Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
181/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun betonikuutiossa ja silti nautin. Lähden heti aamusta retkeilemään, kävelen metsissä ja pulahtelen metsälampiin. Tai sitten menen saaristoon. Mukana hyvät eväät, aurinkorasva ja kirja.

Kotona viilennän itseäni tuulettimella ja ristivedolla. Ikkunoiden edessä on paksut verhot kiinni päivisin. Käyn kuumassa suihkussa, tämän jälkeen asunnon kuumuus tuntuu viileältä. Yöksi saatan laittaa ison jääkipon tuulettimen eteen ja kylmiä pulloja jalkopäähän.

Asut betonikuutiossa, mutta silti pystyt ristituulettamaan? Painakaa päähänne, ettei kaikissa asunnoissa ole mahdollista ristituulettaa! Näin ollen asunto ei viilene yölläkään.

Vierailija
182/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ilmalämpöpumpullinen anteeksi, että kehtaa sanoa nauttivansa helteestä, jos illalla käy kuitenkin paahtavassa saunassa?

Kyllä on pimahtanutta porukkaa täällä. Ainoa joka saa luvan kanssa mainita nauttivansa helteestä, on ahtaassa loukussa asuva, köyhä, joka ei voi millekään mitään, mutta silti sattuu nauttimaan - mieluiten kaikessa hiljaisuudessa ja nöyrin mielin, aina olisi hyvä muistaa lisätä joka lauseen loppuun "mut kyllähän mä ymmärrän, ettei kaikki oo samanlaisia..."

Sadepäivistä nauttiva saa kuitenkin nauttia kodin kuivuudesta, eikä tarvitse istua jatkuvasti ulkona sateessa. Pakkasista nauttiva saa lämmittää kotiaan. Syysmyrskyistä nauttiva saa pitää jykevät seinät ja katon pään päällä? Jostain syystä logiikka ei ulotu helteisiin ja niistä nauttimiseen. Osaisko joku perustella tarkemmin?

Juuri näin. Te talvesta nauttivat, laitatteko lämmityksen pois päältä ja asutte kylmässä talossa? Vai siirryttekö peräti asumaan pihalle telttaan talven ajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen ulkona varjossa, käyn uimassa, suppaamassa ja pyörälenkillä. Ihanaa, kun on niin lämmin, ettei tarvitse palella.

Jos pitää olla lähemmäs 30 astetta lämmintä, ettei palele, niin kyllä silloin on jotain pahasti vialla sun kropassas.

Vierailija
184/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun betonikuutiossa ja silti nautin. Lähden heti aamusta retkeilemään, kävelen metsissä ja pulahtelen metsälampiin. Tai sitten menen saaristoon. Mukana hyvät eväät, aurinkorasva ja kirja.

Kotona viilennän itseäni tuulettimella ja ristivedolla. Ikkunoiden edessä on paksut verhot kiinni päivisin. Käyn kuumassa suihkussa, tämän jälkeen asunnon kuumuus tuntuu viileältä. Yöksi saatan laittaa ison jääkipon tuulettimen eteen ja kylmiä pulloja jalkopäähän.

Asut betonikuutiossa, mutta silti pystyt ristituulettamaan? Painakaa päähänne, ettei kaikissa asunnoissa ole mahdollista ristituulettaa! Näin ollen asunto ei viilene yölläkään.

Laita ulko-ovi auki alakerrasta ja parvekkeilta ja oma ulko-ovi rappuun auki. Jos tämäkään ei auta niin suosittelen muuttoa/ilmastointi laitteen asennusta. Tätä se tulee olemaan seuraavat 100 vuotta.

Vierailija
185/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ilmalämpöpumpullinen anteeksi, että kehtaa sanoa nauttivansa helteestä, jos illalla käy kuitenkin paahtavassa saunassa?

Kyllä on pimahtanutta porukkaa täällä. Ainoa joka saa luvan kanssa mainita nauttivansa helteestä, on ahtaassa loukussa asuva, köyhä, joka ei voi millekään mitään, mutta silti sattuu nauttimaan - mieluiten kaikessa hiljaisuudessa ja nöyrin mielin, aina olisi hyvä muistaa lisätä joka lauseen loppuun "mut kyllähän mä ymmärrän, ettei kaikki oo samanlaisia..."

Sadepäivistä nauttiva saa kuitenkin nauttia kodin kuivuudesta, eikä tarvitse istua jatkuvasti ulkona sateessa. Pakkasista nauttiva saa lämmittää kotiaan. Syysmyrskyistä nauttiva saa pitää jykevät seinät ja katon pään päällä? Jostain syystä logiikka ei ulotu helteisiin ja niistä nauttimiseen. Osaisko joku perustella tarkemmin?

Onhan nuo muutkin sellaisia hieman epäloogisia nautinnon kohteita: Pakkasista pitävä reippailee ulkona ja sitten on hyvä fiilis, kun tulee kylmästä kodin lämpimään (vrs. Pakkasia vihaava ei poistu kotoa, ellei ole pakko)

Sadepäivistä nauttiva saattaa kävellä ulkona sateessa, mutta aika moni myöntää nauttivansa niistä siksi, että saa hyvällä omallatunnolla istua sisällä kaakaokuppi kädessä ja villasukat jalassa (vrs. Sadepäiviä vihaava masentuu kotona ja vetää verhot ikkunaan).

Helteestä nauttiva menee sinne ulos nauttimaan (tosin aika harva sanoo nauttivansa työnteosta helteellä, vaan helteeseen yhdistetään aina lomailu), mutta siis menee kuitenkin tekemään sinne ulos jotakin. Sitten hän tulee onnellisena sisälle viilennyslaitteen ääreen. (vrs. Hellettä vihaava ei poistu kotoaan, jos siellä on se viilennyslaite)

Vierailija
186/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että ne jotka sanovat nauttivansa helteistä eivät ymmärrä ollenkaan, että kaikki eivät elä samanlaisessa asunnossa kuin juuri he. Ja sitten haukutaan, että mitäs olet niin läski, sairas tai köyhä. Kyllä jokainen sen ymmärtää, että helteistä nauttii jos on sellainen asunto missä siitä pystyy nauttimaan ja silloin saakin nauttia, ihan vapaasti. Mutta kun asuntojakin on erilaisia, kaikissa ei voi ristituulettaa. Kyllähän minäkin nautin helteistä esimerkiksi mökillä. Mutta en työpaikalla jossa on tukalan kuuma aina. Kotona sentään saan laittaa tuon mölytoosan päälle, mutta yritä siinä sitten nukkua. Ja ei, minulla ei ole ilppiin varaa tällä hetkellä. Olen sitä vuosia harkinnut, mutta aina tulee jotain muuta rahanmenoa. Oikein harmittaa, kun muutama vuosi sitten taloyhtiössä tuli tarjous kaikille halukkaille ostaa sellainen, sen olisi silloin saanut halvemmalla kun se asennettiin useammalle samaan aikaan. Mutta ei mulla silloinkaan ollut siihen varaa. Silloin minulla meni kaikki rahat vanhan autoni ongelmiin. 

Vierailija
187/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jengi nauttii ilmastonmuutoksesta. Sairasta.

Jopa hieman surullista.

Vierailija
188/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Te talvesta nauttivat, laitatteko lämmityksen pois päältä ja asutte kylmässä talossa? Vai siirryttekö peräti asumaan pihalle telttaan talven ajaksi?

Itse asiassa mun kämppä on talvellakin liian lämmin, vaikka pitäisin patterit pois päältä. Täällä on talvellakin vähintään 20 astetta. Alemmaksi en sitä saa vaikka haluaisin. Ei kai sellaiseen sallita mahdollisuutta homevaurioiden takia. Mä voisin asua vaikka iglussa.

Toki jos mulla olisi oma talo, sen saisin pidettyä talvisin vaikkapa 18 asteessa. Sen alemmaksi ei varmaan ole järkevää päästää juurikin homeen takia. Asuntoja on pakko lämmittää.

Vierailija
189/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että ne jotka sanovat nauttivansa helteistä eivät ymmärrä ollenkaan, että kaikki eivät elä samanlaisessa asunnossa kuin juuri he. Ja sitten haukutaan, että mitäs olet niin läski, sairas tai köyhä. Kyllä jokainen sen ymmärtää, että helteistä nauttii jos on sellainen asunto missä siitä pystyy nauttimaan ja silloin saakin nauttia, ihan vapaasti. Mutta kun asuntojakin on erilaisia, kaikissa ei voi ristituulettaa. Kyllähän minäkin nautin helteistä esimerkiksi mökillä. Mutta en työpaikalla jossa on tukalan kuuma aina. Kotona sentään saan laittaa tuon mölytoosan päälle, mutta yritä siinä sitten nukkua. Ja ei, minulla ei ole ilppiin varaa tällä hetkellä. Olen sitä vuosia harkinnut, mutta aina tulee jotain muuta rahanmenoa. Oikein harmittaa, kun muutama vuosi sitten taloyhtiössä tuli tarjous kaikille halukkaille ostaa sellainen, sen olisi silloin saanut halvemmalla kun se asennettiin useammalle samaan aikaan. Mutta ei mulla silloinkaan ollut siihen varaa. Silloin minulla meni kaikki rahat vanhan autoni ongelmiin. 

Kyllä minä ymmärrän hyvin ettei kaikki nauti syystä tai toisesta. Mutta enkö sen vuoksi saisi itse nauttia? Ketään en ole haukkunut.

Vierailija
190/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten se, että on aivan liian kuuma tehdä mitään. Ei jaksa kuin uida järvessä. Aurinko paahtaa täpöllä eikä iho kestä sitä määrää UV-sädettä, mitä sieltä pukkaa. Aurinkovoiteita toki käytän, mutta herkälle iholle liika on liikaa.

Haluaisin esim. käydä tapaamassa kavereita, siemaista kahvit torikahvilassa, harrastaa liikuntaa, käydä huvipuistossa. Kaikkiin näihin nää +30 kelit on aivan liikaa! Lenkille pitäisi lähteä aamuseiskalta, mutta lomalla haluaisin nukkua aamulla pitkään enkä herätä herätyskelloon, kuten arkena.

Harva pakkasen rakastajakaan vaatii, että kyllä se on oltava -25 tai -30 että on kunnon talvi. Kyllä useimmille riittää se, että on lunta ja pakkasta ja näyttää ja tuntuu talvelta ja voi harrastaa talviliikuntaa.

Kuka tarvitsee +30 astetta voidakseen hyvin? Mitä sellaista he tekevät, mitä ei voisi tehdä yhtä hyvin esim. +22 asteen lämmössä?

Vierailija
191/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jengi nauttii ilmastonmuutoksesta. Sairasta.

Jopa hieman surullista.

No eivät nauti sitten enää kun tulee metsäpaloja, menee sähköt poikki eikä heidän ilppinsä toimi.

Vierailija
192/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen ulkona varjossa, käyn uimassa, suppaamassa ja pyörälenkillä. Ihanaa, kun on niin lämmin, ettei tarvitse palella.

Jos pitää olla lähemmäs 30 astetta lämmintä, ettei palele, niin kyllä silloin on jotain pahasti vialla sun kropassas.

Mulla sama, mutta kaikki verikokeet kuulemma aina ihanteelliset!? Joten lääkäri ei osaa auttaa. Sanoo vain syyksi huonoa ääreisverenkiertoa ja sitä en paremmaksi saa, vaikka mitä tekisin. Raskaana ollessa en palellu, mutta silloin painoin 25kg enemmän kuin tavallisesti. En ala lihottamaan itseäni.

Vierailija
193/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en laittaudu kauppaan. Ei ole meikkiä niin ei meikit valu. Pitkät hiukset kiinni, ei ole kuumat. Ihan samoja juttuja teen silloin kun +20 astetta kuin +30 astetta. Puuhailen puutarhassa, käyn uimassa, kaupassa, kirjastossa. Istun terassilla, luen kirjaa jne. Olen ulkona aamusta iltaan.

Teen vähän hitaammalla tahdilla kuin viileämmällä kelillä. Juon paljon.

Vierailija
194/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?

Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.

Vaihda ketjua, täällä pyydettiin kertomaan miten nautit helteistä, ei siitä miten olla kateellinen ja katkera.

No jopas se ottaakin koville kultalusikka-kermaperseelle kun joku toteaa sen tosiasian ääneen, että helteistä nauttiminen on mahdollista lähinnä hyväosaisille.

Kuten sanottua. Kateellinen ja katkera…

Vierailija
195/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää eniten se, että on aivan liian kuuma tehdä mitään. Ei jaksa kuin uida järvessä. Aurinko paahtaa täpöllä eikä iho kestä sitä määrää UV-sädettä, mitä sieltä pukkaa. Aurinkovoiteita toki käytän, mutta herkälle iholle liika on liikaa.

Haluaisin esim. käydä tapaamassa kavereita, siemaista kahvit torikahvilassa, harrastaa liikuntaa, käydä huvipuistossa. Kaikkiin näihin nää +30 kelit on aivan liikaa! Lenkille pitäisi lähteä aamuseiskalta, mutta lomalla haluaisin nukkua aamulla pitkään enkä herätä herätyskelloon, kuten arkena.

Harva pakkasen rakastajakaan vaatii, että kyllä se on oltava -25 tai -30 että on kunnon talvi. Kyllä useimmille riittää se, että on lunta ja pakkasta ja näyttää ja tuntuu talvelta ja voi harrastaa talviliikuntaa.

Kuka tarvitsee +30 astetta voidakseen hyvin? Mitä sellaista he tekevät, mitä ei voisi tehdä yhtä hyvin esim. +22 asteen lämmössä?

Olet nyt ymmärtänyt ketjun aiheen jotenkin väärin?

Vierailija
196/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liki kaikki nauttii siis näistä helteistä veden äärellä? Jotenkin ihmetyttää kuinka noin monilla on se mahdollisuus, koska ei Suomessa tosiaankaan kaikki asu vesistöjen ja/tai uimarantojen lähellä..

En minäkään asu. Kertaakaan en ole tänä kesänä käynyt uimassa (tilaisuuksia olisi toki ollut, ei vaan ole mun juttu) mutta kylmässä suihkussa olen seisonut sitäkin useammin.

Nautin helteistä täysillä, enimmän osan vuotta kun täällä saa palella nenä huurussa ja varpaat jäässä. Älkää ihmiset aina valittako kaikesta!

En minä valittaisikaan jos saisin edes nukuttua hyvin! Kyllä minäkin nautin helteistä heti kun pääsen kesälomalle ja voin muuttaa mökille asumaan neljäksi viikoksi, ristituulettaa mökkiä ja pulahdella vähän väliä mereen viilentymään. Mutta todellakin valitan töissä työnantajalle, koska laki vaatii huomioimaan nämä asiat ja meidän työnantaja ei tee asialle yhtään mitään. Joo, me saadaan pitää ylimääräisiä taukoja, mutta meille ei ole järjestetty mitään viileää tilaa missä sen tauon voisi viettää, kuten laki vaatii. Suomessa on tekemistä näiden asioiden kanssa, lämpimissä maissa nämä ilmastoinnit jopa vuokrakämpissäkin on itsestäänselvyys. Ei meillä. 

Vierailija
197/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun jopa enemmän kuin muulloin. Talvipakkasilla en viihdy ulkona, vaikka olisi mitkä varusteet päällä. Tänään kävin kahdesti lenkillä; leppoisa päiväkävely 1,5h ja iltalenkki 1h. Lopun aikaa olen ollut rannalla ja parvekkeella. Paitsi kun imuroin. Meillä on sisällä viileää, joten hyvin jaksaa. Helteessä on vielä se mainio puoli, että ruokahalu vähenee. Tulee muutenkin syötyä kevyemmin.

Vierailija
198/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, mutta kaikki verikokeet kuulemma aina ihanteelliset!? Joten lääkäri ei osaa auttaa. Sanoo vain syyksi huonoa ääreisverenkiertoa ja sitä en paremmaksi saa, vaikka mitä tekisin. Raskaana ollessa en palellu, mutta silloin painoin 25kg enemmän kuin tavallisesti. En ala lihottamaan itseäni.

Vaatteetkin on keksitty, niitä löytyy myös hyvin lämpimiäkin.

Vierailija
199/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on viileämpää ja hyttysiä on jo vähemmän kuin viikko sitten.

Vierailija
200/1004 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Ei, vaan alapeukut tulevat siksi ettei yksikään todella vastaa kysymykseen mikä helteissä on niin nautittavaa. Täällä luetellut ratsastamiset, grillaamiset jne, ja niiden tuottama ilo, eivät liity mitenkään säätilaan.

No ilmeisesti ne on ihan nautittavia asioita että edes pystyy niitä tekemään, koska suurin osa valittajista tuntuu invalidisoituvan täysin neljän seinän sisään makaamaan verhot ikkunoiden edessä.

Niin. Betonikuutiossa asuvallahan onkin tosi usein varaa harrastaa ratsastusta, moottoripyöräilyä, veneilyä ym saati mahdollisuus grillaamiseen..

Normikesänä voi sentään istua omalla partsilla mutta nyt ei tarvitse tehdä sitäkään.

Eihän helteistä nauttiminen ole rahasta kiinni. Aika hassuja piirteitä alkaa saamaan tää keskustelu :D

Onko betonikuutiossa asuvalla mahdollisuus paljuun? Tai omaan uima-altaaseen? Terassiin? Veneeseen? Prätkään? Vesijettiin? Ilmastointiin? Grillaamiseen?

Näitä helteestä nauttivien elämään vaikuttaa kuuluvan. On rahaa ostella jätskejä ja marjoja ja käydä terassilla.

Ei oo todellista miten katkeraa ja kateellista porukkaa täällä pyörii! Ja avututonta: mitään maksutonta puuhaa ei voi helteellä keksiä, ei sitten millään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan