Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että rippijuhlia pidetään rahastusjuhlina, jos panostus on tuota luokkaa. Jos mulla olisi vain 50€ käytössä, en todellakaan kutsuisi 30 vierasta. Järjetöntä.
Kyllä lapsen pitää rippijuhlat saada!
Joten jos liian tiukille menee käytössä olevan rahan suhteen, voi aina järjestää nyyttärit. Suvun puuhanaiset eivät kehtaa tuoda vain jotain sipsipussia, vaan kantavat kassit väärällään herkkuleivonnaisiaan ja voileipäkakkujaan, niin voivat sitten vertailla, kenellä on parhaat tuomiset, (ja katsoa sitten pitkin nenänvarttaan niitä sipsipussinkanniskelijaressukoita...) Varmasti tulee kivat juhlat! Kahvia/teetä/mehua vaan tarpeeksi talon puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo riittää. Tietysti sitten kannattaa ajatella onko tarvetta erityisruokavaliota noudattaville varata jotain. Gluteeniton, vegaani jne.
Gluteenittomalle käy kääretorttupohjaan tehty kakku, kuten myös ei-gluteenittomillekin. Vegaanille käy kääretorttupohjakakun koristeet...Lisäksi porkkanatikkuja ja kurkkutikkuja kermaviilikastikkeella (ja niille vegaanille ilman).
Karjalanpaisti ja keitetyt perunat. Munavoi, Karjalanpiirakat. Jälkiruuaksi täytekakkua+ kahvit. Vois myös harkita grillissa esimerkiksi jotain paistin tapaista.
30 henkeä, kun koronan 4. aalto just hyökyy yli. Huolena jollain saako tarjota piirakkaa munavoilla ja koronalla kyyditettynä !
Yes, juhlat ja joka iikka eristyksiin sen jälkeen.
Ihan hyvin voi . Ihmiset kuitenkin iloitsee siitä riparista ja kesästä sekä juomista jos mehua näin kuumalla on ja suolakurkkuja pitkään suuntaan viipaloituna. Suomalaiset irtosuolakurkut parhaita.Kesäkukkia ja mehua.Täytekakun tekee itse parhaiten mutta on noita kaupassa 10-20€.
Kaikki ei välitä niin syödä mutta kevyttä .
Jokaista vierasta kohden yksi näkkileipäviipale ja porkkana. Jos ei tule liian kalliiksi, tarjolle myös paketti tuorejuustoa levitteeksi näkkileivälle. Makeana tarjottavana voisi olla Marie-keksejä. Juomana mehukatti tai Saludo.
Kuivakakku on liian köyhä tuohon settiin, ja kaikki tykkää täytekakuista. Täytekakku on itse helpompi tehdä kuin karjalanpiirakat, joiden kuoresta tulee helposti amatööriltä kivikova.
Jos on täytekakku, muuta makeaa syötävää voi olla vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuivakakku on liian köyhä tuohon settiin, ja kaikki tykkää täytekakuista. Täytekakku on itse helpompi tehdä kuin karjalanpiirakat, joiden kuoresta tulee helposti amatööriltä kivikova.
Karjalanpiirakat maistuvat hyviltä, vaikka ne olisi ensikertalaisen vääntämät, mutta piirakoiden ulkonäkö on sitten vähän niin ja näin...ainakin niistä tulee omannäköiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule karjalanpiirakan kuorista kivikovia, jos paistamisen jälkeen voitelee voi-vesiseoksella ja laittaa liinan alle pehmenemään. Mutta karajalanpiirakat ovat kyllä juuri paistettuina niin hyviä, että ei niistä vieraille jää.
Vierailija kirjoitti:
Ai nii liina. Kävisikö valkoinen lakana? Toi varmaan pitäisi ostaa uutena.
ap
En nyt muuhun jaksa ottaa kantaa, mutta valkoinen lakana pöytäliinana on ihan hyvä. Meillä oli vieläpä vanha (about 60 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nii liina. Kävisikö valkoinen lakana? Toi varmaan pitäisi ostaa uutena.
ap
En nyt muuhun jaksa ottaa kantaa, mutta valkoinen lakana pöytäliinana on ihan hyvä. Meillä oli vieläpä vanha (about 60 vuotta).
Ja jos on vielä pitsi reunassa, niin koreampi on.
No kuule, älä tee, jos pitää säästää siinä että veteen pitää tehdä. On jo liian tarkkaa ja kysy siltä rippilapselta haluaako hän edes niitä juhlia???
Nyt kun nihkeä tarjoilu niin panosta laatuun. Unohda joku Lidl ja kannattaa olla tekemättä käsin riisipiirakka jos eka kerta.
Voisiko olla joku muu kakku vaikka lisäksi? Eli teet itse kermakakun tai vaikka kääretortusta kakun tai pelkän kääretortun joka tehty suklaapohjaan, entäs piparit?
No mihis ne lihapullat tunget. Eihän sovi tohon mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun mä kutsun sukulaisia kylään, niin kyllä sen pitää olla ostokakku ja kylän parhaimmasta leipomosta. Sori.
Joskus maku on parempi itse tehtynä, vaikka upeampi kakkuhan se on. Pari kikkakolmosta ja badam ja maku parempi. Mistä leipomosta ostat?
Muista kosteuttaa kakkupohja/kääretorttukakkupohja
Vähän jäi kiinnostamaan, mitä lapselle annetaan lahjaksi. Tuohivirsut?
Kyllä nuo riittää. Tietysti sitten kannattaa ajatella onko tarvetta erityisruokavaliota noudattaville varata jotain. Gluteeniton, vegaani jne.