Olen 28v mies ja haluan jo perheen ja lapsia
Onko tämä poikkeuksellista. Useat ikäiseni miehet vielä rellestävät ja viettävät ikuista nuoruutta kun taas mun osalta tuo elämänvaihe on jo käsitelty.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mussa jotain vikaa kun en ikinä tavannu opiskelujen kautta ketään toisin kuin niin moni muu:(
N26
Tuskin. Tämähän riippuu siitäkin mitä on tarjolla. Itse opiskelin alaa, jossa suunnilleen oli 50:50 nuoria miehiä ja naisia kampuksella. Runsaasti harjoitustöitä ja laskareita , joten porukka vietti tiiviisti aikaa keskenään ja useat myöskin asui kampuksen viereisessä ylioppilaskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat perheen? Miksi lapsia? Onko sulla naista vai haaveiletko vielä siitäkin?
Siis pitäkkö oikeasti ihmisen perustella miksi haluaa perheen ja lapsia?
No ilman muuta pitää. Ihan liian paljon tehdään lapsia vain siksi koska kaikki muutkin tekevät ja luullaan sitä sitten omaksikin haluksi. Moni lapsi syntyy hyvin huonoihin olosuhteisiin siksi että vanhemmat eivät kertaakaan pysähdy miettimään asiaa ensin.
Varmaan 90% maailman lapsista syntyy hyvin huonoihin olosuhteisiin.
Ei ole poikkeuksellista, on tyypillistä. Tuossa iässä miehet yleensä heräävät siihen, että jos perhe-elämää haluaa, täytyy ruveta jo jotain tekemään. On sulla vielä pari vuotta peliaikaa, mutta ei kannata tuhlata aikaa yhtään enempää vaan ruveta hommiin.
Mun ystävä/tuttavapiiri koostuu noin 30 vuotiaista miehistä ja varmaan vähän alle puolella heistä on lapsia ja reilu puolet seurustelee.
Kaupungissa asun.
Ei kaikki elä samalla kaavalla eli opiskelu,rellestys,kumppani ja perheen perustaminen.
Itse en ainakaan tuohobmn muottiin sovi, olen opiskellut,töissä ja sinkkuna ollut koko aikuisikäni.
Eikö nykyisin kumppania saada muualta kuin opiskelupiireistä ja/tai tinderistä?
Mitä jos panostaisit biologi-naisiin, heillä on ehkä parempi käsitys optimaalisesta lisääntymisiästä. Itselläni oli ehdotonta, että kaikki lapset on hankittuna ennen kuin täytän 35-vuotta, ensimmäisen sain kun olin 25 (mieheni silloin 26), ei oltu yhtään liian nuoria.
Mun mies sai esikoisen 22-vuotiaana. Meidän ensimmäinen miespuolinen ystävä sai lapsen 25-vuotiaana ja nyt kun ystävät alkaa täyttää 30+, niin vasta useammilla tulossa esikoinen. Mun mielestä normaalia on se, että haluaa lapsen siinä iässä missä iässä nainen on hedelmällinen. Ellei sitten ole itse vanha mies ja löydä jostain nuorta naista. 🤷♀️
Mäpäs en haaveile perheestä ja pelkän naisen löytäminen vierellekin on hankalaa. Enkä asu lähellekään Stadia.
M28 (ei Ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa taas huomaa, että sinkkumiehet ja naiset elää ihan eri maailmoissa. Sinkkumiehet tuntee muita sinkkumiehiä ja parisuhteissa olevat naiset tuntee vain parisuhteissa olevia miehiä.
Minä, joka kirjoitin etten tunne yhtäkään ikäistäni sinkkumiestä, olen itse 28v sinkkunainen.
Tuttavapiirissäni harvinaisuus ja vaikka haluaisinkin välillä rellestää, niin ei ikätovereista kyllä seuraa siihen löydy.
Onneksi on vähän nuorempiakin kavereita.Jos haluat pariutua niin kannattaa myös tutustua muutamaan sinkkumieheen:)
En tiedä missä niitä tapaa?
Kaikki minua lähestyvät sinkkumiehetkin on 2-6 vuotta nuorempia, en oikeasti tiedä missä mun ikäiset sinkkumiehet on?
Oon ollut omassa kuplassani siinä käsityksessä, että mun ikäisiä sinkkuja ei vaan ole.Haluaisin siis nimenomaan 28-vuotiaan sinkkumiehen, kunhan vaan tietäisin missä niitä on.
Voin kertoa missä neljä sinkkukaveriani ovat. He ovat kaikki muutaman vuoden etäisyydellä 28 ikävuodesta, molemmissa suunnissa.
Yksi työskentelee yliopistolla ja harrastaa frisbeegolfia ja kestävyysurheilua. Jotain käsityö- ja musiikkijuttujakin tekee, mutta ei käy baareissa tai keikoilla. Hänet voi löytää yksin tai kavereidensa kanssa näiden aktiviteettien parista. Töistäkin hänet on helppo löytää, koska hän on siellä paljon esillä. Lisäksi hänellä on huoliteltu profiili useammassa treffipalvelussa. Hän ei ole koskaan seurustellut, mutta haluaa löytää elämänkumppanin ja perustaa perheen.
Toinen työskentelee jossain data-analytiikkafirmassa ja harrastaa myös frisbeegolfia. Lisäksi hän pelaa video- ja lautapelejä sekä mökkeilee. Tavallisina aikoina hänet voi löytää toisinaan baareista tai puistoista hengaamasta. Hänelläkin on profiili jossain treffipalvelussa, mutta en ole nähnyt sitä. Hänellä on ollut muutama seurustelusuhde ja, vaikka irtosuhteet vielä kiinnostavatkin, hän haluaisi myös oman perheen.
Kolmas opiskelee, työskentelee ohjelmistokehittäjänä ja viettää vapaa-aikansa seinäkiipeilyn, videopelien ja metsästyksen parissa. Suurin osa hänen ajastaan menee juurikin kotona opiskellessa, töissä tai harrastusseuroissa. Hän ei halua käyttää treffipalveluja, koska on nähnyt millaista kärsimystä se yleensä on, erityisesti miehille. Hän ei ole koskaan seurustellut, vaikka ilmeisesti vähän haluaisi. Perheen perustamisesta hän ei osaa sanoa vielä mitään.
Neljäs työskentelee jossain toisella paikkakunnalla sijaitsevassa ohjelmistoyrityksessä ja vapaa-ajallaan pelaa videopelejä, lenkkeilee, käy kuntosalilla ja tekee jotain kulttuurijuttuja. En oikeastaan tiedä miten hän viettää päivänsä, mutta otaksuisin, että hän ei käy juuri muualla kuin töissä ja kotona. Hän on ollut kerran aikaisemmin parisuhteessa, mutta traumatisoitui erosta niin pahasti, että ei halua enää yrittää. Perhehaaveetkin tuhoutuivat siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat perheen? Miksi lapsia? Onko sulla naista vai haaveiletko vielä siitäkin?
Siis pitäkkö oikeasti ihmisen perustella miksi haluaa perheen ja lapsia?
No ilman muuta pitää. Ihan liian paljon tehdään lapsia vain siksi koska kaikki muutkin tekevät ja luullaan sitä sitten omaksikin haluksi. Moni lapsi syntyy hyvin huonoihin olosuhteisiin siksi että vanhemmat eivät kertaakaan pysähdy miettimään asiaa ensin.
*Kaikki lapset syntyvät hyvin huonoihin olosuhteisiin: https://www.worldometers.info/world-population/
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sai esikoisen 22-vuotiaana. Meidän ensimmäinen miespuolinen ystävä sai lapsen 25-vuotiaana ja nyt kun ystävät alkaa täyttää 30+, niin vasta useammilla tulossa esikoinen. Mun mielestä normaalia on se, että haluaa lapsen siinä iässä missä iässä nainen on hedelmällinen. Ellei sitten ole itse vanha mies ja löydä jostain nuorta naista. 🤷♀️
Ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään. Ja hyvin olemme saaneet tämän pallon täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä- ja tuttavapiiri on tuon ikäistä, eikä kellään kyllä ole enää mitään rellestämisvaihetta. Itsekin oon naimisissa ja eka lapsi tulossa, tuttavilla ja kavereillakin on viime aikoina ollut häitä, lapsisuunnitelmia ja talonrakentamisia/omistuskämpän hommaamisia. Oudompaa musta ois, et joku 28v haluaa vaan bilettää ja riehua. Itsellä oli se vaihe 10 vuotta sitten.
Miksi tuollainen vaihe pitää edes olla? Kasvoin itse suoraan estyneestä teinistä tylsäksi aikuiseksi, joka haluaa perustaa perheen.
28v onkin loistava ikä perheen perustamiselle. Itse täytin juuri 29v ja olen aina ajatellut että haluan lapsia ennen kuin olen 30v, joten jätin ehkäisyn pois. Poikaystäväni on 27v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä- ja tuttavapiiri on tuon ikäistä, eikä kellään kyllä ole enää mitään rellestämisvaihetta. Itsekin oon naimisissa ja eka lapsi tulossa, tuttavilla ja kavereillakin on viime aikoina ollut häitä, lapsisuunnitelmia ja talonrakentamisia/omistuskämpän hommaamisia. Oudompaa musta ois, et joku 28v haluaa vaan bilettää ja riehua. Itsellä oli se vaihe 10 vuotta sitten.
Miksi tuollainen vaihe pitää edes olla? Kasvoin itse suoraan estyneestä teinistä tylsäksi aikuiseksi, joka haluaa perustaa perheen.
Niin miksi se lisääntymisvaihe pitää olla, kun lapsia tänne ei kuitenkaan voi enää enempää hankkia.
Tosin kaikilla ei ole sitä biletysvaihetta yms koskaan. Minä siihen mukaan lukien. Lapsia en tosin itse kaipaa. N27
Vierailija kirjoitti:
28v onkin loistava ikä perheen perustamiselle. Itse täytin juuri 29v ja olen aina ajatellut että haluan lapsia ennen kuin olen 30v, joten jätin ehkäisyn pois. Poikaystäväni on 27v.
Ja oliko yhteinen päätös?
Vierailija kirjoitti:
Tosin kaikilla ei ole sitä biletysvaihetta yms koskaan. Minä siihen mukaan lukien. Lapsia en tosin itse kaipaa. N27
Samoin täällä. Omituista että usein puhutaan sinkuista ja ihmisistä jotka eivät halua perhettä jonain vähän lapsellisina bilettäjinä. Itse olen ollut ihan normaali rauhallinen tyyppi koko nuoruuteni ja vielä nyt 29-vuotiaanakin, enkä ole ikinä halunnut lapsia tai edes naimisiin. Olen varmaan sitten joku "rellestäjä" :D
Ap, ei kai tuo nyt mitään poikkeuksellista ole. Toivottavasti saat perheen kun niin haluat, mutta siihen voi kyllä mennä vähän aikaa varsinkin jos ei sopivaa kumppania vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias mies ja halunnut samaa jo ainakin 5 vuotta. En vain löydä perheestä haaveilevia sinkkuja mistään. Kaikkia tapaamiani kiinnostaa vain matkustaa, bilettää ja ylläpitää avoimia suhteita.
Sama. Ainakin Helsingissä on melkein mahdotonta löytää perhekeskeisiä naisia
M33
Voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa "perhekeskeinen nainen"? Sitäkö että elämän ainoa päämäärä ja suurin saavutus on oma perhe, ja sen saadessaan se nainen jättää kaiken muun elämässään syrjään? Tuollainen tulee ainakin minulle mieleen. Älkää hyvät ihmiset nyt tuota ainakaan mihinkään deittiprofiiliinne laittako.