Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi, lukekaas tämä:)

Vierailija
19.07.2014 |

Olin lenkillä koiran kanssa, kun näin kaukaa perheen tulevan pienten lasten kanssa. Koirani on samojedi, eli ulkonäöltään suloinen ja hymyilevä karvapallo. Kun lähestyimme, perheen äiti sanoi että "katsokaa, onko siinä koira? Haluatteko silittää?" ja lapset riensivät silittämään koiraani. Sanoin ystävällisesti äidille että omistajalta pitäisi kysyä lupa, oli koira kuinka suloinen tahansa. Äiti näytti niin norsun v*tun naamaa, ja mulkoili vielä kun lähdimme pois.

Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun lapset rientävät halailemaan, kerrankin downpoika oli isänsä kanssa ja huusi koirani korvaan. Isä ei tietenkään välittänyt mitään.

Tuleeko teille lapset ja aikuiset joskus vaan silittämään kysymättä koiraanne? Mielestäni se on aika outoa, voihan koira olla söpö mutta luonteeltaan vihainen. Vanhemmille ystävällisesti sanon,että kysykää aina omistajalta lupa että saako lapsenne silittää, vaikka kyseessä olisikin maailman kilteimmän näköinen löllykkä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap. kyllä minun tulkintani mukaan kieltänyt koskemasta. Luepa aloitusviesti uudestaan.

Nyt siis päästiin jo metakeskusteluun. Kyllä siinä silti vähän taisi olla kieltoa ja norsunkettua ilmassa.

Kuitenkin. Väännä nyt vaikka ratakiskosta se pointtisi jota et aiemmin onnistunut ilmaisemaan. Mitä ymmärsin väärin? Kuinka ap:n olisi pitänyt ilmaista tyytymättömyytensä asiaan vai olisiko saanut sanoa mitään ollenkaan?

Vierailija
22/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olisi muutenkin hyvä kertoa että toiset koirat saattavat olla arvaamattomia ettei suinpäin sännätä silittämään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes yrittää vääntää sinulle yhtään mitään, koska olet niin hyökkäävä. Minulla on asiasta oma näkemykseni ja ikävää jos sinua ketuttaa.

Vierailija
24/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:00"]En viitsi edes yrittää vääntää sinulle yhtään mitään, koska olet niin hyökkäävä. Minulla on asiasta oma näkemykseni ja ikävää jos sinua ketuttaa.

[/quote]

Toivottavasti mahdollisimman harva ihminen omaa samanlaisen näkemyksen tästä asiasta kuin sinä

Vierailija
25/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:00"]En viitsi edes yrittää vääntää sinulle yhtään mitään, koska olet niin hyökkäävä. Minulla on asiasta oma näkemykseni ja ikävää jos sinua ketuttaa.

[/quote]

Toivottavasti mahdollisimman harva ihminen omaa samanlaisen näkemyksen tästä asiasta kuin sinä

[/quote]

No sinähän et onneksi vastaa muiden näkemyksistä. Yritä nyt jo rauhoittua ja hyväksyä, että Sinä et ole rajaton ja määrää muiden mielipiteitä.

Vierailija
26/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut mukuloille, ettei tämä koira ole sellaista silitettävää mallia, ja jatkanut matkaani yhtä rivakkaan tahtiin kuin siihenkin mennessä. Toimii.

Lapsiperhe kun tulee vastaan, niin vedän hihnan lyhyelle, minkä jokainen vanhempi on ymmärtänyt, niin kuin olen tarkoittanut. Ei koirani lähelle. Toimii.

Mun koira tykkää rapsuttamisesta yms. Mutta saattaa olla myös arvaamaton. Ja varsinkin pulkat/pyörät yms. voivat saada sen ärsyyntymään. Ja pipot sekä hanskat tykkää pölliä, sen takia suattaapi hampaat kolahtaa. Ja tuo koira on 20-kiloinen sekarotuinen. Söpö.

Vierailija
27/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, kun vanhemmat tulevat vastaan ja niiden juuri ja juuri pystyssä pysyvä taapero yrittää horjahdella koirani luo vanhempien reagoimatta mitenkään. Koirani on innokas ja villi sekä suurikokoinen, joten taaperon kaatuminen niiden kohdatessa olisi aika selviö. Ja se olisi sitten minun vikani. Kiva kiertää tienpenkkoja pitkin, että pääsee ohi näistä perheistä.

Vierailija
28/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:00"]

En viitsi edes yrittää vääntää sinulle yhtään mitään, koska olet niin hyökkäävä. Minulla on asiasta oma näkemykseni ja ikävää jos sinua ketuttaa.

[/quote]

Jaa olin hyökkäävä. No sovitaan sitten niin. Muista kuitenkin että tämä on keskustelupalsta eli täällä voipi tulla mielipidettä ja toistakin. Olis kyllä ollu kiva saada vastaus siihen miten ap:n olisi sitten pitänyt reagoida. Mutta ei sit, pyh.

Vierailija
29/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:00"]En viitsi edes yrittää vääntää sinulle yhtään mitään, koska olet niin hyökkäävä. Minulla on asiasta oma näkemykseni ja ikävää jos sinua ketuttaa.

[/quote]

[/quote]

No sinähän et onneksi vastaa muiden näkemyksistä. Yritä nyt jo rauhoittua ja hyväksyä, että Sinä et ole rajaton ja määrää muiden mielipiteitä.

[/quote]

^^tämän kirjoitti joku muu, en minä.

t. kanssavänkääjäsi. :)

Vierailija
30/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuollaisia tomppelivanhempia ei ole kauheasti

Vierailija
31/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sammari! ;)

Joku muksu joskus juoksi kohti. :(

Vierailija
32/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkjkjkj

Vierailija
33/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakemanni minulla ja jotkut ihmiset vaihtaa toiselle puolelle tietä, kun tulen vastaan koirani kanssa. Ei oo paljon silittelyjä pyydelty.

Vierailija
34/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan yksinkertaisesti tykkää että tuntemattomat räkänokat tulee silittämään minun koiraani. Kun vanhemmat kysyy että saako lapset silittää sanon että ei saa ja jatkan matkaa. Siinäpä sitten mulkoilevat, en vaan halua toisten kakaroita silittämään mun koiraa. Annan kyllä vanhuksien silittää, rotu on chow chow.

Vierailija
35/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 jatkaa, vanhemmat ettekö te tajua että tuntemattomaan koiraan ei voi koskaan luottaa? Tekö ihan sinisilmin uskotte että jos omistaja antaa luvan silitykselle, lapset saa paapoa ja halia koiraa minkä kerkeää? Ei. Jos kyseessä on pieni lapsi, hän ei ehkä ymmärrä miten koiria silitetään➡satuttaa koiraa➡koira tekee jotain mille ei voi enää mitään. Opettakaa lapsille että tuntemattomien koiria ei saa silittää, oli kuinka suloinen tahansa.

Vierailija
36/64 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

⁉‼❓❔❕❗☑✅✔❌❎➕➖✖➗©®™

Vierailija
37/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lupaa kysymättä kukaan tuntematon silittänyt...koira on kyllä iso ja kova haukkumaan, voi johtua siitäkin.

Vierailija
38/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti pitää kysyä lupa mutta turhaan sitä äitiä ojensit, kun koirasi on kiltti. Sillä jos se ei olisi, olisit vetänyt koiran pois, eikö?

Vierailija
39/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:23"]No tietysti pitää kysyä lupa mutta turhaan sitä äitiä ojensit, kun koirasi on kiltti. Sillä jos se ei olisi, olisit vetänyt koiran pois, eikö?

[/quote]

Sinunko mielestäsi ap oikeasti ojensi turhaan äitiä?

Vierailija
40/64 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:23"]No tietysti pitää kysyä lupa mutta turhaan sitä äitiä ojensit, kun koirasi on kiltti. Sillä jos se ei olisi, olisit vetänyt koiran pois, eikö?

[/quote]

Kyllähän sen äitin pitää tajuta se, että vaikka olisi 2 kiloinen chihu kyseessä, lupa pitää kysyä. Ap teki oikein, ei vanhemmat voi antaa lapsillensa lupaa noin vaan, että joo menkääs silittämään. Jos nyt oli kiltti koira, ei välttämättä se seuraava "löllykän näköinen" olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan