Te noin 57-kiloiset naiset, paljonko syötte?
Minulla on tarkoitus laihduttaa tuohon painoon ja tiedän että onnistun, kun on jo niin paljon pudotettu, hyvät rutiinit ja enää vähän matkaa jäljellä.
En vain koskaan ole ollut noin kevyt tämän pituisena ja siksi on hakusessa, paljonko tuon painoinen nainen voi syödä säilyttääkseen painonsa. Energiantarvelaskuri antaa 1600 kcal, mutta kysyisinkin kokemuksia. Paljonko te syötte päivässä?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:21"]Mä pyrin tuohon 1600 kcal (nettoon), liikun tosin paljon joten käytännössä saan syödä usein noin 2000 kcal vrk. Tosin katson viikon kokonaiskulutusta enkä yksittäistä päivää.
[/quote]
Niin ja paino siis 57-58 kg jo useamman vuoden, sitä ennen olin normaalipainon ylärajoilla, nyt BMI 20.
55 kiloa täällä ja 1500-2000 kaloria päivässä. Vaihtelee tuolla välillä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:26"]Entä jos on 140 cm ja 57 kg?
[/quote]
No minä olen 178 cm.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:26"]Entä jos on 140 cm ja 57 kg?
[/quote]
Sama kulutushan se on kaikilla samanpainoisilla, jos on lyhyt, on vain pituuteen nähden tukevampi.
Elämässäni en ole kaloreita laskenut, mutta esim eilen söin: aamupala: kaksi paahtoleipää, jugurtti, lasi tuoremehua, muki kahvia. Lounas: lautasellinen spaghetti bolognesea (ruskistukseen öljyä, vähäkalorista jauhelihaa) ja muutama kurkku, tomaatti ja paprikaviipale. Päivällinen: itse tehty ceasar-salaatti ja lasi roseviiniä. Nyt lomalal tulee syötyä sekä lounas että päivällinen, työpäivinä harvoin syön molempia.
Miksi ihmeessä 178 cm pitkän naisen pitäisi painaa 57 kiloa? Voi pyhäjyssäys näitä älynjättiläisiä.
Terveisin 163/60 ja ihan fucking onnellinen näin.
söin 51 kgsena ko hevonen, mutta aineenvaihduntani olikin erityisen vilkas tuolloin. nyt kun painoa on kaksinverroin, syön kuin lintu tuohon verrattuna, mutta paino ei vaan laske. aineenvaihdunta käy minimillä. pakko olisi jaksaa alkaa syömään tosi usein, että laihtuis takasin. ees 20 kg :/
Miten ihmeessä te saatte noin pienet kalorilukemat? Mun pitää syödä vähintään 2000, mieluummin lähemmäs 2500 kcal laskureiden mukaan... Paino 57, pituus 158. En tee rankkaa fyysistä työtä, olen kotiäiti. Liikun suht paljon, kun autoa ei ole, päivästä riippuen tulee 3-15km kävelyä ja/tai pyöräilyä. Treenaan salilla 4x vko, tavoitteena saada lihasta lisää, lisäksi teen kotona vatsalihastreeniä ja leuanvetoja 2-3 kertaa viikossa.
Tän hetkinen"välidieetti", jolla on tarkoitus vain ylläpitää nykyinen kunto siihen asti kunnes syksyllä alkaa massakausi, sisältää 2000kcal vuorokaudessa. Mikään tiukka dieetti ei ole, lipsunta suuntaan tai toiseen on sallittu ja sitä tapahtuukin. Ja tällä dieetillä paino on pysynyt just tarkalleen tuossa 57kg.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:30"]Miksi ihmeessä 178 cm pitkän naisen pitäisi painaa 57 kiloa? Voi pyhäjyssäys näitä älynjättiläisiä.
[/quote]
Ai niin, tällä palstallahan ei saa olla hoikka, heti aletaan haukkua. Minun vartalonmallilleni BMI 18 on hyvä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:30"]Miksi ihmeessä 178 cm pitkän naisen pitäisi painaa 57 kiloa? Voi pyhäjyssäys näitä älynjättiläisiä.
[/quote]
Ai niin, tällä palstallahan ei saa olla hoikka, heti aletaan haukkua. Minun vartalonmallilleni BMI 18 on hyvä.
Ap
[/quote]
Niin mutta miksi ihmeessä sen painon pitää väkisin olla 57, että olisit tyytyväinen? Onko sama hypätä katolta jos olisitkin vaikka 59 kg ikuisesti?
Ymmärrätkö? Elä hyvä ihminen elämääs ja lopeta tuo puntarilla ravaaminen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:28"]Elämässäni en ole kaloreita laskenut, mutta esim eilen söin: aamupala: kaksi paahtoleipää, jugurtti, lasi tuoremehua, muki kahvia. Lounas: lautasellinen spaghetti bolognesea (ruskistukseen öljyä, vähäkalorista jauhelihaa) ja muutama kurkku, tomaatti ja paprikaviipale. Päivällinen: itse tehty ceasar-salaatti ja lasi roseviiniä. Nyt lomalal tulee syötyä sekä lounas että päivällinen, työpäivinä harvoin syön molempia.
[/quote]
Tää on tietty ihan kiva muttei auta ap:tä kun et tiedä kulutustasikaan, eikä edes tietoa onko tuo sinulle tyypillinen päivä vai ei.
Itse voin kertoa että sioin eilen kaksi hyydytettyä munaa, englantilaisen muffinsin, savulohta, kaksi lattea ja kulhon ananasta ja melonia aamupalaksi.
Välipalana karamelli-cupcake ja teetä maidolla.
Lounaaksi sushia: 2 lohinigiriä, 6 kalamakia, kaksi palaa California Rollia, merileväsalaatti.
Välipalaksi 4 macaroons:ia.
Päivälliseksi 2 lasia valkoviiniä, lohiterriiniä, perunasalaattia, ja teeleipä kermalla ja hillolla.
Painan tosiaan 57 kg, mutta kulutin yli 1000 kcal liikunnalla ja lisäksi päivän ruuat olivat täysin normaalista poikkeavat....
2
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:31"]Miten ihmeessä te saatte noin pienet kalorilukemat? Mun pitää syödä vähintään 2000, mieluummin lähemmäs 2500 kcal laskureiden mukaan... Paino 57, pituus 158. En tee rankkaa fyysistä työtä, olen kotiäiti. Liikun suht paljon, kun autoa ei ole, päivästä riippuen tulee 3-15km kävelyä ja/tai pyöräilyä. Treenaan salilla 4x vko, tavoitteena saada lihasta lisää, lisäksi teen kotona vatsalihastreeniä ja leuanvetoja 2-3 kertaa viikossa.
Tän hetkinen"välidieetti", jolla on tarkoitus vain ylläpitää nykyinen kunto siihen asti kunnes syksyllä alkaa massakausi, sisältää 2000kcal vuorokaudessa. Mikään tiukka dieetti ei ole, lipsunta suuntaan tai toiseen on sallittu ja sitä tapahtuukin. Ja tällä dieetillä paino on pysynyt just tarkalleen tuossa 57kg.
[/quote]
Se 1600 kcal on se mitä kuluttaa jos ei liikahdakaan. Sinähän liikut kuin pieni eläin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:26"]Entä jos on 140 cm ja 57 kg?
[/quote]
No minä olen 178 cm.
Ap
[/quote]
Siis oleksä tosissas laihduttamassa noin alas painosi? hyi olkoon.
[/quote]
No ole sä onellinen omien kilojesi kanssa. Miks sua edes häiritsee jos jos joku haluaa olla timmissä kunnossa.
Minä olen 171/63 ja tavoitteena on 55kg.
Nyt on vatsamakkaraa sen verran etten koe oloani hyväksi. Rasva vyötäröllä on sitä vaarallisinta rasvaa.
Tsemppiä ap!
Tuo on mun normipaino, pituus 170. Nyt raskaana ollessavpaonan toki enemmän.
En osaa laskea kaloreita.
Yleensä syön aamiaisen eli joko lautasellisen moniviljapuuroa rusinoilla ja maidolla tai kaksi leipäviipaletta juustolla ja kurkulla sekä lasin vettä ja tuoremehua, toisinaan myös hedelmän.
Lounaaksi normikotiruokaa (laatikkoa, keittoa, perunaa ja kastiketta) sekä puolilautaselista salaattia tai pelkän salaatin ja juon lasin maitoa.
Iltapäillä kuppi kahvia.
17 aikoihin taas ruokaa, nyt ehkä pastaa, kanaa, vihanneksia, riisiä, couscousia tms.
Iltapala siinä klo 20, joko jugurttia, hedelmiä, marjoja ja mysliä tai leipää vihanneksilla tai hedelmä smoothie.
Lisäksi vettä pari litraa päivän aikana. Herkkuja silloin tällöin. Nyt kesällä mennyt jäätelöä parina iltana viikossa n. 3 desiä kerralla. Alkoholia ei nyt ollenkaan, normaalisti ehkä pari annosta viikossa jos sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:31"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Niin mutta miksi ihmeessä sen painon pitää väkisin olla 57, että olisit tyytyväinen? Onko sama hypätä katolta jos olisitkin vaikka 59 kg ikuisesti?
[/quote]
Vastaavasti voisi kysyä, että miksi pitäisi väkisin olla isompi, jos ei sellaisena viihdy? Eikö ihminen saa olla sen painoinen kuin haluaa? Yllätys, että te läskifanaatikot veditte taas tämänkin ketjun sivuraiteille minun haukkumisekseni.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:31"]
Mielestäni on mielenterveydellisesti hälyttävää, että joku haluaa olla tasan justiinsa 57kg. Ei mua kiinnosta mitä sä teet, mutta tuollainen yhteen lukuun tähtääminen on sairasta.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Vastaavasti voisi kysyä, että miksi pitäisi väkisin olla isompi, jos ei sellaisena viihdy? Eikö ihminen saa olla sen painoinen kuin haluaa? Yllätys, että te läskifanaatikot veditte taas tämänkin ketjun sivuraiteille minun haukkumisekseni.
Ap
[/quote]
Tekstini ei tullut lainauksen loppuun.
Totesin siinä, että on mielenterveydellisesti hälyttävää tähdätä oma painonsa juuri yhteen tiettyyn lukemaan. Ei minua kiinnosta sinun tekemisesi tai painosi, mutta tuollainen pakko pääsi sisällä on sairasta.
20
Mä pyrin tuohon 1600 kcal (nettoon), liikun tosin paljon joten käytännössä saan syödä usein noin 2000 kcal vrk. Tosin katson viikon kokonaiskulutusta enkä yksittäistä päivää.