Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäpäivystyspäiväkodissa lapsia joilla vanhempi kotona

Vierailija
08.07.2021 |

Ja ei, kyse ei ole sosiaalisista, psyykkisistä tms ongelmista perheessä vaan lapsi tuodaan ihan muuten vain päivystys aikana hoitoon ja vieläpä normaalipituisiksi päiviksi.
Tämä on sellainen asia jota en ikikuunapäivänä ymmärrä enkä tule ymmärtämäänkään, äärimmäisen surullista katsoa sen lapsen "tuskaa" ja oireilua aamuisin ja päivän mittaan siitä, kuinka hänet tuodaan hoitoon, vieraaseen paikkaan ja osin/kokonaan vieraiden aikuisten ja kavereiden joukkoon, kun hän tietää että vanhempi on kotona joko lomalla tai pienemmän sisaruksen kanssa.
Järki hoi älä jätä, kun äly jo loppui.
Mutta ehkä tämä saunamainen kuumuus, vieras ympäristö ja vieraat aikuiset on sitten kys vanhempien mielestä sitä mitä se oma lapsi tarvitsee.

Kommentit (729)

Vierailija
601/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atrololol, kuten sanoin ei mikään kidutuslaitos, eli ei tosiaan jäänyt traumat. :D Mutta kun lapsista on täälläkin kuulemma ihanaa mennä sinne päiväkotiin jotta siellä saa vähän leikkiä ja mennä tanttojen pillien tahtiin, niin on siellä nekin lapset jotka on vähän eri mieltä. Anteeksi arvon mammalle! Kuten sanoin olen itsekin siellä päiväkodissa ollut ja varmasti joskus tulevaisuudessa kun on omia lapsia niin nekin saa osansa XD traumat lol :Dd

Niin ja tän piti siis olla vastaus aiemmalle joka ihmetteli 20-vuoden traumoja ja vitut XD

Toivottavasti kasvat aikuiseksi ja opettelet asiallisen kielenkäytön ennen lastentekoa.

Ehei kuule, lapsien seurassa en ikinä kiroile. Eikä niitä tule vielä hetkeen nuoren iän syystä. :D Otin hullupuurot tästä, koska lähinnä ilmensin että päiväkoti on monille lapsillekin vain päiväkoti. Joku kommentoija kertoi kuitenkin aivan ihanan kuuloisesti lähipäiväkodista, olispa meilläkin ollut sellainen!

Vaan ei ollut. En sanonut kaikkia yksityiskohtia päiväkodista sen takia, että ajattelin että se on epärelevanttia koska täällä vaikutti olevan myös todella sydämmellisiä hoitajia. Kuitenkin jos tästä nyt vedetään johtopäätökset että kynäasennot tuottaa traumoja niin ei; Yritin muodollistaa sitä, kuinka ei-edes-ongelmalliset lapset mutta kaltaiseni herkät lapset saattavat reagoida tälläisiin ympäristöihin, jossa jossa on prikulleen asiat näin, tehdään näin, mennään näin, nyt syödään, nyt nukutaan, nyt luetaan ja sanoa vain huomautuksena takarivistä, että ei ne kaikki lapset rakasta siellä päiväkodissa oloa. Vai sanoisitko, että kaikki lapset rakastavat koulussa oloa, vaikka omasi olisi onnellinen siellä?

Vierailija
602/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli päivähoitojärjestelmästä on vaivihkaa tullut sosiaalityön alajaosto. Eikö tässä ole kenenkään mielestä mitään omituista? Itse pitäisin sen mieluummin saman tyyppisenä kuin aikaisemminkin, eli hoitopaikkana lapsille, joiden vanhemmat ovat työssä. (Nyt havitellaan jo 6 kk ikäiselle subjektiivista päivähoito-oikeutta, kuulostaa ihan mahtavalle. Kohta palstalla huutavat puolivuotiaiden äidit, että tarvitsevat omaa aikaa, ja että ei se kenellekään kuulu, miksi vauva on hoidossa.) Hoitopäivien hinnan tulisi määräytyä hoitotuntien mukaan. Vanhemmat voisivat säästää hoidattamalla lastaan vähemmän.

Meidän kunnassa hoidosta maksetaan tuntien mukaan. Ymmärtääkseni tämä on laita monessa kunnassa. Meillä on erilaisia aikahaarukoita. Esim. 50–80 tuntia kuussa maksaa X verran, 81–120 tuntia X verran, 121–150 tuntia X verran jne.

Ongelma on se, että jos katsoo pystyvänsä tekemään limittäin puolison kanssa töitä niin, että juuri se 120 tuntia riittää, ja sitten tuleekin jokin pirun ylityö ja menee parilla tunnilla yli sen 120 tuntia kuussa, niin kolme seuraavaa kuukautta joutuu maksamaan täyttä hintaa. Siis 151 tuntia. Vaikka ne seuraavat kolme kuukautta pitäisi lasta todellisuudessa vaikka vain 80 tuntia.  Toisin päin tämä ei tietenkään toimi. Jos siis on tehnyt sopimuksen 81–120 tunnista ja jonain kuuna pitääkin vain 60 tuntia, se ei mitenkään alenna maksua.

Meidän kunnassa sama juttu. Siihen vielä kaupan päälle, että käytössä on "kellokortti" jonka henkilökunta leimaa. Muuten hyvä, mutta jos aamuvuorolaisella on tapana leimata heti kun lapsi vilahtaa päiväkodin pihalla ja iltavuorolainen ei ehdi heti leimata, vaan leimaa myöhemmin, päivä saattaa olla 20min pidempi kuin mitä todellisuudessa. Siinä tulee äkkiä ylitys hoitotunteihin ihan ilman ylitöitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnkuvia on erilaisia ja tätä ei välttämättä ap muista/ymmärrä. Itse olen IT-alalla. Tämän ja seuraavan viikon olen päivystäjä. Tämä tarkoittaa sitä, että voin vapaasti tehdä ihan mitä huvittaa, mutta jos tulee hälytys, minulla on 15 minuuttia aikaa avata läppäri ja korjata vikatilaa. Välillä korjaamiseen menee minuutti, välillä viisi tuntia. En siis voi hoitaa kotona meidän 3- ja 5-vuotiasta, sillä saatan koska tahansa joutua töihin. Siksi molemmat lapset ovat päivystyspäiväkodissa sen aikaa kun isä on töissä, kunnes hän pystyy ottamaan vetovastuun lapsista. Illalla ja viikonloppuna teemme kaikkea kivaa yhdessä, kunhan läppäri on aina mukana ja mies pystyy hoitamaan lapsia jos yhtäkkiä joudun töihin.

Esim. tällä viikolla hälytyksiä on tullut kaksi. Kerran keskellä yötä ja kerran päivällä, jolloin korjaus kesti tunnin. Muuten olen käynyt rannalla, istunut kahvilassa kaverin kanssa, käynyt pitkillä pyörälenkeillä ja hengaillut kotona. Tänäänkin olen rannalla ja vein lapset päiväkotiin niin, ettei kyllä jäänyt epäselväksi kenellekkään että rannalle olen menossa. En tunne kaikkia päivystyspäiväkodin työntekijöitä, enkä ole kokenut tarpeelliseksi jokaiselle erikseen selittää miksi äiti lähtee nyt rantsulle ja siitä shoppailemaan kun lapset on päiväkodissa. Meidän omat hoitajat tietenkin tietävät, että päivystän 2 viikkoa kerralla aina kolmen kuukauden välein. Joten elleivät he kerro asiasta eteenpäin, siellä ap kauhistelee meidän lasten kaltoinkohtelua. Lomaa pidimme 3 viikkoa kesäkuussa yhdessä koko perhe ja toiset 3 viikkoa päivystykseni loputtua.

Älkää olettako, että tiedätte kaikkien perheiden tilanteista kaiken. Se on lapsellista ja rumaa asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja paheksua heitä pelkän mututiedon pohjalta.

Kuulostaa todella kevyeltä tuo sinun ”työsi”. Itsellä kyllä omatunto soimaisi kun lapset viettävät pitkät päivät meluissa päiväkodissa ja sinä, aikuinen, makaat rannalla, istut kaverin kaverin kanssa kahvilassa, hengailet kotona - kas kun ei edes kotitöitä tarvitse tehdä tai ruokaa laittaa. Hoitaako nekin siivooja ja kodinhoitaja, jotta pääset vähemmällä raskaassa arjessasi?

Olen eri kuin kenelle vastasit, mutta aikat tympäisevästi kirjoitit kokonaisesta alasta! Sillä monet IT-työtä tekevät tekevät vastaavasti töitä, lähinnä päivystävästi. Samaten kuin kaikki ihmiset eivät voi olla päivähoitajia, ei kaikki ole IT:ssä. Joten, anna hänen tehdä hänen etätyönsä ja sinä voit jatkaa vaippojen vaihtamista.

Vierailija
604/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aikoinaan opiskella kun lapsi oli pieni. Sain perhepäivähoitajalta syyllistämistä siitä, miksi en voi opiskella alle vuoden ikäisen vauvan läsnäollessa. Sellaiset asiat ei kuulu hoitajalle, ja hoitaja meni varsin vilkkaasti vaihtoon. Se, minkä vuoksi lapsi on hoidossa, ei kuulu hoitajalle eikä sitä tarvitse spekuloida sen enempää kahvipöydässä kuin vauvapalstallakaan.

Vierailija
605/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua vähän säälittää tuttavien lapsi, joka nyt 2v, juuri hieman puhuvana ja vuoden jo päikyssä olleena, joutui vielä lähes koko heinäkuuksi vieraaseen kesäpäivystyspäiväkotiin, kun isällä loma vasta heinäkuun lopussa (ja vain pari vko, kun vaihtoi työpaikkaa) ja äidillä gradun teko. Mummo olisi ollut käytettävissä hoitoavuksi ja molemmat vanhemmat työskentelevät kotona, joten itse olisin yrittänyt jotenkin toisin järjestää. Mutta joillakin on kova luotto päiväkotiin.

Ja nämä, jotka laittavat lapsensa vapaapäivinä ja omalla lomalla päikkyyn, ovat minun mielestäni laiskoja paskoja. Miten ne ilkeävät? Kyseessä ei todellakaan kaikilla ole mikään lastensuojelullinen tarve vaan oma laiskuus ja mukavuuden halu kuten tälläkin jotkut tunnustaneet.

Jaa että mummo olisi jaksanut katsoa kaksivuotiasta 8 tuntia päivässä usean viikon ajan? Joopa joo. Miksi olisi pitänyt rasittaa vanhaa ihmisiä noin, jos on käytettävissä päiväkoti? Siellä pari tuntia menee ruokailuihin, pari tuntia nukkumiseen, pari tuntia ulkoiluun ja pari tuntia sisäleikkeihin. On tuttu ja turvallinen paikka, tutut lapset ja aikuiset ympärillä. Kesällä ryhmät ovat pienempiä ja rauhallisempia kuin muuna aikana. 

Meidän lähipäiväkoti, jossa lapsenikin aikoinaan oli, oli tosi kiva. Kuumina päivinä siellä oli vesileikkejä pihassa, pieni kahluuallas ja uitettavia muoviankkoja, tehtiin metsäretkiä, käytiin lammella katsomassa sorsanpoikasia, sisällä oli jumpparataa jne. Lapsi rakasti päiväkotia, olisi halunnut väkisin mennä sinne lomallakin. Varsinkin kun siellä oli kaikki kaverit. Se oli semmoinen liikuntapäiväkoti, jossa oli joka päivä jotain liikunnallista. Välillä menivät tien toisella puolella olevalle urheilukentälle ihan vain juoksemaan ympäri kenttää tai potkimaan palloa.

Tässä tapauksessa mummo on 70v hyväkuntoinen riuska nainen, ei mikään vanhus. Ja kesäpöivystyspäiväkoti eri kuin oma, eri kaupunginosassa, eri lapset ja eri hoitajat. Itse olisin järjestänyt heinäkuun hoidon esim äiti aamun lounaaseen saakka (sitten gradun kirjoitukseen iltaan saakka), mummo lounaasta iltapäivään ja isä olisi hoitanut etätyöpäivän jälkeen illan. Mutta heidän perheen aikuisille oli parempi laittaa lapsi sinne vieraiden ihmisten keskelle päikkyyn.

Vierailija
606/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että ap:n päiväkodissa on kamalat oltavat ja huono ilmapiiri (varmaan myös henkilökunnalla), jos lapset niin kovin oireilevat ja voivat pahoin päiväkotiin tullessaan ja siellä ollessaan. Kotioloistahan ap ei voi mitenkään tietää.

Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, en mielellään toisi niitä päiväkotiin, jossa on hoitajatädeillä (/-sedillä) tuollaista pahoinvointia.

Vierailija
607/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen oikeus päivähoitoon on määritelty laissa ja kunnan päätöksissä. Minulle ei kuulu pätkääkään, miten vanhemmat kyseistä oikeuttaan "hyväksikäyttävät". Tapanani ei muutenkaan ole esiintyä ns. paremmintietäjänä.

Vierailija
608/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaani vastapäätä on päiväkoti. Normaalisti se on ollut heinäkuisin kiinni, mutta tänä kesänä taitaa olla päivystävä, päätellen siitä, että siellä on kyllä ollut paljon enemmän liikennettä kuin koskaan talvella, piha näyttää olevan ihan täynnä. Itsellä ei ole lapsia, mutta on kiinnittynyt huomio tuohon. Työpaikkani edessä on pysäköintikielti ja siinä on aina autoja, kun uutta porukkaa tulee - ja siinä sakotetaan päivittäin Nyt on taas ollut kaupungilla hyvät päivät, kun uusia tyyppejä, jotka ei katso liikennemerkkejä, pysäköi siihen. Pysäköintikielto johtuu kadun ahtaudesta ja vähän kauempana on leveä katu, jossa on hyvin tilaa, mutta sieltä joutuu kävelemään 50 metriä enemmän...

Vierailija
609/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen serkku on päivähoidossa suurimman osan kesästä koska vanhemmat kokevat, että näin kuuluu tehdä kerta hoidosta on maksettu. Haluavat siis maksimoida hoidosta maksetun rahan. Toinen vanhempi siis etätöissä ja toinen työttömänä kotona.

Lapsi nähdessä erittäin vilkas ja toisaalta väsyneen oloinen. Vuoropäiväkodissa oleminen varmasti rankkaa.

Toisessa tapauksessa tuttu, joka on opettaja, piti lasta alkukesän hoidossa vaikka on itse vapaalla. Halusi tehdä omia juttujaan ilman lapsen häiriötä :/

Vierailija
610/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yritin aikoinaan opiskella kun lapsi oli pieni.

Sain perhepäivähoitajalta syyllistämistä siitä, miksi en voi opiskella alle vuoden ikäisen vauvan läsnäollessa.

Sellaiset asiat ei kuulu hoitajalle, ja hoitaja meni varsin vilkkaasti vaihtoon.

Se, minkä vuoksi lapsi on hoidossa, ei kuulu hoitajalle eikä sitä tarvitse spekuloida sen enempää kahvipöydässä kuin vauvapalstallakaan."

Olet 100% oikeassa. Juuri näin.

Tiedoksi muillekin se, ettei päiväkodin henkilökunnalla ole aikaa saati mielenkiintoa TODELLISESSA ELÄMÄSSÄ pohtia miksi jonkun lapsi tuodaan hoitoon ja milloin, ja miksi jonkun ei.

Kunhan lapsi ilmoitetaan asianmukaisesti hoitoon, tuodaan sekä haetaan sovitusti - asia kunnossa.

Hyvin pieni osa voi alalla olla tuollaisia omituisuuksia, jotka puuttuvat epäasiallisesti perheen asioihin painostavasti , mutta harvoin noita ärsyttäviä puupäitä tulee (onneksi) vastaan.

Vasu-keskusteluissa voi avautua lto/hoitaja jos nyt on jotain erityistä. 

Muu ei ole normaalia eikä hyväksyttävää.

Vierailija
611/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen serkku on päivähoidossa suurimman osan kesästä koska vanhemmat kokevat, että näin kuuluu tehdä kerta hoidosta on maksettu. Haluavat siis maksimoida hoidosta maksetun rahan. Toinen vanhempi siis etätöissä ja toinen työttömänä kotona.

Lapsi nähdessä erittäin vilkas ja toisaalta väsyneen oloinen. Vuoropäiväkodissa oleminen varmasti rankkaa.

Toisessa tapauksessa tuttu, joka on opettaja, piti lasta alkukesän hoidossa vaikka on itse vapaalla. Halusi tehdä omia juttujaan ilman lapsen häiriötä :/"

Kyllä se on jokaisen vanhemman omassa harkinnassa miten sen oman lapsen kanssa toimii.

Totuus on ettei se henkilökunta siellä noita tosiaankaan mieti, kunhan he yrittää pärjätä että asiat sujuu siellä päiväkodissa.

Moni "huolestunut" henkilö on joku aivan muu kuin joku päiväkodin henkilökunnasta mutta esittää asian kuin olisi muka joku päiväkodissa työskentelevä ylitunnollinen hoitaja tai vastaava.

Siellä mietitään ihan muita asioita työpäivän aikana siellä lapsiryhmän kanssa.

Vierailija
612/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito on ok jos vanhempi on töissä, opiskelemassa tai aktiivisesti hakee töitä. Muuten jokainen hoitakoon lapsensa itse.

Vierailija
613/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa tapauksessa tuttu, joka on opettaja, piti lasta alkukesän hoidossa vaikka on itse vapaalla. Halusi tehdä omia juttujaan ilman lapsen häiriötä :/

Kuule, jos keksit provoja, niin te edes taustatyösi. Kukaan lapsi, jonka vanhempi on työtön, ei ole vuoropäiväkodissa. Vuoropäiväkotiin pääsee vain, jos molemmat (tai ainoa) vanhemmat tekevät vuorotyötä, ja niissä seurataan vanhempien työvuoroja hyvinkin tarkasti.

Vierailija
614/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoito on ok jos vanhempi on töissä, opiskelemassa tai aktiivisesti hakee töitä. Muuten jokainen hoitakoon lapsensa itse.[/"

Joo, voi olla noinkin.

Päiväkodissa työskentelevät ovat usein symppiksiä, ei siellä muuten muksujen kanssa pärjää.

Eipä heitä kiinnosta salapoliisityönä selvittää muka että kuka lapsen vanhemmista missäkin päivän aikana on, pääasia heille että saa olla töissä pk:ssa, alalla joka eniten kiinnostaa niitä jotka vakkareiksi haluu jäädä.

Ihan siksi vaan muistutan, ettei näistä tämän sisältöisistä keskusteluista tule jotain vallitsevaa mielikuvaa siitä, että pk:n hoitajat oikeasti muka funtsii tommosia.

Pitää olla ihan ohuesti pikkasen pimee tyyppi jos jaksaa tommosia miettiä vapaa-ajallaan, vanhempia (asiakkaita) syyllistäen jotka heitä siis työllistää!

Vierailija
615/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoito on ok jos vanhempi on töissä, opiskelemassa tai aktiivisesti hakee töitä. Muuten jokainen hoitakoon lapsensa itse.

Kyllä me hoitajat tykätään ihan hyvää siitä, että meillä on töitä.

Että vanhemmat luottaa just meidän pk:hon ja tuo lapsensa sinne hoitoon.

Hyvää kesänjatkoa, älkää murehtiko turhia!

Vierailija
616/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään variaatiota niille, jotka tarvitsee päiväkotia esim puheen kehityksen tueksi. Ja sekin on ok, että 4v ei näe äitiysloman aikana kavereita ja parhaassa tapauksessa menettää hoitopaikan tutussa paikassa? Ei saa jatkaa osa-aikaisena 2-3pv viikossa, jolloin paikka säilyy ja näkee kavereita.

Vierailija
617/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa mummo on ratkaisu kaikkeen? Yleensä aina toitotetaan sitä, että mummo on lapsensa hoitanut jo, eikä hänen tarvitse osallistua. Mites ne lapset joilla on tällaiset omaa elämää elävät mummot hoidetaan, kun ei sitä mummelia voi pakottaa käyttämään lomaansa lapsen hoitoon?

Vierailija
618/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni on jo niin iso koululainen, että jaksaa viihdyttää itseään joitakin aikoja. Minä teen tässä töitä läpi kesän. Olen siis opettaja ja valmistan tulevan vuoden kursseja. Lapsesta on kyllä varmaan tylsää, kun äiti tuijottaa laitetta kaiket päivät. Ajattelin, että yritän pinnistää hommia niin tiuhaan, että pari viikkoa pidän laitteen kokonaan kiinni. Tänä vuonna miehellä ei ole kesälomaa, ja useimpina päivinä käyn kyllä lapsen kanssa rannalla, kiertelemme kaupoissa ja jäätelöllä, käymme lähiseudun huvipuistot sun muut kotieläinpuistot läpi. Työt siirtyvät sitten yöaikaan, mutta onneksi aikuiset tarvitsevat vähemmän unta kuin lapset.

Yhtenä vuonna olin koululla pari ensimmäistä viikkoa, koska koulu meni remonttiin ja meidät velvoitettiin tyhjentämään omat luokkamme. Siis pakkaamaan tavarat muuttolaatikoihin ja kantamaan kaikki tavarat pois luokista ala-aulaan odottamaan muuttoautoja. Pulpetit, tuolit, kaapit ym. huonekalut piti merkitä, laittaa maalarinteipillä koulun, luokan ja opettajan nimi, jotta ne löytäisivät elokuussa taas takaisin.

Opettajilla voi hyvinkin olla ihan "oikeita" töitä alkukesästä. Jos on annettu ehdot, silloin on velvollisuus pitää tukiopetusta ennen ehtolaiskuulustelua. Ehtolaispäivä on tavallisimmin kesäkuun puolivälissä.

Opot ja rehtorithan eivät muuten ole samassa systeemissä kuin aineenopettajat. Heillä on vuosiloma heinäkuussa, mutta opoilla on velvoite seurata, että kaikki ysiluokkalaiset pääsevät jatko-opintopaikkaan. Jos ei pääse mihinkään, opo alkaa hoitaa sellaisen oppilaan asioita ja löytää edes jonkin jatkosijoituspaikan, siis jopa kesällä.

Kun seuraavan kerran ihmettelet jotain asiaa, mikset kysyisi suoraan siltä ihmiseltä.

Vierailija
619/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran arvostusta toisia kohtaan ettei ajatella aloituksen pohjautuvan aina mutuun tmv.

Mielestäni mainitsin ettei ns lieventäviä asianhaaroja ole vaan kaikki kunnossa. Eli ratakiskoa, päivystyksessä on kesäisin lapsia hoidossa vaikka kotona kaikki hyvin ja ok eikä vanhempi tee etätöitäkään.

Surullinen tosiasia joka joillakin on näköjään vaikea niellä.

Ap

Ja oletko siis Herra Jumala joka tietää kaikkien perheiden kaikki asiat?

Ei tarvitse olla Jumala ymmärtääkseen että näin käytttäytyvissä perheissä ei ole asiat kunnossa. Miksi äiti haluaa eroon lapsistaan? Olisi voinut jättää ne synnyttämättä niin ei aiheutuisi tällaista murhetta.

Jaa isän lomasta, mielipiteestä tai hoitotarpeesta ei edes keskustella? Vain äidin asiako tämä on?

No useimmiten se nyt kuitenkin on nainen joka vie lapsen pois ja palaa kotiin alkoholin ja sosiaalisen median harhamaailmaan.

Vierailija
620/729 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä ketjussa mummo on ratkaisu kaikkeen? Yleensä aina toitotetaan sitä, että mummo on lapsensa hoitanut jo, eikä hänen tarvitse osallistua. Mites ne lapset joilla on tällaiset omaa elämää elävät mummot hoidetaan, kun ei sitä mummelia voi pakottaa käyttämään lomaansa lapsen hoitoon?

Mummo ei ole ratkaisu kaikkeen. Kaukana siitä. Monella mummolla on nykyään alkava dementia ja hiipivä alkoholismi. Molemmat tekevät mummosta arvaamattoman ja epäluotettavan henkilön jonka hoitoon ei turvatonta lasta tule jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi