Autokeskustelu! Millainen ennakkoluulo per merkki?
...Ja epäilettekö koskaan onko jollain tietyllä automerkillä ajava oikeasti sellainen kuin auto antaa ymmärtää?
Itse ajan Mersulla, jonka vuosimallia (-95?), tehoja jne en tiedä, koska sen on mieheni auto. (Kyllä, miehelläni on aina lippis päässä ja parransänki ja kaljamaha)
Nuori kolmen lapsen perheenäiti uudella volkkarifarmarillaan saa mut miettimään, että sekin auto on ostettu lainarahalla ja sillä pitää saada naapurit kateellisiksi.
Kommentit (120)
Huvittavaa luettavaa, tietämättömien autokinailut, itelläni on kuitenkin reilun 150 auton kokemus alla ja tänäpäivänäkin ajan työkseni taksilla.
bmw- ylivoimasesti paras ajaa ja hienoin, kunhan on 4-veto. Muuten törkeän uraherkkä. Tosin automaattilaatikkovikoja 8-vaihteisissa.
vw ja toyota- todella tylsien ihmisten autoja ja huonoja materiaalilaadultaan, tosin ihan ok kestäviä.
Mb- aivan hirveä rengasmelu, ja tuulelle herkkä(e ja c), sähkövikoja.
ford- aina ollut ja on ruoste ongelmana, muuten uus mondeo positiivinen yllätys ja hinta ok.
Skoda - hinta/laatu suhde hyvä, perus varmaa vag-tekniikkaa ja käykäähän huvikseen kattomassa hb-octavian tavaratilaa( olen pojan skootterinkin sielä kulettanu, eikä tehny ees tiukkaa...
Hyundai?! Hinta, ulkonäkö ja takuu hyviä, muuten yleisesti halvan oloinen, rämisevät muovit, vaihelaatikon/ moottorin tunnokkuus. Merkki joka ei hirveemmin aiheita keskustelua, muuten kun kateellisissa.
Opel - tänä päivänä ihan ok hyvä, vaikka maineensa on menettänytkin
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:52"]
Bemarin ratissa on aina blondi.
[/quote]
Ei, vaan repsikassa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:47"]Huvittavaa luettavaa, tietämättömien autokinailut, itelläni on kuitenkin reilun 150 auton kokemus alla ja tänäpäivänäkin ajan työkseni taksilla.
bmw- ylivoimasesti paras ajaa ja hienoin, kunhan on 4-veto. Muuten törkeän uraherkkä. Tosin automaattilaatikkovikoja 8-vaihteisissa.
vw ja toyota- todella tylsien ihmisten autoja ja huonoja materiaalilaadultaan, tosin ihan ok kestäviä.
Mb- aivan hirveä rengasmelu, ja tuulelle herkkä(e ja c), sähkövikoja.
ford- aina ollut ja on ruoste ongelmana, muuten uus mondeo positiivinen yllätys ja hinta ok.
Skoda - hinta/laatu suhde hyvä, perus varmaa vag-tekniikkaa ja käykäähän huvikseen kattomassa hb-octavian tavaratilaa( olen pojan skootterinkin sielä kulettanu, eikä tehny ees tiukkaa...
Hyundai?! Hinta, ulkonäkö ja takuu hyviä, muuten yleisesti halvan oloinen, rämisevät muovit, vaihelaatikon/ moottorin tunnokkuus. Merkki joka ei hirveemmin aiheita keskustelua, muuten kun kateellisissa.
Opel - tänä päivänä ihan ok hyvä, vaikka maineensa on menettänytkin
[/quote]
Ei tässä tarvinnutkaan autoista mitään tietää, puhuttiin millaisia ENNAKKOLUULOJA ihmisillä on eri automerkkejä kohtaan oi arvon ammattiautoilija.
Toyota, Opel, Nissan yms. - Noudattavat liikennesääntöjä, ymmärtävät että autoon rahan sijoittaminen on kuin heittäisi joka kuu nipun seteleitä roskiin.
T. Pihi toyota-kuskin vaimo, korttia ei ole eikä tule ;)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:01"]
Ford fiesta (varsinkin vanhempi) on täysin samaa sarjan nissan micran ja ford Ka:n kanssa. kaikki vanhat noin 1000 kg pikkukipot on mummeleilla, jotka ei uskalla ajaa, tai sitten kaahari opiskelijoilla, joilla ei ole muuhun varaa (btw niissä on halvat varaosat varsinkin motonetissä ja moni on karvalakkimallia jolloin hajoavia osia on vähän) :) T: Pikkuautojen kokenut asiantuntija joka suosittelee tuollaisia piheille tee-kaikki-itse-ihmisille
[/quote]
Mulla on -93 Fiesta, pari hyvin pientä ruostepilkkua. Ajettu noin 210 000, kahden vuoden aikana vaihdettu laturin hiilet ja jarrusatula, matalakustannuksisena kun itse vaihtaa. Koskaan ei ole tien poskeen jättänyt, kuluttaa minimaalisesti ja on aivan mahtava auto. Pieniä nestevuotoja on, miinuksena kyllä. Eikä ole isoissa nopeuksissa ajomukavuudeltaan täysi kymppi, tosin kyllä sillä ohituskaistalla kehtaa jurnuttaa. ;)
[/quote]
Ainiin: En ole mummeli, en pelkää ajaa mutta en kaahaa ja olen töissäkäyvä parikymppinen nainen. Musta tälläsiä autoja kyllä löytyy vanhemmalta ikäluokaltakin, mutta iso osa on myös vastavalmistuneita työelämään meneviä nuoria, jotka tarvitsevat edullisen ja hyvän perusauton. Ei esim. alle 20-vuotiaana ole yleensä varaa ostaa mitään 10 000 euron Bemareita. Niin, ellei porukat sitten sponssi. :P
[/quote]
Ennakkoluulo = tietämättömyys?
Et sitten osannut nimetä yhtään rellun keksintöä?
[/quote]
Eli koska en nimennyt niin sinulle muodostui ennakkoluulo etten osannut. No tässä muutama: paineistettu jäähdytysjärjestelmä, jonka ansiosta sinunkaan ei tarvitse näppejäsi polttaa lisäämällä vettä jäähdyttäjään. Rumpujarru, se levyjarrua huoltovapaampi jarru, löytyy nykyään vain halvemmista pikkuautoista takapyöristä. Voimansiirtoakseli silloin aikojen alussa, (Renault maailman vanhimpia autonvalmistajia). Ensimmäinen monikäyttöauto ym.
P.S. Maailman vanhin edelleen TOIMIVA auto on ranskalainen ja jenkkifaneillekin tiedoksi että V8 on ranskalainen keksintö
Huvittavaa luettavaa. Meillä on bemari enkä kyllä sanoisi minkään ennakkoluulon pätevän meidän kohdalla. Ihan tavallinen yksilapsinen pariskunta ollaan :) itse en ole blondi eikä mies lippalakki teini, yhtään kertaa ei ole rysähtänyt ja ainakaan minä en edes kaahaa ja voi niiden ladakuskien ilmeitä kun saattavat kerrankin päästä bemarista moottoritiellä ohi ;)
Entä Polonez? Meillä oli lapsudessa sen merkkinen auto.
Onko siitä kokemuksia?
Meillä vaihtui Audi Hondaan. Aina oli rikki ja toivottoman ahdas sisältä tuo farmarimallikin. Honda toki huonompi ajaa, mutta mieluummin panostan tilaan ja ehjään autoon
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:57"]
Mua huvittaa kun amerikassa rikkaat ajelevat näillä range rovereilla, täällä niillä ajelee metsämiehet :DDDD
[/quote]
Ne on LAND Rovereita teilläpäin.
Oikea Range Rover maksaa 90 tonnista ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:10"]
Jos näen takapeilistä lähestyvän Audin, tiedän varoa. Oikeasti.
[/quote]
Ilmiötä kutsutaan tuolla tiellä Auditukseksi, "nyt kävi Auditus" eli Audi ilmestyy perseeseen kiinni kuin tyhjästä.
Autona uudehko Mersu, Range Rover tai Jaguar = espoolainen elitisti
Volkkari, audi, skoda = henkilö jolla on tuhansia euroja ylimääräistä moottori- ja vaihteistoremontteihin.
Bemarikuski: melko kouluttamaton henkilö joka yrittää liikaa haluaisi olla Espoon porvari mutta asuu Helsingissä tai Vantaalla eikä varaa asua Espoossa eikä varaa espoolaisten suosimiin autoihin :D
Mulla on vuoden -98 Opel Vectra. Kuskinpuoleinen ovenpieli alkaa olla pahasti ruosteessa. En jaksa oikein välittää.... mutta toisaalta ei vähäisintäkään stressiä koko autosta. Hyvin on kestänyt eikä paljon ole rempattu. Joku ihme juttu siinä on, että ylämäkeen peruuttaessa moottori tuppaa sammumaan. Mutta siihenkin tottuu ;-)
Mielikuva itsestäni: ehkä vähän pihi, autoihin intohimottomasti suhtautuva kilpavarusteluun väsähtänyt keski-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:37"]
Bemarikuski: melko kouluttamaton henkilö joka yrittää liikaa haluaisi olla Espoon porvari mutta asuu Helsingissä tai Vantaalla eikä varaa asua Espoossa eikä varaa espoolaisten suosimiin autoihin :D
[/quote]Mitä ihmettä ne espoolaisten suosimat autot ovat? Meillä ainakin on 90-luvun Opel.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:47"]No entäs sitten Alfa Romeo?
Mitäs sanottavaa mammoilla on tuosta merkistä?
[/quote]
Wannabe hieno auto, ei ole varaa ostaa oikeasti hienoa niin ostetaan muka hieno.
[/quote]
alfan ostaa ihminen joka nauttii ajamisesta, hyviä ajaa, eikä välitä arvon alenemisesta ja ruosteongelmista
meillä on nelisen vuotta vanha farkkuopel ja oon ollut ihan tyytyväinen. bemarit, audit ja mersut ohittaa AINA ja yleensä ihan mieletöntä vauhtia, mut muut merkit harvemmin. Noista merkeistä on mulla myös negatiivisimmat vibat ja ennakkoluulot kuskeihin liittyen. Ehkä just siksi itsestä tuntuisi nololta ajella "hienolla" autolla, joten toi ooppeli on aika hyvin osuva peruskaara. Lainaksi en ostaisi autoa ellei olisi ihan pakkotilanne - silloinkin ostaisin halvimman mahdollisen auton ja mielellään käytettynä. Eli "tylsä ja tavallinen" osui ja upposi.