Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoiluksi tulee:
-karjalanpiirakat, munavoi persiljalla, kinkku
-pullakranssi
-kakku (täytekakku / hyvät pakastekakut)
-keksit
-kahvi, tee
-kukat
niin musta ainakin on jo tosi hyvä tarjoilu.
Itse lisäisin vielä mehun, sokerin ja kerman listalle, sekä servetit.
Syödäänkö ne kukatkin, jos tarjoiluun kuuluvat?
Hauska provo- no hauska ja hauska
Vierailija kirjoitti:
Joo, upeet on tarjoukset. :D :D :D
Teen kyllä ihan perinteen tutkimusta työkseni ja rakastan sitä, mutta en viitsi tuhlata rahoja / aineita leivonnaisiin, joita kukaan ei syö. Ja sellaisia ovat pullakranssit ja kuivat kakut.
Outo kommentti. Kun olemme järjestäneet juhlia, niin yllättäen juuri taytekakkua ei juuri oteta. Sen sijaan voileivät, salaatti, kuivakakut ja pulla maistuvat hyvin. Ilmeisesti veiraamme ovat elämäntavoiltaa terveellisyyden kannattajia myös juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä noi itte vai kävisikö esim. Lidl:n valikoimat, mielipiteitä?
En ole koskaan ennen tehnyt karjalanpiirakoita.
ap
Älä tee nytkään.
No mutta miksi? Ei kai ne ny niin vaikeita ole tehdä. Kuori ja sisus.
ap
Okei. Provo. Mietin jo aloitusta, mut tämä vahvisti asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, upeet on tarjoukset. :D :D :D
Teen kyllä ihan perinteen tutkimusta työkseni ja rakastan sitä, mutta en viitsi tuhlata rahoja / aineita leivonnaisiin, joita kukaan ei syö. Ja sellaisia ovat pullakranssit ja kuivat kakut.
Outo kommentti. Kun olemme järjestäneet juhlia, niin yllättäen juuri taytekakkua ei juuri oteta. Sen sijaan voileivät, salaatti, kuivakakut ja pulla maistuvat hyvin. Ilmeisesti veiraamme ovat elämäntavoiltaa terveellisyyden kannattajia myös juhlissa.
Jaha. Kyllä se kuivakakku on epäterveellisempi, kuin täytekakku. Mut joo. Provo mikä provo.
Leivo lisäksi kauralastuja tai vaikka muita pikkuleipiä. Ovat hyvin edullisia ja perinteisiä, onnistuvat helposti ja samalla saat jotain itse tehtyä, jota moni arvostaa. Muista, että ne leviävät uunissa, joten laita vain pieni nokare.
Kyllä jaksaa joku jankata tyhjänpäiväistä asiaa.
Voi hyvä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jaksaa joku jankata tyhjänpäiväistä asiaa.
Voi hyvä ihme.
Tyhjänpäiväistä???!!!
Juhlat kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää on.
Tästä olisi saanut hyvän veikkauksen pystyyn onko provo vai ei. Älyttömän suuri osa peukuttanut provolle. Vain kolme alapeukutusta provokommentille, pitävät lienee ilmeisen todellisena juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa minä löydän tuosta enemmän syötävää kuin nykyajan muotitarjoiluista. Täytekakku oli ennenkin, jos vielä sais hedelmätäytekakkua 70-luvun tyyliin, nam. Karjalanpiirakat itse ostan raakapakasteita ja paistan itse, se on edullisempi vaihtoehto ja vähemmän vaivaa.
Helppohan niitä pakastepiirakoita on tietysti lämmitellä, mutta aitoihin verrattuna maistuvat pahvilta.
Itsetehty ei aina ole sen parempaa vaikka jotkut psykoosihullut niin kuvittelevat kaikesta vielä nykypäivänäkin.
Minä ostaisin täytekakun tilalle ale- kääretorttuja, vatkaisin päälle vähän kermaa sekä nompparelleja. Tiikerikakkukin on edullinen tehdä.
Karjanlanpiirakat on liian arkisia.
Voileipäkakkua niiden tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Älä pidä koko kekkereitä. Ketään ei kiinnosta rippilapsesi, mutta eivät kehtaa olla tulemattakaan. Vaivaat suotta ihmisiä.
Ikävä kyllä totta. Miehen sukulaiset ovat sitä porukkaa että jos on ilmaista viinaa niin tullaan vaikka viikko etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan persilja miten kallista, jos laittaisi persiljan lehtiä koristeeksi munavoin päälle? Tulisi jo upea ja nätti vai mitä sanotte.
ap
Jos ootte kiko porukka Munsalan puvuissa niin toki sitten.
Sanokaa mitä sanotte, mutta olen ollut vieraana rippijuhlissa, joissa todellakin oli tarjolla vain karjalanpiirakat ja kakku.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin täytekakun tilalle ale- kääretorttuja, vatkaisin päälle vähän kermaa sekä nompparelleja. Tiikerikakkukin on edullinen tehdä.
Pienelle budjetti tämä on aivan huippu hyvä idea!
Jos ei osaa tehdä kuivakakkua, niin niitä saa todella edullisesti kaupasta.
Voisi tulla kiva ja edullinen jos koristelisi kaupan valmis kuivakakun. Päälle jokin kuorrutus ja päälle koristeluun muutamia pyöreitä suklaamakeisia irtokarkkimyynnistä. Toki jos osaa itse leipoa, niin sitten koristelee oman tekemän kakun.
Syökö joku vielä pullaa nykyään?
Minulle ei kiitos.
Tee raakakakku.
Entä joku salaatti?
Tämä haiskahtaa pelleilyltä
🤪.. 🙄, .🤫 ,
Sanokaa mitä sanotte, mutta eräs tuttavani on ehdottanut tällaista tarjoilua kun joskus mainitsin hänelle että on aika iso työ laittaa juhlat. Kumppanini vieläpä innostui tästä ja meinasi että tämähän toteutetaan!
Tuttava oli tulossa kylään juhlien laittamisten yhteydessä ja sanoin että tulisi jokin muu päivä, en ehti seurustella koska on juhlien laitto pahasti kesken. Hän ei ymmärtänyt miksei voi tulla, eihän siiinä ole kuin juhlapäivänä keittää kahvit, nostaa piirakat, munavoi ja kakku sekä keksit pöytään.
Näitä tositarinoita oikeasti riittää ja on!
Kattiloita saa halvalla kirppareilta, jos tuollaisia tarvitsee.
Samoin tekokukkia.