Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko minun vähentää tai lopettaa alkoholin juominen, mitä sanotte?

Vierailija
09.06.2025 |

Juon sitä ehkä joka toinen viikonloppu, mutta suuret määrät, niin paljon kuin pystyn. Onko teidän mielestä liikaa? Kannattaisiko vähentää tai lopettaa? Pieniä määriä en pysty juomaan, koska jos aloitan niin en pysty lopettamaankaan. Mietin että onko se sen lopettaminen sen arvoista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, mutta juon kolmen päivän välein.

Vierailija
2/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästyy rahaa johonkin järkevämpään kun lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä äkkiä joka viikonlopuksi muuttuu.

Vierailija
4/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakavissasi kysyt, niin joo, kyllä kannattaa. Alkoholin suurkulutuksessa on vakavia haittoja. 

Ja ilman alkoholia pärjää erinomaisesti. Kun saat etäisyyttä juomiseen, huomaat, että olosi paranee. 

Vierailija
5/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi tuhlaamaan elämääni olemalla kännissä joka toinen viikonloppu. 

Vierailija
6/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pari kertaa kuussa ole paljon. Onko juomisesta enemmän haittaa kuin hyötyä? Sitten ehkä kannattaa lopettaa.

Vierailija
7/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kokonaan ja on kyllä ollut yksi elämäni parhaista päätöksistä! 

Vierailija
8/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti haittapuolia: jos et vähennä tai lopeta, niin terveys menee, jos vähennät tai lopetat, niin ei tapahdu mitään pahaa, muuta kuin saattaa olla alkuun tylsää, mutta ajan kanssa sitä sitten keksii muuta tilalle.

Vierailija
9/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä äkkiä joka viikonlopuksi muuttuu.

Mahdollisesti jos jatkan, ennen olin sillä linjalla että vain kerran kuussa, nyt jo joka toinen viikko. Tämän takia myös mietin lopettamista. Ap

Vierailija
10/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kokonaan ja on kyllä ollut yksi elämäni parhaista päätöksistä! 

Mahtava homma.

Kukaan ei tarvitse alkoholia.

Vierailija
11/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen epähuomiossa ollut ilman alkoholia nyt 3 kk. Sen muutoksen huomasin, että olen freesimpi ja jaksavampi. Myöskään itsetunto ei ole pohjalukemissa, kuten darrassa usein on. Itselläni on ollut tapana juoda aina känniin asti. Mutta koska olen sinkku ja aika ujo, niin mitään sutinaa ei sitten ole ollut vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ensi viikonloppuna lähdenkin taas radalle :D. Mutta sanoisin sinulle, että mene ulos harvemmin, jos kerran et voi olla juomatta kunnon kännejä joka kerta. 

Vierailija
12/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olla ilman vaikka nyt elokuun loppuun saakka. Jos tuntuu hyvältä, niin jatka.

Minä lopetin alkoholin käytön joskus 3 - 4 vuotta sitten ihan vaan koska pystyn siihen. Pari kertaa olen sen jälkeen nauttinut hieman alkoholia seuran vuoksi ulkomaan matkoilla koska en halunnut olla ilon pilaaja, mutta muuten päätös pitää. Olin yhden 2 viikkoisen all inclusive-lomankin ilman alkoholia, vaikka ilmaista juotavaa oli tarjolla koko ajan joka nurkassa.

Vierailija
13/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt alkoholia yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
14/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty vähentämään. Lopeta kokonaan. Kaikki voittavat: rahaa säästyy, kroppa kiittää ja sinulta jää aikaa ja energiaa johonkin tärkeämpään. Mutta sinun on itse mietittävä mikä se tärkeämpi voisi olla. Olisitko se vaikkapa sinä itse?

Vierailija
15/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä voikka vähä joka päivä juopotella kuka nyt vanhaksi haluaa muutenkaa elää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi