Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilaan kiitoskorttia ei ole vieläkään näkynyt

Vierailija
12.07.2021 |

Sinnekö meni lähettämäni rahat.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monnet kiittävät lehti-ilmoituksella.

Lehti-ilmoituksella? Siis niinkuin missä lehdessä? Varmaan vitsailet.

Aika harvalle tulee mitään paperisia lehtiä nykyisin. Ja juhliin tulijoita lienee ympäri Suomea.

Näkyykö tuollaiset kiitokset nettilehdessä? 

Vierailija
22/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei otettu kuvia.

Niin? Miten se liittyy kiitoskortin lähettämiseen?

No yleensä liittyy. Vaikka mistäpä minä tiedän kuinka moni lähettää ihan vaan postikortin kiitoksena.

Aika moni. Myös huolella laadittuja tekstareita ja sähköposteja näkyy.

Ja nämä käyvät kiitoskortista? Mutta paikan päällä sanottu kiitos ei riitä, vaan tarvitaan huolella laadittu tekstari?

Kyllä viesti tai sähköposti käy kiitoskortista. Maailma muuttuu eskoseni.

Okei, sitten en osaa sanoa jos onkin lähetetty "kiitoskortit".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes haluaisi mitään kiitoskorttia.

Moukkamaisen ylioppilaan äitikö se siellä?

Nykyään miettisin asiaa kuluttamisen kannalta. Miksi teettää kiitoskortteja, jotka kuitenkin päätyvät suht pian vastaanottajan kortin saamisen jälkeen roskikseen? Turhaa kulutusta minusta. Sähköinen kortti tai kiitokset juhlissa, kasvotusten tai puhelimessa on parempi tapa.

Roskikseen? Veikkaan että perinteiset kuvalliset kiitoskortit säilytetään ihan valokuva-albumissa tms.

Vierailija
24/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään miettisin asiaa kuluttamisen kannalta. Miksi teettää kiitoskortteja, jotka kuitenkin päätyvät suht pian vastaanottajan kortin saamisen jälkeen roskikseen? Turhaa kulutusta minusta. Sähköinen kortti tai kiitokset juhlissa, kasvotusten tai puhelimessa on parempi tapa.

Veikkaat että esim. isoäiti, kummi tai täti heittää ylioppilaan kiitoskorttikuvan roskikseen? Ehkä ne kiitoskortit kannattaa laittaa sitten vain läheisille jos tosissaan uskoo niiden monilla roskiin päätyvän.

Vierailija
25/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku konmarittaja tuhoaa kiitoskortitkin mutta tuskin nyt kovin moni heittää näitä kuvallisia kiitoskortteja roskiin. Vanhemmilla ihmisillä näyttää olevan niitä ihan hyllyilläkin esillä.

Vai lähettääkö joku kuvattomia kiitoskortteja, jotain tavallisia postikortteja vai? Itse en ole sellaista koskaan saanut. Ihan on ollut näitä valokuvaamoissa teetettyjä.

Vierailija
26/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Etelä-Pohjanmaalla kun laitetaan jopa ylioppilaiden tilinumerot lehtiin? Ehkä ne ei sitten myöskään kiitä studiokuvin varustetuin kiitoskortein vaan pelkällä lehti-ilmoituksella?

Vierailija
27/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että ne rahat tulisivat takaisin siinä kiitoskortissa? 

Vierailija
28/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin vastuullako se on? Ei ainakaan minulle asia kuulu mitenkään, enkä edes tiedä miten on kiitelty.

Ehkä äiti tai isä voivat opastaa nuorta, että on kohteliasta kiittää osallistuneita. Ei ole pakko olla se perinteinen kuvallinen valmis kiitoskortti, mutta jotenkin huomioisi juhliin osallistuneet. Osallistujiksi laskisin he, ketkä olivat paikalla ja ketkä ovat mahdollisesti muistaneet muuten.

Eikö riitä että kiittää juhlissa henk.kohtaisesti? Miksi sitä nyt moneen otteeseen täytyy kiitellä?

Vierailija
29/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku konmarittaja tuhoaa kiitoskortitkin mutta tuskin nyt kovin moni heittää näitä kuvallisia kiitoskortteja roskiin. Vanhemmilla ihmisillä näyttää olevan niitä ihan hyllyilläkin esillä.

Vai lähettääkö joku kuvattomia kiitoskortteja, jotain tavallisia postikortteja vai? Itse en ole sellaista koskaan saanut. Ihan on ollut näitä valokuvaamoissa teetettyjä.

Mummoilla ehkä, mutta miksi kukaan kumminkaima keräilisi toisten kiitoskortteja nurkkiinsa? Sama kohtalo niillä kuin joulukorteillakkn joulun jälkeen. Kierrätykseen vaan.

Vierailija
30/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pihiyttä vaan. Kuitenkin itse juhlissa paljon enemmän jätettä syntyy. Itselläni ei muuten tulisi mieleenkään heittää roskiin jotain yo-kuvaa. Tallessa on yo-kiitoskortit ja hääparien kiitoskortit monen vuosikymmenen ajalta niin kuin muutkin valokuvat. Toki en nyt ihan joka kumminkaiman serkun juhlissa käykään.

Vierailija
31/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä olen heittänyt kuvalliset kiitoskortit roskiin. Mitäpä minä niillä. Siskon lasten kiitoskortit olen säästänyt, en muita.

Ja hei, monella on näin kesäisin muuta tekemistä kuin lähettää kiitoskortteja. Jaksa vaan odottaa, kyllä se sieltä saattaa tulla. Joo, ja tiedän että on olemassa 'sääntö' kuinka nopsaan ne pitäisi lähettää käytösoppaan mukaan mutta niin moni käytöstapa on aikojen saatossa lentänyt romukoppaan eikä tämä ole turhin niistä.

Vierailija
32/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoilla ehkä, mutta miksi kukaan kumminkaima keräilisi toisten kiitoskortteja nurkkiinsa? Sama kohtalo niillä kuin joulukorteillakkn joulun jälkeen. Kierrätykseen vaan.

Eikö sulla ole mitään valokuvia tallessa? Sinnehän ne menee muiden kuvien joukkoon. En itse esim. ota kuvia häissä niin kiva että saa hääparista kuvan kiitoskortin muodossa. Enkä ymmärrä mitä joulukortit liittyy tähän.

Vierailija
33/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin vastuullako se on? Ei ainakaan minulle asia kuulu mitenkään, enkä edes tiedä miten on kiitelty.

Ehkä äiti tai isä voivat opastaa nuorta, että on kohteliasta kiittää osallistuneita. Ei ole pakko olla se perinteinen kuvallinen valmis kiitoskortti, mutta jotenkin huomioisi juhliin osallistuneet. Osallistujiksi laskisin he, ketkä olivat paikalla ja ketkä ovat mahdollisesti muistaneet muuten.

Eikö riitä että kiittää juhlissa henk.kohtaisesti? Miksi sitä nyt moneen otteeseen täytyy kiitellä?

Kiitoskortissa on tyypillisesti juhlakalun kuva. Se on muisto juhlista. Tavallisilla postikorteilla tuskin on niin suurta merkitystä. En ainakaa itse sellaista kaipaa mutta "kuva ois kiva".

Vierailija
34/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei otettu kuvia.

Niin? Miten se liittyy kiitoskortin lähettämiseen?

Maailma muuttu.Henkilö sanoessa meillä ei otettu kuvia.Perustuu siihen että kiitos kortti tehtin valokuvasta. Teetetiin valokuvaus liike ja maksoi todella!Diki aikana voi toki kuvata itse ja tehdä kuvasta kiitos kortin itse.Meillä poika pääsin ylioppilaaksi 90-luku. Maksoi itse valokuvausliike kiitos kortit.Minulla ei yksinhuoltajana ollut rahaa.Hän myös maksoi yo-juhlaan oman pukunsa itse,kesä työnsä tienisteillä.Tytär pääsi yliopilaaksi 90 lukua myös.Oli juhlassa vanha "puku"Ilman kampaajaa.Ei hävenyt vaatesus,tai se, ei mahdolisuutta olla näyttävä Yo-juhla koululla, Kilpailuahan juhlat on vaatetus kampaajat ymm tytöillä.. Hänestä itse otin  halpis kamera foton.Lähetetin pelkän kuva ja kiitos käsin kuvan taakse.Onitelut ja kiitokset voi tilaisuus sanoa itse.Eikös ne nuoret ole fontoineen F.B.yo-juhlistakin ja siellä kiitokset?Lahjoja tai lahja rahaa ei pidä laitaa,jos ei tilaisuus edes ollut.Oli kyse sitä mikä juhla tahansa.Jos on rahaa revitää,mikä ettei sitten lähetele.Pitää antaa  ettei kaiverra,jos nuori unohtaa erikseen kiitää lahja tai lahja raha.

Vierailija
35/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aloittsjabonn tuollaista vailla? Ehkämposti hukkasi sen. Jabylioppilaalla on sitänpaitsi ehkä pääsykoekesä. Hanki elämä.

Vierailija
36/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin naapurit, etäisemmät sukulaiset tai vastaavat säilyttää tai laittaa esille kortteja. 

Vierailija
37/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut viestin, että rahat kuvaa vastaan. Olisi tullut nopeasti.

Vierailija
38/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatii rahaa, pitää kyllä olla ammattivalokuvaajan kuva. Kai nyt kaikki kuvaamossa käyvät.

Vierailija
39/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjansaajalla ei ole tapakasvatuksen alkeet hallussa, lähetä lisälahjaksi Käytöstavat -kirja.

Vierailija
40/46 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lahjansaajalla ei ole tapakasvatuksen alkeet hallussa, lähetä lisälahjaksi Käytöstavat -kirja.

Ei oikein istu nykypäivään nuo käytöstapaoppaiden neuvot. Maailma muuttuu ja niin pitääkin, turha pokkurointi ja näytelmä saa jäädä.