Vegaaninen karjalanpaisti. Kukaan täällä tehnyt?
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole olemassakaan.
Varmasti voi. Jos paistettuja kananmuniakin voi tehdä vegaanisena. Valkuainen on soijakermaa ja keltuainen mangososetta.
Ei ole sitten enää kananmunia vaan paistettua soijakermaa mangososeella.
Ei ole olemassa mitään "paistettua soijakermaa mangososeella", ne ainesosat eivät toimi noin ja ko. kommentin kirjoittaja naljaili vegaaneille. Yllätti, että noin moni on vastannut tuohon vakavissaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihaani on kiukkuinen vegaanille ja solvaa häntä aina kun pystyy?
Vastaus: häntä ketuttaa kun vegaani pystyy olemaan syömättä lihaa ja juustoja ym. kun hän itse ei pysty pitämään mielihalujaan kurissa. Lihaani on siis kateellinen vegaanin itsekurille.
Hyvää joulua, tiedän miten paha mieli on kinkunsyönnin jälkeen. Itsepä valitsette. Minulla sen sijaan on sekä herkullinen joulu että hyvä mieli. Vegaanisen jouluruoan jälkeen ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.
Voi pientä. Ite oot ja niin edelleen? Miten ihmeellinen voikaan ihmisen ajatusmaailma olla.
Eli jos ajan autolla ja itse valitset polkupyörän, rakennat siihen pahvista autoa muistuttavat kuoret, piirrät lamput jne. ja kyselet pärisetkö oikean kuuloisesti, niin kaikki ihmettelijät ja sinulle naurahtavat ovat kateellisia? Tottahan toki.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupan ohje vagaanille sovellettuna
Ainekset
n. 4 annosta
2(250 g) sipulia
2–3(250 g) porkkanaa
1tl suolaa
10 kokonaista maustepippuria
vettäValmistus
yli 60 min
1. Kuori ja lohko sipulit. Kuori ja paloittele porkkanat reiluiksi paloiksi.
2. Pane voideltuun pataan tai vuokaan kerroksittain sipulia ja porkkanoita, suolaa ja pippureita. Kaada vuokaan vettä sen verran, että ne juuri ja juuri peittyvät.
3. Kypsennä 175 asteessa 2–3 tuntia. Lisää vettä tarvittaessa. Peitä halutessasi kypsymisen loppuvaiheessa kannella. Tarjoa keitettyjen perunoiden tai perunasoseen kanssa. Lisäksi maistuvat puolukkahillo ja etikkakurkut.
On kyllä aika ankean oloinen resepti. Ylikeitettyä porkkanaa ja sipulia. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostais. Oon ollut kasvissyöjä 7-vuotta mutta kalaa aloin syömään vuosi sitten uudestaan, mutta punaista lihaa näillä näkymin en enää tulee syömään. Karjalanpaistista aina tykkäsin joten siksi kiinnostaisi resepti ihan vaan vaikka lihattomana, vegaaninen ei tarvii olla
Miten helvatassa sä luulet saavasi karjalanpaistin makua ilman lihaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostais. Oon ollut kasvissyöjä 7-vuotta mutta kalaa aloin syömään vuosi sitten uudestaan, mutta punaista lihaa näillä näkymin en enää tulee syömään. Karjalanpaistista aina tykkäsin joten siksi kiinnostaisi resepti ihan vaan vaikka lihattomana, vegaaninen ei tarvii olla
Porkkanasta, tietty
T. Vegaani
Mikä teitä kaikkia vaivaa. Joku kysyy ruokaohjetta, saa yhden vastauksen ja kaikki muut 13 sivua kommentteja nillittää jostain asiasta.
Itse tekisin ennemmin jonkun muun padan, vihanneksia perunaa papuja tai herneitä, ennemmin kuin yrittäisin solveltaa karjalanpaistista, mutta saa minun puolestani tehdä. Kasvisliemikuutio ja veri varmaan korvaa liemen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkanasta, tietty
T. Vegaani
Tällä todistat sen, että vegaaneilta on kaiken lisäksi kadonnut makuaisti.
Normi karjalanpaistiresepti. Sianliha korvataan perunalla tai porkkanalla. Naudanliha korvataan lanttua tai naurista käyttämällä. Muutoin noudatetaan ohjetta. Siinä se, kokeilkaapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi. Jos paistettuja kananmuniakin voi tehdä vegaanisena. Valkuainen on soijakermaa ja keltuainen mangososetta.
Kuulostaa karmealta. Toihan on jotain kuvottavaa makeaa mössöä:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihaani on kiukkuinen vegaanille ja solvaa häntä aina kun pystyy?
Vastaus: häntä ketuttaa kun vegaani pystyy olemaan syömättä lihaa ja juustoja ym. kun hän itse ei pysty pitämään mielihalujaan kurissa. Lihaani on siis kateellinen vegaanin itsekurille.
Hyvää joulua, tiedän miten paha mieli on kinkunsyönnin jälkeen. Itsepä valitsette. Minulla sen sijaan on sekä herkullinen joulu että hyvä mieli. Vegaanisen jouluruoan jälkeen ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.
Voi pientä. Ite oot ja niin edelleen? Miten ihmeellinen voikaan ihmisen ajatusmaailma olla.
Eli jos ajan autolla ja itse valitset polkupyörän, rakennat siihen pahvista autoa muistuttavat kuoret, piirrät lamput jne. ja kyselet pärisetkö oikean kuuloisesti, niin kaikki ihmettelijät ja sinulle naurahtavat ovat kateellisia? Tottahan toki.
Miksi kukaan tekisi niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tänne resepti kysyjälle.
En oikeasti edes halua kuulla mistään vegaanisesta karjalanpaistista. Vegaanista uunissa paistettua ruokaa voi toki olla, mut älkää aikuisen oikeasti nimittäkö sitä karjalanpaistiksi, joku raja tuolla vegaanitouhullakin pitää olla, älkää omiko karjalaista kulttuuria.
No se on juureksista tehty pata, kasvisliemi pohjana. On tosi hyvää.
Olisit selvinny googlaamallakin.
En pidä teeskentelystä, kaikki vegaaniteeskentely ällöttää.
Jos se on porkkanaa, niin se on porkkanaa.
Vai mitä vegaani tykkäisi siitä, että vegaanityyliin otettaisiin vaikka possunfilettä, leikattaisiin se porkkanan muotoon, värjättäisiin näyttämään porkkanalta, ja kutsuttaisiin sitä vaikka porkolaksi?
Sehän olisi juuri lihalle tehtynä samaa kuin vegaanien tekomössöissä.
Ei voi korvata, koska karjalanpaisti on tietenkin karjalanpaisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo mikään vegaaninen kananmuna urpo, vaan imitaatio siitä... soijakermaa ja mangososetta... HYI V**TU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kaupan ohje vagaanille sovellettuna
Ainekset
n. 4 annosta
2(250 g) sipulia
2–3(250 g) porkkanaa
1tl suolaa
10 kokonaista maustepippuria
vettäValmistus
yli 60 min
1. Kuori ja lohko sipulit. Kuori ja paloittele porkkanat reiluiksi paloiksi.
2. Pane voideltuun pataan tai vuokaan kerroksittain sipulia ja porkkanoita, suolaa ja pippureita. Kaada vuokaan vettä sen verran, että ne juuri ja juuri peittyvät.
3. Kypsennä 175 asteessa 2–3 tuntia. Lisää vettä tarvittaessa. Peitä halutessasi kypsymisen loppuvaiheessa kannella. Tarjoa keitettyjen perunoiden tai perunasoseen kanssa. Lisäksi maistuvat puolukkahillo ja etikkakurkut.On kyllä aika ankean oloinen resepti. Ylikeitettyä porkkanaa ja sipulia. Yök.
Vastasit minun viestiini. Kyseessä on sellaisenaan K-kaupan karjalanpaistiohje, paitsi että jätin siitä pois lihan! 🤣🤣🤣
voiko enää turhempaa aloitusta olla... vegaanit voivat tätä miettiä siellä punalappuisten alennustuotteiden illanvietoissaan pikku ryhmissään...
Muuten samat ainekset mutta ruskeista pavuista tehdyt papupullia tai kuutioita lihan asemasta. Gogreen ruotsalaiset ruskeat pavut kuivatut. Hyvä maukas papu.