Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin kysyä tekisikö joku sukulainen täytekakun ja millä hinnalla. Mut jos se maksaa 50euroa niin sit ei ole muuta tarjottavaa.
ap
Toivottavasti saatte juhliin kakun 🍰🎂
Voitko pyytää seurakunnalta avustusta rippijuhlien viettoon?
Ap voisi leipoa kaneli-ässiä, ne on kunnon pula-ajan herkkua. Kanelin voit tietysti jättää säästösyistä pois.
Eivät tarjottavat ole pääasia. Kaikki käy. Lidlin piirakat ovat todella hyviä ja ne kannattaa varata muutamaa päivää ennen. Munavoi ja persilja päälle, niin hyvältä näyttää. Osta Lidlistä valmiit kakkupohjat myös ja tee niihin kermakakut. Ihmisillä on nykyään niin paljon syötävää tarjolla, että todellakaan heitä ei tarvitse enää lisää lihottaa kenenkään juhlilla.
Millaisia tarjoiluita; millaisia ja mitä kaikkea teillä muilla on ollut rippijuhlissa? Aika köyhältä tarjoilulta vaikuttaa tuo ap:n suunnitelma, sorry ap.
Voiko täytekakun tehdä jo juhlia edellispäivänä valmiiksi ja laittaa kermavaahdonkin päälle myös? Koristelu kannattanee tehdä juhlapäivänä.
Onko päivänsankaria kuultu tarjoilujen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi leipoa kaneli-ässiä, ne on kunnon pula-ajan herkkua. Kanelin voit tietysti jättää säästösyistä pois.
Sekä jättää sen S:n koukeron muotoilematta ja leipoessaan muotoilla pikkuleivän vain suoraksi pötköksi.
Miten te ratkaisette tällaiset juhlatarjoiluasiat, jos
a) ei osaa / kerkiä / halua leipoa itse
ja
b) raha on tiukilla?
ja
c) säilytystilana on yksi jääkaappi
ja
d) vieraita suht paljon
Vierailija kirjoitti:
Onko päivänsankaria kuultu tarjoilujen suhteen?
Päivänsankarin toiveena jonkulainen kakku ja karjalanpiirakat. Ei muuta, on vaatimaton.
ap
Oletteko te kaikki provoja vai minä varsin yksinkertainen? Mielestäni karjalanpiirakat, munavoi, kuivakakku ja pullapitko ovat varsin hyvät tarjottavat. Tosin kuivakakku on yksi parhaimpia kakkuja mitä tiedän ja todellakin otan jos tarjolla on ja jätän usein muut makeat pois. Tai otan keksin mukaan. Suolaisena riittää hyvin karjalanpiirakka. Ei sinne ateriaa olla menossa syömään vaan jo tarjottavista näkee kahvitilaisuutta vietetään.
Riittäisikö kilo jauhelihaa 30hengelle lihapulliin?
ap
Noi piirakat on kyllä niin normi settiä etten tarjoaisi. Kenelläpä ei olisi riisipiirakoita pakkasessa yllätysvieraita varten ja niitä myydän noissa itsepalvelu tiskeissä joka ikisessä kaupoissa joten se on kyllä arki naposteltavaa. Juhlissa pitää olla juhla ruokaa/tarjottavaa! Ei mitään kaupan domino keksejä vaan pikkuleipiä etc. Keksi nyt hyvä ihminen jotain parempaa kun noi iänikuiset piirakat.
Vierailija kirjoitti:
Paljon teillä muilla on ollut rippijuhla budjetti ja paljo mennyt tarjoiluun rahaa? Onks toi 50e siis niin ku vähän?
ap
Pitopalvelun kautta lämpimät ruuat ja mangojuustokakut 50 hengelle + tarjoilija oli n. 1400€.
Ihan kulahtanut provo.
Minusta noi tarjottavat olis kuitenkin ihan hyvät konfirmaatio tarjoomukset, ei ne rippijuhlat minusta mitkään niin suuret juhlat enää nykypäivänä kuitenkaan oo.
Hyi kun alkoi ihan ahdistaa lukiessani tuon menun. Niin mielikuvitukseton, persoonaton ja ankea.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kaikki provoja vai minä varsin yksinkertainen? Mielestäni karjalanpiirakat, munavoi, kuivakakku ja pullapitko ovat varsin hyvät tarjottavat. Tosin kuivakakku on yksi parhaimpia kakkuja mitä tiedän ja todellakin otan jos tarjolla on ja jätän usein muut makeat pois. Tai otan keksin mukaan. Suolaisena riittää hyvin karjalanpiirakka. Ei sinne ateriaa olla menossa syömään vaan jo tarjottavista näkee kahvitilaisuutta vietetään.
Ei. Kyllä tyytyisimme pöydän antimiin. Ehkä osaisimme varautua jos tuntisimme että ei aikaisemminkaan ole ollut niin paljon tarjottavaa että syö kotona lähtiessä hyvin ja myös pysähtyy juhlien jälkeen huoltoasemalla.
Mä lisään vähän rahaa tarjoilu budjettiin ja muutan ihan pikkasen suunnitelmaa:
Karjalanpiirakat Lidl coctail, kinkkua siivuina, munavoi ja persilja, lihapullat, täytekakku valmis pohjaan, pullapitko, X-tra appelsiinitäytekeksit, kahvi, maito, tee, mehu ja sokeri. Vesi kannuun sitruunasiivuilla.
Kukat pelkkiä luonnonkukkia, ja lapsi saa varmaaki ruusuja lahjaksi.
Liinaksi värikäs pussilakana, mä etsin jostain tarjouksesta ja tota pussilakanaa voi käyttää sit uudestaan toisissa juhlissa tai ihan pedissä. Sit jos löydän ja keksin kaupasta jotain edullista vielä, niin lisään tohon tarjoiluun.
Näillä mennään! Kiitos kaikille kommenteista.
ap
Munavoilla kruunaa juhlan. Muna muna muna!!! Syö sitä munavoita lusikalla!!!!