Hääkutsu ilman avecia rsvp-päivämäärän jälkeen, lähtisitkö?
Tällainen tupsahti, pahoittelujen kera, ei ole postin virhe siis. Rsvp-päivämäärästä oli kutsun tullessa kulunut jo yli viikko, muut on siis todennäköisesti kutsuttu jo kuukausia aiemmin, viikkoja vähintään.
En tiedä, tunnenko hääparin lisäksi ketään tai mihin minut plaseerataan. Vieraita on yli sata.
Taidan itse kieltäytyä kohteliaasti ja onnitella tietenkin. Mitä itse tekisitte?
Kommentit (61)
Taitaa olla niin, että joku on perunut tuon ilmoittautumispäivän jälkeen ja hälle oli jo ehditty varata ruoka-annokset. Niitä ei voinut enää perua. Nyt piti saada siihen joku tilalle ns hätävaraksi. Aika ikävä fiilishän tuosta tulisi, kun tietää, että muuten ei olisi kelvannut mukaan juhliin.
ILmoittaisin tulevani, mutta en sitten kuitenkaan menisi.
En menisi, ellen todella haluaisi nimenomaan päästä heidän häitänsä juhlimaan ja varavaihtoehtona olokin kelpaisi. En siis menisi, jonkun häihin täytteeksi, kun en varsinaisten kutsuttavien joukkoon kelvannut.
En lähtisi. En olisi mennyt vaikka olisi ajoissa kutsuttu.
Jättäisin väliin. Minulla olisi jo sille päivälle sovittuna jotain muuta menoa.
Ap:na pitkittäisin vastausta mahdollisimman pian. Viime tingassa ilmoittaisin, että sori en pääse. Eivätpähän ehi lähettää taas seuraavalle varasijalle kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin, että joku on perunut tuon ilmoittautumispäivän jälkeen ja hälle oli jo ehditty varata ruoka-annokset. Niitä ei voinut enää perua. Nyt piti saada siihen joku tilalle ns hätävaraksi. Aika ikävä fiilishän tuosta tulisi, kun tietää, että muuten ei olisi kelvannut mukaan juhliin.
Harvalla on rajaton budjetti niin että voisi kutsua kaikki ketä haluaisi.
Menisin jos tykäisin hääparista ja kuulostaisi mukavalta juhlalta. En olisi yhtään loukkaantunut tuosta.
En valitettavasti pääse
Ole jo sopinut muuta puolisoni kanssa. Onnea kuitenkin oikein hurjasti
Ilahtuisin ja alkaisin valmistautumaan. Onhan vierasmäärässä kai jotain rajoituksia, joten joku on pakko jättää pois. Sitten jos tilaa "vapautuukin" niin voi kutsua muitakin ystäviä.
En ihan ymmärrä, miten te tuollaisestakin pahoitatte mielenne.
En ilmoittaisi yhtään mitään.
Enkä menisi, mutta minä en mene rahastushäihin muutenkaan. Enkä koskaan ilmoita. Mitä se kenellekään kuuluu menenkö vai en. Enkästa lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti pääse
Ole jo sopinut muuta puolisoni kanssa. Onnea kuitenkin oikein hurjasti
Minulla itse asiassa on meno. Tekisi mieli sanoa, että se on puolisoni kanssa, vaikka se liittyykin lapsuudenperheeseeni ja perinnönjakoon, ja puoliso luultavasti tekee jotain rennompaa.
Ap
Huomaan, että minua itseäni oikeastaan harmittaa tämä: jokainen tajuaa tällaisen kutsun saadessaan olevansa varasijalla.
No, sellaistakin sattuu, mutta eikö pehmennykseksi voisi edes kutsua avecin kanssa? Silloin tulisi olo, että viihtyvyyttäni on edes vähän ajateltu.
Rahastus ei tässä ole kyseessä. Ovat ohjanneet lahjat hyväntekeväisyyteen. Saatan tehdäkin pienen lahjoituksen, vaikken juhliin ehtisikään.
Ap
Minusta tuo on paljon ikävämpää kuin olla kutsumatta ollenkaan, koska tuohon tuli vielä se, että sinulle voi heidän mielestään lähettää tällaisen hätävara-kutsun.
Ymmärrän nyt korona aikana oikein hyvin, että niitä kutsuttujen määrää on jouduttu rajaamaan. Yksi fiksu hääpari olikin kutsuun laittanut pahoittelun etteivät voi kaikkia nyt kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! En menisi, kiittäisin kohteliaasti kutsusta ja onnittelisin samassa yhteydessä, en laittaisi lahjaa enkä edes korttia.
Se kutsuja on vain ihminen ja ns työtapaturmia sattuu kaikille. Oletko te jotka tätä paheksutte virheettömiä, että voitte vaatia muilta täydellisyyttä? Virhe on nyt huomattu ja korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Se kutsuja on vain ihminen ja ns työtapaturmia sattuu kaikille. Oletko te jotka tätä paheksutte virheettömiä, että voitte vaatia muilta täydellisyyttä? Virhe on nyt huomattu ja korjattu.
Yleensä häitä suunnitellaan kuukausia ja hääparilla on siis todellakin aikaa miettiä ihan kaikki tutut ja tuttujen tutut vieraslistalle. On kyllä todella kummallinen virhe unohtaa joku sydänystävä listalta.
Kiittäisin kutsusta ja onmittelisin paria. En menisi juhliin ja muutenkin jättäisin yhteydenpitoa vähemmälle. Ihan selvää on että et ole kovin tärkeä ystävä pariskunnalle.
Menisin tietysti.