Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelua 7kk, joudun vieläkin käyttämään kondomia

Vierailija
09.07.2021 |

Eikö ole aika normaalia kuitenkin että nainen ottaisi tuossa kohtaa suhdetta jo kopin ehkäisystä. kun heille on niitä pidempiaikaisia ratkaisuja?

M28

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää 2-3 ehkäisykeinoa samaan aikaan jos oikeasti haluaa välttää raskauden. Koska jos siittiö ja munasolu kohtaavat toisensa niin se on useasti menoa, vaikka nykyään puhutaankin paljon hedelmättömyydestä… Luonto löytää tien.

Vierailija
62/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nainen ymmärrä kuukautiskiertoaan? Ovulaation jälkeen voi naida ilman kumia vaikka 3 viikkoa, mutta 2 jos haluaa varman päälle ja tietenkään ei kannata sisälle laueta koskaan.

Kuukaudessa voi irrota useampi munasolu ja siittiöt elävät viikon naisen sisällä. Mitään varmoja päiviä ei ole olemassa. Vain kondomi suojaa tulehduksilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sulla ole kuin pari vuotta niin saat vasektomian. Kyllä sinne asti jaksat kumilla pumpata.

Miehen nautinnolla ei ole mitään merkitystä naisille. Miesten kannattaisi kostoksi ruveta nuolemaan naista kaksinkerroin taitellun kelmun läpi.

Vierailija
64/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli niin karmea hormonihirviö e-pillereiden takia, että jos en olis tajunnut lopettaa niin varmaan ero olis tullut ellei itsemurha. Kokoajan vitutti samalla tavalla kuin silloin kun on menkat. Onneksi mies oli silloin ja nyt ymmärtäväinen. Välillä harmittelee kortsuja, mutta tietää että hänelläkin on vaihtoehtona vasektomia

Vierailija
65/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni itse sanoi mulle että käytetään hei vaan kortsua kun epäilin että johtuisko mun aivan hullut mielialavaihtelut ja alakuloisuus pillereistä (johtui). Kuus vuotta käytettiin kortsuja sen jälkeen, nyt oon raskaana niin eipä tarvii käyttää nyt hetkeen mitään. Mutta mikä vika kortsuissa? Niihin pitää suhtautua vaan niin että niitä pitää käyttää. Ellei haluu lapsia tai vasektomiaa.

Vierailija
66/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kuparikierukkaa käytetään niin vähän? Loistava hormoniton vaihtoehto, lisäksi helppo ja edullinen. Se, ettei sopisi synnyttämättömille ei pidä paikkaansa mutta jostain syystä tuo luulo vaan sitkeästi elää. Asennuskaan ei itselläni tuntunut papa-koetta kummemmalta. Tuntuu ihan absurdilta että parisuhteessa kymmenenkin vuoden jälkeen pelataan kortsujen kanssa.

Minä en harkinnutkaan kuparikierukkaa, koska meinasin muutenkin kuvainnollisesti vuotaa tyhjiin kuukautisten aikaan. Vuoto tuli läpi kahdesta yösiteestä ollessaan runsaimmillaan ja sitä vaihetta kesti jopa kolme päivää.

Jollekin toiselle syynä voi olla kuparikierukan ehkäisytapa: se estää hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen, ei hedelmöittymistä. Jos oman eettisen näkökulman mukaan elämä alkaa hedelmöitymisestä niin jokainen hedelmöitynyt munasolu, joka ei pääse kiinnittymään, on ikään kuin miniabortti.

Itse en ymmärrä, miksi mies ei tee vasektomiaa, jos ei halua lapsia. Nopea, helppo, turvallinen toimenpide, joka ei vähennä ollenkaan nautintoa. Helpompi kuin naisen sterilisaatio.

Vierailija
67/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nainen ymmärrä kuukautiskiertoaan? Ovulaation jälkeen voi naida ilman kumia vaikka 3 viikkoa, mutta 2 jos haluaa varman päälle ja tietenkään ei kannata sisälle laueta koskaan.

Tämä! Juuri ennen ja jälkeen menkojen, ja menkojen aikaan voi laskea sisäänkin. Mutta kierron pitää olla tietty säännöllinen. Ja tietty pitää olla varma, ettei toisella ole mitään tauteja. Kannattaa nyt kerrata ne bilsan tunnit. Mulla on muuten aina ollut bilsa 10.

Vierailija
68/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina tultu lakanoille.

Kondomi on miehen orjuuttamista. Kukaan ei ole kiinnostunut miehen seksihaluista, koska ollaan Suomessa.

Eipä se kortsu naisestakaan hyvältä tunnu. Ja pilleritkin vie seksihalut. Ymmärrän, että uusien tuttavuuksien kanssa kortsun käyttö on pakollista, mutta pitkissä parisuhteissa, joissa yksi lisälapsikaan ei kaada maailmaa, kannattaa koittaa kyllä tuota keskeytettyäkin. Meillä ei touhutipoista ikinä tullut mitään, mutta sisään ei kyllä auta laskea. Se on sitten vaippapyykkiä. Ja tuohan tuo tietysti omaa jännitystä eläämään, jos sitä kaipaa.

Kondomia nainen ei edes tunne emättimessään vaikka olisi kuinka tiukka tahansa. Emättimessä ei ole niin paljon hermonpäätteitä. Mutta nainen saa kyllä hiivan ja bakteerivaginoosin ilman kondomia, joten ilman kondomia ei kannata seksiä harrastaa, ellei halua rampata koko ajan gynekologilla.

Ööö, kyllä vaan sen kortsun voi nainenkin tuntea ja se ero on aika selkeä. Se, että sinä et sitä tunne, ei tarkoita sitä että kukaan muukaan ei voisi.

Vierailija
69/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä merkitystä, mutta esim. mulla pillerit aiheuttaa sen, että kaiken hereilläolon ajan haluaisin vaan kuolla. Se että miehestä tuntuu kumin kanssa erilaiselta, ei oikeasti siinä kohtaa tunnu riittävältä motivaatiolta. Ei se varmaan mun vastuulla oo keksiä uusia parempia ehkäisykeinoja? Voi olla sitten vaikka panematta.

Vierailija
70/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kuparikierukkaa käytetään niin vähän? Loistava hormoniton vaihtoehto, lisäksi helppo ja edullinen. Se, ettei sopisi synnyttämättömille ei pidä paikkaansa mutta jostain syystä tuo luulo vaan sitkeästi elää. Asennuskaan ei itselläni tuntunut papa-koetta kummemmalta. Tuntuu ihan absurdilta että parisuhteessa kymmenenkin vuoden jälkeen pelataan kortsujen kanssa.

Eihän kuparikierukka suojaa sukupuolitaudeilta. Sehän tässä on vähän niinkuin idea. Ap:n nainen on älykäs, vaikka mies onkin yksinkertainen ja itsekäs.

Kondomi tuntuu hyvältä ja on turvallinen. Miksi haluttaisiin jotain huonompaa vsihtoehtoa?

Vierailija
71/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Juuri ennen ja jälkeen menkojen, ja menkojen aikaan voi laskea sisäänkin. Mutta kierron pitää olla tietty säännöllinen. Ja tietty pitää olla varma, ettei toisella ole mitään tauteja. Kannattaa nyt kerrata ne bilsan tunnit. Mulla on muuten aina ollut bilsa 10.

Tiesitkö että kalenterin kanssakin monet naiset on kuitenkin tulleet raskaaksi?

Vierailija
72/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina tultu lakanoille.

Kondomi on miehen orjuuttamista. Kukaan ei ole kiinnostunut miehen seksihaluista, koska ollaan Suomessa.

Eipä se kortsu naisestakaan hyvältä tunnu. Ja pilleritkin vie seksihalut. Ymmärrän, että uusien tuttavuuksien kanssa kortsun käyttö on pakollista, mutta pitkissä parisuhteissa, joissa yksi lisälapsikaan ei kaada maailmaa, kannattaa koittaa kyllä tuota keskeytettyäkin. Meillä ei touhutipoista ikinä tullut mitään, mutta sisään ei kyllä auta laskea. Se on sitten vaippapyykkiä. Ja tuohan tuo tietysti omaa jännitystä eläämään, jos sitä kaipaa.

Kondomia nainen ei edes tunne emättimessään vaikka olisi kuinka tiukka tahansa. Emättimessä ei ole niin paljon hermonpäätteitä. Mutta nainen saa kyllä hiivan ja bakteerivaginoosin ilman kondomia, joten ilman kondomia ei kannata seksiä harrastaa, ellei halua rampata koko ajan gynekologilla.

Kyllä tunnen kortsun... Eikä mitään hiivoja ole tullut myöskään.

Pillereitä syön nyt ja ei kyllä ole tämäkään sen arvoista. On kätevää siirtää menkkoja kun ajoitus on huono ettei tarvitse viettää lomia kramppien piinaamana, mutta halut katosi täysin.

Matalahormoniseen kierukkaan vaihto suunnitteilla, se ei kuulemma vaikuta samalla tavalla kuin pillerit.

Vierailija
73/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on joutunut käyttämään jo 14 vuotta. Minä en hormoneja ja kierukoita itseeni laita. Ei ole kyllä valittanut…

Todella sääliksi käy miestäsi. Tosin ehkä sellanen lapanen ei sääliä antaitse.

Niin, sinä sen sijaan ansaitset, koska vaikutat ihanan miehekkäältä. Saan varmaan siis sääliä sun suppean omanapaista ajatusmaailmaa?

"Mun mies on joutunut käyttämään jo 14 vuotta. Minä en hormoneja ja kierukoita itseeni laita."

Niin kenellä tässä nyt oli omanapainen ajatusmaailma? Heh heh, katso peiliin.

Miten yksinkertainen pitää olla, ettei näe mitään eroa naisten käyttämässä hormoniehkäisyssä ja miesten käyttämässä kondomi ssa? Miten tyhmä sä oikein olet?

Kondomi ei aiheuta miehelle mitään sivuvaikutuksia tai muitakaan haittoja keholle ja elimistölle.

Hormoniehkäisyssä, eli ne naisten käyttämät ehkäisymenetelmät kapseli, kierukat, tabletit, vaikuttavat KOKO naisen kehoon, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Ne muuttavat naisen hormonituotannon ja toiminnan täysin. Niiden haittavaikutukset ovat hyvin moninaisia ja osa jopa hyvin vakavia. Oletko koskaan lukenut tuoteselosteista esim e-pillereiden mahdollia sivuvaituksia? Oletko koskaan katsonut, miten pitkät litaniat niitä on?

Mulla esim e-pillerit laukaisivat ihan hirvittävät migreenikohtaukset. Ikinä eläissäni ei ollut ennen sellaisia ollut. Sen pillerin syömisen lopetin silloin alkuunsa jo 15 vuotta sitten, mutta se migreeni jäi pysyväksi haitaksi.

Että sellaista "omanapaisuuttakin" naisilla.

Niin, että minkäslaisia sivuvaikutuksia niissä aivan kamalien kondomien tuoteselosteissa on? Ja voit kertoa muutamasta ihan omakohtaisestakin sivuvaikutuksesta, kuulen mielelläni.

-eri

Vierailija
74/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset aloita jo 15 vuotiaana e-pillerit? 🤔

Vierailija
75/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siittiöt, munasolut, hedelmöittyminen ja raskaaksitulo eivät kyllä tainneet olla sitä sun vahvinta alaa bilsassa.

Vierailija
76/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7kk suhdetta takana ettekä ole keskustelleet ehkäisystä? No joo toimiihan ne e-pillerit ehkäisynä, kun vie naiselta halut.

Samoinhan se kortsu tekee miehellekin. Eli miehen pitäisi ottaa suurin osa ehkäisystä ja laittaa piuhansa poikki.

Mikä teissä on vikana kun ei kortsut minun mieheltä ainakaan ole haluja vieneet? Okei, voi olla että joillekin harvoille kyseessä on fyysinen rajoite, mutta eiköhän se suurimmalla osalla ole korvien välissä se ongelma. Meillä ollaan ainoastaan samaa mieltä siitä että spontaaniutta hiukan rajoittaa kortsujen käyttö, mutta nyt kun on jo lapsiperhe niin se spontaanius on aika harvinaista muutenkin... kaikkialle varmuuden vuoks mukaan muutama kortsu nii ei mittää.

Vierailija
77/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä vielä pari vuotta ja sitten voit hankkia vasektomian.

Näin naisen ei tarvitse tuhota kehoaan sinun mielihyväsi vuoksi.

Miehen pitää tuhota oma mielihyvänsä naisen TERVEYDEN vuoksi, vai?

Olit unohtanut tuon yhden sana välistä. Lisäsin sen puolestasi, ole hyvä :).

Vierailija
78/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenkohan miehen mielestä on vaan naisen homma kärsiä migreenistä, aknesta, jatkuvasta vuodosta, itsemurha-ajatuksista, hiusten tippumisesta jne. siksi, että mies saa panna paljaalla. Sitä vartenhan niillä se nainen on.

Vierailija
79/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu naimisissa pian 12 vuotta ja edelleen kortsu käytössä. 

Pidetään hiljainen hetki tämän viestin lähettäjän miehelle.

.

.

.

.

Kiitos.

Mies

Kyllä mä naisena ymmärrän, että kondomi on miehelle vähän ikävä. Oma mieheni onneksi sen hyväksyi, kun minulle hormonaalinen ehkäisy ei kertakaikkiaan sopinut terveydellisistä syistä. Sitten pari vuotta lapsen yritystä ja raskausaika sitten synnytyksen jälkeen kuparikierukka ja lopulta minulle sterilisaatio. 15 v kondomiehkäisyn jälkeen koin, että vastuu ehkäisystä oli minun aika kantaa.

Vierailija
80/113 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gyne ei edes suostunut asentamaan minulle kuparikierukkaa runsaiden kuukautisten takia. Hormonikierukan asennus ja poisto ovat muuten olleet tähänastisen elämäni kivuliainpia kokemuksia. Asennuksen aikana kipu oli niin kovaa että luulin gynen puhkaisseen jotain tai asennuksen menneen pieleen.

Kierukka jouduttiin poistamaan koska kovat alavatsakivut ei loppuneet (olin siis ennen kierukkaa täysin kuukautiskivuton) ja vuodon määrä pysyi samana kuin ennenkin, mutta jatkuvilla tiputteluvuodoilla varsinaisten kuukautisten välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme