Vegaaninen karjalanpaisti. Kukaan täällä tehnyt?
Kommentit (599)
En ole tehnyt, enkä tee.
Olen aikoinaan ryhtynyt kasvissyöjäksi siksi, kun liha ällötti minua, enkä saanut sitä syötyä.
En tosiaankaan haluaisi syödä mitään kopiota liharuoasta.
Vierailija kirjoitti:
Sipulia, vettä, suolaa ja pippuria. Ja liha korvataan porkkanoilla.
Tai liha korvataan tofulla, mutta on samat mausteet ja vihannessekoitus kuin karjalanpaistissa, sekin olis hyvä varmasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai liha korvataan tofulla, mutta on samat mausteet ja vihannessekoitus kuin karjalanpaistissa, sekin olis hyvä varmasti
Mitä tarkoitat vihannessekoituksella karjalanpaistissa? Siis sipulia ja porkkanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat vihannessekoituksella karjalanpaistissa? Siis sipulia ja porkkanaa?
Etkö ymmärrä suomea?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä suomea?
Ap
Kyllä ymmärrän. Mutta miksi ei voi vain sanoa porkkana ja sipuli.
Vebab tai Vöner sopii ihan mainiosti.
Kartalla näkyy kyllä venäjän varastamat maat Suomesta kuten Viipurin kaupungin YouTube Viipurin pommitukset.
Täällä saa olla kyllä vegaaniaiheiset keskustelut, mutta ei keskustelua ruokasuosituksesta, mitä noudaamalla tehdään myös ilmastoteko. Siihen kun kuuluu myös lihatuotteet eikä se sovi ääriajattelijoille.
Olen itse sekasyöjä ja karjalanpaistia tehnyt monesti tosin en vegaanisena...ehkä en yrittäisi edes korvata sitä
Suomeen jäänyt kasakka muuten julkkis Wikipedia Victor Klimenko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole olemassakaan.
On olemassa vegaaninen karjatonpaisti. Löytyy blogista nimeltään Vegaaninen versio.
Se ei ole KARJAlANPAISTI.
Etkö huomaa eroa sanoissa karjalanpaisti ja karjatonpaisti
Niin. Vegaaninen versio on karjatonpaisti.
Miten ilman lihaa saa paistia?
KARJALANPAISTI on karjalanpaisti!!!!! Jokainen vege. ym. voi tehdä ihan oman kasvisversionsa, mutta älkää käyttäkö karjalanpaisti nimeä. Kiitos!!!!!
Vierailija kirjoitti:
YÄK! 😡
Ei, en ole tehnyt vegaanista karjalanpaistia.
En myöskään ole tehnyt kasvispihvejä lihasta.
Molemmat ovat mahdottomuuksia jopa näinä nykyisinä totuuden jälkeisinä rappion aikoina.
Ja vedetäänpä vielä ässä hihasta, sukupuolia on olemassa ainostaan kaksi. Mies ja nainen.
Olen ollut 40 vuotta kasvissyöjä, ja aina olen ihmetellyt tätä tarvetta tehdä samanlaisia ruokalajeja kasviksista kuin lihasta tehdään. Kasviskeittiö on omanlaisena ja sen makumaailma on eri kuin liharuokien. Pitäisi oppia yhdistelemään kasviksia, juureksia, linssejä, papuja, kookoskermaa jne. sekä mausteita järkevällä tavalla. Esim. mustapippuri ja kurkuma kuuluu aina yhteen, ne toimii yhdessä terveyttä edistävällä tavalla.
Se vaikuttaa, käyttääkö ruokalajissa vaikkapa punaisia kidney-papuja vai punaisia linssejä vai kik-herneitä vai vihreitä linssejä, vai soijarouhetta, vaikuttaa paitsi makuun, myös ruoan tekstuuriin.
Jos yrittää jäljitellä karjalanpaistia, joutuu tekemään jonkinlaisen juurespadan pavuilla. Mutta ei se samalta maistu.
Vierailija kirjoitti:
KARJALANPAISTI on karjalanpaisti!!!!! Jokainen vege. ym. voi tehdä ihan oman kasvisversionsa, mutta älkää käyttäkö karjalanpaisti nimeä. Kiitos!!!!!
Totta kai voivat käyttää, mutta silloin sen nimi pitää olla Itä-Karjalanpaisti!
Ymmärrättekö?
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistiin kuuluvat naudan-ja sianliha. Peruna, porkkana, sipuli , suola ja kokon. pippuri.
Ei kuulu porkkana, pippurit on maustepippuria ja lisäksi laakerinlehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole KARJAlANPAISTI.
Etkö huomaa eroa sanoissa karjalanpaisti ja karjatonpaisti
Itse huomaan eron miten sana taipuu ja karjapaistiin en ole vielä törmännyt. Karjala- etuliite tulee evakoista, sillä ei ole mitään tekemistä karjan kanssa.
Evakoista :D kyllä se oli ihan Karjala ja karjalaiset ihmiset. Meillä on edelleen pohjois-Karjala ja etelä-Karjala.
Se on kasvispata. Paisti on ruhon osa.
Onhan olemassa lehtipihvi.