Maasta sinä olet tullut maaksi olet menevä?
En ole maasta tullut, vaan siemenestä? En nyt ymmärrä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin vítusta.
Otan osaa.
Kaikilla ei käy hyvä tuuri...
Kroppa maatuu aikanaan. Sielu taivaasta.
Ihan oikeasti, pystyykö kukaan uskon ihminen vastaamaan. Haudalla sanotaan maasta olet tullut jne. mutta eihän me olla maasta tultu vaan Aatamai ja Eeva?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, pystyykö kukaan uskon ihminen vastaamaan. Haudalla sanotaan maasta olet tullut jne. mutta eihän me olla maasta tultu vaan Aatamai ja Eeva?
Tarkoittaa sitä, että ruumis on maallinen. Aineellinen. Osa luonnon kiertokulkua. Kun elämä jättää ruumiin, madot syövät sen.
Uskovan ihmisen toivo on aivan muualla kuin siinä maatuvassa, väliaikaisessa ruumiissa. Joka toki sinällään on Jumalan lahja, ja ihmisen tulee kohdella sitä hyvin.
Luomiskertomuksen mukaan Jumala loi ihmisen (Aatamin) maan tomusta. Eeva luotiin sitten Aatamin kylkiluusta.
Vierailija kirjoitti:
Luomiskertomuksen mukaan Jumala loi ihmisen (Aatamin) maan tomusta. Eeva luotiin sitten Aatamin kylkiluusta.
Siksi miehet on niin monella tasolla heikkoja, kun ne on ihan pölystä koottuja. Naiset on sentään kovaa luuta :)
Vierailija kirjoitti:
Lillith oli ennen Eevaa. Heidät luotiin kumpikin tomusta. Lillth ei ollut kynnysmatto kuten Eeva, joten otti ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi miehet on niin monella tasolla heikkoja, kun ne on ihan pölystä koottuja. Naiset on sentään kovaa luuta :)
Nainen on tehty miehen kylkiluusta. Olisihan Jumala voinut tehdä naisen erikseen, mutta siihen tarvittiin miestä.
Sielu herätetään viimeisenä päivänä, eli tuomiopäivänä. Kukaan ei pääse taivaaseen ennen sitä.
Pillusta sinä olet tullut, pilluun sinä olet menevä.
Vierailija kirjoitti:
Sielu herätetään viimeisenä päivänä, eli tuomiopäivänä. Kukaan ei pääse taivaaseen ennen sitä.
Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Pillusta sinä olet tullut, pilluun sinä olet menevä.
Ja siitä puhe mistä puute.
Vierailija kirjoitti:
Mahasta minä olen tullut.
Ja mahaa sinä olet enimmäkseen nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että kun mummi tai lapsesi kuolee, hän ei katsele pilven reunalla vaan on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan ne sitten vasta heikkoja ovat kun ovat pölystä tehdystä kylkiluusta tekaistuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että kun mummi tai lapsesi kuolee, hän ei katsele pilven reunalla vaan on kuollut.
Kai sinä uskis tiedät ettei kukaan herää enää koskaan kun on kuollut? Sellaista satukirjassa mainittua viimeistä päivää ei ikinä tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis onko tämä tuomiopäivä se päivä kun ihminen kuolee ja sielu irtautuu ruumiista kuoleman hetkellä siirtyäkseen henkimaailman puolelle jatkamaan elämää niinkö?
Mahasta minä olen tullut.