Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa kelle? Heille jotka asuvat betokuutiossa ja katkerana valittaa muiden kesätouhuja??? Ei, en ole empaattinen heille, aika vähän muutenkaan, en ole kiinnostunut muiden kurjuuksista.
Onneksi olkoon, olet hyvin epämiellyttävä ihminen.
Huomaatko omaa asennettasi?
Toisen asenne voi kummuta toisen asenteesta.Eri
Voi kyllä huomaan. Olen empaattinen, mutta ihminen joka ei empatiaa pysty tuntemaan on mielestäni erittäinkin epämiellyttävä. Varsinkin kun kehuskelee sillä että häntä ei kiinnosta muiden kurjuus.
Kiinnostaisiko sinua toisten kurjuus, jos sitä tulisi joka tuutista? Ja mistä sä päättelet, ettei tämä tyyppi ole empaattinen? Voi ihan suutuspäissään sanoa tuommoista. Kuvittele roolit toistepäin niin miltä tuntuu? Vähän tekopyhä asenne sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aina valittaa siitä että joku valittaa? Antakaa ihmisten valittaa rauhassa, se usein helpottaa. Täällä on niin paljon tekopyhää porukkaa jotka ovat olevinaan niin yltiöpositiivisia ja nauttivat kaikesta aina kesähelteillä, mutta kummasti se positiivisuus katoaa syksyn tullessa.
Mulle on ihan sama vaikka kuinka paljon valitetaan, jos se tuo jollekkin helpotusta. Itsekin valitan näistä helteistä koska asun pienessä asunnossa jossa on yli 30 astetta lämmintä eikä muuta helpotusta kuumuuteen ole kuin tuuletin josta saa jumalattoman päänsäryn. Nautin kesästä siinä vaiheessa kun lämpötila ulkona sekä asunnossa laskee alle 25 asteen.
Tämä on aivan väärä ketju valittamiselle. Lue otsikko.
Kaikki vuodenajat ovat mukavia, paitsi se loska-aikakausi. Ajatelkaa, että meillä on neljä vuodenaikaa ja kaikissa maissa ei ole meidän maan kaltaista ilmastoa. Kaikki jotka eivät pidä hellekausista niin ajatelkaa, että tätä on vain pieni osa meidän vuodenajoista.
Varjossa olen aina !!!
Hellesää on mukavaa aikaa ulkoilla.
Ei ole kiire mihinkään. Vähät vaatteet riittää iltaan saakka.
Voi käydä uimassa,tuulen kuivatessa.
Vesipullo on aina mukana ja helteellä mieto kaksiprosenttinen olut on raikasta. :) Jäätelöä niin paljon kuin jaksaa! Suolapähkinöitä! Hedelmiä!
Käyn kahviloissa ja istun varjoisassa pöydässä.
Luen kirjaa nurmikolla puiden varjossa makoillen. Pelaamme ulkopelejä, krokettia, petankkia, tikanheittoa. Hoidan puutarhaa.
Ihana kesän lämpö!
Jos minä jostakin valitan, niin siitä että kesä ei ole kunnon kesä tai talvi ei ole kunnon talvi. Nyt on asiat niin hyvin kuin olla ja voi, meillä oli upea talvi ja nyt saadaan todellakin NAUTTIA ihan täydellisestä kesästä. Jes!!
Järkyttävät paarmalentueet hyökkäävät heti kimppuun ulkona, ähky jyllää, hiki tunkee läpi, ihosyöpä tuntuu alkavan, silmiä kirvelee. Tulis talvi.
Olen tehnyt sisällä remppaa, siivonnut ja tehnyt abt normaaleita asioita. Tosin kun meillä ei ole ilmastointia eikä tuulettimia, niin en niin aktiivisesti siivoa. Vältän imurin ja uunin käyttöä.
Ulkoiluun on parahultainen sää. Eilen olin koko päivän tekemässä puutarhahommia, klo 12-18.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa olen aina !!!
Hellesää on mukavaa aikaa ulkoilla.
Ei ole kiire mihinkään. Vähät vaatteet riittää iltaan saakka.Voi käydä uimassa,tuulen kuivatessa.
Vesipullo on aina mukana ja helteellä mieto kaksiprosenttinen olut on raikasta. :) Jäätelöä niin paljon kuin jaksaa! Suolapähkinöitä! Hedelmiä!
Käyn kahviloissa ja istun varjoisassa pöydässä.
Luen kirjaa nurmikolla puiden varjossa makoillen. Pelaamme ulkopelejä, krokettia, petankkia, tikanheittoa. Hoidan puutarhaa.Ihana kesän lämpö!
Jos sisällä on kuuma niin voi mennä ulos. Ulkona on helteelläkin raikkaampi ilma ja tuulenvire.
Ei tarvitse olla omaa taloa.
Kerrostalon pihapenkillä voi istua, puistoissa voi pelata ja lukea kirjaa puiden varjossa. Kukkia voi kerätä tienpientareilta ja viedä maljakkoon kotiin. Puutarhaa voi pitää parvekkeella. Kesäkahvilat ovat nyt auki. Polkupyörällä polkemaan vaan!
Nytnyt! Itse olen täysin kesäihminen, vaikka minullekin tulee suljetussa laatikossa liian kuuma. Onneksi osaan siirtää minut ja lapseni ulos, tai sisälle-tilanteen mukaan liikutaan. Onko tässä avainsana ja vastaus kysymykseen että LIIKUMME, ei tyydytä valittamiseen siitä että on huono olla vaa tehdään asian eteen jotain että olisi mukavempi olla eikä tarvitsisi valittaa ja kiroa koko aurinko(: se on totta että kylmyydeltä on helpompi suojautua kuin lämmöllä, ainakin jos on pätäkkää taskussa, ennen vanhaa ei pätäkälläkään tehnyt mitään. Piti toimia-niin kesäisin kuin talvisin. Ei se tee meistä peukalottamia olentoja että ulkona paistaa aurinko ja on lämmintä. Tutustu luontoon, metsässä on paljon varjoa, merestä ja vedestä saa oivan avun laskea ruumiin lämpötilaa, ja on hauskaakin kaiken lisäksi. Jos ei osaa uida ei hätää. talvipipo maksaa saman verran ku uimarengas👌Tiedän kuinka pahasti mummini kärsii tästä lämmöstä, hän kun ei oikeasti ole 95vuotiaana edes halunnut poistua hänen laatikostaan kahteen vuoteen. Hän kun ei pyöräile tai ui niinku me nuoremmat meidän kööristä, ollaan me reippaat hankkinut hänelle ilmaviilentimet ja kaiken muun paitsi sen mikä ei nyt ole ollut rahalla ostettavissa viime vuodet- takaus terveydestä. Ulos sieltä hikoilemasta. Ja ei me ihmiset hikoiltaisi ellei se kuuluisi juuri siihen mihin meidät on luotu. Jostain suunnasta yleensä vähän edes tuulee, jostain löytyy aina varjo-ne ei maksa mitään. Kokeile ja hämmästy❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin helteistä paljuiden uiden jne kaikkeen mihin mulla on varaa oli helle tai ei, samat jutut kesäisin.
Se että jollain ei ole varaa ei ole mun ongelma. Elämä on. Tuskin mäkään missään betokuutiossa jossain lähiössä kovin kauheesti nauttisin muutenkaan oli keli mikä tahansa.Oletko kuullut empatiasta?
Eri tyyppinä voin sanoa, että empatiaa ei heru, kun vastaanasettelette itsenne lämmöstä pitävien kanssa. Varmasti itsekin osoitat mieltäsi dislikeillä, kun joku pitää näistä helteistä. Jatkuvasti koko ajan monet tyypit täällä kerjää säälipisteitä ja pidemmän päälle tuo ottaa kaaliin. Hyvät aikuiset ihmiset, koittakaa olla aikuisia. Säälissä rypeminen ei auta viilentymään.
Mikä ihmeen obsession ihmisillä on tuohon ylä- ja alapeukuttamiseen? Tekeekö se jotenkin erityisen ihmisen jos saa peukkuja? Mua ihmetyttää että aikuiset ihmiset yleensä edes viitsii peukutella täällä. Parempi olisi jos keskustelut käytäisiin keskusteuina eikä mitään peukutuksia pystyisi antamaan. Tää on ihan kuin joku YouTube jossa teinit haluaa videoilleen "likejä". Jos sä annat liken mulle niin mä annan sulle jne.
En minäkään sitä ymmärrä. Itse annan likeä, jos oon samaa mieltä joittenkin kanssa ja jos joku on eri mieltä kanssani niin en osoita mieltä dislikeillä. Vain silloin disliketän, jos joku suututtaa tai käyttäytyy ala-arvoisesti itseäni tai toisia kohtaan. Monen like käyttäytymisestä ei pysty arvelemaan mitä he niillä tarkoittavat. Joku sanoo mitä tykkää tehdä helteillä esim. Uida, syödä ja riippumatossa makoilla ja sitten siihen tulee dislikejä. Se on toisen mieltymykset eikä siihen tarvitse osoittaa, että minä en noista asioista pidä tai mitä sitten dislikellään tarkoittaa. Laitoin nyt tuohon esimerkkiin omat mieltymykseni.
Ei ole yhtään paarmat kiusanneet minua!
Olen sentään ulkoillut aamusta iltaan järvien rannoilla, niityillä, kallioilla, asfalttiteillä ja metsien laidoilla. Ulkona olen aina varjoisalla paikalla. Pysyttelevätkö paarmat niin paljon enemmän auringossa?
"PAARMAT nauttivat kuumuudesta ja viihtyvät parhaiten paahteisilla paikoilla, joihin aurinko paistaa runsaasti. Myös suoalueet ovat paarmoille mieluisia."
Kokeilkaa varjossa oleskelua, jos paarmat tuntuvat kiusaavan. En tiedä auttaako se, mutta siltä hieman vaikuttaisi tämän oman kokemukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.
Tai tätä hellefanien uhriutumista kuinka pitää sitten olla matalalla profiililla ja nauttia "salaa"..
Kai näille tuli ihan yllätyksenä se, että se on ennenkin ollut vain pieni ja äänekäs vähemmistö joka on kitissyt helteiden perään toukokuusta syyskuuhun eikä kovinkaan moni ole ennenkään samaistunut uutisankkureidenkaan voihkimiseen siitä kuinka kauan joudutaan odottamaan helteitä tai kuinka kauan näistä helteistä saadaan nauttia.
Hassua muutenkin kuinka nuo on oikein tivanneet meteorologeilta, että koska tulee helle, miksi ei ole helle, tuleeko vielä helle ja miksi sääkartoilla ei näy hellettä.. Ja samaan aikaan on oikeinkin normikesäsää eli +20 astetta ja puolipilvistä.[
Kehtaan ilmoittaa mielipiteeni, vaikka olenkin kurja kerrostaloasukki vzilla uimantaa tai uma-allöasta, ilman kesäpaikkaas tms, AInoa viilennin on tuuletin kotona. En voi käydä ulk,ona nyt päivällä, vaan ajoitan sen iltapäivään tai iltaan. Sorry,että tällainen mitään omistamaton tänne kirjoittaa, kumma juttu, etten ,kuitenkaan pidä itseäni muita huonompana. Tuntuu jotenkin silti, että kaikki täjhän kantaa ottaneet ovat niitä ihmisiiä, keillä on vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävät paarmalentueet hyökkäävät heti kimppuun ulkona, ähky jyllää, hiki tunkee läpi, ihosyöpä tuntuu alkavan, silmiä kirvelee. Tulis talvi.
Oot väärässä ketjussa. Tässä piti ylistää lämpöä, jotka lämmöstä pitävät.
Paarmoista kun puhuttiin niin annoin kahden paarman purra mua polvesta. Lakkasivat sitten pyörimastä ympärilläni. Tarkkailin oikein, että toinen imi verta itsensä täyteen ja toinen paarma puri pariin otteeseen minua ilman, että imi minusta yhtään verta. Samaa paarmalajia olivat. Ei se niiden puremat sattunut pahasti. Vähän vain nipisti. Nyt jälkeen päin polveni on punainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.
Tai tätä hellefanien uhriutumista kuinka pitää sitten olla matalalla profiililla ja nauttia "salaa"..
Kai näille tuli ihan yllätyksenä se, että se on ennenkin ollut vain pieni ja äänekäs vähemmistö joka on kitissyt helteiden perään toukokuusta syyskuuhun eikä kovinkaan moni ole ennenkään samaistunut uutisankkureidenkaan voihkimiseen siitä kuinka kauan joudutaan odottamaan helteitä tai kuinka kauan näistä helteistä saadaan nauttia.
Hassua muutenkin kuinka nuo on oikein tivanneet meteorologeilta, että koska tulee helle, miksi ei ole helle, tuleeko vielä helle ja miksi sääkartoilla ei näy hellettä.. Ja samaan aikaan on oikeinkin normikesäsää eli +20 astetta ja puolipilvistä.[
Kehtaan ilmoittaa mielipiteeni, vaikka olenkin kurja kerrostaloasukki vzilla uimantaa tai uma-allöasta, ilman kesäpaikkaas tms, AInoa viilennin on tuuletin kotona. En voi käydä ulk,ona nyt päivällä, vaan ajoitan sen iltapäivään tai iltaan. Sorry,että tällainen mitään omistamaton tänne kirjoittaa, kumma juttu, etten ,kuitenkaan pidä itseäni muita huonompana. Tuntuu jotenkin silti, että kaikki täjhän kantaa ottaneet ovat niitä ihmisiiä, keillä on vaikka mitä.
Hei! Minulla ei ole vaikka mitä. Olen ulkona ja se ei maksa mitään. Järvessä uiminen ja metsässä telttailu ei maksa mitään. Minulla ei ole taloa, autoa tai mökkiä. Käyn halvimmissa kesäkahviloissa. Ostan hedelmiä ja pähkinöitä ja täytän vesipulloani. Luen kirjaston kirjoja puiden varjossa. Lämmin kesä on ihanaa aikaa! Voi vapaasti olla ulkona aamusta iltaan. Riippumaton voi ripustaa minne vaan ja nukkua vaikka päiväunet. Ja onneksi riippumatto maksaa alle kaksikymppiä!
Vierailija kirjoitti:
Nautin ainoastaan silloin, kun istun rantakalliolla jossa käy kevyt tuuli, ja pulahdan uimaan. Uimasta tullessa ei tarvitse pyyhettä, eikä kylmä tule silloinkaan kun on käynyt jo pari kertaa pulahtamassa. Se on ihanaa!
Oletko se tyyppi joka kysyi, että mitä teet juuri nyt? 😄
Ihmettelen ihmisiä joille sää on jotenkin merkityksellinen ja elämää suurempi aihe ja kiistakapula. Satoi tai paistoi, kylmä tai kuuma, minulle ihan sama, kaikki säät ovat ihan OK.
Siis nam ah ja voi. Mä niin nautin kuumuudesta, mä oisin syntyny kuumuuteen, enkä tänne junttilan prsereiän kylymyyteen, mun kuuluis olla jenkkilässä, Californiassa. Joka siis ei niiku kirjoteta Kalifornia, tääl junttilassa ei osata ees kirjottaa, ollaan samalla tasolla jonkun trashanien kanssa, sen pitäs olla Cim tai Chloe Cartrashian. Se ei oo nimi eikä mikään, jossei siinä oo vähintään yhtä ceetä. Tai x, y, z ja w:kin käy hätätilassa. Kiara on hirmujuntti, melkein suomalainen, mut siis Cyara on siis niin paljo hienompi. Ja siis Isla on niin paljon hienompi ku joku vätyn Aila, buahhahahh.
Mut siis nam ah ja voi kuumuus, se on nii hottii ja seksikästä. Vähä ku tikkua raapaseis tuollakin Californiassa, niin oikein räjähtäis. Ei tartteis ootella Yellowstonen pumahtamista tai se toinen mitä ne siel oottaa, joku Big Bang, mä oon aina luullu et se jotenkin liittyy avaruuteen ja niiku jonkun universumin alkuun, mut se onki jotain mitä noi jenkit siäl Californiassa venaa. Siell Californiassa tuntuu siltä kuin olis koko ajan saunassa ---- mikä tietysti on hirmu junttia, kun se tuo mieleen suomalaisjuntit ja saunan. No nyt on pilalla tämäkin! Aina pitää junttien pilata ihan kaikki!
No joo ylipainolla on varmaan jotain vaikutusta, mutta olin jo lapsena hikipelle.