Imuroiminen ja pyykinpesu kerrostalossa sunnuntaina, onko kiellettyä?
Kommentit (40)
Ap, jospa tutustuisit sen taloyhtiön järjestyssääntöihin. Pirustako me niitä tiedetään????
Ja btw, sulla on sanajärjestys päin honkia
Ajoitat vain oikeaan väliin esimerkiksi
12-16 niin ei ketään voi sanoa mitään.
Tuskin järjestyssäännöilläkään voidaan mitään raamatun oppeja pyhitetystä lepopäivästä ajaa..
Mutta kuten normaalistikin hiljaisuus on jollain välillä millon ois hyvä olla turhia metelöimättä. Pyykinpesukoneen käyttöä tuskin silläkään voidaan kieltää koska ihmiset nyt ei vaan voi aina valita mihin aikaan päivästä ovat kotona/töissä/hereillä?
Imurista ny en tiä et jos sen kanssa touhutes pitää hirveetä meteliä, niin voitasko olettaa että sitä ei ole niin pakottavaa tarvetta kuin ehkä pyykinpesu, hoitaa ihan mikä päivä tahansa
Kotonaan saa elää normaalia elämää. Ei sitä voi millään järjestyssäännöillä kieltää. Tai siis voi toki kieltää, mutta kohtuuttomia sääntöjä ei tarvi noudattaa.
Ikäni olen eri kerrostaloissa asunut ja tähän päivään mennessä en ole juuri huomioinut kenenkään pyykinpesua tai imurointia. Asun itse pyykkituvan yläpuolella. Kuulen linkouksen, jos omat pyykit pyörii, kun tiedän kuunnella. Muuten ei hetkauta äänet. Normaaleja ääniä.
Jumala heittää salamalla pilvenhattaralta
Vierailija kirjoitti:
Kotonaan saa elää normaalia elämää. Ei sitä voi millään järjestyssäännöillä kieltää. Tai siis voi toki kieltää, mutta kohtuuttomia sääntöjä ei tarvi noudattaa.
- - -
Asia on juurikin näin!
Asunto-osakeyhtiö voi laatia ja monet ovatkin laatineet mitä ihmeellisimpiä sääntöjä. Tilanne on kuitenkin juuri edellä kirjoityetun kaltainen, millään normaalia elämää rajoittavalla säännöllä ei ole juridista voimaa vaikuttaa yhtään mihinkään.
Sunnuntaisen klo 8-22 imuroinnin tai pesukoneen käytön johdosta huoneistoasi ei todellakaan voida ottaa haltuun:
"Mitään määräyksiä järjestyssääntöjen suhteen ei ole, joskaan ne eivät saa rajoittaa liiaksi normaalia elämää. Säännöt eivät luonnollisestikaan saa olla ristiriidassa Suomen lain kanssa – tästä syystä esimerkiksi tupakointia tai grillaamista parvekkeilla voi olla käytännössä hankala kieltää."
Joskus voi. Mutta kannattaako olla himosiivoaja just sunnuntaina. Jos siivoaa kaikki viikonloput vimmaisesti, se voi rasittaa naapureita jos kuuluu sinne. Samoin tupakankäry tulee naapurista viikonloppuisin ja iltaisin, tuuletus ei onnistu aina.
Itse siivoan/remontoin vain viikonloppuisin eikä ole koskaan tullut kerrostalossa sanomista. Arkena olen töissä, joten silloin en ehdi tehdä noita asioita.
"Imuroiminen ja pyykinpesu kerrostalossa sunnuntaina, onko kiellettyä? Voiko saada huomautuksen?"
- Voit saada jonkun naapurin kirjoittaman heippa-lapun. Ethän heitä sitä pihalle roskaksi?
- Laissa on määritelty asiat, joiden perusteella voisi saada varoituksen. Ihmettelisin, jos hallitus & isännöitsijä munaisivat itsensä imurointi-varoitusyrityksellä. Sillä kun ei olisi mitään juridista kantavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse siivoan/remontoin vain viikonloppuisin eikä ole koskaan tullut kerrostalossa sanomista. Arkena olen töissä, joten silloin en ehdi tehdä noita asioita.
-
Asumassani asunto-osakeyhtiössä remontointi on kielletty sunnuntaisin. Sama asia siinä, hankala olisi kuitenkin varoitusta antaa tavallisen työssäkäyjän elämänrytmiä ajatellen! Normaalia elämää...
Ei kerrostalossa saa tehdä yhtään mitään. Töissäkään ei saa käydä kun naapurit valittaa kun tulin vasta 23 jälkeen kotiin.
Joissain taloyhtiöissä mummot kyllä yrittää nämä kieltää. Olin kerran katsomassa asuntoa, jonka talossa oli pyykinpesu säännöissä kielletty sunnuntaina. Skippasin sen ihan kokonaan, kun tuli sellainen fiilis, että siellä varmaan valitetaan sitten aivan kaikesta muustakin.
Meillä oli lapsena itäsaksalainen AKA pölynimuri, naapurinkin kauhu, hirveä meteli ja onneton teho. Takuuna tuli uudet takapyörät, muutossa roskiin.
Ei ole kiellettyä. Taloyhtiö kyl tiedottaa ja huomauttaa,jos asia on sen arvone. Eikä ne pilkkuu ala viilaa. Normi arjen töitä saa tehdä. Yleensä liika melu on huomautuksen syynä. Tai jos alat remppaa nii siit kyselyt isännöitsijälle enne aloitusta
Ei ole kiellettyä kunhan kunnioitat hiljaisuuaikoja