Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokeskustelu! Millainen ennakkoluulo per merkki?

Vierailija
22.07.2014 |

...Ja epäilettekö koskaan onko jollain tietyllä automerkillä ajava oikeasti sellainen kuin auto antaa ymmärtää?

Itse ajan Mersulla, jonka vuosimallia (-95?), tehoja jne en tiedä, koska sen on mieheni auto. (Kyllä, miehelläni on aina lippis päässä ja parransänki ja kaljamaha)

Nuori kolmen lapsen perheenäiti uudella volkkarifarmarillaan saa mut miettimään, että sekin auto on ostettu lainarahalla ja sillä pitää saada naapurit kateellisiksi.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:35"]

Volkkari, audi, skoda = henkilö jolla on tuhansia euroja ylimääräistä moottori- ja vaihteistoremontteihin.

[/quote]

Olen ajanut 5 eri volkkaria ikäluokassa 0-10 vuotta, missään ei ole ikinä ollut vikaa mainitsemissasi asioissa. Itse luotan vag-laatuun, sinusta en tiedä...

Vierailija
82/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIA= köyhien ihmisten auto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemari, ei sellaista ookkaan joka jäisi kiltisti taakse ajamaan, vaikka ajan vähän päälle sallittua nopeutta vakionopeudensäätimellä. Lähtee kuin hauki rannasta heti kun tulee sopiva väli eli just sopivasti suhahtaa ohi ja ehtii pujahtaa rekan nokan alta pois!

Audia ajaa sitten vähän vanhempi hauki, mutta samalla tavalla suhaa ohi. Yleensä joku 30-40-vuotias perheen isukki, joka farmarimallillaan suhauttaa mitä typerimmissä paikoissa ohi (mutkaa, keltaista viivaa, ei sieltä kukaan tule vastaan!).

BMW ja Audi, molemmat roikkuu persuksissa ennen syöksyohitustaan, eikä mitään käsitystä turvavälistä.

Nissan "irtooko ratti" Qashqaita ajaa sellainen pikkuinen katumaasturinainen, jolla on vaalea siisti polkka ja silmälasit. Katumaasturilla on kätevä päräyttää verotoimiston parkkiin ja töistä lähtiessä rynniä miten huvittaa. Isosta autostahan näkee hyvin ja ajoissa riittävän kauas, eiku?

Opel Zafiraa ja muita juoppoautoja ajaa tehokas ja organisointikykyinen perheenäiti, joka tiputtaa Adelen ja Aadan päikkyyn, Aavan ja Alvan kouluun ja lähtee Amoksen ja Avenen kanssa Mammuttimarkkinoille keräämään viikon ruokaostoksia kahteen kärryyn. Housuvaipat näkyy olevan tarjouksessa.

Suzuki Alton ja Nissan Micran tyyppisiä kauppakasseja ajaa joku vanhempi rouva, kätevästi pääsee Anttilan parkkiin ja sen jälkeen Seijan luokse kaffille.

Vanhaa Mersua ajaa partaiset vanhat miehet maaseudulla. Uusia Mersuja ajaa nuorekkuuttaan etsivät setämiehet, aina ilman valoja.

Peruspapat ajaa sellaista tasapaksua autoa, jotain uudehkoa mutta perusmallia esim. Volkswagen Bora.

Skoda Octavia ja Volvot takuuvarmoja perheautoja 1-2 lapsisella perheellä.

Volkswagen Beetleä, Mini Cooperia tms. ajaa nuorehko kaupunkilaisnainen, on saanut unelma-autonsa ja vieläpä punaisen tai oliivinvihreän sellaisen!

Tämän objektiivisen autotutkimuksen toteuttivat riippumattomat tahot. Tulos on kiistaton. ;)

Vierailija
84/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
85/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Chrysler ja Chevrolet?

Vierailija
86/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voortti ei oo auto, eikä piika ihminen. Näin sanoi isävainaa aikoinaan. Siltikin, mulla on tossa pihassa nyt tänään haettu 8 km ajettu Ford. Edellinenkin oli Ford. Eikä mitään vikaa. Tykkään. Ja eikös ne autotoimittajat valinneet Fordin Ecoboostin vuoden moottoriksi jo toista kertaa tänä vuonna?

Vierailija
87/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin hirveää jos auton ostoon on otettu lainaa :)

Itseä ei kiinnosta sellainen kätesellä-ostettu-aina-rikki-auto

Vierailija
88/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin nelivetoisen saksalaisen Toyotaan. Alkoi nimittäin kyrsiä korjaamoreissut. Olen kai hirveän tylsä, kun vaadin että auton on toimittava!

Vierailija
89/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:32"]

Voortti ei oo auto, eikä piika ihminen. Näin sanoi isävainaa aikoinaan. Siltikin, mulla on tossa pihassa nyt tänään haettu 8 km ajettu Ford. Edellinenkin oli Ford. Eikä mitään vikaa. Tykkään. Ja eikös ne autotoimittajat valinneet Fordin Ecoboostin vuoden moottoriksi jo toista kertaa tänä vuonna?

[/quote]Meilläkin neljä viimiestä on ollut fordeja ja taitaaa olla seuraavakin, just on hierottu kauppaa uudesta. Aikaisemmin on ollu pari nissania ja yksi rellu.

Vierailija
90/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:32"]

Fiestan ja focuksen 1.0 ecoboost 100 tai 125hv saa chipattua 149hv.

Kävin koeajamassa farmari focusta ja auto oli hyvä ajaa, olen harkinnut muijan golfin vaihtoa focukseen mutta nyt ei ole ollut oikein rahaa laittaa auton vaihtoon.

Siis muijalla vw golf4 1.9tdi variant, siinä ei ole ollut mitään muuta oikeaa vikaa kuin kuskin oven ikkunan nostin hajosi, tuunauksena korkeus säädettävä alusta sarja, 17"pyörät, xenonit ja keulaan vaihdettu joka paikkaan uretaanipuslat.

Käyttömaksu vaan on helvetillinen 600 €/vuosi.

Tuo golf on helvetin paljon parempi auto ajaa kuin uusi vw polo.

Mulla on BMW323ti compact

Ja harraste autoina vanhoja voorteja.

[/quote]

Vierailija
91/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford on epämiellyttävä pitkässä maantieajossa, samoin Toyota.

Vierailija
92/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimmerikuskit ovat ainakin Kaakkois-Suomessa käsite. Kalliilla Bemulla ajaa kolmekymppiset, äidin helmoissa vielä roikkuvat paperimiehet, halvalla ja vanhalla teinipojat, jotka haluavat sellaiseksi. Kun paperimies perustaa vihdoin perheen, hän ostaa uuden Volvon ja on jotenkin laantuneen oloinen.

Vierailija
93/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:11"]

Ford on epämiellyttävä pitkässä maantieajossa, samoin Toyota.

[/quote]Millä Fordilla olet moiseen mielipiteeseen päätynyt? Mondeo ja Focus ovat takuulla parhaita ajettavia tavismerkkisissä perheautoissa, pesee myös tukun nk. premiumautomerkkejä.

Vierailija
94/120 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hondalla ajoi aikoinaan mm. Keke Rosberg, Nigel Mansell, Ayrton Senna, Jacques Villeneuve ja tänä vuonna Fernando Alonso. David Hasselhoff ajoi Honda (Acura) NSXllä Baywatch Nights'ssa samoin Harvey Keitel Pulp Fictionissa. John Travoltalla oli Honda Insight hybrid Be Coolissa.

Vierailija
95/120 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BECK-elokuvissa Gunvald Larsson ajaa Toyotalla. Uudemmissa Lexus.

Vierailija
96/120 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on vajaa 200hp urheilumallinen toyota joka on erittäin hyvä ajaa ja väriltään ferrarinpunainen, olen siis tylsä?

Vierailija
97/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:47"]No entäs sitten Alfa Romeo?

Mitäs sanottavaa mammoilla on tuosta merkistä?

[/quote]

Wannabe hieno auto, ei ole varaa ostaa oikeasti hienoa niin ostetaan muka hieno.

[/quote]

No huhhuh. Kannattaisi perehtyä asioihin eikä noin suoraan ilmaista tietämättömyyttään. Sama tuolle Renault kommentille. Esimerkiksi teidän kaikkien autoissa on Renaultin keksimiä autoilua edistäneitä keksintöjä. Jonkun Audin keksintöjä, eipä tule mitään mieleen.

[/quote]

No mietippä mitä vaikka Volvo on keksinyt? Aika hemmetisti, mainitakseni vaikka kolmipistevyön joka taitaa löytyä teidän kaikkien autoista...

Vierailija
98/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:01"]

Ford fiesta (varsinkin vanhempi) on täysin samaa sarjan nissan micran ja ford Ka:n kanssa. kaikki vanhat noin 1000 kg pikkukipot on mummeleilla, jotka ei uskalla ajaa, tai sitten kaahari opiskelijoilla, joilla ei ole muuhun varaa (btw niissä on halvat varaosat varsinkin motonetissä ja moni on karvalakkimallia jolloin hajoavia osia on vähän) :) T: Pikkuautojen kokenut asiantuntija joka suosittelee tuollaisia piheille tee-kaikki-itse-ihmisille

[/quote]

Mulla on -93 Fiesta, pari hyvin pientä ruostepilkkua. Ajettu noin 210 000, kahden vuoden aikana vaihdettu laturin hiilet ja jarrusatula, matalakustannuksisena kun itse vaihtaa. Koskaan ei ole tien poskeen jättänyt, kuluttaa minimaalisesti ja on aivan mahtava auto. Pieniä nestevuotoja on, miinuksena kyllä. Eikä ole isoissa nopeuksissa ajomukavuudeltaan täysi kymppi, tosin kyllä sillä ohituskaistalla kehtaa jurnuttaa. ;)

Vierailija
99/120 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
100/120 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi - ratissa sovinistisika

Mersu - ratissa manne

Renault - ratissa ihminen, joka ei suostu tunnustamaan, että ranskalaisten pitäisi tehdä vain viiniä