Suomalaiset siirtelee rokoteaikojaan
Eikä tule kun on aika lätkäisty, joo siirsin minäkin kun kysymättä sika annettiin
Kommentit (99)
Että oikein pitäisi onnesta itkeä, kun saa ilmaisen rokotuksen haluta. Kuitenkin yhteiskunnankaan puolesta toivotaan, että mahdollisimman moni kykenevä sen rokotuksen, myös toisen, käy hakemassa. Pieni jousto ajanvarauksessa ei ehkä olisi haitaksi rokotuksiin sitouttamiseksi...
Omanihan olen saanut jo huhti-toukokuussa kahteen kertaan, niin ei ole oma lehmä ojassa. Sain ensimmäistä aikaa varatessani valita, koska haluan toisen rokotteen. Toki onnistuin vahingossa valitsemaan huonon ajan... Muutin sitten elämääni rokotteeseen sopivaksi, kun vielä tuolloin oli asuinmaassani kova "taistelu" rokotteista.
Minut on rokotettu.Ensimäisen ajan varasin soitolla.Sain heti seuraava päivä ajan.Rokotus paikka Myllypuro Helsinki 92.Rokutus paikalla: Sain ajan seuraava rokote,eli tehoste.Siitä tuli erikseen muistutus vuorkokautta ennen t- viestinä.Palvelu oli ajna varauksesta aina rokotepaikalle loistavaa ja kiitetävää!Molemissa rokoteissa.Sydämelinen kiitos heille ja koko organisaatiolle asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miten nuoret perusterveet edes haluaisivat rokotteen. Tänään oli uutisissa siitäkin että luultavasti tulee vielä kolmas piikki. Kannattaa harkita tarkkaan.
Ehkäpä nuori perusterve haluaa olla myöhemmin aikuinen perusterve ja ottaa siksi rokotteen. Se tuo koronatauti kun voi runnella nuorenkin ihmisen sisuskalut lopuksi ikää.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein pitäisi onnesta itkeä, kun saa ilmaisen rokotuksen haluta. Kuitenkin yhteiskunnankaan puolesta toivotaan, että mahdollisimman moni kykenevä sen rokotuksen, myös toisen, käy hakemassa. Pieni jousto ajanvarauksessa ei ehkä olisi haitaksi rokotuksiin sitouttamiseksi...
Omanihan olen saanut jo huhti-toukokuussa kahteen kertaan, niin ei ole oma lehmä ojassa. Sain ensimmäistä aikaa varatessani valita, koska haluan toisen rokotteen. Toki onnistuin vahingossa valitsemaan huonon ajan... Muutin sitten elämääni rokotteeseen sopivaksi, kun vielä tuolloin oli asuinmaassani kova "taistelu" rokotteista.
Ajanvarauksessahan ON joustoa - pätevästä syystä. Kai nyt tajuat, että jokaisen lomalaisen ja auringonottajan mielihalujen mukaan niitä ei kuitenkaan haluta muutella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miten nuoret perusterveet edes haluaisivat rokotteen. Tänään oli uutisissa siitäkin että luultavasti tulee vielä kolmas piikki. Kannattaa harkita tarkkaan.
Ehkäpä nuori perusterve haluaa olla myöhemmin aikuinen perusterve ja ottaa siksi rokotteen. Se tuo koronatauti kun voi runnella nuorenkin ihmisen sisuskalut lopuksi ikää.
Todennäköisyys lähes olematon.
Minulle on ainakin toisen rokotteen aika laitettu keskelle työpäivää. Minulla on ohjeistuksena että rokotteeseen täytyy mennä ensisijaisesti omalla ajalla, joten perun ajan jos en saa sitä illaksi tai viikonlopuksi siirrettyä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli tosiaan huolestuttava uutinen. Jos immuniteetin saakin vain puoleksi vuodeksi, niin tästä tulee yksi yhtä tyhjän kanssa oleva influenssarokote, mitä ei kukaan riskiryhmien ulkopuolella tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tehdä päätöksiä, jos ei ymmärrä? Entä jos ennemmin uskoisi niitä, jotka ymmärtävät?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ainakin toisen rokotteen aika laitettu keskelle työpäivää. Minulla on ohjeistuksena että rokotteeseen täytyy mennä ensisijaisesti omalla ajalla, joten perun ajan jos en saa sitä illaksi tai viikonlopuksi siirrettyä.
No kyllähän aika on hyvissä ajoin tiedossa joten ehtii aivan hyvin järjestä tuolle päivälle vapaapäivän. Voi myös vihjaista rokotuksen pistävälle lääkärille että josko saisi vähän sairaslomaa piikin jälkeen?
No kyllä ainakin Helsingissä pystyi valitsemaan itse sen toisen rokotusajan aivan, kuin sen ekankin. Järjestelmä vielä muistuttaa "muistathan varata ajan myös tehosteeseen" mutta ilmeisesti moni on vaan jättänyt varauksen kesken siinä vaiheessa, kun ekasta on tullut vahvistus. En kyllä jäänyt siihen aikailemaan ja kattomaan milloin niitä aikoja on vaan otin ekan, jonka sain, joten en osaa sanoa saatavuudesta.
Rokotustialanteessa vielä erikseen varmistettiin, että onhan toinen jo varattu, eli siinä kai voi sen varata, jos on jäänyt se aiemmin tekemättä
Osaa kyllä hyvin suunnitella kesäsäni niin, että olen tuolla viikolla maisemissa, varsinkin kun sen tajan osiaan saa pari kuukautta etukäteen jo tietää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koronarokotuksessa käyminen on työaikaa.
Työnantaja ymmärtää, että toka aikaa ei saanut itse valita.
On varmaan moni yhtä piikkiä kokiellut tullut katumapäälle tai varmuuden vuoksi varovaiseksi.
Aika noloa noilta päälliköiltä jotka ovat työssään mokanneet ja huutelevat ihmisiä kesälomilta rokotettavaksi.
Itse en kehtaisi esiintyä julkisuudessa jos olisin hoitanut työni noin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koronarokotuksessa käyminen on työaikaa.
Työnantaja ymmärtää, että toka aikaa ei saanut itse valita.
Meilläkin on molemmissa rokotuksissa käynnit olleet työaikaa, vaikka netin kautta ajanvarausta tehdessä on voinut itse valita myös sen toisenkin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma yllätti terveydenhuollon viranomaiset.
Vaikeaahan se on ymmärtää ja ennakoida mihin kaupunkilaiset joka kesä taas katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma yllätti terveydenhuollon viranomaiset.
Hioitotyön johtaja Birgit Aikio lienee sitä porukkaa jolla on aina kesärenkaat alla kun talvi taas yllätti.
Tampereella on tehty niin, että kakkosrokotteen ajan saa samalla kun käy ensimmäisellä piikillä, se on tasan 12 viikon päästä ensimmäisestä, sama viikonpäivä ja sama kellonaika. Tuolla systeemillä on kohtalainen todennäköisyys siihen että toinenkin aika sopii, ja vuorotyöläisilläkin on hyvin aikaa sumplia toiveita ja vuoron vaihtoja. Lomat toki oma haasteensa, mutta siinäkin kun asian tietää etukäteen, pystyy jossain määrin säätämään aikataulujaan.