Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
221/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma niin teen mitä huvittaa. Uimassa aamuin illoin. Fillaroin ja kuljen ilmastoidulla autolla museoissa Uudella maalla. Ei valittamista. Tsimmarit ja pyyhe aina mukana niin voi pulahtaa milloin missäkin. Kuka nyt kotona kököttää kesällä ellei ole pakko.

Aika monikin tykkää olla kotonaan, on esim. laittanut kodin sellaiseksi, että siellä viihtyy kesät talvet oikein mainiosti :)

Vierailija
222/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sentään, että ihmiset olisivat tyytyväisiä, että kaikki ihmiset eivät valittele koko aika helteistä, mutta ei. Kaikki asiat kaikilla pitäisi aina olla ihan veetun perseellään. Itsekään en pidemmän päälle viihdy auringossa ja viilennystäkin kaipaan, mutta en silti osoita siitä mieltä, että tunnen ylen palttista lämpöä. Koitan silti nauttia, vaikka vähän tukalaa onkin.

No miksi pitäisi väkisin helteistä nauttia? Kun syksy tulee niin alkaa näiden verenkierto-ongelmaisten valitus siitä miten kaikki paikat on kohmeessa ja pitää käyttää lapasia ja villahousuja 20 asteessa. Nauttisivat itse sitten siitä ja ihan niistä oikeasti kylmistä ilmoista kun talvi tulee. Katsotaan sitten kuinka moni täällä itkee ja valittaa kylmyydestä.

En mä väkisin helteistä nauti vaan se nauttiminen on kiinni hetkistä. Luonnossa on mukavaa olla näillä helteillä, mutta kotona se lämpö on tukalaa. Nyt lomalla vietän aikaani siellä missä huvittaa ja pakko ei ole kotona viettää aikaa. Vaikka itselläni onkin tukala olla niin silti optimisesti koitan ajatella. Ei näitä helteitä ikuisesti täällä Suomessa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa kelle? Heille jotka asuvat betokuutiossa ja katkerana valittaa muiden kesätouhuja??? Ei, en ole empaattinen heille, aika vähän muutenkaan, en ole kiinnostunut muiden kurjuuksista.

Vierailija
224/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ihana syksy lähestyy <3

Vierailija
225/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin ulkona ison vanhan omenapuun alla lukemisesta näillä keleillä, jos ei olisi niin pirun paljon paarmoja, hyttysiä ja punkkeja. Varmaan tarvitsee hankkia joku hyttysverkotettu katoshässäkkä, että tuolla pystyy olemaan.

Vierailija
226/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina valittaa siitä että joku valittaa? Antakaa ihmisten valittaa rauhassa, se usein helpottaa. Täällä on niin paljon tekopyhää porukkaa jotka ovat olevinaan niin yltiöpositiivisia ja nauttivat kaikesta aina kesähelteillä, mutta kummasti se positiivisuus katoaa syksyn tullessa.

Mulle on ihan sama vaikka kuinka paljon valitetaan, jos se tuo jollekkin helpotusta. Itsekin valitan näistä helteistä koska asun pienessä asunnossa jossa on yli 30 astetta lämmintä eikä muuta helpotusta kuumuuteen ole kuin tuuletin josta saa jumalattoman päänsäryn. Nautin kesästä siinä vaiheessa kun lämpötila ulkona sekä asunnossa laskee alle 25 asteen.

Vierailija
227/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiaa kelle? Heille jotka asuvat betokuutiossa ja katkerana valittaa muiden kesätouhuja??? Ei, en ole empaattinen heille, aika vähän muutenkaan, en ole kiinnostunut muiden kurjuuksista.

Onneksi olkoon, olet hyvin epämiellyttävä ihminen.

Vierailija
228/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko omaa asennettasi?

Toisen asenne voi kummuta toisen asenteesta.

Eri

Vierailija
229/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin fillarikenkiltä. Toiseen suuntaan mukava tuulenvire. Vastaan ajeli kauniita naisia hikiset tissit näytillä. Paras kesä aikoihin.

Ehkä se on tukalaa sille 70% porukasta joka on ylipainoisia ja kävely jääkaapille keskitalvella on ponnistelua?

Vierailija
230/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen positiivinen ja odottelen kun nämä tappohelteet menevät ohi ja syksy tulee.

Sitten NAUTIN kun lämpötilat syyskuussa laskevat sinne 20 asteen tienoille. Silloin alkaa meikäläisen kesänvietto. 😃

Vierailija
231/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko omaa asennettasi?

Toisen asenne voi kummuta toisen asenteesta.

Eri

Voi kyllä huomaan. Olen empaattinen, mutta ihminen joka ei empatiaa pysty tuntemaan on mielestäni erittäinkin epämiellyttävä. Varsinkin kun kehuskelee sillä että häntä ei kiinnosta muiden kurjuus.

Vierailija
232/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin, meillä on talo sisältä viileä ja katettuja terasseja joihin käy tuulenvire. Pyöräilen, uin, otan aurinkoa , paljuilen, teen pihahommia jne. Ihanaa mä nautin!!!

Jos sisällä ei olisi 27 astetta niin nauttisin enemmän tästä kuumuudesta

Vierailija
233/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tulin fillarikenkiltä. Toiseen suuntaan mukava tuulenvire. Vastaan ajeli kauniita naisia hikiset tissit näytillä. Paras kesä aikoihin.

Ehkä se on tukalaa sille 70% porukasta joka on ylipainoisia ja kävely jääkaapille keskitalvella on ponnistelua?

Tukalaa on kovin.

Terv. 172 cm /56 kg "ylipainoinen".

Vierailija
234/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?

Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.

On.

Mulla on ja olen ihan duunari. Mulla on mökki, mökillä palju, grilli, vene ja ilmastointi. Jettikin oli vuokralla viime vkl.

Ennen mökin hankkimista vietin kesät kaupungissa ja hyvin pääsin uimaan uimarannoille, oli myös prätkä jolla ajelin kesät ja grillaamaan pääsi grilli/nuotiopaikoille. Terassilla kävin n. kerran viikossa ja mansikat poimin itsepoimintatilalta, jätskiä ostin pakastimeen ja kävin ehkä pari kertaa kesässä jäätelökioskilla.

Mulla on edelleen sama betonikuutio ja nyt myös mökki. Prätkää ei enää ole koska aikansa kutakin, kaikkea ei ole pakko omistaa kerralla. Mökki ei ole luksus vaan pieni ja itse pikkuhiljaa rempattu.

Yhtä lailla nautin kesästä betonikuutiossa, elämä oli silloin erilaista, nautin kesästä kaupungissa, nyt nautin kesästä omassa rauhassa.

Nuo kaikki mitä luettelit on ihan mahdollisia kaikille, ei kaikille tietenkään aina yhdellä kertaa mutta pointti onkin että jos tänä kesänä voi nauttia yhdestä asiasta niin seuraavana kesänä voi nauttia jostain toisesta.

Ei nuo kenelläkään mistään taivaasta tipahda vaan niiden eteen on jokainen joutunut jotain tekemään. Harvalla meistä kuitenkaan niin paljon rahaa on että kaikkia kivoja kesäaktiviteetteja voi koko kesän toteuttaa aamusta iltaan.

Vierailija
235/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina valittaa siitä että joku valittaa? Antakaa ihmisten valittaa rauhassa, se usein helpottaa. Täällä on niin paljon tekopyhää porukkaa jotka ovat olevinaan niin yltiöpositiivisia ja nauttivat kaikesta aina kesähelteillä, mutta kummasti se positiivisuus katoaa syksyn tullessa.

Mulle on ihan sama vaikka kuinka paljon valitetaan, jos se tuo jollekkin helpotusta. Itsekin valitan näistä helteistä koska asun pienessä asunnossa jossa on yli 30 astetta lämmintä eikä muuta helpotusta kuumuuteen ole kuin tuuletin josta saa jumalattoman päänsäryn. Nautin kesästä siinä vaiheessa kun lämpötila ulkona sekä asunnossa laskee alle 25 asteen.

Ei muuten katoa positiivisuus yhtään mihinkään. On meitäkin, jotka nauttivat kaikista neljästä vuodenajasta.

Vierailija
236/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä luen vauvapaskasta valitusta ja ulinaa helteestä samalla itse nautin helteestä. Uin, syön, elän normaalia elämää, pukeudun kevyemmin kuin perus +10 celsiusasteen ja kevyen räntäsateen suomi kesässä.

Vierailija
237/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ainoastaan silloin, kun istun rantakalliolla jossa käy kevyt tuuli, ja pulahdan uimaan. Uimasta tullessa ei tarvitse pyyhettä, eikä kylmä tule silloinkaan kun on käynyt jo pari kertaa pulahtamassa. Se on ihanaa!

Vierailija
238/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin helteistä paljuiden uiden jne kaikkeen mihin mulla on varaa oli helle tai ei, samat jutut kesäisin.

Se että jollain ei ole varaa ei ole mun ongelma. Elämä on. Tuskin mäkään missään betokuutiossa jossain lähiössä kovin kauheesti nauttisin muutenkaan oli keli mikä tahansa.

Oletko kuullut empatiasta?

Eri tyyppinä voin sanoa, että empatiaa ei heru, kun vastaanasettelette itsenne lämmöstä pitävien kanssa. Varmasti itsekin osoitat mieltäsi dislikeillä, kun joku pitää näistä helteistä. Jatkuvasti koko ajan monet tyypit täällä kerjää säälipisteitä ja pidemmän päälle tuo ottaa kaaliin. Hyvät aikuiset ihmiset, koittakaa olla aikuisia. Säälissä rypeminen ei auta viilentymään.

Mikä ihmeen obsession ihmisillä on tuohon ylä- ja alapeukuttamiseen? Tekeekö se jotenkin erityisen ihmisen jos saa peukkuja? Mua ihmetyttää että aikuiset ihmiset yleensä edes viitsii peukutella täällä. Parempi olisi jos keskustelut käytäisiin keskusteuina eikä mitään peukutuksia pystyisi antamaan. Tää on ihan kuin joku YouTube jossa teinit haluaa videoilleen "likejä". Jos sä annat liken mulle niin mä annan sulle jne.

Vierailija
239/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin ainoastaan silloin, kun istun rantakalliolla jossa käy kevyt tuuli, ja pulahdan uimaan. Uimasta tullessa ei tarvitse pyyhettä, eikä kylmä tule silloinkaan kun on käynyt jo pari kertaa pulahtamassa. Se on ihanaa!

Sama homma. Siksi lähdenkin vanhempieni asuntovaunulle viimeiseksi lomaviikoksi. Pääsee rauhassa uimaan. Helsingin uimarannat ovat ahdistavia.

Vierailija
240/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten katoa positiivisuus yhtään mihinkään. On meitäkin, jotka nauttivat kaikista neljästä vuodenajasta.

No hyvä jos teitä muutama löytyy. Odotellaan nyt syksyä ensin ja katsotaan sitten kun kylmyydestä valitus alkaa. Sama juttuhan tää on joka vuosi ollut täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi