatko rukoukseen vai eivät, mutta me vanhemmat lausumme sen joskus ruokapöydässä joka tapauksessa riippumatta siitä, mitä he ovat mieltä. Aikanaan heidän kodissaan heidän säännöt.