Hoi, lukekaas tämä:)
Olin lenkillä koiran kanssa, kun näin kaukaa perheen tulevan pienten lasten kanssa. Koirani on samojedi, eli ulkonäöltään suloinen ja hymyilevä karvapallo. Kun lähestyimme, perheen äiti sanoi että "katsokaa, onko siinä koira? Haluatteko silittää?" ja lapset riensivät silittämään koiraani. Sanoin ystävällisesti äidille että omistajalta pitäisi kysyä lupa, oli koira kuinka suloinen tahansa. Äiti näytti niin norsun v*tun naamaa, ja mulkoili vielä kun lähdimme pois.
Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun lapset rientävät halailemaan, kerrankin downpoika oli isänsä kanssa ja huusi koirani korvaan. Isä ei tietenkään välittänyt mitään.
Tuleeko teille lapset ja aikuiset joskus vaan silittämään kysymättä koiraanne? Mielestäni se on aika outoa, voihan koira olla söpö mutta luonteeltaan vihainen. Vanhemmille ystävällisesti sanon,että kysykää aina omistajalta lupa että saako lapsenne silittää, vaikka kyseessä olisikin maailman kilteimmän näköinen löllykkä.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:46"]
Mä en käsitä miksi lasten pitäisi edes silittää. Kun ohi menee perhe jonka äiti kysyy että saako lapset silittää koiraasi, sanon että ei. Sitten äiskän naama on niin hurjistunut. Ja sitten he alkavat inttäämään että mun Annika tykkää niin koirista, saako edes vähän paijata, ole kiltti.. Ja lapset rupeavat kysymään että miksi. Miksi. Miksi. No perkele SIKSI!! Hankkikaa oma koira jota silitellä.
Toki jos vastaan tulee tuttava jolla lapsia mukana, jos rupatellaan niin sitten saa silittää koiraa. En vaan tajua tätä silitys juttua, miksi tuntemattomia koiria pitää saada silittää?
[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta eri äänensävyllä. Moni koiranomistaja kuitenkin, ainakin täälläpäin, tykkään kun heidän koirasa saa huomiota.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:46"]Mä en käsitä miksi lasten pitäisi edes silittää. Kun ohi menee perhe jonka äiti kysyy että saako lapset silittää koiraasi, sanon että ei. Sitten äiskän naama on niin hurjistunut. Ja sitten he alkavat inttäämään että mun Annika tykkää niin koirista, saako edes vähän paijata, ole kiltti.. Ja lapset rupeavat kysymään että miksi. Miksi. Miksi. No perkele SIKSI!! Hankkikaa oma koira jota silitellä.
Toki jos vastaan tulee tuttava jolla lapsia mukana, jos rupatellaan niin sitten saa silittää koiraa. En vaan tajua tätä silitys juttua, miksi tuntemattomia koiria pitää saada silittää?
[/quote]
No esimerkiksi siksi, ettei omaa koiraa voida ottaa, kun kaikilla niin paha astma. Nuorin poika rakastaa koiria yli kaiken ja ihan sydämestä ottaa, kun haluaisi koiran muttei onnistu.
Olen kiitollinen kaikille koiranomistajille, jotka jaksavat odotella, kun poika paijaa. Ja kyllä, kysymme aina ensin.
[/quote]
Ymmärrän joitakin ihmisiä, jotka eivät halua pysähdellä ja odottaa että lapsi on silittänyt, jos on esim. kiire tai periaatteesta ei anna.
Itse ainakin annan aina silittää, jos näen poikaasi hän saa varmasti silittää koiraa niin kauan kuin haluaa!♡♡
No, kaikki koiranlenkittäjät varmasti törmää jossain vaiheessa näihin lapsiin joita ei olla kasvatettu. Heidän silittäminenkin on sellaista lyömistä ja kovaa paijaamista. Ei ole iso homma opettaa lasta käsittelemään koiraa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:46"]Mä en käsitä miksi lasten pitäisi edes silittää. Kun ohi menee perhe jonka äiti kysyy että saako lapset silittää koiraasi, sanon että ei. Sitten äiskän naama on niin hurjistunut. Ja sitten he alkavat inttäämään että mun Annika tykkää niin koirista, saako edes vähän paijata, ole kiltti.. Ja lapset rupeavat kysymään että miksi. Miksi. Miksi. No perkele SIKSI!! Hankkikaa oma koira jota silitellä.
[/quote]
No esimerkiksi siksi, ettei omaa koiraa voida ottaa, kun kaikilla niin paha astma. Nuorin poika rakastaa koiria yli kaiken ja ihan sydämestä ottaa, kun haluaisi koiran muttei onnistu.
Olen kiitollinen kaikille koiranomistajille, jotka jaksavat odotella, kun poika paijaa. Ja kyllä, kysymme aina ensin.