Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset siirtelee rokoteaikojaan

Vierailija
09.07.2021 |

Eikä tule kun on aika lätkäisty, joo siirsin minäkin kun kysymättä sika annettiin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008112101.html

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luultavasti ota toista rokotusta, siis perun ajam. Sain sellaisen vapinakohtauksen rokotuksen jälkeisenä yönä että en taida ottaa uusintaa. Olen 43-vuotias enkä mitään riskiryhmää joten vakava korona on kohdallani äärimmäisen epätodennäköinen.

Siis pelottaa koko rokote, mutta jos olisin riskiryhmää, ottaisin sen toisenkin annoksen. Pienemmän pahan periaatteella mennään.

Vierailija
82/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemissä on vika. Mies sanoi heti rokotuksesta, ettei lappuun täytetty 2. rokoteaika käy hänelle. Sanottiin vaan, ettei niihin voi mitenkään vaikuttaa. Lehdessä luki kyllä, että kannattaa katsoa, että 2. aika sopii. Tämä HUS-alueella. Eli soittosuma on itse aiheutettu ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Mä sain kyllä ihan helposti ennen juhannusta varattua sen ekan. Sillä viikolla sai ottaa minkä ajan vaan, minä päivänä tahansa, mihin aikaan tahansa, kaikki oli vapaana. Ja näin olisi ollut toisellekin piikille. Varasin sen kuitenkin vasta seuraavana päivänä, silloin oli osa ajoista kakkosrokotteelle jo mennyt. Mutta ei siis mitään ongelmia sähköisessä varauksessa. Siellä rokotuspisteessä hoitajat hämmentyneenä pyöritteli päätään ja kohautteli olkiaan kun ei ollut yhtään rokotettavia jonossa... pääsin itsekin etuajoissa. N30 Espoo.

Tampereella ensimmäisen rokotteen hakiessa annettiin uusi rokoteaika. Eikä siihen aikaan saanut itse mitenkään vaikuttaa. Hoitaja vaan lykkäsi lapun käteen, eikä kyselty ollenkaan sopiiko määrätty aika.

Vierailija
84/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät jo silloin ekaa rokotetta varatessaan laskeneet ihan kalenterista, että mille viikolle tehoste tulisi? Ja sen mukaan varanneet aikaa ekaan, ettei mene toka rokote sille Pyhälle Mökkilomalle? Itse venytin ekaa rokotetta ekan lomapätkäni loppupuolelle kesäkuussa, jotta toinen rokote on syyskuussa tokan lomapätkän jälkeen.

Vierailija
85/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Mä sain kyllä ihan helposti ennen juhannusta varattua sen ekan. Sillä viikolla sai ottaa minkä ajan vaan, minä päivänä tahansa, mihin aikaan tahansa, kaikki oli vapaana. Ja näin olisi ollut toisellekin piikille. Varasin sen kuitenkin vasta seuraavana päivänä, silloin oli osa ajoista kakkosrokotteelle jo mennyt. Mutta ei siis mitään ongelmia sähköisessä varauksessa. Siellä rokotuspisteessä hoitajat hämmentyneenä pyöritteli päätään ja kohautteli olkiaan kun ei ollut yhtään rokotettavia jonossa... pääsin itsekin etuajoissa. N30 Espoo.

Tampereella ensimmäisen rokotteen hakiessa annettiin uusi rokoteaika. Eikä siihen aikaan saanut itse mitenkään vaikuttaa. Hoitaja vaan lykkäsi lapun käteen, eikä kyselty ollenkaan sopiiko määrätty aika.

Vantaalla taas ensimmäisen rokotusajan varatessaan varasi samalla toisen ajan. Varauksen jälkeen sai tekstiviestin, jossa on pin-koodi sekä linkki sivulle, jossa voi käydä perumassa tai siirtämässä 2. rokotusaikansa myöhemmäksi. 2. rokotusaikaa ei voi kuitenkaan aikaistaa kuin poikkeustapauksissa ja silloin pitää ottaa puhelimitse yhteys ajanvaraukseen. 

Vierailija
86/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vetele tämmöinen, että ilmaisen ämpärin haku siirretään. Ämpäri haetaan silloin, kun sitä tarjotaan. Nyt kiltisti jonoon takaisin jokainen. Kolmas, neljäs ja viides haetaan myös nätisti, jonka jälkeen viisi hyppyä yhdellä jalalla.

Vierailija
87/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS alueella perukaa aika tietokoneella ja varatkaa uusi sopiva aika. Näin minä tein ja toimii

Vierailija
88/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla taas ensimmäisen rokotusajan varatessaan varasi samalla toisen ajan. Varauksen jälkeen sai tekstiviestin, jossa on pin-koodi sekä linkki sivulle, jossa voi käydä perumassa tai siirtämässä 2. rokotusaikansa myöhemmäksi. 2. rokotusaikaa ei voi kuitenkaan aikaistaa kuin poikkeustapauksissa ja silloin pitää ottaa puhelimitse yhteys ajanvaraukseen. 

Sellainen systeemi on paljon järkevämpi, jossa ihmisellä on vähän valinnanvaraa kakkospiikin aikaan. Jos diktaattorina määrätäänaika on turha ihmetellä ettei ajat sovi ihmisille

Vierailija
89/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin toisen rokotteen aika laitettu keskelle työpäivää. Minulla on ohjeistuksena että rokotteeseen täytyy mennä ensisijaisesti omalla ajalla, joten perun ajan jos en saa sitä illaksi tai viikonlopuksi siirrettyä.

Laitettu.

Mikset keskustellut asiasta ekan rokottajan kanssa. Silloin varmasti olisi pystynyt sulle

jonkun muun ajan antamaan. Ikävää kiukuttelua aikuiselta.

Vierailija
90/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa noilta päälliköiltä jotka ovat työssään mokanneet ja huutelevat ihmisiä kesälomilta rokotettavaksi.

Itse en kehtaisi esiintyä julkisuudessa jos olisin hoitanut työni noin huonosti.

Mokanneet? Suomessa on rokotettu sitä tahtia, kun rokote-eriä on Suomeen tullut. Ei mitään kesätaukoa voi pitää, jos halutaan saada rokotesuojaa ennen syksyä.

Vierailija
91/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein pitäisi onnesta itkeä, kun saa ilmaisen rokotuksen haluta. Kuitenkin yhteiskunnankaan puolesta toivotaan, että mahdollisimman moni kykenevä sen rokotuksen, myös toisen, käy hakemassa. Pieni jousto ajanvarauksessa ei ehkä olisi haitaksi rokotuksiin sitouttamiseksi...

Omanihan olen saanut jo huhti-toukokuussa kahteen kertaan, niin ei ole oma lehmä ojassa. Sain ensimmäistä aikaa varatessani valita, koska haluan toisen rokotteen. Toki onnistuin vahingossa valitsemaan huonon ajan... Muutin sitten elämääni rokotteeseen sopivaksi, kun vielä tuolloin oli asuinmaassani kova "taistelu" rokotteista.

Ajanvarauksessahan ON joustoa - pätevästä syystä. Kai nyt tajuat, että jokaisen lomalaisen ja auringonottajan mielihalujen mukaan niitä ei kuitenkaan haluta muutella?

Kommentoin näitä tämän ketjun viestejä.

Omassa tuttavapiirissä ei ole ollut mahdollista siirtää rokotusaika kohtuullisen pätevästäkään syystä, vaan aika on ollut se, mikä on kysymättä annettu. Tai mistä minä tiedän, mikä on muiden mielestä pätevä syy, mutta kuten ketjussakin on todettu, ei osassa Suomea ole päässyt vaikuttamaan toisen annoksen ajankohtaan mitenkään.

Vierailija
92/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vetele tämmöinen, että ilmaisen ämpärin haku siirretään. Ämpäri haetaan silloin, kun sitä tarjotaan. Nyt kiltisti jonoon takaisin jokainen. Kolmas, neljäs ja viides haetaan myös nätisti, jonka jälkeen viisi hyppyä yhdellä jalalla.

Tottakai viisi hyppyä yhdellä jalalla pompitaan. Jokainen vastuullinen tekee niin kuin asiantuntijat suosittelevat. Ei tästä taudista muuten päästä. Ärsyttää noi tasajalkaa hyppijät.

Vierailija
93/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi Perut varatun ajan Tietokoneella ei siinä mitn puhelimella soittelua tarvita. Sitten varaat koneella uuden ajan. Näin helppoa HUS alueella

Vierailija
94/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Minä lensin 300 km saadakseni rokotuksen ajallaan.

Vierailija
95/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi Perut varatun ajan Tietokoneella ei siinä mitn puhelimella soittelua tarvita. Sitten varaat koneella uuden ajan. Näin helppoa HUS alueella

Okei, en tiennyt, että tuolla tavalla voi myös aikaistaa 2. rokotteen aikaa. 

Vierailija
96/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin toisen rokotteen aika laitettu keskelle työpäivää. Minulla on ohjeistuksena että rokotteeseen täytyy mennä ensisijaisesti omalla ajalla, joten perun ajan jos en saa sitä illaksi tai viikonlopuksi siirrettyä.

Laitettu.

Mikset keskustellut asiasta ekan rokottajan kanssa. Silloin varmasti olisi pystynyt sulle

jonkun muun ajan antamaan. Ikävää kiukuttelua aikuiselta.

Tampereella ajat nimenomaan on laitettu/määrätty. Kakkospiikin aukoja jakava henkilö ei edes katsonut henkilötietoja, vaan lykkäsi ykkösrokotusajan perusteella lapun kakkosrokotteenajasta. Ei se mitään vareillut oli vaan kirjurina muistilappujen jaossa.

Vierailija
97/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kyllä kauheaa saada sika kysymättä. Mihin mä sen laittaisin?

Sohvalle tietenkin. Ja kalja käteen.

Vierailija
98/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä mistään tietoa että saanko käyttää varatun ajan 2. rokotukseen Vantaalla vaikka olen muuttanut Espooseen sen jälkeen kun aika varattin. Eikä mitään neuvontapuhelintakaan ole koronarokotuksia varten. Jos en saa niin uusi aika siirtyy varmaan parilla kuukaudella.

Vierailija
99/99 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Minä lensin 300 km saadakseni rokotuksen ajallaan.

Minä lensin 3000 km ja vielä kahteen kertaan saadakseni molemmat rokotteet ajallaan. Sain ne 4 viikon välein.