Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
21/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa ihanilta tarjoiluilta, tarviiko niistä aina stressata. Mä ainakin menen juhliin ihan muusta syystä ku syömään ja ärsyttää ku emäntä on ihan hermona jostain veetun kakun koristekoukerosta, evvk.

Vierailija
22/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo niitä karjalanpiirakoita on tehdä itsekin: riisipuuroa lätkitään ruiskuorelle, paistetaan. Ei voi mennä vikaan.

Hyvä kiitti vinkistä, mä rupeen tekemään. Netistä löytyy varmasti ohjeita. Ruisjauhoja, vehnäjauhoja ja riisiä. Teen veteen, niin on halvempi ja käy sitte laktoosittomillekin.

ap

No, jos rehellisiä ollaan, kyllä jonkinlaisia karjalanpiirakoita on helppo tehdä, mutta sitten maistuvia jo vaikeampi. Herkulliset vaativat jo harjaannusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, upeet on tarjoukset. :D :D :D

Teen kyllä ihan perinteen tutkimusta työkseni ja rakastan sitä, mutta en viitsi tuhlata rahoja / aineita leivonnaisiin, joita kukaan ei syö. Ja sellaisia ovat pullakranssit ja kuivat kakut.

Pullakranssista mun suku ainaki tykkää. Jos mä otan pari-kolme pakastekakkua Lidlistä kuivakakkujen tilalle.

ap

Vierailija
24/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 eurolla ruusukimppu ja siihen luonnonkukkia sekä mustikan varpuja maljakkoon pöytään. Olisiko kiva?

ap

Vierailija
25/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nii liina. Kävisikö valkoinen lakana? Toi varmaan pitäisi ostaa uutena.

ap

Vierailija
26/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on.

Kyl tämä ihan aitoa on.

ap

No sitten voin vaan esittää osanottoni.

No mutta ketä kohtaan?

ap

Vierailija
27/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minä löydän tuosta enemmän syötävää kuin nykyajan muotitarjoiluista. Täytekakku oli ennenkin, jos vielä sais hedelmätäytekakkua 70-luvun tyyliin, nam.  Karjalanpiirakat itse ostan raakapakasteita ja paistan itse, se on edullisempi vaihtoehto ja vähemmän vaivaa. 

Vierailija
28/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää 50eurosta rahaa yli, niin ostan keksipaketteja. S-marketissa on alle euron appelsiinitäytekeksejä. X-tra. Niitä ainaki lapset syö. Ehkä tohon voisi ostaa kinkku paketin, niin olisi jo ruhtinaallinen tarjoilu. Vai mitä sanotte.

ap

Vierailija
29/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä löydän tuosta enemmän syötävää kuin nykyajan muotitarjoiluista. Täytekakku oli ennenkin, jos vielä sais hedelmätäytekakkua 70-luvun tyyliin, nam.  Karjalanpiirakat itse ostan raakapakasteita ja paistan itse, se on edullisempi vaihtoehto ja vähemmän vaivaa. 

Helppohan niitä pakastepiirakoita on tietysti lämmitellä, mutta aitoihin verrattuna maistuvat pahvilta.

Vierailija
30/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoiluksi tulee:

-karjalanpiirakat, munavoi persiljalla, kinkku

-pullakranssi

-kakku (täytekakku / hyvät pakastekakut)

-keksit

-kahvi, tee

-kukat

niin musta ainakin on jo tosi hyvä tarjoilu.

Itse lisäisin vielä mehun, sokerin ja kerman listalle, sekä servetit.

Vierailija
31/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö 2 piirakkaa per henkilö? Osa vieraista on lapsia. Pitäisikö olla 3 piirakkaa?

ap

Vierailija
32/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pula-ajan teema. Teema-juhlat on ihan parhautta ❤

Vierailija
33/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rippijuhliin tarjoiluineen ja emäntineen meni 1250e.

Vierailija
34/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ensin pienen testi erän miten onnistuu toi karjalanpiirakoiden teko. Olisiko teistä hyvä idea? Ei suoraan sitä 60-90 piirakkaa.

ap

Vierailija
35/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita luonnonkukkiahan voisi laittaa pitkin juhlatilaa useampiakin asetelmia eli ilmeisesti kotona juhlat. Maljakoita saa halvalla Ikeasta ja kirpputoreilta, ja ehkäpä joku sukulainen voisi lainata niitä mikäli itsellä ei ole.

Vierailija
36/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suolaista tarjottavaa ei ilmeisesti ole muuta tulossa, niin mä laittaisin 3-4 karjalanpiirakkaa per vieras. Joku iso syömäri saattaa ottaa 6 kpl, kun taas joku vain yhden. Mieluummin vähän reilusti kuin naftisti vaikka onkin pula-ajan teema.

Vierailija
37/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on helle, niin vettä kannuihin tai kauniiseen juomakanisteriin paljon tarjolle. Sinne muutama sitruunaviipale ja sitruunamelissaa.

Vierailija
38/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei kannata ostaa liinaa, tietysti joku lakana on aivan riittävä. Jos haluaa väriä juhlitilaan, niin pussilakana pöytäliinana tuo aina omanlaista twistiä somistukseen.

Vierailija
39/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa ei kannata ostaa liinaa, tietysti joku lakana on aivan riittävä. Jos haluaa väriä juhlitilaan, niin pussilakana pöytäliinana tuo aina omanlaista twistiä somistukseen.

Toi pussilakana idea on tosi hyvä. Kiitti tosi paljon vinkistä!

ap

Vierailija
40/565 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinköhän kaiken tämän saa 50 eurolla? Jos esimerkiksi meinaa lähteä hifistelemään persiljoilla, sitruunoilla ja sitruunamelissoilla niin ne tekee helposti jo 5-7 euroa lisähintaa koko budjetiin.