Onko naisilla ulkonäkö ratkaisevin asia parinmuodostuksessa?
Olen tässä miettinyt... Onko se edelleen niin, että miehet hurmaa naiset rahoilla ja naiset saa miehet ennen kaikkea ulkonäön avulla?
Olen ollut vuoden verran sinkkuna ja tapaillut monia miehiä, mutta kukaan heistä ei ole halunnut jatkaa juttua pitemmälle. Kehuvat kuinka mukava ja ihana olen, mutta jotain puuttuu. Mietin vaan, että mitä.
Olen rento, sosiaalinen, huumorintajuinen. Olen hyvässä työssä ja pidetty jäsen sekä työyhteisössä että lähipiirissä. Olen käytännöllinen ja toimeentarttuva, ja laiskotellakin osaan. Arvostan itseäni ja muita ja annan helposti aitoa positiivista palautetta toisille.
Ainut asia, minkä keksin oleelliseksi puutteekseni on ulkonäkö. Olen pitkä ja roteva nainen, 180 cm ja 88 kg. Reitevä ja harteikas, urheilullinen. Vatsaa ei juuri ole, mutta valitettavasti ei juuri rintojakaan. Kasvot on muuten ihan kauniit, mutta nenä on iso. Olen ajatellut, että korvaan puutteet ulkonäössäni kantamalla itseni kauniisti ja itsevarmasti sekä nauramalla ja hymyilemällä paljon.
Mutta onko vaan niin, ettei miehet halua suhteeseen tällaisen "amatsonin" kanssa?
Kaikki tapailemani miehet on olleet minua pitempiä ja yli 100-kiloisia.
Kommentit (65)
Ei se pituudesta ainakaan ole kiinni. Omat ystäväni ovat mallipituisia kaikki ja myös tekivät mallin töitä opintojen ohessa, kaikki löysivät miehen itselleen erityisen helposti, pitkiä ja rotevia miehiä. Ja sinäkin olet löytänyt miehiä ilmeisesti suht helposti, joten jatka vain etsimistä hyvällä sykkeellä ja itseluottamuksella.
Se on varmasti totta, että roteva ruumiinrakenne ei ole ihan se suosituin vartalotyyppi, mutta jotkut taas pitävät siitä erityisesti, joutua lujien reisiesi likistykseen ;) Etsit vain sellaisen ja that's it. Panosta feminiinisyyteen, se on tärkeää. Huoliteltu ulkonäkö ja kynnet, oman tyylisi mukaisesti lakkaa (ei kotkankynsiä) ja koruja, näin kesäisin nilkkakorut ovat ihanat. Mekkoja, jotka korostavat naisellisuutta ja tärkein kaikista on hymy, ystävällisyys, empaattisuus. Mutta noissa sulla ei varmaan ongelmia olekaan, kun olet saanut miehiä helposti. Vain se oikea puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron nyt mikä se IT juttu on miehessä. Jos mies olisi rehellinen, jalat maassa, vastuunkantokykyinen, realisti, normaalin empatiakyvyn ja ymmärryksen omaava ihminen niin se olisi iso juttu. Mutta tämä miestyyppi on totaalinen yksisarvinen. Niitä on suunnilleen 3 koko suomessa ja ne on naimisissa maailman onnellisimpien naisten kanssa joita kaikki kadehdimme tyytyessämme tyyppeihin joilla on ulkonäkö tai jokin lompakko.
Vähintään noita olen omasta mielestäni, ja sinkku. Et kiitti vaan. Toisaalta harva on vaivautunut tutustumaan sen vertaa, että noi asiat selviäisi. Sinkkuna jatkan.
Kyllä nainen haluaa miehen ulkonäön, mutta ei komeuden perusteella. Tyyli pitää olla oikea.
Eipä anna vastata tähän, vaikka vastaus oli asiallinen jatko jo kirjoittamalleni viestille. Kokeilen olenko joutunut bänniin tällä viestillä.
Ei ole. Aiotko kysellä tätä niin kauan, että saat haluamasi vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron nyt mikä se IT juttu on miehessä. Jos mies olisi rehellinen, jalat maassa, vastuunkantokykyinen, realisti, normaalin empatiakyvyn ja ymmärryksen omaava ihminen niin se olisi iso juttu. Mutta tämä miestyyppi on totaalinen yksisarvinen. Niitä on suunnilleen 3 koko suomessa ja ne on naimisissa maailman onnellisimpien naisten kanssa joita kaikki kadehdimme tyytyessämme tyyppeihin joilla on ulkonäkö tai jokin lompakko.
Vähintään noita olen omasta mielestäni, ja sinkku. Et kiitti vaan. Toisaalta harva on vaivautunut tutustumaan sen vertaa, että noi asiat selviäisi. Sinkkuna jatkan.
Luultavasti et ole niin rehellinen kuin kuvittelet olevasi.
Minun kokemukseni mukaan ei. Tämän ansiosta olen aina deittaillut itseäni selvästi paremman näköisiä naisia.
Kerrankin olin treffeillä yhden taidealan opiskelijan ja sivutoimisen mallin kanssa. Juttelimme parisuhteista ja hän sanoi, että eihän sillä ulkonäöllä ole lopulta mitään merkitystä.
Harvemmin on tullut nyökyteltyä yhtä innokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nainen haluaa miehen ulkonäön, mutta ei komeuden perusteella. Tyyli pitää olla oikea.
Jep. Tämän vuoksi miehille annetaan aina neuvoksi päivittää vaatekaappi mutta naisille ei.
Kirjoitat etta olet vuoden aikana tapaillut useampia miehia, mutta eivat ole olleet kiinnostuneita. Ehkapa tassa on se ongelman ydin; vuosi on lyhyt aika ja jos olet onnistunut tapaamaan useampia kiinnostavia miehia tana aikana, niin oletkohan mahdollisesti yli-innokas?
Unohda nuo ulkonako-ongelmat ja painahan vahan jarrua tuohon miehen etsintaan. Mikaan ei ole niin varma orastavan suhteen tappaja kuin yli-innokas osapuoli, joka jo toisilla treffeilla alkaa suunnitella yhteista tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mittani tosiaan ovat kuin ammattikiekkoilijan mitat. Mutta en kauheasti voi asialle. Olen sporttinen, juoksen 10 km lenkkejä ja teen pitkiä pyörälenkkejä. Rautaa en nosta, kun muutenkin lihaksia "liikaa".
Mulla on 15 senttiä lyhyempiä kavereita, joilla ei mitään ongelmia löytää miestä, vaikka ylipainoa enemmän ku mulla.
Reilu kerho
Ap
Ongelma on vaan se että suomalaiset miehet on liian pieniä. Jos vaikka katselisit hollantilaisia tai norjalaisia niin sieltä löytyisi vähän isompia miehiä.
Hollantilaiset pari senttiä pidempiä ja norjalaiset saman pituisia. Mut piti päästä mollaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan ei. Tämän ansiosta olen aina deittaillut itseäni selvästi paremman näköisiä naisia.
Kerrankin olin treffeillä yhden taidealan opiskelijan ja sivutoimisen mallin kanssa. Juttelimme parisuhteista ja hän sanoi, että eihän sillä ulkonäöllä ole lopulta mitään merkitystä.
Sulla on silti selkeästi huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Hauatko olla roteva?
Jos söisin vähemmän hiilaria, voisi paino pudota normaalipainoon.Oletko koittanut sitä?
Miten ap voi vaikuttaa sinun hiilarisyömisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia miehiä on paljonkin, mutta olennainen kysymys lienee, mitä muita ominaisuuksia heillä on näiden lisäksi. Ihminen pitää yleensä ottaa ns. kokonaisena pakettina kaikkine karvoineen.
Jos esim. minä tekisin listan mieheni eri luonteenpiirteistä ja ominaisuuksista, olisi positiivisten ominaisuuksien lista todella pitkä (siinä olisivat myös nuo sinun mainitsemasi asiat). Negatiivisten ominaisuuksien lista taas olisi erittäin lyhyt, mutta siinä olisi pari sellaista, jotka olisivat totaalisia kynnyskysymyksiä hyvin monelle naiselle. Jossain deittipalvelussa ei edes lähdettäisi tutustumaan.
Olet kauhean kokoinen ja siihen vielä paksut reidet ja leveät hartiat niin ei ihme että miehet pakenee. Pienirintaisuuskaan ei oikein sovi isokokoiselle naiselle ja sekin on miinusta, sekä iso nokka.
En tiedä, mutta itse ainakin olen siitä uniikki mies että minulla painaa ainoastaan naisen pankkitilin lihavuus. Ole vaikka millainen suohirmu niin kyllä kelpaa kunhan rahaa löytyy jaettavaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on silti selkeästi huono itsetunto.
Mielenkiintoinen alanyysi. Mikä saa noin ajattelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia miehiä on paljonkin, mutta olennainen kysymys lienee, mitä muita ominaisuuksia heillä on näiden lisäksi. Ihminen pitää yleensä ottaa ns. kokonaisena pakettina kaikkine karvoineen.
Jos esim. minä tekisin listan mieheni eri luonteenpiirteistä ja ominaisuuksista, olisi positiivisten ominaisuuksien lista todella pitkä (siinä olisivat myös nuo sinun mainitsemasi asiat). Negatiivisten ominaisuuksien lista taas olisi erittäin lyhyt, mutta siinä olisi pari sellaista, jotka olisivat totaalisia kynnyskysymyksiä hyvin monelle naiselle. Jossain deittipalvelussa ei edes lähdettäisi tutustumaan.
Olen ihan samaa mieltä. Näinhän deittailu juuri toimii. Minulla tuollaisia kynnyskysymyksiä olisivat ylipaino, pitkäaikaistyöttömyys, hapuileva mielenterveys, vapaaehtoinen lapsettomuus ja allergisuus lähes kaikille eläimille. Silti olen erittäin hyvä kumppani puolisolleni.
Alkoi kiinnostaa, mitkä ovat miehelläsi vastaavia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on. Kun ne kaikki hienot henkiset ominaisuudet pitää olla koreassa paketissa. Hyvin näkee, että tämä IT-nainen ei pidä rumia miehiä edes ihmisinä. Koska tykkään vertauksista, niin kyseinen nainen on valikoinut heinäkasasta vain kaikista kauneimmat oljet yksitellen koriin ja etsii sitten sitä neulaa tästä korista.
Ongelma on vaan se että suomalaiset miehet on liian pieniä. Jos vaikka katselisit hollantilaisia tai norjalaisia niin sieltä löytyisi vähän isompia miehiä.