Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilaan kiitoskorttia ei ole vieläkään näkynyt

Vierailija
12.07.2021 |

Sinnekö meni lähettämäni rahat.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes haluaisi mitään kiitoskorttia.

Moukkamaisen ylioppilaan äitikö se siellä?

Nykyään miettisin asiaa kuluttamisen kannalta. Miksi teettää kiitoskortteja, jotka kuitenkin päätyvät suht pian vastaanottajan kortin saamisen jälkeen roskikseen? Turhaa kulutusta minusta. Sähköinen kortti tai kiitokset juhlissa, kasvotusten tai puhelimessa on parempi tapa.

Roskikseen? Veikkaan että perinteiset kuvalliset kiitoskortit säilytetään ihan valokuva-albumissa tms.

En minä ainakaan säilytä. Ja se juuri tekeekin näistä kuvallisten kiitoskorttien saamisesta niin kiusallista. Kun tuntuu vähän kurjalta roskiinkaan heti pistää, kun ovat kuitenkin maksaneet lähettäjälleen, mutta eivät ole minulle niin merkittäviä, että haluaisin niitä säilöä. Sitten yleensä ne pyörii pari vuotta jonkin laatikon pohjalla mistä viimein saan ne heitetyksi roskiin.

Siksi valitsisin mieluummin jonkin sähköisen viestin, jonka voi tunnontuskitta poistaa heti lukemisen jälkeen.

Vierailija
42/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Etelä-Pohjanmaalla kun laitetaan jopa ylioppilaiden tilinumerot lehtiin? Ehkä ne ei sitten myöskään kiitä studiokuvin varustetuin kiitoskortein vaan pelkällä lehti-ilmoituksella?

Tätä juttua sitten jaksetaan jankuttaa vuodesta toiseen. En itse toimisi noin, mun lapseni tilinumeroita ei näkyisi lehdessä lahjaa kerjäämässä, mutta rahanahneus ei ole tuossa oikeastaan se syy. Etelä-Pohjanmaalla on ollut aikoinaan hieno perinne ns "pankin listat". Niiden ideana oli, että pankissa ylläpidettiin ylioppilaille onnittelutilejä, joille jokainen saattoi lahjoittaa halutessaan millaisen summan tahtoi. Jonkun vanhan koulukaverin lapselle on kiva laittaa "postikorttirahat" ja nimen tervehdykseen, vailla mitään odotuksia kutsuista juhlille jne. Tämä listasysteemi on poistunut. Liekö pankkien toiminnan tehostamista vaiko jonkun pois kadehtimaa. Koska kulttuuri ei kuole niin vaan, jotkut ovat juuri tässä tarkoituksessa laittaneet tilinumerot esille itse. Voi muistaa pienelläkin summalla halutessaan. 

Kiitoskortti kuuluu mielestäni kaikille päivänsankaria muistaneille. Erityisesti iäkkäät ihmiset pitävät jälkipolvien kasvun virstanpylväitä arvossa, vaikka päivänsankari ei kauhean läheinen edes olisikaan. Mutta en pitäisi etikettiä ihan niin tiukkana, että kuvan täytyy saapua kuukaudessa. Kunhan ennen joulua :). Jotkut ovat ottaneet ja teettäneet kiitoskuvat jo etukäteen ja juhlakalu antaa kuvan lähtiessä vieraalle mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Mulla on kiitoskortit vieläkin lähettämättä. Juhlista on kohta 30 vuotta aikaa. Tilasin kiitoskortit valokuvaamosta aikoinaan ja maksoin ne, mutta lähettämättä jäi kun oli vähän kiireistä siinä kirjoitusten jälkeen.

Sori kaikille :-)

Vierailija
44/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä juhliin jos osallistuminen ja vapaaehtoinen lahjan antaminen ovat mielestäsi niin isoja uhrauksia että paikan päällä kiittäminen ei riitä vaan jälkikäteenkin pitää vielä lahjan saajan kieriskellä kiitollisuudessa ja lähetellä erikseen kiitoksia lahjoista joista on saanti hetkellä kiitetty. Ihmeellistä itsensä jalustalle nostamista yhden lahjan vuoksi.

Vierailija
45/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku konmarittaja tuhoaa kiitoskortitkin mutta tuskin nyt kovin moni heittää näitä kuvallisia kiitoskortteja roskiin. Vanhemmilla ihmisillä näyttää olevan niitä ihan hyllyilläkin esillä.

Vai lähettääkö joku kuvattomia kiitoskortteja, jotain tavallisia postikortteja vai? Itse en ole sellaista koskaan saanut. Ihan on ollut näitä valokuvaamoissa teetettyjä.

Jos kaikki kiitoskortit sukulaisten ja tuttavien ristiäisistä, rippijuhlista, häistä, synytmäpäivistä jne säilyttäisi tai laittaisi esille, niin niitä olisi koko seinän leveydeltä. Mummot ja kummit ovat eri asia, mutta koko kuvakorttirumba tuntuu nykyään ihan turhalta. Ihan kiva, että serkun lapsi pääsee ripille, mutta en todellakaan aio pitää hänen tai niiden kymmenen muun juhlia viettäneen kuvia esillä ja niiden hilloaminen laatikoissakin tuntuu turhalta. Kaunis kiitos lahjasta juhlissa riittää. Voitaisiin jo päästää irti näistä turhista "perinteistä". 

Vierailija
46/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku konmarittaja tuhoaa kiitoskortitkin mutta tuskin nyt kovin moni heittää näitä kuvallisia kiitoskortteja roskiin. Vanhemmilla ihmisillä näyttää olevan niitä ihan hyllyilläkin esillä.

Vai lähettääkö joku kuvattomia kiitoskortteja, jotain tavallisia postikortteja vai? Itse en ole sellaista koskaan saanut. Ihan on ollut näitä valokuvaamoissa teetettyjä.

Mummoilla ehkä, mutta miksi kukaan kumminkaima keräilisi toisten kiitoskortteja nurkkiinsa? Sama kohtalo niillä kuin joulukorteillakkn joulun jälkeen. Kierrätykseen vaan.

Eikö sulla ole mitään valokuvia tallessa? Sinnehän ne menee muiden kuvien joukkoon. En itse esim. ota kuvia häissä niin kiva että saa hääparista kuvan kiitoskortin muodossa. Enkä ymmärrä mitä joulukortit liittyy tähän.

Valokuvia on, mutta ei yhtään kiitoskorttia. En myöskään ole säästänyt kenenkään häistä tullutta kiitoskorttia. Miksi olisin?

Ja siten liittyy, että kortti kuin kortti. Sama se onko siinä tonttu vai valokuva ihmisestä, niin en minä niitä rupea loppuikääni säilyttämään.