Osaatko mielestäsi lukea ihmisiä?
Minä ihmettelen joskus, miten joku ei tajunnut, mitä tilanteessa juuri tapahtui.
Kommentit (11)
Totta kai
Kaikki ovat omasta mielestää niitä oikeasti fiksuimpia jotka lukee muita ja muut ei mitään tajua
Onhan kirjailijatkin ihmisiä. Luen monia kirjailijoita. Tai siis niiden tekemiä kirjoja ja ihan sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse näen helposti kulissien läpi. Ihmetyttää/huvittaa välillä että onko menossa shakespearen näytelmä kun ihmiset vetää niin hyvin.
Tai sitten sä vaan kuvittelet.
En osaa lukea ihmisiä. Puhumalla voivat kertoa jos haluavat.
M
Teen työtä, jossa on hyötyä, jos osaa lukea ihmisiä ns.rivien välistä. Koen oleva työssäni aika hyvä. En ole luonteeltani sillä tavalla sensitiivinen, muuta olen opinut "lukemaan ihmisiä".
Vapaa-ajalla en jaksa lukea ja tulkita ihmisiä, vaan kuuntelen ja oletan heidän puhuvan melko suoraan ja myös tarkoittavan sitä. Moni asia on varmasti mennyt ohi ja joskus on vain parasta "esittäää tyhmää", niin pääsee vähemmällä draamalla.
Minä pyrin lukemaan ainoastaan sanallisia viestejä. Niin monesti olen itse kohdannut ihmisiä, jotka ovat muka lukeneet minusta tai jostakusta toisesta vaikka mitä, ja todellisuudessa tämä lukija vaikuttaa peilanneen toiseen ihan omia kuvitelmiaan vailla totuuden häivääkään. En halua sortua samaan, ja siksi luen toista ihmistä mieluiten jutellen, kysyen, keskustellen.
En todellakaan osaa. Tai ainakin teen sen pahasti jälkijunassa. Joskus saatan vasta vuosia myöhemmin saada jonkinlaisen ahaa-elämyksen jostain ihmisestä tai tilanteesta, että sehän olikin sellainen ja sitähän se tarkoittikin.
Joo osaan, mutta minusta et sitä näe mitä kaikkea olen tulkinnut. Oletuksesi siitä, että en olisi tajunnut mitä tapahtui voi mennä täysin pieleen, sillä käytökseni ei usein kerro siitä, mistä kaikesta olen tehnyt ja kuinka syviä huomioita.
Se, mitä olen tulkinnut siten kuten asia on ollut tulee usein ilmi sitten sivussa siitä tapahtumahetkestä, ei kovaäänisesti, ei dramaattisesti, eikä monien nähden.
Käytökseeni vaikuttaa niin moni muukin asia.
Vierailija kirjoitti:
Joo osaan, mutta minusta et sitä näe mitä kaikkea olen tulkinnut. Oletuksesi siitä, että en olisi tajunnut mitä tapahtui voi mennä täysin pieleen, sillä käytökseni ei usein kerro siitä, mistä kaikesta olen tehnyt ja kuinka syviä huomioita.
Se, mitä olen tulkinnut siten kuten asia on ollut tulee usein ilmi sitten sivussa siitä tapahtumahetkestä, ei kovaäänisesti, ei dramaattisesti, eikä monien nähden.
Käytökseeni vaikuttaa niin moni muukin asia.
Lisään vielä, että en siis toimi näiden oletuksieni mukaan, vaan vasta sen mukaan vahvistuuko asia toisen itse kertomana tai muuten ilmi tulevana. En silloinkaan sekaannu toisen asioihin, mutta jos on tarve, niin voin vaikka tukea toista.
Sellainen toisten tulkitseminen ei johda mihinkään hyvään, minkä perusteella aletaan toimimaan ilman tulkinnan oikeaksi (tai vääräksi) vahvistumista.
Itse näen helposti kulissien läpi. Ihmetyttää/huvittaa välillä että onko menossa shakespearen näytelmä kun ihmiset vetää niin hyvin.