Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Miten te ratkaisette tällaiset juhlatarjoiluasiat, jos
a) ei osaa / kerkiä / halua leipoa itse
ja
b) raha on tiukilla?
ja
c) säilytystilana on yksi jääkaappi
ja
d) vieraita suht paljon
Kysyä diakonilta avustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
b) raha on tiukilla?
ja
ja
d) vieraita suht paljon
Ettäkö jos diakoni leipoisi ja toisi lisäjääkaapin? :D
Siis oikeastiko 1250 euron ja 1400 euron rippijuhlia teillä muilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
b) raha on tiukilla?
ja
ja
d) vieraita suht paljon
Ettäkö jos diakoni leipoisi ja toisi lisäjääkaapin? :D
Seurakuntatalon voi vuokrata perhejuhliin.
Seurakuntien jäsenet voivat varata seurakuntien ja seurakuntayhtymän tiloja veloituksetta seuraaviin kirkollisiin perhejuhliin: hautaan siunaamiseen liittyvä muistotilaisuus, kastejuhla, rippijuhla ja hääjuhla. Muiden juhlien osalta tulee maksaa korvaus tilojen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas karjalanpiirakat on erittäin hyvä valinta juhliin. Retroa, perinteistä, silti uutta nykyisiin juhliin ja kaikki pitävät ja syövät. Olin häissä, joissa oli iltapalana karjalanpiirakoita ja hyvin maistui. Munavoi on ihan hyvä, mutta voit myös tuunata karjalanpiirakoita esim. sienisalaatilla, lohimoussella, tuorejuustolla jne. Tästä voit saada vinkkejä.
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sushi-riisipiirakat
https://anna.fi/moilas/paras-piirakan-tuunaus-loytynyt-voittajaresepti-…Erittäin helppo ja halpa ja juhlava kakku on marenkipohjainen. Valmiit pohjat maksavat reilun 3 euroa, mutta marenki on halpa tehdä itsekin. Tarvitaan vain kananmunia, sokeria ja muutama tippa etikkaa. Marenkipohjan voi levittää pellille ja paistaa. Valmiin päälle laittaa vain kermavaahtoa ja marjoja. On näyttävä ihan noinkin. Toki voi halkaista kahtia ja laittaa kerrokseksi päälle, jos haluaa.
Itse budjetoisin niin, että 20 euroa karjalanpiirakoihin ja tuunaamiseen, 10 euroa kakkuun, 10 euroa pullaan ja kekseihin ja viimeiset 10 euroa muihin tarvikkeisiin esim. kahviin, kahvimaitoon, mehuun ja kukkiin. Lakanaa en käyttäisi pöytäliinana, on niin erilaista materiaalia, mutta kertakäyttöpöytäliinoja saa eurolla ja näyttävät kivoilta ja kesäisiltä.
Ihan loistava tämä marenkipohjavinkki!
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas karjalanpiirakat on erittäin hyvä valinta juhliin. Retroa, perinteistä, silti uutta nykyisiin juhliin ja kaikki pitävät ja syövät. Olin häissä, joissa oli iltapalana karjalanpiirakoita ja hyvin maistui. Munavoi on ihan hyvä, mutta voit myös tuunata karjalanpiirakoita esim. sienisalaatilla, lohimoussella, tuorejuustolla jne. Tästä voit saada vinkkejä.
https://anna.fi/moilas/paras-piirakan-tuunaus-loytynyt-voittajaresepti-…Erittäin helppo ja halpa ja juhlava kakku on marenkipohjainen. Valmiit pohjat maksavat reilun 3 euroa, mutta marenki on halpa tehdä itsekin. Tarvitaan vain kananmunia, sokeria ja muutama tippa etikkaa. Marenkipohjan voi levittää pellille ja paistaa. Valmiin päälle laittaa vain kermavaahtoa ja marjoja. On näyttävä ihan noinkin. Toki voi halkaista kahtia ja laittaa kerrokseksi päälle, jos haluaa.
Itse budjetoisin niin, että 20 euroa karjalanpiirakoihin ja tuunaamiseen, 10 euroa kakkuun, 10 euroa pullaan ja kekseihin ja viimeiset 10 euroa muihin tarvikkeisiin esim. kahviin, kahvimaitoon, mehuun ja kukkiin. Lakanaa en käyttäisi pöytäliinana, on niin erilaista materiaalia, mutta kertakäyttöpöytäliinoja saa eurolla ja näyttävät kivoilta ja kesäisiltä.
Kyllä! Karjalanpiirakat kuuluu juhlapöytään, ihan joka juhlassa. Surullista, että viimeinenkin kulttuurihistoria kuolee tulevien sukupolvien vuoksi.
Ihan hyvät tarjoilut. Täytekakku näillä helteillä on haasteellinen. Ei kukaan tule juhliin tarjoilujen vuoksi. Kylmää juomaa lisäksi ( kivennäisvettä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon teillä muilla on ollut rippijuhla budjetti ja paljo mennyt tarjoiluun rahaa? Onks toi 50e siis niin ku vähän?
ap
Pitopalvelun kautta lämpimät ruuat ja mangojuustokakut 50 hengelle + tarjoilija oli n. 1400€.
Meillä meni ylioppilasjuhliin 2100€.
Vierailija kirjoitti:
Mä lisään vähän rahaa tarjoilu budjettiin ja muutan ihan pikkasen suunnitelmaa:
Karjalanpiirakat Lidl coctail, kinkkua siivuina, munavoi ja persilja, lihapullat, täytekakku valmis pohjaan, pullapitko, X-tra appelsiinitäytekeksit, kahvi, maito, tee, mehu ja sokeri. Vesi kannuun sitruunasiivuilla.
Kukat pelkkiä luonnonkukkia, ja lapsi saa varmaaki ruusuja lahjaksi.
Liinaksi värikäs pussilakana, mä etsin jostain tarjouksesta ja tota pussilakanaa voi käyttää sit uudestaan toisissa juhlissa tai ihan pedissä. Sit jos löydän ja keksin kaupasta jotain edullista vielä, niin lisään tohon tarjoiluun.
Näillä mennään! Kiitos kaikille kommenteista.
ap
..taidat olla pihiyden perikuva..pussilakana liinaksi? Appelsiinikeksejä..valmispohja täytekakkuun (yäk).. kaikkea sitä näkee ja kuulee..
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien jäsenet voivat varata seurakuntien ja seurakuntayhtymän tiloja veloituksetta seuraaviin kirkollisiin perhejuhliin: hautaan siunaamiseen liittyvä muistotilaisuus, kastejuhla, rippijuhla ja hääjuhla. Muiden juhlien osalta tulee maksaa korvaus tilojen käytöstä.
Onkohan näin kaikissa seurakunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä lisään vähän rahaa tarjoilu budjettiin ja muutan ihan pikkasen suunnitelmaa:
Karjalanpiirakat Lidl coctail, kinkkua siivuina, munavoi ja persilja, lihapullat, täytekakku valmis pohjaan, pullapitko, X-tra appelsiinitäytekeksit, kahvi, maito, tee, mehu ja sokeri. Vesi kannuun sitruunasiivuilla.
Kukat pelkkiä luonnonkukkia, ja lapsi saa varmaaki ruusuja lahjaksi.
Liinaksi värikäs pussilakana, mä etsin jostain tarjouksesta ja tota pussilakanaa voi käyttää sit uudestaan toisissa juhlissa tai ihan pedissä. Sit jos löydän ja keksin kaupasta jotain edullista vielä, niin lisään tohon tarjoiluun.
Näillä mennään! Kiitos kaikille kommenteista.
ap
Jos lähistöllä on Tokmanni, niin sieltä saat pussilakanan hinnalla nätin pöytäliinan kernikankaasta. Leikkautat sopivan mittaisen palan. Mulla maksoi 27€ 2m pala sitä ohuempaa kangasmaista kerniä.
Raikkaita voileipiä vois vielä olla, ettei mee liian tunkkaseks.
Ihan mainiot tarjoilut. Oli yo juhlat, joissa oli tarjolla ( shamppanjan ja kahvin lisäksi) vain sankarin herkkua, Berliininmunkkeja, vuorellinen. Hauskaa ja persoonallista. Ihan akateeminen perhe kyseessä .
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä vois vielä olla, ettei mee liian tunkkaseks.
Voiko ne tehdä jo etukäteen edellispäivänä vai kannattaako tehdä vasta juhlapäivänä?
Tarjosin (olin silloin yksinhuoltaja) poikani rippijuhliin seuraavaa; vadelmajuustokakku, täytekakku, suolaiset voisarvet, herrasväen pikkuleipiä, kinkkuvoileipäkakku. Juomaksi oli aikuisille kahvia, teetä, kivennäisvettä ja kuohuviiniä. Lapsille limpsaa ja itsetehtyä raparperimehua jota aikusetkin sai juoda. Vieraat tykkäsivät. Itse leivon kaikki tarjottavat, täytekakkupohjat tein etukäteen pakkaseen ja voileipäkakun jääkaappiin edellisenä yönä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mainiot tarjoilut. Oli yo juhlat, joissa oli tarjolla ( shamppanjan ja kahvin lisäksi) vain sankarin herkkua, Berliininmunkkeja, vuorellinen. Hauskaa ja persoonallista. Ihan akateeminen perhe kyseessä .
WAU :O
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin (olin silloin yksinhuoltaja) poikani rippijuhliin seuraavaa; vadelmajuustokakku, täytekakku, suolaiset voisarvet, herrasväen pikkuleipiä, kinkkuvoileipäkakku. Juomaksi oli aikuisille kahvia, teetä, kivennäisvettä ja kuohuviiniä. Lapsille limpsaa ja itsetehtyä raparperimehua jota aikusetkin sai juoda. Vieraat tykkäsivät. Itse leivon kaikki tarjottavat, täytekakkupohjat tein etukäteen pakkaseen ja voileipäkakun jääkaappiin edellisenä yönä.
On kyllä iso etu kun osaa tehdä itse, paljon meni rahaa?
https://anna.fi/moilas/paras-piirakan-tuunaus-loytynyt-voittajaresepti-…
Erittäin helppo ja halpa ja juhlava kakku on marenkipohjainen. Valmiit pohjat maksavat reilun 3 euroa, mutta marenki on halpa tehdä itsekin. Tarvitaan vain kananmunia, sokeria ja muutama tippa etikkaa. Marenkipohjan voi levittää pellille ja paistaa. Valmiin päälle laittaa vain kermavaahtoa ja marjoja. On näyttävä ihan noinkin. Toki voi halkaista kahtia ja laittaa kerrokseksi päälle, jos haluaa.