Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
101/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mainiot tarjoilut. Oli yo juhlat, joissa oli tarjolla ( shamppanjan ja kahvin lisäksi) vain sankarin herkkua, Berliininmunkkeja, vuorellinen. Hauskaa ja persoonallista. Ihan akateeminen perhe kyseessä .

Eikö ne berliininmunkit juuttuneet toisiinsa kiinni, kuorrutehan on sellaista tahmaista. ?

Vierailija
102/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaiken koristelee kauniisti, niin kaikesta saa upean!

Tarjottavien koristeluun mukaan rohkeasti myrkyttömiä luonnon kasveja, kukkia, köynnöksiä. Oksia, käpyjä, kiviä, lankkua. Toikin ap:n tarjoilu on varmasti hieno, kun latoo nätisti piirakat, päälle jotain vihreää yrttilehteä luonnosta. Värikäs liina.

Munavoikin nousisi jo ihan uudelle tasolle villiyrteillä kuten poimulehdillä ja on ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksissä kastejuhlissa suunnilleen osiossa mainitut, tai vielä köyhemmät:

Karjalanpiirakat, munavoi, keksejä ja kakku (oli leipomosta ja nätti mutta maku surkea).

Jälkeenpäin harmitti, miten surkeat tarjoilut oli, mutta en vaan jaksanut ja jätin kakkua lukuunottamatta miehelle ja anopille tarjoilujen järjestämisen.. Keksejä oli muutamaa erilaista, mutta kaikki pahoja terveyskeksejä.

Vierailija
104/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladotteko te viileät voileivät päällekkäin tarjoiluvadilla? Eikö ne juutu toisiinsa - tai litisty tahi muussannu päällekkäin ollessaan?

Vierailija
105/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä löydän tuosta enemmän syötävää kuin nykyajan muotitarjoiluista. Täytekakku oli ennenkin, jos vielä sais hedelmätäytekakkua 70-luvun tyyliin, nam.  Karjalanpiirakat itse ostan raakapakasteita ja paistan itse, se on edullisempi vaihtoehto ja vähemmän vaivaa. 

Helppohan niitä pakastepiirakoita on tietysti lämmitellä, mutta aitoihin verrattuna maistuvat pahvilta.

Niitä on monenlaisia. Ei tietenkään saa sellaisia, mitä karjalassa anoppinsa oppilaana ollut tätini teki. Niitä sellasia ei saa yhtään mistään, mutta valitettavasti en itse ole osannut. Täti ei ole enää neuvomassa ja olin aika nuori kun hän kuoli, silloin ei niin kiinnostanut vielä edes kysellä. 

Vierailija
106/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksissä kastejuhlissa suunnilleen osiossa mainitut, tai vielä köyhemmät:

Karjalanpiirakat, munavoi, keksejä ja kakku (oli leipomosta ja nätti mutta maku surkea).

Jälkeenpäin harmitti, miten surkeat tarjoilut oli, mutta en vaan jaksanut ja jätin kakkua lukuunottamatta miehelle ja anopille tarjoilujen järjestämisen.. Keksejä oli muutamaa erilaista, mutta kaikki pahoja terveyskeksejä.

Pääasia, että vauva sai kasteen <3

Vierailija
107/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ap ihan oikeasti mitään pussilakanaa laita pöytäliinaksi! Eiköhän se vinkki ollut vain vitsillä heitetty! Mieluummin vaikka joku kesäinen tai vaan valkoinen kertakäyttöpöytäliina.

Vierailija
108/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on, lisäisin ehkä rypäleitä ja vesimelonia jos kuuma päivä

Vierailija
109/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi piirakat on kyllä niin normi settiä etten tarjoaisi. Kenelläpä ei olisi riisipiirakoita pakkasessa yllätysvieraita varten ja niitä myydän noissa itsepalvelu tiskeissä joka ikisessä kaupoissa joten se on kyllä arki naposteltavaa. Juhlissa pitää olla juhla ruokaa/tarjottavaa! Ei mitään kaupan domino keksejä vaan pikkuleipiä etc. Keksi nyt hyvä ihminen jotain parempaa kun noi iänikuiset piirakat.

Olen kyllä ihan eri linjoilla tästä. Meillä on yleensä juhlissa suolaisena tarjottavana esim kinkkupiirakkaa ja feta-pinaattipiirakkaa. Itse leivottuja, hyviä. Palstamme silti aina myös pakaste coctailpiirakoita (muista kostutus voisulalla ja maidolla paistamisen jälkeen) ja munavoita. Coctailpiirakoita menee aina ihan hirmuisia määriä, muita suolaisia jää yli. Ja keskiluokkainen akateeminen perhe ollaan jos joku sitä miettii.

Vierailija
110/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ap ihan oikeasti mitään pussilakanaa laita pöytäliinaksi! Eiköhän se vinkki ollut vain vitsillä heitetty! Mieluummin vaikka joku kesäinen tai vaan valkoinen kertakäyttöpöytäliina.

Sivusta. Musta toi pussilakanaidis oli ihan nerokas idea! Uusi, luova ja taiteellinen sekä kestävän kehityksenmukainen, monikäyttöinen ja hyvin funktionaalinen.

Vierailija
111/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin (olin silloin yksinhuoltaja) poikani rippijuhliin seuraavaa; vadelmajuustokakku, täytekakku, suolaiset voisarvet, herrasväen pikkuleipiä, kinkkuvoileipäkakku. Juomaksi oli aikuisille kahvia, teetä, kivennäisvettä ja kuohuviiniä. Lapsille limpsaa ja itsetehtyä raparperimehua jota aikusetkin sai juoda. Vieraat tykkäsivät. Itse leivon kaikki tarjottavat, täytekakkupohjat tein etukäteen pakkaseen ja voileipäkakun jääkaappiin edellisenä yönä.

On kyllä iso etu kun osaa tehdä itse, paljon meni rahaa?

Oiskohan mennyt about 150€..

Vierailija
112/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa leipoa itse, niin leipomosta joku kakku. Kaupasta keksejä ja vaahtokarkkeja. Itse tekee voileipiä, pari salaattia, tarjolle viinirypäleitä. Yksinkertaisempi tarjoilu siinä tapauksessa, jos rahaa ei ole paljon käytettävissä.

Vierailija
113/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanastahan saa kaksi liinaa, kun irrottaa tai leikkaa saumat ja ompelee reunat molemmista kappaleista. Jos löytää edullisen pussilakanan, niin on kyllä edullista kangasta tällöin ja tulee hienot, persoonalliset liinat.

Vierailija
114/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinaksihan käy joku valmis verhokin kuten pimennysverho, paksu samettiverho yms. Esim. Jyskissä on pitkiä verhoja, jos tarve pitkälle liinalle.

Vierailija
115/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olisi päästää luovuus valloilleen ja tehdä oikein persoonalliset ja erinlaiset juhlat. Olisipa tulossa juhlat... Ai että!!! :)

Vierailija
116/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä löydän tuosta enemmän syötävää kuin nykyajan muotitarjoiluista. Täytekakku oli ennenkin, jos vielä sais hedelmätäytekakkua 70-luvun tyyliin, nam.  Karjalanpiirakat itse ostan raakapakasteita ja paistan itse, se on edullisempi vaihtoehto ja vähemmän vaivaa. 

Millainen on nykyajan muotitarjoilu??

Vierailija
117/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on saada kunnon tarjoilut 50 euron budjetilla...

Tee kääretorttupohjakakku kolmesta isosta kääretorttupohjasta, väliin reilusti flora vispi -"kerma"vaahtoa (säilyy paremmin kuin tavallinen kermavaahtoa, kun jaksaa vatkata kovaksi vaahdoksi) ja purkkipersikoita (tai vaihtoehtoisesti marjoja, jos halvalla löytyy hyviä), päälle viinirypäleitä ja niitä persikoita koristeeksi.

Munat 15 kpl 2,65 euroa, sokeri 0.85 e, perunajauhot 0.85 e, leivinjauhe 0.75 e,persikat 3 x 2.19 e,

flora Vispi 3 x 1.45 e, viinirypäle 2,5 e 

yht 19 euroa

Suolaiseksi tarjottavaksi kolmioleivät (kuoria ei tarvitse leikata pois) paahtoleivästä, väliin kinkku-juustoraaste-creme faiche-ruohosipulimössö.

Paahtoleipä 5 x 2,15e, kinkku 5 e, juusto 4 e, creme Faiche 2,5 e, ruohosipuli 1,5 e , yhteensä noin 24 euroa

2 pullapitkoa, noin 6 euroa

2 jaffakeksipakettia  5 euroa

booli mehukatista 3.15e, rypälemehusta 2 x 1 e ja siiderijuomasta 5 e, yht noin 10 euroa

kahvikermaksi punainen maito 1 euro

sokeri kahviin tuosta aiemmin mainitusta sokeripussista 0 euroa

lautasliinat 1 euro

kahvi + tee noin 10 euroa?

pöytäliinaksi joku vanha lakana/pussilakana (pestynä ja silitettynä, ei kukaan sitä liinaa katso vaan liinalla olevia tajottavia)

kaikki yhteensä 76 euroa, joten ei onnistunut 50 eurolla...

Vierailija
118/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, kuulostaa oikein ihanalta, paitsi että perinteinen kermakakku täytyy olla. 

Siis nimenomaan perinteinen, ei mitään marsipaaneja ja kreemejä tai mitä se värikäs vaha on.

Sellainen vaikka mansikkakakku.

Kuivakakku voi olla lisäksi.

Kuulostaa aivan ihanalta ja perinteitä kunnioittavalta. Tuollaiset tarjoilut minä laittaisin myös koko suvulle ja kaikki olisivat enemmän kuin tyytyväisiä. 

p.s. Meillä oli lapsen ristiäisissä vastaavat.

Vierailija
119/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko kukaan saamaan 50 eurolla tuon tyyppistä tarjoilua?

Vierailija
120/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän