Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset siirtelee rokoteaikojaan

Vierailija
09.07.2021 |

Eikä tule kun on aika lätkäisty, joo siirsin minäkin kun kysymättä sika annettiin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008112101.html

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Siinä on kuukausikaupalla aikaa suunnitella menemisiä, on se kumma jos ei tuota nyt osata.

Vierailija
22/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohonhan olisi helppo vaikuttaa: Joku sanktio siitä siirtämisestä tai sitten ei vain luvata siirtoja, kuin jotain todistusta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että Tampereella ihmiset 50 vuoden molemmin puolin olisivat saaneet ensimmäisen rokotuksen vapun aikaan ja nyt olisivat saamassa toisen? Oikeasti???

Jos näin on, niin on tämä jumalauta eriarvoinen yhteiskunta! Itse saan 49- vuotiaana toisen rokotteen 24.8 ja otin ensimmäisen välittömästi, kun se oli mahdollista.

Olen lähityössä ja odotan kuin kuuta nousevaa toista rokotetta ja sitten jotkut saisivat sen jo nyt, mutta siirtelevät kesöloman vuoksi🤦‍♀️

Kuntakohtaisia eroja, olen 34 v ja saan toisen rokotteeni 1.9.

Vierailija
24/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tiedostaa että ne pfizerin rokotteet tosiaan tulee syväjäässä ja sulatetaan varta vasten. Niitä ei voi enää pakastella uusiksi. Todellakin pitäisi mennä sen oman varauksen mukaan mikäli ei ole terveydellistä syytä siirtää sitä. Voi mennä rokotteita jopa pilalle tällä leikillä.

Eikö olisi helpompi antaa ihmisten tulla silloin kun heille käy tulla paikalle eikä sulatella niitä sattumanvaraisesti? Sehän varmasti on jo selvää ettei ihmiset vaan väkisin ilmesty paikalle.

Vierailija
25/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että Tampereella ihmiset 50 vuoden molemmin puolin olisivat saaneet ensimmäisen rokotuksen vapun aikaan ja nyt olisivat saamassa toisen? Oikeasti???

Jos näin on, niin on tämä jumalauta eriarvoinen yhteiskunta! Itse saan 49- vuotiaana toisen rokotteen 24.8 ja otin ensimmäisen välittömästi, kun se oli mahdollista.

Olen lähityössä ja odotan kuin kuuta nousevaa toista rokotetta ja sitten jotkut saisivat sen jo nyt, mutta siirtelevät kesöloman vuoksi🤦‍♀️

Olen 55 v. ja ensimmäinen rokote tuli toukokuun puolenvälin paikkeilla ja toinen tulee elokuun alussa. Näin Pohjois-Pohjanmaalla.

Vierailija
26/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Siinä on kuukausikaupalla aikaa suunnitella menemisiä, on se kumma jos ei tuota nyt osata.

Tämä. Kakkosrokotteen ajankohta ei tule kenellekkään yllätyksenä.

Vierailija
27/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen matkan voisi suunnitella muuhun ajankohtaan kuin juuri rokotusajalle, jonka on saanut tietää jo 3 kk aiemmin?

Huonosti suunniteltu!

Vierailija
28/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntakohtaisia eroja, olen 34 v ja saan toisen rokotteeni 1.9.

Mun tytär on myös  perusterve 34v ja saa toisen rokotteensa 26.7. Kiitos Vantaa!

Vierailija
29/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tiedostaa että ne pfizerin rokotteet tosiaan tulee syväjäässä ja sulatetaan varta vasten. Niitä ei voi enää pakastella uusiksi. Todellakin pitäisi mennä sen oman varauksen mukaan mikäli ei ole terveydellistä syytä siirtää sitä. Voi mennä rokotteita jopa pilalle tällä leikillä.

Eikö olisi helpompi antaa ihmisten tulla silloin kun heille käy tulla paikalle eikä sulatella niitä sattumanvaraisesti? Sehän varmasti on jo selvää ettei ihmiset vaan väkisin ilmesty paikalle.

Kiva jonottaa ruuhkassa helteessä, jos ei tiedä yhtään mihin aikaan on oma vuoro. Nykysysteemillä rokotus hoituu nopeasti.

Ei ollut mitään ongelmaa suunnitella kesän aikatauluja, kun tiesi rokotepäivän jo 3 kk etukäteen.

Vierailija
30/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen matkan voisi suunnitella muuhun ajankohtaan kuin juuri rokotusajalle, jonka on saanut tietää jo 3 kk aiemmin?

Huonosti suunniteltu!

Ehkä ei saanut töistä lomaa muuhun ajankohtaan?  

Vierailija
31/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset alkaa tajuta rokotteen vaarallisuuden, ihme että edes varaavat aikoja siihen.

Niin että minkähän vaarallisuuden koskien mitä rokotetta tarkemmin? Nehän tomii eri koronarokotteet monet ihan eri tekniikoilla ja vaikutusmekanismeilla, niissä on eri raaka-aineet. Mikä näistä on se vaarallinen ja missä on se näyttö siitä?

Fimea ja Emea seuraa haittavaikutuksia ja jos tulee liikaa liian suuria haittoja, peli menee poikki kuten astralle esim kävi.

Tämä lääketurva on tosiaan kehittynyt aika lailla kiitos palindromirokotekriisin 60-luvulla. Näin alaa hieman tuntien voin paljastaa että viranomaisena fimealla on tarkkuutensa ja työn laatunsa vuoksi maine poikkeuksellisen pedanttina viranomaisena. Mikä on hyvä juttu.

Miksi et luota suomalaiseen viranomaiseen vaan levittelet jotaan mutu-salaliittoja?

Vierailija
32/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti suunniteltu!

Loma on usein 4 viikkoa, jos yksi päivä on rokotepäivä, niin sen voi kyllä suunnitella toimimaan.

Vierailija
33/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin hemmoteltuja, tekevät mitää lystäävät, jos ei mitään kurjaa itselle siitä seuraa.

Vierailija
34/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta sika vietiin kysymättä, joka päivä sille vein vesiheinää nenän eteen jota se innokkaasti söi. Sitten yksi päivä taas menin mutta ketta oli tyhjä, sika oli viety eikä minulle oltu puhuttu mitään.

Tämä tapahtui 70 luvulla kun olin lapsi.

Oliko tapahtuman jälkeen herkulliset kinkut ja makkarat pöydässä? :)

Vierailija
35/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva jonottaa ruuhkassa helteessä, jos ei tiedä yhtään mihin aikaan on oma vuoro. Nykysysteemillä rokotus hoituu nopeasti.

Ei ollut mitään ongelmaa suunnitella kesän aikatauluja, kun tiesi rokotepäivän jo 3 kk etukäteen.

Miksi sun pitäs mihkään jonotella. Sullahan on se aika jo. Jos ihmisillä on muutakin kuin se rokotteen odottelu elämässään niin ei pitäisi kaihertaa sun persettä, eikö? Jos et voi edes siirtää sopimatonta aikaa niin paljonko se innostaa sitä rokotetta ottamaan edes enää. Itsekkin miettisin koko rokotteen ottamista vielä jos nyt kuulisin etten voi siirtää toisen aikaa tarvittaessa.

Vierailija
36/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun se tietenkin vaihtelee alueittain. Koko Suomea ei voida rokottaa juuri samaan tahtiin.

Kehtaatkin valittaa eriarvoisesta yhteiskunnasta, kun jokainen saa halutessaan ilmaisen rokotuksen.

Vierailija
37/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle annettiin seuraavan rokotuksen aika silloin ensimmäisen rokotuksen jälkeen tasan kolmen kuukauden päähän, samoin miehelle. Ei meillä ollut mitään vaikeutta tehdä kesäsuunnitelmia ottaen huomioon, että rokotusaikoina ollaan kotipaikkakunnalla.

Minulle annettiin toinen rokotus työmatkan aikaan ja sanottiin, että sen voi muuttaa. No nyt ei voikaan. Olen perunut koko rokotuksen. Miksi tehdään asiat niin vaikeiksi ihmisille? Voin ottaa ajan milloin vain ja vaikka mennä illaksi jonottamaan niitä peruutuspaikkoja.

Vierailija
38/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti suunniteltu!

Se onkin lyhyt loma jos päivän kestää.

Vierailija
39/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada rokote mökki paikkakunnalla.

Meillä mökille 850km. Pidämme loman kun rokotukset saatu. 30.7.

Vierailija
40/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 55 v. ja ensimmäinen rokote tuli toukokuun puolenvälin paikkeilla ja toinen tulee elokuun alussa. Näin Pohjois-Pohjanmaalla.

Mä oon 40 ja saan toisen elokuun 10. Pohjanmaa