Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Ei riitä. Tee kunnon lihakeitto niin kuin minä, kyllä kehuttiin, olenkin niin hyvä kokki.
Vierailija kirjoitti:
Köyhää on...
Olet itse henkisesti köyhä kun noin rumasti vastailet täällä hänelle.
Osta vaan ne piirakan valmiina, 99 prosenttia itse tehdyostä ei yleensä ole kovin onnistuneita...
Voileipäkakku voisi myös olla ok netti täynnä helppojakin ohjeita.
Valmista voi ja saa käyttää osa niistä on oikein hyviä!
Mukavia juhlia!
L A kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhää on...
Olet itse henkisesti köyhä kun noin rumasti vastailet täällä hänelle.
Osta vaan ne piirakan valmiina, 99 prosenttia itse tehdyostä ei yleensä ole kovin onnistuneita...
Voileipäkakku voisi myös olla ok netti täynnä helppojakin ohjeita.
Valmista voi ja saa käyttää osa niistä on oikein hyviä!
Mukavia juhlia!
Juuri näin ostat karjalanpiirakat, ovat suuritöisiä ja kaupasta saa tosi hyviä, erityisesti Lidlistä..
Itsetehty täytekakku sensijaan peittoaa leipomon kakut 10-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mainiot tarjoilut. Oli yo juhlat, joissa oli tarjolla ( shamppanjan ja kahvin lisäksi) vain sankarin herkkua, Berliininmunkkeja, vuorellinen. Hauskaa ja persoonallista. Ihan akateeminen perhe kyseessä .
No just. Jos ei pysty syömään munkkeja (ovat aika rasvaisia, ei kaikkien vatsa kestä), niin onpas kivat juhlat olla ilman mitään syömisiä. Ei tarvitse juhlissa olla mitään jättibuffaa, mutta olisi nyt edes niin, että jokaiselle jotakin edes.
Vierailija kirjoitti:
Kuivakakku on liian köyhä tuohon settiin, ja kaikki tykkää täytekakuista. Täytekakku on itse helpompi tehdä kuin karjalanpiirakat, joiden kuoresta tulee helposti amatööriltä kivikova.
Jos on täytekakku, muuta makeaa syötävää voi olla vähemmän.
Kaikki EI tykkää täytekakusta. Minä en ja ärsyttänyt koko iän kun jälkkärinä on joskus ollut VAIN se kermatäytekakku ja sitten vanhat tädit ihmettelevät miksi en sitä syö. Voisin itse tarjota salmiakkia ja suureen ääneen ihmetellä miksi jotkut ei sitä syö.
Pullaa, keksejä, karkkeja, ihan mitä vaan mukaan, mutta ei pelkkää täytekakkua jälkiruokapöytään.
Ap. Minä jättäisin pullakranssin pois ja karjalanpiirakat pois. Tee muheva kinkkupiirakka, herrasväen pikkuleipiä saa muutamalla eurolla ja lisäksi täytekakku. Karjalanpiirakat ovat vanhanaikaisia, samoin pullakranssi.
Menee enemmän suolaista kuin makeaa, mun äitini aina sanoi. Jossakin vaiheessa ilmestyi sitten voileipäkakku juhlapöytiin ja siitä tuli uusi perinne. Mikä estää keksimästä ja laittamasta jotakin aivan uutta? Se voi olla uusi perinne. Hmmm- mitähän se voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä noi itte vai kävisikö esim. Lidl:n valikoimat, mielipiteitä?
En ole koskaan ennen tehnyt karjalanpiirakoita.
ap
Karjalanpiirakoiden teko EI ole helppoa, se vaatii opettelua. Suosittelen ne ostamaan valmiina, mikäli ei ole koskaan tehnyt aiemmin.
Vähän ohi aiheen, mutta ihana kun joku aina kirjoittaa tuon Mukavia juhlia! -lauseen.
Siitä tulee niin lämmin olo <3
Juhlien laiton ei pitäisi olla stressi. Helposti unohtuu mikä on kunkin juhlan todellinen tarkoitus, olipa kyseessä rippijuhlat, kaste-, hää-, ylioppilas-, valmistujaisjuhlat ym.
Miksi ihmeessä ne on menneet ruokasuoritusjuhliksi tai ruokakisajuhliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä noi itte vai kävisikö esim. Lidl:n valikoimat, mielipiteitä?
En ole koskaan ennen tehnyt karjalanpiirakoita.
ap
Karjalanpiirakoiden teko EI ole helppoa, se vaatii opettelua. Suosittelen ne ostamaan valmiina, mikäli ei ole koskaan tehnyt aiemmin.
Miksi oma tekemä muka ei voisi kelvata, vähän röntäisetkin? Miksi pitäisi olla aina niin täydellistä,
joopas joo.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Tee kunnon lihakeitto niin kuin minä, kyllä kehuttiin, olenkin niin hyvä kokki.
Mukava idea! Eikä ole edes kallista, kun kuorii perunat ja porkkanat itse ja kaiken voi tehdä jo juhlia edeltävänä päivänä.
Ruisleipää ja voita/margariinia mukaan niin tosi hyvä.
Saisiko viidellä kympillä 30hengelle ->
itsetehty lihakeitto, ruisleipä+levite, juoma, piirakat, munavoi, pullakranssi, jokin kakku? Tietenkin kahvi, tee.
Vierailija kirjoitti:
itsetehty lihakeitto, ruisleipä+levite, juoma, piirakat, munavoi, pullakranssi, jokin kakku? Tietenkin kahvi, tee.
jauhelihasta voisi olla edullikkaampi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jauhelihasta voisi olla edullikkaampi
Alesta ne kannattaisi ostaa -30 % tai -60 %
Itse tehty pinaattikeitto / kasviskeitto / hernekeitto
Ruisleipä, vaalea leipä (ale)
Täytekakku.
Halvat keksit.
+ Jotain halpaa jos jotain haluaisi vielä.
Kahvi, tee, mehu.
-Saattaisi irrota viidellä kympillä
Voileipäkeksit muistan lapsuudestani! Ne olivat juhlapöydän tarjoilussa mukana joko sellaisenaan tai päällisillä päälystettyinä. Ihan juustosiivu ja kurkkusiivu päällä.
Nykyversiona voisi olla sipaus tuorejuustoa ja kurkkusiivu. Ja menisi tuokin juusto & kurkku.
Edullinen.
Mä saattaisin jopa tehdäkin tuollaisen juhlatarjoilun, kuullostaa kivoilta;
jauhelihakeitto (ale-jauhelihoista), ruisleipä, vaalea leipä, voi, voileipäkeksit kevyellä täytteellä. Täytekakku, kuivakakku, edulliset keksit. Kylmät juomat, kuumat juomat. Lautasliinat ja kukat. Kukat luonnosta tai joku halpa kukka, vaikka tulilatva ruukussa.
Leivät alesta myös.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkeksit muistan lapsuudestani! Ne olivat juhlapöydän tarjoilussa mukana joko sellaisenaan tai päällisillä päälystettyinä. Ihan juustosiivu ja kurkkusiivu päällä.
Nykyversiona voisi olla sipaus tuorejuustoa ja kurkkusiivu. Ja menisi tuokin juusto & kurkku.
Edullinen.
Voita väliin, jos on juustoa ja kurkkua.
Toi mekko kinnaa perseestä. Ootko taas lihonu?