Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokeskustelu! Millainen ennakkoluulo per merkki?

Vierailija
22.07.2014 |

...Ja epäilettekö koskaan onko jollain tietyllä automerkillä ajava oikeasti sellainen kuin auto antaa ymmärtää?

Itse ajan Mersulla, jonka vuosimallia (-95?), tehoja jne en tiedä, koska sen on mieheni auto. (Kyllä, miehelläni on aina lippis päässä ja parransänki ja kaljamaha)

Nuori kolmen lapsen perheenäiti uudella volkkarifarmarillaan saa mut miettimään, että sekin auto on ostettu lainarahalla ja sillä pitää saada naapurit kateellisiksi.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemari - amis

Audi - tärkeilevä tyyppi, haluaa näyttää että rahaa on

Mersu - manne

Nämä ovat vain ekana mieleen tulevia ennakkoluuloja eli tajuan kyllä että vaikkapa fiksulla perheenisällä voi olla bemari, ei se muuta ihmistä amikseksi.

Vierailija
22/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs foordi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmw - iso kulli

Mersu - vauras tod. Näk. Johtotehtävissä

Nissan - hamraa tavis

Toyota - kats. Ed.

Volvo - haluan kuulua joukkoon enkä erottua

Vierailija
24/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havainto maantieltä: Skoda... ohi kaikista. Volvot ja bemarit ajelee nykyään jo rauhallisesti mutta Skoda kuskien pitää näyttää että kyllä tää kulkee vaikka itäblokin merkki onkin. Mikä lie alemmus kompleksi :D

Vierailija
25/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota, ei yllätyksiä minulle kiitos. Haluan sulautua massaan ja ajaa mauttomalla autolla, ja seksiä harrastan lauantaisin saunan jälkeen peiton alla lähetyssaarnaaja asennossa :D

Vierailija
26/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:55"]

Citroen ja Renault: Erikoinen henkilö, joka jostain erikoisesta syystä haluaa ranskalaisen auton. Kiistää innokkaasti, että ranskalaisissa autoissa olisi vikoja.

[/quote]

Minä olen ilmeisesti erikoinen, koska ajan ranskalaisella autolla. Ainakin siitä erikoinen että tiedän autoista enemmän kuin 99 % ihmisistä. Vaikutelma innokkuudesta kiistää vikoja johtunee siitä että ranskalaisella ajava joutuu usein tilanteisiin, joissa esitetään mitä kummallisempia väitteitä vioista. Usein väitteen esittäjä olettaa ettei väitettä kiistetä vaan nöyrrytään hänen mahtavan viisautensa edessä.

[/quote]

Se on juurikin näin! mulla myös ranskalainen menopeli, kolmas itse asiassa jo. Olen todennut että siinä saa eniten rahalle vastinetta, varsinkin kun ei osta ihan tuliterää. Ja ne viat... niin mitkä? ei näitä ole tarvinnut korjaamolla seisottaa :D. Normi huollot ja maantietä näkymättömiin... 

T: Citroen

Vierailija
27/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeot - opettaja tai eläkeläinen

Vierailija
28/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:35"]

Bmw - iso kulli

[/quote]

Minä olen todennut pariinkin kertaan että hienon auton omistava mies yrittää paikata sitä housuissa ammottavaa tyhjyyttä...

Pätee myös näihin Audikuskeihin, velkaa on vaikka Ruotsiin asti jaettavaksi mutta auto on hieno, olen jo oppinut kiertämään kaukaa nämä autointoilijat. Lähes samantien kehuskellaan omalla autolla ja lytätään mun auto. Toyota, sillä olen ajellut varmat kilometrit, en jaksa miettiä mitä naapurit mun autosta sanoo. Jos se on rikki, korjaamolle vaan. Citroen oli aina rikki, kahdessa samat tyyppiviat ja huollossa mieskorjaaja kehtasi väittää että ne oli mun aiheuttamia vikoja koska olen naiskuski!

Vierailija
29/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen ilman autoa, mutta ei se täällä maalla onnistu :/

Vierailija
30/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersut on mustalaisautoja, bemarit teiniautoja ja audit aina velaksi hankittuja.

Vierailija
31/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus kuvittelen, että vanhalla kotterolla lujaa ohituskaistalla ajaminen (mitä usein teen), on ihmisten mielestä koomista ja että sen oikeuden katsotaan 'kuuluvan' premium-autoille.

Vierailija
32/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada on vissiin aika vaatimaton mutta nyt on jo nostalgia-arvoa.

Vierailija
33/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:48"]

Entäs Volvo? Turvallinen perheauto?

Toyotasta sen verran, että todella huono ajettavuus, mutta ehkä sitä ei tajua, jos ei ole parempia kokenut.

Tylsimmät autot: Opel, Toyota, Volkkari ja Skoda. Perässä tulee Nissan ja Honda. 

Teinien pilaama BMW.

Vanhan sedän Mersu.

Hajoavat ranskalaiset Peugeot ja Citroën. 

Mitsubishi hajuton ja mauton.

Audi, tuo wannabemenestyjän auto. 

Mikä sitten saa naapurin kateelliseksi? Ehkä uusi primiumvarusteltu automaatti Volvo, Mersu tai Audi. Ainakin paras ajettavuus...

[/quote]

No ei ainakaan Volvo. On sen verran kuraa kuullut useammalta uuden Volvon ostaneelta, että nykyään vaan naureskelen näille Volvo-intoilijoille. Iso Mersu on edelleen se.

Vierailija
34/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:48"]

Entäs Volvo? Turvallinen perheauto?

Toyotasta sen verran, että todella huono ajettavuus, mutta ehkä sitä ei tajua, jos ei ole parempia kokenut.

Tylsimmät autot: Opel, Toyota, Volkkari ja Skoda. Perässä tulee Nissan ja Honda. 

Teinien pilaama BMW.

Vanhan sedän Mersu.

Hajoavat ranskalaiset Peugeot ja Citroën. 

Mitsubishi hajuton ja mauton.

Audi, tuo wannabemenestyjän auto. 

Mikä sitten saa naapurin kateelliseksi? Ehkä uusi primiumvarusteltu automaatti Volvo, Mersu tai Audi. Ainakin paras ajettavuus...

[/quote]

No ei ainakaan Volvo. On sen verran kuraa kuullut useammalta uuden Volvon ostaneelta, että nykyään vaan naureskelen näille Volvo-intoilijoille. Iso Mersu on edelleen se.

[/quote]

Meillä taas Volvot kestää sukupolvelta toiselle, taitaa useammankin auton mittarissa olla tällä hetkellä yli 500 000km :)

Vierailija
35/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:47"]No entäs sitten Alfa Romeo?

Mitäs sanottavaa mammoilla on tuosta merkistä?

[/quote]

Wannabe hieno auto, ei ole varaa ostaa oikeasti hienoa niin ostetaan muka hieno.

[/quote]

No huhhuh. Kannattaisi perehtyä asioihin eikä noin suoraan ilmaista tietämättömyyttään. Sama tuolle Renault kommentille. Esimerkiksi teidän kaikkien autoissa on Renaultin keksimiä autoilua edistäneitä keksintöjä. Jonkun Audin keksintöjä, eipä tule mitään mieleen.

[/quote]

Ennakkoluulo = tietämättömyys?

Et sitten osannut nimetä yhtään rellun keksintöä?

Vierailija
36/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

Audi= massan mukana menijä-kuski, lainalla hommattu kosla "koska se on muotia ja/tai muillakin on".

[/quote]

Tämä on kyllä oikeansuuntaista. 90-luvun puolivälissähän kukaan ei haaveillut vielä tästä merkistä. Hienot merkit olivat BMW, MB ja Volvo. Saab oli itseasiassa tuon porukan neljäs. Voitti aina kaikki testit ja oli ministeriöiden auto... kuten Audi nyt!

[/quote]

Volvohan on edelleen testiykkönen ja jos en väärin muista niin jonkun maan kuninkaallisille (?) hankittiin juuri uudet Volvot edustusautoiksi.

[/quote]

Älä ny naurata. Testiykköseksi pääsee kun latoo rahaa tiskiin ja Volvon omistajaksi samoin, mitään takeita kyseisen auton laadusta ei ole. Päinvastoin, pettymyksiä olen kuullut sitäkin enemmän...

Vierailija
37/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

Audi= massan mukana menijä-kuski, lainalla hommattu kosla "koska se on muotia ja/tai muillakin on".

[/quote]

Tämä on kyllä oikeansuuntaista. 90-luvun puolivälissähän kukaan ei haaveillut vielä tästä merkistä. Hienot merkit olivat BMW, MB ja Volvo. Saab oli itseasiassa tuon porukan neljäs. Voitti aina kaikki testit ja oli ministeriöiden auto... kuten Audi nyt!

[/quote]

Volvohan on edelleen testiykkönen ja jos en väärin muista niin jonkun maan kuninkaallisille (?) hankittiin juuri uudet Volvot edustusautoiksi.

[/quote]

Älä ny naurata. Testiykköseksi pääsee kun latoo rahaa tiskiin ja Volvon omistajaksi samoin, mitään takeita kyseisen auton laadusta ei ole. Päinvastoin, pettymyksiä olen kuullut sitäkin enemmän...

[/quote]

No kyllä Volvo on turvallisuustestien ykkönen edelleen, monta vuotta putkeen jo ollut.

Vierailija
38/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämä meni samanlaiseksi kuin miesten autoaiheiset keskustelut, suu vaahdossa puolustetaan omaa merkkiä ja haukutaan muita.

Vierailija
39/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä ajat jollain riisikupilla?

Vierailija
40/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:29"]Nytkö tämä meni samanlaiseksi kuin miesten autoaiheiset keskustelut, suu vaahdossa puolustetaan omaa merkkiä ja haukutaan muita.

[/quote]

Toiset ei kykene lukemaan toisten mielipiteitä ja kertomaan omaansa tälläisissä keskusteluissa kun pitää alkaa tuputtamaan omaa näkökantaansa..