Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokeskustelu! Millainen ennakkoluulo per merkki?

Vierailija
22.07.2014 |

...Ja epäilettekö koskaan onko jollain tietyllä automerkillä ajava oikeasti sellainen kuin auto antaa ymmärtää?

Itse ajan Mersulla, jonka vuosimallia (-95?), tehoja jne en tiedä, koska sen on mieheni auto. (Kyllä, miehelläni on aina lippis päässä ja parransänki ja kaljamaha)

Nuori kolmen lapsen perheenäiti uudella volkkarifarmarillaan saa mut miettimään, että sekin auto on ostettu lainarahalla ja sillä pitää saada naapurit kateellisiksi.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:47"]No entäs sitten Alfa Romeo?

Mitäs sanottavaa mammoilla on tuosta merkistä?

[/quote]

Wannabe hieno auto, ei ole varaa ostaa oikeasti hienoa niin ostetaan muka hieno.

[/quote]

alfan ostaa ihminen joka nauttii ajamisesta, hyviä ajaa, eikä välitä arvon alenemisesta ja ruosteongelmista

[/quote]

Kuten kuka tahansa minkä tahansa muun mieleisensä merkin.

Vierailija
62/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut raskalaisia autoja (Citroen, Rellu, Peugeot). Omasta kokemuksesta ajattelen, että näillä ajavat eivät ole kauhean kiinnostuneita autoista. Tärkeintä on saada edullisesti (jopa käytettynä vähillä kilometreillä) hyvin varusteltu auto kohtuullisen kokoisella koneella. Kun tarvittiin koirien takia farmari löytyi Renaultilta Citroenilta sopiva, kun tarvitiiin lapsiluvun lisäännyttyä tila-autoa, pelasti Renault. Nyt kun ostettiin mökki ja tarvittiin maasturi, löytyi sopiva Pösö. 

Sanoisin, että ranskalaisilla autoilla ovat varmaan meidän kaltaisiamme autoista kiinnostumattomia, jotka eivät halua sijoittaa autoon paljon ja ostavat niitä käytännön syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:55"]

Citroen ja Renault: Erikoinen henkilö, joka jostain erikoisesta syystä haluaa ranskalaisen auton. Kiistää innokkaasti, että ranskalaisissa autoissa olisi vikoja.

[/quote]

Minä olen ilmeisesti erikoinen, koska ajan ranskalaisella autolla. Ainakin siitä erikoinen että tiedän autoista enemmän kuin 99 % ihmisistä. Vaikutelma innokkuudesta kiistää vikoja johtunee siitä että ranskalaisella ajava joutuu usein tilanteisiin, joissa esitetään mitä kummallisempia väitteitä vioista. Usein väitteen esittäjä olettaa ettei väitettä kiistetä vaan nöyrrytään hänen mahtavan viisautensa edessä.

[/quote]

Olet ihan kuin siskoni miesystävä, joka ajaa ranskalaisella autolla.

Testikysymys: jos naisystävälläsi on pikkusisko, niin minkä merkkinen auto hänellä on?

Vierailija
64/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:03"]

Mersu - romani ratin takana.
Audi, BMW - ratin takana pissipäinen teini tai pissipäisen teinin kakkapäinen isi
Volvo - 1,7 lasta ja kultainen noutaja

Ranskassa on kuulemma sanonta, että jos ostaa Renault'n, ei kannata myydä polkupyöräänsä. Allekirjoitan täydestä sydämestäni.

t. Renault-kuskitar

[/quote]

Mikä v*ttu on kuskiTAR???? Hä

Vierailija
65/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:37"]

Bemarikuski: melko kouluttamaton henkilö joka yrittää liikaa haluaisi olla Espoon porvari mutta asuu Helsingissä tai Vantaalla eikä varaa asua Espoossa eikä varaa espoolaisten suosimiin autoihin :D

[/quote]Mitä ihmettä ne espoolaisten suosimat autot ovat? Meillä ainakin on 90-luvun Opel.

[/quote]

Ootko sä 74:n ja 75:n kirjoittaja sama tyyppi? 

Aika harva enää ajaa 90-luvun autolla. Meillä on sellainen ja mua ärsyttää se auto, vaikka ihan toimiva peli onkin. Haluaisin uudemman, mutta mies ei vanhastaan luovu. 

Bemari- ja Audi-kuskit on liikenteessä kyllä niitä hurjimuksia, paahtavat kamalaa vauhtia, ilmestyvät peruutuspeiliin kuin tyhjästä ja haluavat ohi vaikka väkisin. Mersut ei välttämättä oo samanlaisia, koska Mersu-kuskit on usein näitä em. merkeillä ajavia iäkkäämpiä. 

Automerkkejä kiinnostavampi detalji on mun mielestä se, millä tiellä ne hulluimmat kuskit ajaa. Empiirinen tutkimukseni kertoo, että sekopäisimmät kuskit ajaa tiellä E12/ 3-tie ja raivohulluimmat yrittää ajaa päälle tossa kehä kolmosen liittymän kohdilla. Oon ajanut tuota tietä monet kerrat ja tosi monta läheltä piti -tilannetta on tullut kohdalle. Sanottakoon vielä, että Espooseen päin mennessä, eli en siis ole itse liittynyt motarille vaan sieltä pois. 

Vierailija
66/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:55"]

Bemarikuski: melko kouluttamaton henkilö joka yrittää liikaa haluaisi olla Espoon porvari mutta asuu Helsingissä tai Vantaalla eikä varaa asua Espoossa eikä varaa espoolaisten suosimiin autoihin :D

[/quote]Mitä ihmettä ne espoolaisten suosimat autot ovat? Meillä ainakin on 90-luvun Opel.

[/quote]

Aika harva enää ajaa 90-luvun autolla. Meillä on sellainen ja mua ärsyttää se auto, vaikka ihan toimiva peli onkin. Haluaisin uudemman, mutta mies ei vanhastaan luovu. 

Bemari- ja Audi-kuskit on liikenteessä kyllä niitä hurjimuksia, paahtavat kamalaa vauhtia, ilmestyvät peruutuspeiliin kuin tyhjästä ja haluavat ohi vaikka väkisin. Mersut ei välttämättä oo samanlaisia, koska Mersu-kuskit on usein näitä em. merkeillä ajavia iäkkäämpiä. 

Automerkkejä kiinnostavampi detalji on mun mielestä se, millä tiellä ne hulluimmat kuskit ajaa. Empiirinen tutkimukseni kertoo, että sekopäisimmät kuskit ajaa tiellä E12/ 3-tie ja raivohulluimmat yrittää ajaa päälle tossa kehä kolmosen liittymän kohdilla. Oon ajanut tuota tietä monet kerrat ja tosi monta läheltä piti -tilannetta on tullut kohdalle. Sanottakoon vielä, että Espooseen päin mennessä, eli en siis ole itse liittynyt motarille vaan sieltä pois. 

[/quote]Ei sama, sattui vain sopivasti peräkkäin :)

Vierailija
67/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:05"]

Voi ei onko toyota tylsä, nyt lähti auto vaihtoon!

Koska minä haluan antaa itsestäni jonkin muun kuvan, vaikka että olen pröystäiljä, olen ostanut autoni lainalla tai vaikka mieluummin että ajan ranskalaisella kun halvalla sai.

Tosi noloa muutenki että nyt kaikki tietää että meillä harrastetaan lähetyssaarnaajaa.

Sanokaa nyt jotain fordista, ketään ei ole muistanut kyseistä merkkiä, se olisi harkinnassa seuraavaksi autoksi, mutta taitaa voittaa toyotan tylsyydessään kun kukaan ei edes muistaa koko autoa...

[/quote]

Ford, Alfa etc. on menneen maailman merkkejä. Näillä ei yksinkertaisesti ole enää mainetta ja merkitystä nykypäivänä, vaikka varmasti ovat hyviä autoja siinä missä muutkin. Historiassa on sitten vaikka mitä. Vähän kuten jotkut paperitehdas- tai varuskuntakaupungit. Ennen kukoistivat, nykyään vaan kulisseina kotimaisissa epookeissa.

Vierailija
68/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites Mazda?

Ainakin ite olen ollut tyytyväinen kyseiseen automerkkiin :)

Vierailija
69/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:28"]

Entä Kia tai Subaru?

[/quote]

Kia on suomalaisen ensimmäisen aidosti kansainvälisen ja kaupunkilaisen sukupolven auto. Ensimmäinen merkki joka on markkinoitu täysin vain ja ainoastaan puhtaasti käyttöesineenä. Edullinen hinta ja pitkä takuu korostaa tätä.

Subaru oli, rallimallit poislukien, pitkään suomalaisten "Range Rover". Pröystäilemättömän akateemisen ylemmän keskiluokan auto. Muualla maailmassa ne ajaa Rangella, täällä kalliiden autojen maassa Legacyllä.

Siinä mielipiteeni.

Vierailija
70/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chryslerista ja Chevroletista ei siis ole ennakkoluuloja?

Vierailija
71/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]Ei sama, sattui vain sopivasti peräkkäin :)

[/quote]

Saman huomasin. Meitä ysäriooppeleiden omistajia on siis tässä ketjussa ainakin kaksi :) #74

Vierailija
72/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

harva ajaa 90-luvun autolla? Nyt pääsi mulla nauru :D Suomen autokanta on Euroopn vanhinta ja työttömyys aika korkea, samoin velkaantuminen. Ei ole rahaa ostaa kuin niitä 80-90-luvun isopäästöisiä autoja joilla on ajettu paljon ja ne ruostuu käsiin. Ja sitten toinen puoli joka ei tätä tajua ottaa autolainan ja kituuttaa lainojensa painossa.

Samako se on millä ajaa, tämä ketju paljasti tämän ranskalaisautojen vihan, mua naurattaa tämä "Bemari- ja Audikuskit peräpeilissä".

Vierailija
73/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford Fiesta on rikkaiden ihmisten auto! Omassani vm 96 oli aina jotain rikki ja jatkuvasti sai olla korjaamassa ja ostamassa lisää siihen. Ei tullut halvaksi.

Vaihdoin sitten Hyudayhin, olin aluksi epäileväinen, koska merkki kuulostaa joltain leivänpaahtimelta. Mutta ainut, mitä on kolmen vuoden aikana tarvinnut vaihtaa on tuulilasi. Positiivinen yllätys.

Vierailija
74/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut pösöjä, nauraen olen kuunnellut muiden kommentteja siitä miten parhaat ranskalaiset saa grilliltä jne :)

Harhaluuloja että olisivat jotenkin huonompia kuin muut autot. Ruostuvat yms. Sinkkikori ei kyllä kovin äkkiä ruostu :)

No sitten, itselle jäänyt myös mielikuva bemari kuskeista, unohtamatta audi kuskeja :) kaahailevat eikö normaali vauhtia voida ajaa :) plus pitäähän sitä olla kallis auto kasi koneella tottakai :)

Toyota tuntuisi olevan vanhemman väen suosiossa. Siis tällä suunnalla.

Vierailija
75/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia - idän ihme, ei varaa muuhun

Vierailija
76/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:39"]

Kia - idän ihme, ei varaa muuhun

[/quote]

Nää nyt on näitä jopparien puheita. Uudet autot on aina kalliita.

Vierailija
77/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford fiesta (varsinkin vanhempi) on täysin samaa sarjan nissan micran ja ford Ka:n kanssa. kaikki vanhat noin 1000 kg pikkukipot on mummeleilla, jotka ei uskalla ajaa, tai sitten kaahari opiskelijoilla, joilla ei ole muuhun varaa (btw niissä on halvat varaosat varsinkin motonetissä ja moni on karvalakkimallia jolloin hajoavia osia on vähän) :) T: Pikkuautojen kokenut asiantuntija joka suosittelee tuollaisia piheille tee-kaikki-itse-ihmisille

Vierailija
78/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:47"]

Chryslerista ja Chevroletista ei siis ole ennakkoluuloja?

[/quote]

Täysin marginaalisia merkkejä. Poislukien Chryslerin tila-autot. Ne taitavat olla johtavia alallaan. Mutta maastureitahan nykyään ostetaan jos tilaa kaivataan.

Vierailija
79/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

Audi= massan mukana menijä-kuski, lainalla hommattu kosla "koska se on muotia ja/tai muillakin on".

[/quote]

Tämä on kyllä oikeansuuntaista. 90-luvun puolivälissähän kukaan ei haaveillut vielä tästä merkistä. Hienot merkit olivat BMW, MB ja Volvo. Saab oli itseasiassa tuon porukan neljäs. Voitti aina kaikki testit ja oli ministeriöiden auto... kuten Audi nyt!

[/quote]

Volvohan on edelleen testiykkönen ja jos en väärin muista niin jonkun maan kuninkaallisille (?) hankittiin juuri uudet Volvot edustusautoiksi.

[/quote]

Älä ny naurata. Testiykköseksi pääsee kun latoo rahaa tiskiin ja Volvon omistajaksi samoin, mitään takeita kyseisen auton laadusta ei ole. Päinvastoin, pettymyksiä olen kuullut sitäkin enemmän...

[/quote]

No kyllä Volvo on turvallisuustestien ykkönen edelleen, monta vuotta putkeen jo ollut.

[/quote]

Etkö sä osaa lukea? Turvallisuustestien ykköseksi laitetaan se, joka maksaa eniten testin järjestäjälle. Tuloksella ei ole mitään tekemistä todellisen turvallisuuden kanssa.